Pagina 1 van 7

[MAL] Kaarten

Geplaatst: wo 17 aug 2011, 18:04
door Matt
In dit onderwerp komen alle kaarten te staan. Hieronder een overzicht met links naar de meest recente kaarten:

Wegenkaart versie 3.3.0, schaal 1:200 000 (29-12-2016)

Spoorkaart versie 2017, schaal 1:800 000 (10-11-2016)

Hoogtekaart Maldarië versie 2.0, schaal 1:600 000 (12-04-2016)

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: wo 17 aug 2011, 19:31
door MandelSoft
Ziet er prima uit :d al zou ik zelf voor minder felle achtergrondkleuren kiezen. Ik ben zelf ook een kaart aan het maken van één van mijn deelstaten, maar hij is te groot om te uploaden (maar liefst 8,4 MB, in JPG-formaat)

Ik hoop dat het lettertype van de schildjes niet het lettertype wordt dat op de wegwijzers komt. Cambria (volgens mij) is geen Sans-lettertype en wordt dus afgeraden. Mocht je een ontwerp voor je bewegwijzering nodig hebben, ik heb nog een paar ontwerpen klaarliggen ;)

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: wo 17 aug 2011, 21:49
door Snelwegfreak
Ziet er inderdaad prima uit! Keurig gedaan, en ben blij dat je mijn buurland bent! :d

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 18 aug 2011, 10:19
door sirdanilot
Ziet er een mooie kaart uit :d

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 18 aug 2011, 21:44
door Matt
Bedankt voor de reacties!

@ Maarten: Ah, ja dat is inderdaad cambria en dus niet sans. Heb je misschien een suggestie voor een lettertype?
Over de bewegwijzering, ik zat een beetje te denken aan het Britse systeem met het Amerikaanse uiterlijk, dus meer doelen en geen windrichtingen.

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 18 aug 2011, 23:04
door Koen
Mooie kaart! :d

Leuk dat je ook wat originelere wegschildjes hebt gekozen. Een Brits/Amerikaans systeem is prima. Al vind ik het Britse systeem vaak wat chaotisch. Maar dat zal wel meevallen als de wegnummers in schildjes zet en geen borden boven elkaar hangt. :D

Over het lettertype: als je het Brits of Amerikaans wilt houden, kun je het beste Transport, Highway Gothic/Anwb-Ee of Clearview gebruiken. Transport is volgens mij gratis te downloaden (even Googlen). Voor Highway Gothic en Clearview zijn gratis varianten beschikbaar onder de naam Roadgeek.

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: ma 22 aug 2011, 17:12
door Matt
Maldaria gebruikt Australisch-achtige wegmarkeringen. Ik zal kijken of ik t.z.t. wat met Inkscape kan maken. Eerst maak ik de kaart af, daarover gesproken, zover staat de kaart nu:
Afbeelding

Ik heb twee wegcategorieën toegevoegd t.o.v. de kaart van Benjiland (ik wilde weer eens te precies zijn).
Dit zijn de categorieën (ook aangegeven op de kaart)

- Divided Highway (Snelweg met gescheiden rijbanen)
- Highway (Snelweg)
- 4-Lane Road (Hoofdstraat met twee rijstroken per rijrichting)
- 2-Lane Road (Overige doorgaande wegen)

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: di 23 aug 2011, 01:48
door Snelwegfreak
Prachtig werk Matt! Trots als buurland! ;)

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 20:52
door Matt
De kaart van Maldaria is bijna af, hieronder voor zover de kaart nu is. Er moeten nog een paar kleine glitches worden weggewerkt.
Afbeelding
Bijlage: LEGENDA

Ook is hier de spoorkaart:
Afbeelding

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: zo 18 sep 2011, 21:08
door Snelwegfreak
B-e-a-utiful! Schitterend werk, trots op je! :d :d

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: wo 21 sep 2011, 20:37
door Koen
Wow, ziet er echt mooi uit!

Bij je treinsysteem is niet echt een duidelijke afbakening tussen sneltreinen en stoptreinen. De sneltrein/intercity Sylvan-Haiton is wel duidelijk, maar de sneltrein Preston-Burlington stopt in Burlington, terwijl de stoptrein als sneltrein doorrijdt naar Shidler.

Is het trouwens geen idee om de A1 door te trekken van Orion naar Weston, parallel aan de spoorlijn?

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 22 sep 2011, 17:52
door Matt
Er is inderdaad geen goede afbakening tussen sneltreinen en stoptreinen. Dat zal ik nog even aanpassen.

Aanvankelijk was er sprake van een snelwegverbinding tussen Sylvan en Weston. Het stuk tussen Sylvan en Orion werd als eerste gerealiseerd. Op een gegeven moment was het geld op en is men dus niet doorgegaan met de A1. Deze weg zou door zeer dunbevolkt gebied lopen en men zag het nut ervan niet meer in. Er was immers een doorgaande verbinding via Freeport (B71+B76). Verkeer vanaf Orion gaat nu via B75+B76. Wel is Weston al voorbereid op een eventuele doortrekking; de afrit waar de snelweg aan zou sluiten is een volledig klaverbladknooppunt.
Er zijn prioriteiten gesteld voor andere stukken snelweg, zoals het verbreden van de A9 bij Narenta(Haiton) of de nieuwe B18 verbinding tussen Sylvan en Hampton, en natuurlijk niet te vergeten de pas aangelegde tunnel tussen Maldaria en Benjiland.
Wellicht wordt de weg ooit nog aangelegd, wie weet.

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: za 01 okt 2011, 23:43
door Matt
Hoogtekaart Maldaria
Afbeelding
Noot: Benjiland staat niet ingetekend.

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 00:06
door MandelSoft
Zo, ik ben er van onder de indruk 8|

Ziet er prachtig uit!

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 02:02
door Snelwegfreak
Inderdaad, echt schitterend werk zeg! 8| :d :d

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: ma 03 okt 2011, 14:46
door Koen
Ziet er heel mooi uit! :d
Hoogtekaarten geven ook vaak een mooi effect aan je land.

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 13 okt 2011, 09:16
door Matt
Wegenkaart Maldaria versie 2.0, schaal 1:100 000
Afbeelding
Legenda
NB: de kaart is nog niet af.

Hoogtekaart Maldaria en Benjiland versie 1.1, schaal 1:400 000
Afbeelding

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 13 okt 2011, 14:32
door Koen
Mooie kaarten!
Als ik het goed zie, is er geen onderscheid tussen autosnelwegen en highways? Niet dat dat iets uitmaakt. Het is juist leuk als een land van de standaard afwijkt.

In de legenda zit volgens mij wel een fout: bij A-roads staat 'primary', bij B-roads 'secondary' en bij C-roads weer 'primary'.
Ik zou de laag voor A-roads boven die van de B-roads leggen. Nu ligt die eronder en dat levert rare kruisingen op A2 bij Holton.
En Maples moet onderstreept worden want het is de hoofdstad van Verde.

Staan alle dorpen al op de kaart, of komen er nog bij?

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 13 okt 2011, 15:00
door Matt
Dankje!
Er is wel degelijk onderscheid tussen "divided highways" en "highways". Divided highways hebben alleen ongelijkvloerse afritten, highways alleen gelijkvloers. Highways hebben ook meestal geen of een kleine vluchtstrook. De kleuren geven de belangrijkheid, of het niet zichtbare prefix, aan.

In de legenda zit inderdaad een foutje, bedankt voor het opmerken!
De A-roads moeten inderdaad boven de B-roads liggen. Maples is ook inderdaad de hoofdstad van Verde.

Op de kaart staan niet alle dorpen weergegeven, die zal ik er in de toekomst in zetten.

Re: [MAL] Maldaria

Geplaatst: do 13 okt 2011, 16:00
door MandelSoft
Ik zou nog de volgende wijziging doorvoeren: Keer de kleuren van de overige hoofdroutes om (witte weg met zwarte lijnen eromheen ipv een grijze weg met witte lijnen eromheen.

Verder mooie kaarten :d

Re: [MAL] Commonwealth of Maldaria

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 10:33
door Matt
Dank jullie wel! :D
Ik heb een nieuwe versie van de wegenkaart ge-exporteerd. Ik merkte dat de kaart een beetje klein en onduidelijk uit viel. Daarom heb ik hem in .gif ge-exporteerd, waarmee het bestand dus kleiner is.
In deze versie is er nog niets veranderd aan de kaart. De nieuwe versie is nog in de maak.

Wegenkaart Maldaria versie 2.0.1, schaal 1:100 000
Afbeelding

Re: [MAL] Commonwealth of Maldaria

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 15:20
door TBR
ziet er wel mooi uit, maar ik kan hem niet openen

Re: [MAL] Commonwealth of Maldaria

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 17:49
door Matt
Oh, niet? Ik heb het gewoon met imageshack geüpload en ik kan hem wel gewoon zien. :S

Re: [MAL] Commonwealth of Maldaria

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 19:42
door Snelwegfreak
Ook geen problemen bij mij.

Re: [MAL] Commonwealth of Maldaria

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 19:49
door DrPepper
HAFRABAisfun schreef:ziet er wel mooi uit, maar ik kan hem niet openen
Met Firefox en IE kan ik 'm gewoon openen. Gebruik je misschien een andere browser?

Hé, nog iemand uit Spijk. Zie je niet vaak. Mooi project, ga zo door!