[MAL] Algemeen

Commonwealth of Maldaria

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

[MAL] Algemeen

Bericht door Matt » di 14 jun 2011, 19:16

Commonwealth of Maldaria (Engels)
Gemeanebest Maldaria (Benjilands)
Achafachuka Malatari (Comucua)

Gemenebest Maldarië

Afbeelding

Officiële naam - Commonwealth of Maldaria
Officiële landcodes - MI, MAL
Hoofdstad - Agers
Grootste stad - Sylvan
Officiële landstaal - geen (Engels de facto)
Meest gesproken taal - Engels (meer)

Regeringsvorm - Parlementaire Democratie (meer)
Staatsvorm - Constitutionele Monarchie
Staatshoofd - Queen Virginia I
Regeringsleider - Matt Haugley

Religie
63 % Christendom
20 % Geen geloof
9,1 % Niet-Christelijk
7,9 % Onbekend
(meer)

Oppervlakte - 33902 km²
Inwoners - 4,745,800 (2010 est.)
Bevolkingsdichtheid - 140/km2

Motto - “Vive in patria libero”
Volkslied - New World
Munteenheid - Maldariaanse Dollar
$ 1,00 ≈ € 0,7723 (4 maart 2012)


Netnummer - + 671
Internet toegangsnummer - .mi
Nationale Feestdag - 19 december (meer)

Koopkracht - $ 38,865 (2010 est.)
BNP/hoofd - $ 52,216 (2010 est.)
HDI index - 0,882 (zeer hoog)(2010 est.)
Buurlanden - Benjiland (KBL) (oost) (meer)
_______________________________________________________________________________________________________________

Kaarten:
Wegenkaart (versie 2.1.0)
Hoogtekaart (versie 1.1)
Spoorkaart (versie 1.0)

Quickfinder
Algemeen
Vlag van Maldaria
Postbezorging
Telefoonnummers
Munten van de Maldarian Dollar

Geschiedenis
Geografie, Geologie en Klimaat
Onderwijs

Infrastructuur
Bewegwijzering
Verkeersborden
Wegmarkeringen
Kentekens
Perronborden
Wegwerkzaamheden en tolwegen
Kaart rijstrookbreedtes en maximumsnelheden

Cultuur
Radio in Maldaria
Televisie in Maldaria
Taal in Maldaria
Religie in Maldaria
Feestdagen

Politiek en Rechtssysteem
Diplomatieke betrekkingen
Centrale overheid in Maldaria
Politieke Niveaus
Parliament of Maldaria
The Executive
Maldarian Border Protection and Customs Service
Indeling van de House of Representatives

Buitenlandse verbindingen
Spoiler: weergeven
Binnenlandse veerverbindingen
Weston <> New Memphis
Jarmouth <> Wattsdale

Buitenlandse Veerverbindingen
Maldary Ferries verzorgt de veerdiensten in en buiten Maldaria.
Haiton <> Rocaporto (LAC), i.s.m. Nautica Ferei
Newport <> Zeejdam (KBL)

Buitenlandse Vliegverbindingen
Sylvan Intl. Airport (Sylvan) <> Luchtoavn Koehorsterveld (Nw.-Vlissingen, RBU)
Sylvan Intl. Airport (Sylvan) <> Schwanau Airport (Schellingen, BRS)
Sylvan Intl. Airport (Sylvan) <> Airoporto Cântia (Cântapoli, LAC), deels verzorgd door Istra Airways
Sylvan Intl. Airport (Sylvan) <> Azumara (LAC) (apr-sep)
Sylvan Intl. Airport (Sylvan) <> Ziftstad Intl. Airport (Ziftstad, KJE), i.s.m. AirJamara
Sylvan Intl. Airport (Sylvan) <> Bodegarde-Bosselt (Bodegaarde, RAR), verzorgd door AAL
Sylvan Intl. Airport (Sylvan) <> Eendhoeven International Airport (Eendhoeven, KBL), verzorgd door Istra Airways
Laatst gewijzigd door Matt op di 01 okt 2013, 20:22, 29 keer totaal gewijzigd.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MandelSoft » di 14 jun 2011, 19:25

Je zou ook je land een kwartslag kunnen draaien en hem aansluiten bij RBU en/of ATM.

Je zou GM SV kunnen gebruiken...

Ik ben benieuwd hoe de kaart van je land eruit gaat zien. En welkom op Atlantis! ;)

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MikeS » di 14 jun 2011, 19:40

Welkom op in Atlantis inderdaad. Het begin ziet er goed uit. Succes met de kaart en de details van je land!

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » di 14 jun 2011, 19:53

Dat is ook een goed idee Maarten. Dan is het zeg maar aan de rand van Borealië en gelijk ook contacten met andere landen. Ik wil het land alleen niet te groot hebben, dus ik denk er nog even over na. Waarschijnlijk zal het dan alleen aan Anatalmenië grenzen en aan een mogelijk toekomstig land dat weer aan Schellingen en Britalmondië grenst.

\/ Deze kaart had ik als test gemaakt nadat ik Inkscape had gedownload. Ik heb een beetje geprobeerd om met Inkscape te werken, maar zoals je ziet is het niet helemaal gelukt. Ik moet nog een beetje ontdekken hoe het allemaal werkt. Dit zal wel de globale indeling van Maldaria worden. Gelukkig komt de vakantie er aan, kan ik er rustig voor gaan zitten.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Getoond zijn plaatsen met meer dan 100,000 inwoners. Geografische namen o.v.b.. Heeft iemand een beter idee voor de naam "Monsland"?

Staten van Maldaria

[AD] Alexandria - Sylvan
[LL] Lowland - Tolloysen
[ML] Monsland - Haiton
[VE] Verde - Maples
[WM] West Maldaria - Weston

Territoria

[MK] Maldaria Keys - New Memphis
[NCR] National Capitol Region - Agers
[SI] Sunrise Islands (overzee) - Oakland

EDIT:
\/ Uiteraard wordt het er niet mee volgegooid (ja Street View), alleen af en toe ter visualisatie.
Laatst gewijzigd door Matt op ma 22 aug 2011, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Marcel » di 14 jun 2011, 19:54

Allereerst hartelijk welkom op dit forum. Uiteraard hoop ik dat je hier je fantasie flink op de loop kunt laten en er een mooi land neer kan zetten.
Matt schreef:Ik heb alleen een vraagje: Is het toegestaan om (Google Maps SV) afbeeldingen te gebruiken om je land te illustreren
SV = StreetView neem ik aan. Er zijn tijdens het Wegenforum-tijdperk StreetView afbeeldingen gebruikt.
Gebruik visualisaties met mate! Het moet niet zijn dat je het hele topic mee vol maakt.

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MikeS » di 14 jun 2011, 20:20

Goed begin met de kaart (ik zie er een laars/schoen is ;) )

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Ortelius » di 14 jun 2011, 21:12

Welkom op het forum! Antalmenië staat altijd open voor een nieuwe buur! Zoals je ziet is de oostelijke grens een kustlijn, maar aan de andere kanten mag je (graag zelfs!) je land aanbouwen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door sirdanilot » wo 15 jun 2011, 13:56

Je kunt ten noorden van Burghteland, maar dan moet je een paar wijzigingen in de geografie voor lief nemen. Aan het zuiden wordt er dan wat land 'aangeplakt', en de zuidelijke eilanden verdwijnen.
Afbeelding

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Koen » wo 15 jun 2011, 14:07

Welkom!

Het ziet er al origineel uit :d. Succes met de rest van de kaart!
Ook leuk dat er een meer Amerikaans geörienteerd land bijkomt. Bijna alle landen hier zijn Europa-achtig.

Trouwens: de afkorting MA (en dus ook de internetdomeinnaam) moet je veranderen, omdat die al van Marokko is. Hier is een lijst.

Maar het ziet er erg goed uit.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Snelwegfreak » wo 15 jun 2011, 14:29

Ik zou het geweldig vinden als je onder mijn land komt, heb ik eindelijk een buurland! :)
Je begin ziet er goed uit en het belooft veel goeds, je bent bij mij van harte welkom!

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » wo 15 jun 2011, 18:04

Bedankt voor de reacties en de suggesties m.b.t. de ligging van het land. Daarvoor heb ik nu drie opties:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
(Even snel gemaakt met Paint, ik had geen .svg)
1 - Ten zuiden van Benjiland. Misschien de vorm enigszins aanpassen voor een mooier geheel. Geschiedkundig klopt het aardig met wat ik in gedachten had.
2 - Ten noorden van Burghteland. Ietwat onlogisch naar mijn idee, kijkend naar de vorm het het continent.
3 - Ten noorden van Antalmenië. Klinkt ook als een leuk idee, dan ligt Maldaria op Borealië en dus gelijk ook contacten met andere landen. Geografisch gezien ben ik er minder over te spreken.
Momenteel heeft voor mij optie 1 de voorkeur, maar ik denk er nog even over na. Waarschijnlijk wordt het met welke optie dan ook nog iets groter.
Koen schreef:de afkorting MA (en dus ook de internetdomeinnaam) moet je veranderen, omdat die al van Marokko is. Hier is een lijst.
Dat is jammer... *Kijkt even in de lijst* .ma, .md, .ml, .mr zijn bezet. .mi kan wel maar dat vind ik zo onlogisch. Ik kan niet op iets anders komen. Anders het drieletterige .mal. Ik denk dat dat de beste oplossing is. Bedankt voor de oplettendheid!
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Ties » wo 15 jun 2011, 18:52

^^ Ik vind optie 3 wel leuk. Dan heb je een soort van exclave.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MandelSoft » wo 15 jun 2011, 19:15

Bij optie 1 zou ik 'm wel iets verder van Benjiland afleggen, iets van 5, 10, 20 km. Zo behoudt je beide kusten, maar dan heb je toch contact tussen de twee landen, omdat ze in elkaars zicht liggen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MikeS » wo 15 jun 2011, 19:20

ik zou zelf ook voor optie 1 gaan, of anders lijkt het me beter om gewoon een compleet nieuw land te maken (andere vormgeving)

dit werd eerder bij Rocco gezecht:
Koen schreef:Welkom! :D

Ik heb wel even wat kleine dingen aan te merken:

Alle landnummer voor telefonie met +1 zijn gegeven aan het "North American Numbering Plan" (NANP). +111 kun je dus niet gebruiken. Hier staat een tabel met vrije nummers, maar probeer deze nummers ook niet te gebruiken.

Een internetlandcode heeft altijd twee letters. Drie letters zijn voor speciale dingen als .com .org en .gov
nou is een nieuw land altijd speciaal natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Ortelius » wo 15 jun 2011, 19:38

Ties schreef:^^ Ik vind optie 3 wel leuk. Dan heb je een soort van exclave.
Tja, ik weet het niet zo. Normaal is enkel mijn oostergrens zee, ik heb ook al wegen ingetekend die naar het noorden lopen :p

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » wo 15 jun 2011, 20:53

^^ Daar heb je gelijk in dan heb je aan het noorden ook een zee en dat verandert de geografische situatie van Anatalmenië.
MandelSoft schreef:Bij optie 1 zou ik 'm wel iets verder van Benjiland afleggen, iets van 5, 10, 20 km. Zo behoudt je beide kusten, maar dan heb je toch contact tussen de twee landen, omdat ze in elkaars zicht liggen.
Daar heb je gelijk in; anders verandert de geografie van Benjiland weer. Ik denk dat dat toch de beste optie is, tenzij Ortelius een zee extra niet erg vind. Nee, ik ga voor ten zuidoosten van Benjiland met een "straat" (van water) ertussen, met een mogelijke brug/tunnel tussen beide hoofdeilanden.

@MikeS: Dan ga ik daar nog even over nadenken, veel is al bezet.
EDIT: Ik heb er MI van gemaakt, wat staat voor "Maldarian Islands". Ik weet dat dat ook de afkorting voor Michigan is.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Snelwegfreak » wo 15 jun 2011, 20:59

^^
Lijkt mij een mooie oplossing. Moeten we dan even bespreken ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Koen » do 16 jun 2011, 10:54

Matt schreef:EDIT: Ik heb er MI van gemaakt, wat staat voor "Maldarian Islands". Ik weet dat dat ook de afkorting voor Michigan is.
Goede oplossing! Het is eigenlijk maar een klein puntje, maar om het zo realistisch mogelijk te houden wel de bedoeling. Volgens mij kloppen de codes bij meer mensen niet. Dat was wel te zien toen ik een lijst wilde maken van de telefoonlandnummers. :D

Voor de ligging van het land lijkt me optie 1 het beste. Snelwegfreak wilde al langer een buur, dus dat is dan nu opgelost. En je land ligt dan dichter bij het mijne. Dat is beter voor internationale betrekkingen tussen ons :B
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » do 16 jun 2011, 11:42

Nog meer algemene informatie over Maldaria
{deels niet meer relevant}

Er wordt aan de rechterkant gereden.

Toponymie

De naam Maldaria komt uit het Anaru, een taal die een bepaalde groep van de inheemse bevolking sprak.
Mal betekent 'nieuw'
daria komt van deri wat 'eiland' betekent.
Maldaria betekent dus: 'nieuw eiland'
In het Nederlands wordt soms ook Malderië geschreven, maar meestal wordt Maldaria aangehouden.

Meeteenheden

In het hele land wordt standaard gemeten met SI-eenheden en graden Celsius. In sommige delen van het land worden zowel de Europese als de Britse meeteenheden weergegeven.

Maldaria Keys - Britse meeteenheden
Verde - zowel Britse als SI-eenheden
andere staten - SI-eenheden

Inleiding
Maldaria bestaat uit één groot eiland met een paar kleinere eilanden. Maldaria is als een van de latere landen gekolonialiseerd. De Amerikanen waren de eerste vreemden die hier voet aan land zetten, daarvoor woonden de inheemse bevolking er ook al. Later kwamen er ook Nederlanders uit Benjiland naar Maldaria. Het land kent Amerikaanse invloeden, maar is door de snelle onafhankelijkheid meer zijn eigen weg gegaan.

De grootste Steden van Maldaria zijn: (hoofdsteden zijn onderstreept)
Sylvan - 2,139,456 - grote stad met haven en CBD
Haiton - 1,373,241 - kustplaats, groot CBD, toerisme belangrijke sector
Frementon - 915,328 - oude havenstad aan de westkust
Agers - 622,472 - nieuw ontworpen hoofdstad gelegen aan een rivier. Hier bevinden zich ambassades en parlement
Weston - 506,781 - stad aan de westkust met weinig hoogbouw en weinig andere steden in de buurt
Thyon - 312,819 - toeristische stad in de 'bergen'.
Mecklynburg - 264,985 - groot deel bevolking nederlandssprekend, hoofdstad van Lowland
Pholoe - 243,464 - stad gelegen aan rivier bekend om zijn kuuroorden
Oaxes - 201,134 - stad in de bergen met vrij weinig hoogbouw, in de winter veel bezocht door wintersporttoeristen
New Memphis - 187,854 - stad op een eiland met uitgestrekte stranden, verg. met Haiton.
Deze steden liggen, met uitzondering van New Memphis op het hoofdeiland.
Laatst gewijzigd door Matt op vr 06 jan 2012, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door MikeS » do 16 jun 2011, 12:00

Erg goed gemaakt, maar omdat Amerika zelf een kolonie is geweest heeft Amerika los van Liberia geen koloniën gehad en was zelf erg tegen koloniën. Het kan wel maar ik zou zelf eerder voor Engeland gaan dan

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » do 16 jun 2011, 12:04

Dat kan ook. Dat het dan denkbeeldig tot de Commonwealth of Nations heeft behoort.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Ortelius » do 16 jun 2011, 12:29

Hee, mijn reactie is plots verdwenen?! Nog maar eens dan:
MikeS schreef:Erg goed gemaakt, maar omdat Amerika zelf een kolonie is geweest heeft Amerika los van Liberia geen koloniën gehad en was zelf erg tegen koloniën. Het kan wel maar ik zou zelf eerder voor Engeland gaan dan
Inderdaad, Amerika liet uitschijnen dat het tegen kolonies was. Maar ondertussen probeerden ze wel hun invloedssfeer uit te breiden over heel Zuid-Amerika en de eilanden in de Stille Oceaan, gedurende de tweede helft van de 19de en het begin van de 20ste eeuw. Zo waren Cuba, Puerto Rico, Panama, Hawaii en een aantal eilandengroepjes in de Stille Oceaan de facto kolonies van de VS, en hadden ze ook veel te zeggen over wat in de overige landen in hun buurt gebeurde. Dus in principe kan het wel.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Matt » wo 22 jun 2011, 21:48

Postbezorging
Maldaria postcode system – Het postcodesysteem in Maldaria

Maldaria heeft een staat-georiënteerd postcode systeem en bestaat uitsluitend uit cijfers. Het huidige systeem dateert uit 1979.
Vorm - 99999

Het eerste cijfer staat voor de staat/het district.
1**** National Capitol Region en “mailboxes” (verg. Nederlandse “postbus”)
2**** Alexandria
3**** Lowland
4**** Monsland
5**** South Maldaria
6**** Verde
7**** West Maldaria
8**** Maldaria Keys
9**** andere districten en overzeese gebieden

Hierna zijn is het land opgedeeld in “postal zones”.

[Kaart met postcode zones]

Voorbeeld van een adres:

William Smith
21 George St
51218 Haiton


Postbezorging

Het bezorgen van post geschied in Maldaria door Maldaria Post. Dit bedrijf draagt al sinds 1961 deze naam. Na het legen van brievenbussen gaat de post naar sorteercentra en vervolgens naar verdeelcentra. Hierna kan de post worden bezorgd door postbodes.
Posttarieven voor post binnen- en buitenland
              
   Maldaria  Atlantis  Wereldwijd 
 0-20 g  $ 0.61  $ 1.05  $ 1.21 
 20-50 g  $ 1.22  $ 2.10  $ 2.42 
 50-100 g  $ 1.83  $ 3.15  $ 3.63 
 100-250 g  $ 2.44  $ 4.20  $ 4.84 
 250-500 g  $ 3.05  $ 5.25  $ 6.05 
 500-2500 g  $ 3.66  $ 6.30  $ 7.26 
Tarieven kunnen naar beneden afwijken met partijpost, voorgefrankeerde post, port betaald en periodieke post. Tarieven gelden alleen voor post dat door de brievenbus past en lichter is dan 2.5 kg. Prijswijzigingen voorbehouden.

Aangetekend versturen (security post)
      
 Maldaria  $ 9.00 
 Atlantis  $ 12.60 
 Wereldwijd  $ 21.50 
Met aangetekend versturen kan je post versturen en krijg je bericht als die is aangekomen. Ook ben je met aangetekend verzekerd tot $ 75.00. Tegenwoordig kan dat ook op de computer worden gevolgd. Als een brief met handtekening retour wordt verstuurd komt er $ 5.00 bij.

Afbeelding
Het postsorteercentrum in het noorden van Sylvan.
© 2003, Frits Rethage [link]
Één van de drie postsorteercentra in Sylvan heeft zijn deuren al moeten sluiten als gevolg van de concurrentie met de e-mail.

Pakketbezorging

Hoewel Maldaria Post ook pakketten bezorgt in Maldaria, bezorgt het niet de meeste pakketten. Het grootste bedrijf dat voor het bezorgen van pakketten zorgt is DHL.             
   Maldaria  Atlantis  Wereldwijd 
 < 2 kg  $ 8.25  $ 17.00  $ 32.25 
 2-5 kg  $ 9.00  $ 26.00  $ 45.50 
 5-10 kg  $ 9.00  $ 33.25  $ 77.50 
 10-20 kg  $ 16.25  $ 45.25  $ 140.00 
 20-30 kg  $ 16.25  $ 54.75  - 
Laatst gewijzigd door Matt op di 15 nov 2011, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Koen » vr 24 jun 2011, 17:51

Goed uitgewerkt! :d
Matt schreef:Voorbeeld van een adres:

William Smith
21 George St
SM, 5121 Haiton
Waar staat de 'SM' eigenlijk voor?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [MAL] Maldaria

Bericht door Ortelius » vr 24 jun 2011, 18:45

Koen schreef:Goed uitgewerkt! :d
Matt schreef:Voorbeeld van een adres:

William Smith
21 George St
SM, 5121 Haiton
Waar staat de 'SM' eigenlijk voor?
Ik vermoed "South Maldaria"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten