[MAL] Kaarten

Commonwealth of Maldaria

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » di 09 jul 2013, 19:35

^^ Volgens mij valt dat wel mee, maar het is wel vreemd dat je vaak een B-weg (rood) als bergpas hebt en dat die dan kronkelt, maar dat de C-wegen er omheen (die dus naar die B-wegen toelopen) gewoon recht zijn. Ook vraag ik me af waarom de B92 op de Maldaria Keys er t.h.v. New Memphis er zo raar uit ziet.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 09 jul 2013, 20:06

Of een weg kronkelt of niet hangt af van de hoeveelheid bergen en of er dus ruimte is om de weg recht te maken. De B57 tussen Oaxes en Cunard is bijvoorbeeld relatief recht omdat dit geografisch gezien mogelijk was. De A2 is ook relatief recht, maar heeft dan wel enkele nog niet ingetekende tunnels om te steile bergen te doorkruisen. De C235 in het noordwesten van de bergketen is dan bijvoobeeld relatief kronkelig omdat het door onherbergzame hoogtes gaat. De C269 in het zuidoosten is bijvoorbeeld recht omdat het langs een berghelling schuin omhoog gaat.

Het stuk bos tussen Wilson en Avian is ook een stuk minder heuvelachtig dan het noordelijke gedeelte. Maar nu zijn er relatief weinig C-wegen in de Pes Mountains. De Western Plains hebben bijvoorbeeld veel meer C-wegen. Dit heeft dan weer te maken met de lage bevolkingsdichtheid in de Western Plains. Nu moet ik toegeven dat er in de Pes Mountains wel erg veel B-wegen te vinden zijn. Historisch gezien valt dit wel te verklaren, maar waarom dat tegenwoordig zo is zou ik niet zo kunnen bedenken.

De B92 ziet er inderdaad een beetje gek uit. Daar is denk ik iets mis gegaan. De loop van bepaalde wegen zouden in de loop van de tijd nog kunnen veranderen, wanneer ik de overige wegen ga intekenen in de rest van het land.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » za 31 aug 2013, 10:49

Een voorproefje van wat komen gaat:

Afbeelding
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » za 31 aug 2013, 10:52

8| Ziet er zéér mooi uit! :d

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » za 31 aug 2013, 14:49

Mooi ! :D Het lijkt een beetje op de kaart van de New Yorkse Subway.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » za 31 aug 2013, 20:15

Strak! :B Ben benieuwd naar de verdere uitwerking.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » za 31 aug 2013, 20:36

Ik ben ook benieuwd! Welk lettertype is het?
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » za 31 aug 2013, 22:47

^^ Het gebruikte lettertype is "gewoon" Candara.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 03 sep 2013, 08:31

Voorlopige spoorkaart van Maldaria, versie 2013.0:

Afbeelding
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » di 03 sep 2013, 08:42

Wow Matt, het ziet er erg goed uit! :d

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Faylin » di 03 sep 2013, 08:42

Ziet er goed uit! Keep upthe good work!
Laatst gewijzigd door Faylin op di 03 sep 2013, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » di 03 sep 2013, 09:02

Professioneel! :B

Dit herinnert me eraan dat ik mijn metrokaart van Triurboj ook altijd nog eens een flinke grafische update wil geven.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Lars » di 03 sep 2013, 12:49

Ziet er enorm mooi uit :o
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Koen » wo 04 sep 2013, 13:14

Mooie kaart! :d

Ik zal maar eens alle complimenten hier onderbreken met wat kritiek:
Het verschil tussen snel- en stoptreinen is niet heel duidelijk. Klopt het dat de sneltreinen (de ruitjes) alleen op de stations die als blokje getekend zijn, stoppen? Het verschil zal duidelijker zijn als er verschillende kleuren worden gebruikt.

Er zijn twee stations Powers. Het is duidelijker als ze verschillende namen krijgen.

Er zijn erg weinig stations aan de Suburban lijnen. Juist daar zal je een soort lightrail verwachten met veel stations. Het hoeft natuurlijk niet.

De HS1 staat wel op de spoorkaart maar niet de wegenkaart. Daarnaast lijkt de situatie bij Agers hier heel anders dan dat hij op de wegenkaart is.

Waarom gaat er na de aanleg van de HS2 geen directe trein rijden tussen Eendhoeven en Sylvan? Dat zijn toch de twee grootste steden van Benjiland en Maldaria? Je zou een HS3 kunnen laten aftakken van de HS1 tussen Sylvan en Agers zodat er een driehoek ontstaat. Ook kun je de Intercity 6 doortrekken als hogesnelheidstrein richting Benjiland. Die lijn kun je dan tussen Sylvan en Burlington met hogesnelheidstreinen over normaal spoor kunnen laten rijden en daarna over een hogesnelheidslijn.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » wo 04 sep 2013, 14:29

Het was nogsteeds geen definitieve versie, dus de kritiek is terecht. ;)

De sneltreinen stoppen inderdaad alleen op de stations die als blokje getekend zijn. De expresstreinen stoppen alleen op de belangrijke stations. Ik moet zeggen dat ik daar nog goed onderscheid tussen moet maken. Sneltrein 5 stopt dus alleen bij Weston, Chairburg, Laray en Haiton, terwijl stoptrein 5 ook op alle tussenliggende stations stopt. Over de suburban lines was ik nog niet helemaal over uit. Kijkend naar bijvoorbeeld Burlington vind ik de lijnen ook erg kort. Lijn B (Sylvan-Freeport) ben ik bijvoorbeeld wel al tevreden over, kijkend naar de route en het aantal stations.

Ik heb inderdaad per ongeluk twee maal station Powers. Dit zal ik nog aanpassen. Her en der klopt de situatie niet met de wegenkaart. Ik had eerst de spoorlijn via Pholoe naar het noorden van Agers lopen, maar dat vond ik een beetje onlogisch, zowel in het huidige net als kijkende naar het verleden.

De hogesnelheidslijn is onderdeel van het HS-project. Door deze nieuwe spoorlijn worden beide hoofdsteden verbonden met een snelle verbinding. Een hogesnelheidsverbinding over bestaand spoor met een gereduceerde snelheid vanaf Sylvan vind ik niet eens zo'n gek idee. Ik zal het eens overwegen en kijken wat de federale overheid van dit idee vindt.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » ma 11 nov 2013, 21:23

Afbeelding
Maldaria Road Map v3.0.7


Een update van hoe de kaart er nu uitziet. Bijna alle wegen in Alexandria zijn nu ingetekend, met uitzondering van de grensgebieden en Sylvan. Het grondgebruik klopt buiten Laagland nog niet (helemaal). Wat in deze versie een groot verschil is met de laatste versie is het toegevoegde raster.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » ma 11 nov 2013, 21:33

Ziet er professioneel uit, Matt! :d

Wel springen de rode wegen er nu erg uit in vergelijking met de auto(snel)wegen. Misschien moet die laatste categorie toch iets meer opvallen om de hiërarchie in het wegennet beter aan te geven.

Ook zou ik de hokjes overeen laten stemmen met de schaalbalk, zodat elk hokje bijvoorbeeld 5x5 km is. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » ma 11 nov 2013, 21:38

Oei oei, je trakteert ons wel weer op wat eyecandy. :) Het ziet er professioneel uit!
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » ma 11 nov 2013, 21:45

Prachtige kaart! :d
Ik ben het wel met Kaaiman eens dat de snelwegen nu iets te weinig opvallen...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » ma 11 nov 2013, 21:52

Dat de snelwegen minder opvallen was mij ook al opgevallen. Ik had zelf het idee de snelwegen meer te accentueren, zoals onderstaande afbeelding. Ik denk dat het dan een stuk duidelijker is.

Afbeelding
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » wo 18 feb 2015, 21:33

Ik heb de spoorkaart helemaal vernieuwd. Er zijn veranderingen aangebracht in zowel het uiterlijk als in de lijnen zelf. Er is nu een duidelijk onderscheid tussen suburbane treinen, lokale treinen en expresstreinen. Er zijn wat extra stations bijgekomen en enkele suburbane lijnen zijn weggehaald of vervangen door lokale treinen. Je kan de nieuwe spoorkaart bekijken door op de volgende link te klikken.

Spoorkaart 2015: http://fayl.in/Bvhw
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » wo 18 feb 2015, 21:41

Mooie kaart. Kijken of deze ook in de Googleresultaten van "Spoorkaart België" komt te staan. :lol:
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » wo 18 feb 2015, 23:21

Ik vind de kaart erg mooi, zeer geslaagd! :d Is Maldarië werkelijk zo groot dat er een markt is voor een hogesnelheidstrein?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » do 19 feb 2015, 11:01

Zeer mooie kaart, Matt! :d Maar dat zijn we van jou ook wel gewend. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 19 feb 2015, 19:40

TzM23, dat zou wat zijn als het weer voor spoorkaart van België wordt aangezien, hehe.

TBR, Maldarië is dan wellicht niet zo groot, maar een hogesnelheidstrein tussen Haiton en Sylvan is wel rendabel. Het is zeker niet zo winstgevend als diesten zoals de TGV en Thalys. De aanlegkosten lagen niet zeer hoog door het geringe reliëf en doordat de spoorlijn voor een groot deel parallel aan een snelweg loopt. De hogesnelheidslijn is niet heel winstgevend, maar er is wel een groeiende vraag naar. Sterker nog, deze zomer wordt begonnen aan de aanleg van een hogesnelheidslijn via Burlington naar Eendhoeven, in Benjiland.

Bedankt, Kaaiman :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten