[MAL] Kaarten

Commonwealth of Maldaria

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » vr 20 feb 2015, 16:59

Hele mooie kaart weer! :d

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door BlaZ » za 21 feb 2015, 16:12

De kaart is niet langer zichtbaar, zou je hem even opnieuwe kunnen uploaden?

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » zo 22 feb 2015, 11:55

Vreemd, ik kan hem namelijk wel gewoon zien. Ik vind het jammer dat majhost het niet meer doet, want dat werkte wel prettig. Ik denk dat ik alles gewoon op Dropbox ga zetten.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » zo 22 feb 2015, 12:23

Matt schreef: TBR, Maldarië is dan wellicht niet zo groot, maar een hogesnelheidstrein tussen Haiton en Sylvan is wel rendabel. Het is zeker niet zo winstgevend als diesten zoals de TGV en Thalys. De aanlegkosten lagen niet zeer hoog door het geringe reliëf en doordat de spoorlijn voor een groot deel parallel aan een snelweg loopt. De hogesnelheidslijn is niet heel winstgevend, maar er is wel een groeiende vraag naar. Sterker nog, deze zomer wordt begonnen aan de aanleg van een hogesnelheidslijn via Burlington naar Eendhoeven, in Benjiland.
De door jou genoemde treinen zijn wel erg duur. Ik vermoed dat er misschien wel behoefte is aan een soort van IC Direct tussen Sylvan en Haiton, maar die kan toch ook over gewoon spoor rijden? Zo doet ARSO het ook, aangezien een HSL aanleggen voor zo'n korte afstand wel erg duur is, en de maximumsnelheid kan dan vaak niet bereikt worden. Naar Benjiland kan een echte HSL misschien wel reële tijdswinst opleveren.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 19 mar 2015, 14:49

Maldaria Road Map 3.0.9

Er is weer een nieuwe versie van de wegenkaart beschikbaar, na een hele lange tijd geen voortgang hier te hebben geüpload. Er is niet veel voortgang, maar intekenen van wegen kost nu eenmaal een hoop tijd. Omdat 3.0.8 een interim-versie was, die ik nooit heb geüpload, is dit versienummer overgeslagen. De belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.0.7:
  • Wijziging lettertype
  • Wijziging stijl spoorlijnen (niet definitief)
  • Lokale wegen toegevoegd
  • Raster komt overeen met schaalverdeling
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 19 mar 2015, 14:54

TBR schreef:De door jou genoemde treinen zijn wel erg duur. Ik vermoed dat er misschien wel behoefte is aan een soort van IC Direct tussen Sylvan en Haiton, maar die kan toch ook over gewoon spoor rijden? Zo doet ARSO het ook, aangezien een HSL aanleggen voor zo'n korte afstand wel erg duur is, en de maximumsnelheid kan dan vaak niet bereikt worden. Naar Benjiland kan een echte HSL misschien wel reële tijdswinst opleveren.
Het aanleggen van het spoor was o.a. door een andere samenstelling van de bodem dan in Nederland, een stuk goedkoper dan hier. Wat niet wegneemt dat het project uiteindelijk toch te duur heeft uitgepakt. Men heeft het zo willen doen omdat dit dan gebundeld kon worden met de snelweg tussen Agers en Sylvan. Overigens rijden de treinen tussen Haiton en Agers voor het grootste gedeelte wel over gewoon spoor. Mallee Rail rijdt dan ook niet met zulke luxe treinen als de ICE, Thalys of de TGV.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door BlaZ » vr 20 mar 2015, 16:14

Zou het niet handig zijn om bij Sylvan ook een noord-zuid verbinding in het oosten van de stad aan te leggen?

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » vr 20 mar 2015, 16:58

Het wegennet in Maldarië is inderdaad erg basic, zo stopt snelweg 4 ook wel abrupt. Mooie kaart overigens!
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » vr 20 mar 2015, 20:19

BlaZ schreef:Zou het niet handig zijn om bij Sylvan ook een noord-zuid verbinding in het oosten van de stad aan te leggen?
Ik denk dat het wegennet rond Sylvan nog niet helemaal definitief is. Ik was op OpenGeofiction begonnen met het uitwerken van een gedetailleerde kaart en daarbij lopen de doorgaande wegen net iets anders. Een noord-zuidverbinding zou inderdaad wel logisch zijn. Ik denk echter dat dit niet een volledige volwaardige snelweg zal zijn, zoals het wel meer is in Maldarië. De kaart is soms ook wel een beetje misleidend, want de A2 tussen Oaxes en Maples is bijvoorbeeld niet volledig een snelweg.
TBR schreef:Het wegennet in Maldarië is inderdaad erg basic, zo stopt snelweg 4 ook wel abrupt. Mooie kaart overigens!
Ik vind het op zich wel meevallen. Er waren wel ooit plannen om de A4 door te trekken naar de A3, maar in een links kabinet zijn deze plannen weer van de baan geschoven. Die plannen zijn nooit meer op tafel gekomen, net zoals de doortrekking van de A1 bij Orion.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door BlaZ » vr 20 mar 2015, 21:28

Matt schreef: Ik denk dat het wegennet rond Sylvan nog niet helemaal definitief is. Ik was op OpenGeofiction begonnen met het uitwerken van een gedetailleerde kaart en daarbij lopen de doorgaande wegen net iets anders. Een noord-zuidverbinding zou inderdaad wel logisch zijn. Ik denk echter dat dit niet een volledige volwaardige snelweg zal zijn, zoals het wel meer is in Maldarië. De kaart is soms ook wel een beetje misleidend, want de A2 tussen Oaxes en Maples is bijvoorbeeld niet volledig een snelweg.
Het land is bij nader inzien ook niet zo groot en een eiland. Dan is er geen doorgaand verkeer en kun je met een stuk minder wegen toe.
Hoeveel inwoners heeft Haiton?

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » vr 20 mar 2015, 21:50

Ja, dat klopt. Zo'n snelweg zou wel rendabel zijn bij meer nationaal verkeer, maar dat neemt meestal de A1. Dan heb je ook nog de B12, bijna volledige autoweg, die langs het centrum van Sylvan gaat.

Haiton heeft iets minder dan 700.000 inwoners. ;)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 12 mei 2015, 20:35

Maldaria Road Map 3.1.0

Dit is mijn 1000e bericht en daarom trakteer ik weer op een nieuwe versie van de wegenkaart. :) Er zijn niet verschrikkelijk veel zaken gewijzigd, maar er zijn wel aardig wat details bijgekomen. De belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.0.9:
  • Completering van kleinere wegen op het hoofdeiland. De andere eilanden moeten nog worden ingevuld.
  • Meer realistischere weergave van enkele snelwegen. Nu is de wegcategorie gelijk aan de uitbouw van de weg. Dit is niet meer het geval geweest na versie 2.1
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » di 12 mei 2015, 20:40

Mooi! :)
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door CX1000 » di 12 mei 2015, 20:40

Wow, daar heeft vast veel werk in gezeten. Mooie kaart! (volgens mij wordt ik een beetje actief op het forum)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » di 12 mei 2015, 21:27

Mooi Matt! :)

Ik zit al in de 2000 berichten maar daar zit heel erg veel onzin tussen die ik liever wil vergeten. :P

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » di 12 mei 2015, 22:18

Matt, het blijft een genot om naar je kaart te kijken! :D
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » di 12 mei 2015, 22:18

Mooie kaart Matt! Een kleine opmerking is wel dat je misschien beter alle wegen van het secundaire wegennet wat minder breed kan maken, nu komt het soms nogal druk over.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 12 mei 2015, 23:17

^^ Goede opmerking; ik zal er eens naar kijken. Nu is de kaart door zijn schaal sowieso vrij vol. Eigenlijk is hij natuurlijk nog vrij leeg op veel plekken, maar de bedoeling is dat er onder andere meer dorpen op komen te staan, zoals ik al in het noorden van Laagland heb gedaan. Nu geeft dat de kaart meer dynamiek, maar het wordt inderdaad wel wat drukker. Ik heb ook wel het idee dat het met een groene achtergrond (en dus grasland) minder druk is dan met een wittige achtergrond (en dus akkerland). Ik ga eens kijken wat de wegdikte kan uitmaken. Nu zijn de overige wegen even breed als de C-wegen, dus er kan zeker wat geschoven worden.
EDIT: Ik heb eenss gekeken en ik denk dat de kaart er een stuk beter van wordt. Wellicht dat ik nog meer hier en daar kan spelen met kleuren en breedtes.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door CX1000 » wo 13 mei 2015, 19:31

^^ Van die dorpen zijn er 13 die Kortleve heten... En er is maar één spoorlijn met ingetekende stations?

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » wo 13 mei 2015, 19:48

Dat klopt, want dat ga ik in de volgende fase uitwerken. Die dorpen heb ik erin gezet om te kijken hoe de kaartstijl eruit komt te zien en datzelfde geldt voor de treinstations. Het volgende wat ik ga doen is het uitwerken van de dorpen. Daarna zal ik kijken naar de spoorlijnen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » wo 13 mei 2015, 20:21

Dan kan je ook gelijk even kijken naar het vliegveld van Sylvan. Daar lopen namelijk een paar teksten door elkaar ;)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » ma 17 aug 2015, 17:33

Maldaria Road Map 3.1.1

Er is weer een nieuwe versie van de wegenkaart beschikbaar! Dit zijn de belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.1.0:
  • Toevoeging dorpen en naamgeving belangrijkste dorpen
  • Herplaatsing topografische elementen
  • Legenda bijgewerkt
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » di 18 aug 2015, 08:34

Het blijft één van de mooiste kaarten op dit forum, Matt! :B

Eén klein tipje: de blauwe snelwegen ogen erg hard vergeleken met de andere wegen. Misschien kun je die zwarte rand meer grijs maken en het blauw ietsje valer?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 18 aug 2015, 10:20

Hmm, goede tip. Ik zal eens kijken welk effect dat geeft. Ik heb nog een paar naamloze plaatsen gevonden, maar die zal ik een naam geven als ik de kleinere plaatsen ook een naam ga geven.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Menno » di 18 aug 2015, 18:52

Ik vind het zeker een gave kaart. Iets viel me echter op; De wegen lijken bijna als een visnet over het land gespreid, zo regelmatig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten