Pagina 6 van 6

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 20 okt 2015, 07:06
door Matt
Op de meeste doorgaande wegen, dus de wegen tussen dorpen en steden, geldt wel een maximumsnelheid van 90 km/h. Dit staat overal echter los aangegeven. De maximumsnelheid buiten de bebouwde kom is namelijk 70 km/h, tenzij anders aangegeven. Je kan er vanuit gaan dat je op veel B- (en ook veel C-)wegen 90 km/h mag rijden.

Voor de rest valt het met de maximumsnelheden denk ik best mee. 110 km/h is nog steeds de hoogste maximumsnelheid omdat dit nooit gewijzigd is. Ik weet niet precies waarom voor deze snelheid is gekozen. Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt, want 100 km/h moet 110 km/h zijn. Straten met een maximumsnelheid van 30 km/h komen zelden voor. In de stad mag je bijna over 50 km/h.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: vr 06 nov 2015, 13:08
door Matt
Openbaar Vervoer in Maldarië
Onder het openbaar vervoer in Maldarië vallen treinen, metro's, bussen en een monorail. Het openbaar vervoer heeft veel concurrentie van de auto als privébezit. Er wordt meer gebruik gemaakt van de auto dan van trein en bus. De huidige regering is het gebruik van het openbaar vervoer aan het stimuleren, maar het heeft nog weinig effect. De kwaliteit van het openbaar vervoer verschilt erg per regio. Vooral in de steden is het netwerk goed uitgebouwd, maar daarbuiten laat het netwerk vaak te wensen over.

Spoorwegen
Op enkele lokale spoorlijnen na wordt al het spoorvervoer door de nationale maatschappij Mallee Rail uitgevoerd. Dit bedrijf is geheel in handen van de staat. Naast personenvervoer verzorgt Mallee Rail ook het goederentransport in Maldarië. Het spoorwegennetwerk is tamelijk goed uitgebouwd. Vrijwel alle delen van het land zijn per spoor met elkaar verbonden. Hierdoor is reizen met de trein een goede manier om grotere afstanden te reizen. Maldarië heeft één spoorlijn naar Benjiland, welke van Weijpoort naar Koegras loopt. Alle spoorlijnen hebben een bovenleiding met een spanning van 1,5 kV. De breedte van de sporen verschilt, maar dit is doorgaans 1435 mm, oftewel normaalspoor, voor de intercity-lijnen.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen 4 verschillende soorten treinen. Dit zijn de hogesnelheidstreinen, express, local en suburban treinen. De hogesnelheidslijn gaat van Haiton via Agers naar Sylvan, en maakt deels gebruik van de normale spoorlijnen. Er zijn plannen om deze lijn uit te breiden naar de hoofdstad van Benjiland, Eendhoeven. De express-lijnen zijn de belangrijkste transportaders van het land en rijden tussen de belangrijkste steden. Deze treinen stoppen alleen op de grotere stations in de grote steden. Local services zijn de stoptreinen die tussen de steden rijden en op (bijna) elk tussenliggend station stoppen. Express en local services zijn genummerd en hebben een gelijk nummer voor dezelfde lijn. Suburban-lijnen, of voorstadspoorlijnen, zijn spoorlijnen die tussen de steden en de voorsteden lopen. Deze treinen rijden veelal op smaller spoor dan gebruikelijk is. Alleen Haiton en Sylvan hebben een voorstadspoornetwerk. Elke voorstadspoorlijn heeft een eigen letter.

Bussen
Het netwerk van buslijnen verschilt sterk per regio. Vooral in de stedelijke gebieden is het netwerk goed uitgebouwd. Daarbuiten zijn het vooral de grotere plaatsen die met buslijnen verbonden zijn. Er zijn diverse vervoersmaatschappijen, waaronder buitenlandse maatschappijen zoals Veolia, en regionale maatschappijen zoals All Down. Er zijn verschillende soorten buslijnen. Stadsbussen bedienen steden en hun voorsteden. Streekbussen rijden buiten de grote steden en doen ook kleinere plaatsen aan. Expressbussen zijn bussen die over grotere afstand rijden. Deze snelbussen worden veel gebruikt als alternatief voor de trein. Er rijden ook diverse snelbussen naar Benjiland, waaronder 't Velt, Markestad en Zeejdam.

Metro en monorail
Sylvan is de enige stad in Maldarië met een metronetwerk. Er zijn 3 verschillende metrolijnen met een totale lengte van ongeveer 70 kilometer. Het eerste deel van het netwerk werd geopend in 1968 en verbond de twee oevers van de Edward River met elkaar. De metro's rijden met een frequentie variërend tussen de eens in de 3 minuten - in de spits - tot eens in de 10 minuten - buiten de spits. Haiton heeft geen metronetwerk, maar wel een monorail. Het heeft één lijn die parallel aan de kust loopt - in ZW-NO-richting. De lijn heeft 7 stations over een lengte van 4 kilometer. Het is gebouwd in 1992 en sinds 2006 volledig geautomatiseerd. Er zijn dagelijks 4.900 mensen die van de monorail in Haiton gebruik maken.

Watertransport
Voor transport over water valt onderscheid te maken tussen binnenlands en buitenlands vervoer. Binnenlandse diensten worden uitgevoerd door Maldary Ferries. Er zijn slechts twee belangrijke veerdiensten. Dit betreft de veerdiensten tussen Weston en New Memphis, en tussen Jarmouth en Wattsdale. Daarnaast zijn er enkele kleinere veerdiensten op de rivieren, die door private maatschappijen worden uitgevoerd. Maldary Ferries verzorgt naast binnenlandse diensten ook buitenlandse diensten. Er zijn twee internationale veerdiensten met Benjiland, welke volledig door Maldary Ferries worden uitgevoerd. Dit betreft de veerdiensten tussen Brevort en Velperweek, en tussen Newport en Zeejdam. In samenwerking met andere internationale maatschappijen verzorgt Maldary Ferries ook veerdiensten voor de langere afstand, zoals naar Laconië, Frankenland en Schellingen.

Link naar Geopoeia: http://www.geopoeia.net/wiki/Infrastruc ... ar_Vervoer

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: ma 02 mei 2016, 16:37
door Matt
Een uitwerking van de bewegwijzering van de B15 "expressway" in Sylvan, komende vanaf de A3. Er zitten enkele oudere borden, welke nog niet zijn vervangen door borden van de nieuwste generatie, in de bordenset. Aan het begin van de autoweg geldt een maximumsnelheid van 90 kmph. Bij de borden is de kilometrage aangegeven.

Afbeelding

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: ma 02 mei 2016, 23:40
door MandelSoft
Ik zie al waar je je inspiratie vandaan hebt gehaald: Australië ;)

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 03 mei 2016, 08:01
door Matt
^^ Dat zou zomaar eens kunnen. :p

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: vr 06 mei 2016, 20:29
door BlaZ
Ziet er goed uit, ik zou city nog even boven de middelste pijl centreren.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 14 dec 2016, 18:22
door Matt
Aangezien het merendeel van alle afbeeldingen uit de lucht is, heb ik een nieuwe versie van de bewegwijzering geüpload. Dit is grotendeels gebaseerd op de laatste versie van enkele jaren geleden, met hier en daar enkele aanpassingen. Ik heb nu een standaardontwerp gemaakt, waarbij alle mogelijke standaardborden zijn weergegeven. Vanwege de grootte van de afbeeldingen heb ik ze in een spoiler gezet.

Enkele kanttekeningen:
  • Snelwegen kennen vanaf nu afritnummering op basis van afstand.
  • Wegnummers in een blauw schild zijn stedelijke wegen in Sylvan. Administratief hebben deze wegen een M-prefix. (Metro Roads)
Bewegwijzering snelwegen
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Bewegwijzering wegen
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Overige wegwijzers
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 14:17
door Matt
Ik zat eens te denken of ik de A4 niet anders zal laten verlopen. Nu verloopt de A4 via de onderste blauwe lijn. Als de A4 via de bovenste blauwe lijn loopt, dan gaat het tussen de plaatsen door (en ligt Stanford niet op een onlogische plaats). Vervolgens is er een logische aansluiting op de B70, weg naar Preston, wat oorspronkelijk bedoeld zou zijn als weg richting Tormaiden. De gestippelde lijn geeft dan het mogelijke oorspronkelijke plan weer. Suggesties?

Afbeelding

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 14:51
door TBR
ik vind de weg niet zo onlogisch hoor, hij probeert een beetje verkeer dat zowel zuidwaarts als noordwaarts zal gaan op te vangen. Een doortrekking naar Motroway 3 zou misschien iets logischer zijn, maar is in dichtbevolkt gebied niet evident. Wat ik minder logisch vind aan de weg is eigenlijk het deel dat expressweg is bij Burlington, dat zou men vroeger toch ook al eerder rond de stad hebben gebouwd?

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 15:17
door TzM23
Weg 4 ligt niet zo heel gek. Inderdaad zou een doortrekking naar de A3 goed mogelijk zijn, dan heeft Maldarië ook een Preston Bypass, en Agers ook gelijk een goede weg noordelijk om de stad. Zou het geen idee zijn om een tunnel onder Burlington te bouwen, à la Leidsche Rijntunnel of de landtunnels in de A73.

Het valt me trouwens op dat Maldarie een redelijk incompleet snelwegnet heeft of dat stukken substandaard zijn (dat neem ik ten minste aan, gezien de kaart). Dat is eigenlijk wel heel realistisch. Veel landen op Atlantis hebben aangesloten snelwegen en een haast perfect snelwegennet. Zelfs landen met een goed uitgebouwd net hebben altijd substandaard stukken (aansluiting Barneveld, knooppunt Hooipolder, N7 door Groningen).

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 17 jan 2017, 14:38
door Matt
Bedankt voor jullie input. Wellicht dat ik de A4 inderdaad doortrek naar het westen, of dat ik het verloop maar minimaal aanpas. De A4 door Burlington heeft voornamelijk gediend als ontsluiting van Burlington zelf. Het is pas sinds enkele decennia dat er veel verkeer naar Markestad in Benjiland is. Als Benjiland en Maldarië één land waren geweest, had het wegennet er wellicht heel anders uitgezien. Op zich is die expressweg niet een echte bottleneck (hoewel het er soms best druk kan zijn). Stel het je voor als een soort Utrechtsebaan, waarbij alle aansluitingen ongelijkvloers zijn.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: za 16 dec 2017, 22:00
door Matt
Wegwerkzaamheden op de hoofdwegen

A1 Verhoeven - Broabant
Aanleggen ontbrekend deel snelweg
Status: Aanleggen kunstwerken
Gereed: Eind 2018

A6 Gifford - Chairburg
Opwaarderen hoofdweg naar expressweg
Status: Onderzoekende fase

A9 Cunard
Aanleggen rondweg rond Cunard; afwaarderen oude expressweg
Status: Ontwerpfase

B18 Hampton - Sylvan
Nieuwe verbinding van Hampton naar Sylvan
Status: Procedures opnieuw uitgesteld

B32 Wessington
Vernieuwen weg en aanleggen rondweg
Status: Werkzaamheden beginnen in 2018
Gereed: Medio 2020

B61 Maire
Aanleggen rondweg als expressweg
Status: Grondwerkzaamheden
Gereed: Eind 2018

B77 Blamshire
Aanleggen rondweg
Status: Gereed! (2017)

B79 Weston - Flushing
Aanleggen expressweg rond Flushing
Status: Afwerking kunstwerken
Gereed: Medio 2018

Spoorwerkzaamheden

Aanleg nieuwe verbinding Woodside-Danvers
Status: Grondwerkzaamheden
Gereed: Medio 2022

Heropening spoorlijn Weston-Flushing
met de nieuwe dienstregeling van 2018