[LAC] Elektriciteit

Cratepopulicia Laconia
Gesloten
Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

[LAC] Elektriciteit

Bericht door Koen » zo 05 mei 2013, 22:50

Elektriciteit
Elektriciteit wordt in Laconia geleverd als 220 Volt en 50 Hertz wisselstroom. In 2012 had 99,5 procent van de huishoudens aansluiting op het elektriciteitsnet. De energie wordt geleverd door een vijftal bedrijven, die volledig in handen zijn van de regionale overheden. Deze bedrijven hebben monopolie op zowel de productie, het transport en de distributie van elektriciteit in hun gebied.

Dit zijn de volgende bedrijven:             
 Naam  Hoofdkantoor  Afzetgebied  Aandeelhouders 
 Energia Boria  Rocaporto  Montania, Nevoia  Nevoia (75%), Montania (25%) 
 Energia Efaia  Zefiro  Efaia  Legoria (100%) 
 Epilectra  Galubaia  Epidania, eilanden van Draconia  Epidania (100%) 
 Fulgi  Nicamagi  Arcadia, Draconia zonder eilanden, Valenia  Arcadia (45%), Valenia (45%), Draconia (10%) 
 Toro  Cantapoli  Legoria zonder Efaia, Mauragia, Orientia  Legoria (50%), Orientia (30%), Mauragia (20%) 
Afbeelding

Energiebronnen
De meeste energie wordt gewonnen uit kernenergie (56 procent). De grote kerncentrales van Preda in Epidania en van Guio in Legoria dragen hier sterk aan bij, samen met een tiental kleinere centrales.

Hierna volgen fossiele energie (23 procent) en zonne-energie (16 procent), twee zeer verschillende energiebronnen. Terwijl de opwekking van fossiele energie steeds verder afneemt, is de productie van zonne-energie in het afgelopen decennium enorm toegenomen. In tien jaar tijd zijn vier grote zonne-energiecentrales uit te grond geschoten, twee in Mauragia en twee in Valenia. Ze profiteren van de enorme hoeveelheid zonne-energie die in de zomer op het warme Laconia terecht komt.

Windenergie (3 procent) is een kleinere bron van elektriciteit. Ondanks de grote potentie hiervan hebben de regio’s Arcadia, Draconia, Montania en Valenia windmolens in de ban gedaan uit angst voor het verlies van toerisme. De meeste windmolens staan daarom in de havens tussen Cantapoli en Diorugistra.

Waterenergie is met 1 procent de hekkensluiter. Ooit waren er meerdere stuwmeren in Epidania die veel energie opwekten. In 1996 brak echter een dam door als gevolg van slecht onderhoud. De vloedgolf die hierop volgde, kostte aan minimaal 120 mensen het leven. Een klein dorp werd van de kaart geveegd. Na een inspectie bleek geen enkele stuwdam aan de eisen te voldoen en werden de stuwmeren geleegd.
Sommigen zien toch nog wel toekomst in waterenergie. De dammen in Epidania zouden hersteld kunnen worden en er zijn plannen voor een stuwmeer in Montania, dat ook als waterreservoir voor het graangebied in Mauragia zou kunnen dienen.

Ten slotte zijn er nog wat energiebronnen die nauwelijks van betekenis zijn, zoals biomassa en afvalverbranding.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Koen op zo 05 mei 2013, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door TzM23 » zo 05 mei 2013, 22:54

Interessant en origineel! Ook met de kaart. Hoezo heeft die 0,5% geen elektriciteit?
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Koen » zo 05 mei 2013, 22:58

Dankjewel! Die 0,5 % woont te afgelegen, waardoor er geen geld is om een stroomkabel naar de huizen te leggen. Als ze toch stroom willen, moeten ze een aggregaat kopen. Voor 1980 hadden zelfs hele gebieden in Draconia en Montania geen stroom, omdat de regio's geen geld hadden om er kabels heen te leggen. Ondertussen hadden de rijkere regio's al rond 1910 stroom.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door SjorsB » ma 06 mei 2013, 09:05

Interessant en origineel, volgens mij nog niet eerder gezien. Hoe kijkt Laconia verder tegen kernenergie aan? Volgens mij zijn er weinig Westerse landen die nog zoveel gebruik maken ervan. (kan dat ik het mis heb hoor)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Kaaiman » ma 06 mei 2013, 11:19

Zul je net zien! Ben ik achter de schermen bezig met informatie over de energievoorziening in Brilamontië, is Koen me voor. Daar gaat mijn primeur! :evil:

;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 mei 2013, 11:41

^^ Dat gevoel heb ik ook al eens gehad ja ;) Ziet er goed uit Koen! :d

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door MandelSoft » ma 06 mei 2013, 12:55

Origineel stuk, al had je dit topic ook nog anders kunnen nomen als je breder wil kijken, bijvoorbeeld Nutsvoorzieningen. Voor de rest, net als al je andere stukken, is het weer goed uitgewerkt. Topkwaliteit, zoals we dat van jou gewend zijn :d
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Koen » ma 06 mei 2013, 14:46

SjorsB schreef:Hoe kijkt Laconia verder tegen kernenergie aan? Volgens mij zijn er weinig Westerse landen die nog zoveel gebruik maken ervan. (kan dat ik het mis heb hoor)
Sinds de jaren '80 is er steeds meer weerstand tegen kernenergie gekomen, maar de meerderheid van de bevolking is er nog steeds voor. Incidenten als Tsjernobyl en Fukoshima hebben het vertrouwen in deze energiebron wel geschaad.

De Preda-centrale bij Galubaia bestaat uit een verouderd deel en een nieuwer deel. Dat oude deel moet binnenkort vervangen worden door een nieuwe uitbreiding. Hier is veel weerstand tegen. De Guio-centrale bij Cantapoli is gebouwd als vervanging voor een aantal kolencentrales in Legoria, wat de weerstand drukte. Ten slotte zijn er drie belangrijke kerncentrales in Draconia. Die zijn gebouwd door de energiemaatschappijen van Arcadia en Valenia als tegenprestatie voor het brengen van elektriciteit in grote delen van Draconia. De tegenstand was daarom ook miniem.
Kaaiman schreef:Zul je net zien! Ben ik achter de schermen bezig met informatie over de energievoorziening in Brilamontië, is Koen me voor. Daar gaat mijn primeur! :evil:

;)
Tja, Je kan niet in alles het eerste zijn ;)
Overigens, een goede website over het transport van elektriciteit is http://www.hoogspanningsnet.com/. Er zijn blijkbaar ook mensen die hoogspanning als hobby hebben. :D
MandelSoft schreef:Origineel stuk, al had je dit topic ook nog anders kunnen nomen als je breder wil kijken, bijvoorbeeld Nutsvoorzieningen. Voor de rest, net als al je andere stukken, is het weer goed uitgewerkt. Topkwaliteit, zoals we dat van jou gewend zijn :d
Er is best veel te vertellen over elektriciteit alleen. Ik heb liever veel topics dan een klein aantal grote (en daardoor onoverzichtelijke) topics.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 mei 2013, 14:56

Ook niet geheel onbelangrijk: wat doet Laconia met het kernafval?

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Koen » ma 06 mei 2013, 15:10

^^ Tot de internationale verdragen in 1975 en 1982 werd het in internationale wateren gedumpt. Tegenwoordig wordt het opgeslagen op geheime plaatsen. In de toekomst zal radioactief afval dat nog steeds te veel straling uitzendt, diep onder de grond worden opgeslagen. De techniek hiervoor is echter nog in ontwikkeling.

Laconia is lid van het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) en is samen met andere landen actief naar oplossingen voor dit probleem aan het zoeken.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 mei 2013, 15:26

Op geheime plaatsen..? Ik mag toch hopen dat mensen er geen last van hebben.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Koen » ma 06 mei 2013, 15:29

Mensen hebben er geen last van, zeker niet als ze het niet weten. Het is vooral geheim zodat terroristen geen radioactief materiaal kunnen krijgen om er een vuile bom van te maken.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 mei 2013, 15:30

Is Laconia een land dat wat te vrezen heeft voor terroristen dan? En gaat het dan om binnenlandse of buitenlandse terroristen?

(een beetje doorvragen kan nooit kwaad, het houdt het forum een beetje bezig)

Overigens, je mag dit verplaatsen naar de vragenbank als je dat liever hebt ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Koen » ma 06 mei 2013, 15:36

^^ Op dit moment niet. De grootste terroristische dreiging zal van Efaiaanse separatisten komen, maar die worden goed in de gaten gehouden. Doordat Laconia zich niet in conflicten met Arabieren heeft gemengd, is een dreiging uit die richting ook klein.

Het probleem is vooral dat het materiaal bestaat en dat er maar een gek (en dit soort gekken zijn meestal erg intelligent) hoeft te zijn die het verkeerd wil gebruiken. Een aanslag op de opslagplaats zelf kan al grote gevolgen hebben. En daarnaast is er ook weinig reden waarom iedereen zou moeten kunnen weten waar het afval ligt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 mei 2013, 15:37

Oké, duidelijk. Dan is het nog hopen dat dit soort figuren niet zelf iets kunnen en zullen ontwikkelen om een aanslag te plegen op Laconia. Maar ik vertrouw erop dat dat soort groepen goed in de gaten worden gehouden door de Laconische AIVD ;)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Ortelius » do 09 mei 2013, 21:11

Zeer interessant topic! Als student Energie kan ik de uitdieping van energievoorziening wel smaken. Toch enkele zaken die mij opvielen:

Wat betreft de productiemix: hoe komt het dat er zoveel zonne-energie geproduceerd wordt? Is er sprake van echte zonnecentrales (van die joekels met spiegels eromheen e.d.) of is dit particuliere productie? Hoe zit het met subsidies voor zonne-energie?
SjorsB schreef:Interessant en origineel, volgens mij nog niet eerder gezien. Hoe kijkt Laconia verder tegen kernenergie aan? Volgens mij zijn er weinig Westerse landen die nog zoveel gebruik maken ervan. (kan dat ik het mis heb hoor)
Er zijn er toch twee waar ik het van weet: zowel België (alhoewel steeds minder) als Frankrijk zijn voor een groot deel afhankelijk van kernenergie.
Koen schreef:^^ Tot de internationale verdragen in 1975 en 1982 werd het in internationale wateren gedumpt. Tegenwoordig wordt het opgeslagen op geheime plaatsen. In de toekomst zal radioactief afval dat nog steeds te veel straling uitzendt, diep onder de grond worden opgeslagen. De techniek hiervoor is echter nog in ontwikkeling.

Laconia is lid van het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) en is samen met andere landen actief naar oplossingen voor dit probleem aan het zoeken.
Hier zou ik ook graag willen vragen om nuancering: er bestaan verschillende soorten kernafval, namelijk zwaar-radioactief afval als lichtere varianten (hangt af van welke isotopen er juist in zitten). Als ik mijn professor kernenergie mag geloven, is er nooit ter wereld zwaar vervuild afval in de zee gekieperd, het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat dit in Laconia zo is gebeurd. Maar volgens mij is er in de bergachtige streken van Laconia zeker potentieel om opslag van zwaar radioactief afval te voorzien.
Koen schreef:Mensen hebben er geen last van, zeker niet als ze het niet weten. Het is vooral geheim zodat terroristen geen radioactief materiaal kunnen krijgen om er een vuile bom van te maken.
Dat lijkt me een dubieuze strategie, want ooit zal het toch uitkomen en dan zijn de poppen aan het dansen. Terroristen die een bom willen maken kunnen hun polonium trouwens waarschijnlijk veel eenvoudiger uit Iran of Noord-Korea halen, daar zou ik dus niet te veel schrik voor hebben. Die vuile bommen waar je het over hebt, lijken me ook minder gevaarlijk dan ze op het eerste zicht lijken: geigerteller erbij en je hebt de rotzooi al snel opgeruimd. Het lijkt mij dus een beter idee om open kaart met de bevolking te spelen ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Koen » vr 10 mei 2013, 14:46

Ortelius schreef:Zeer interessant topic! Als student Energie kan ik de uitdieping van energievoorziening wel smaken.
Bedankt. Input van een student in dit gebied is zeer zeker welkom! :D
Ortelius schreef:Wat betreft de productiemix: hoe komt het dat er zoveel zonne-energie geproduceerd wordt? Is er sprake van echte zonnecentrales (van die joekels met spiegels eromheen e.d.) of is dit particuliere productie? Hoe zit het met subsidies voor zonne-energie?
De meeste zonne-energie wordt opgewekt in de grote centrales, wat ook in de tekst vermeld staat. Dit zijn inderdaad echte zonnecentrales met spiegels. Laconia ligt redelijk zuidelijk en heeft dus veel zonkracht om te gebruiken. (zie ook deze afbeelding) Ik denk dat Laconia ongeveer rond de 200 W/m2 aan zonkracht heeft, dus 2 keer zoveel als Nederland.

De particuliere opwekking is nog laag door het ontbreken van subsidies. Er zijn de laatste jaren wel zonnepanelen op enkele flats in Cantapoli en Diorugistra geplaatst.
Ortelius schreef:
Koen schreef:^^ Tot de internationale verdragen in 1975 en 1982 werd het in internationale wateren gedumpt. Tegenwoordig wordt het opgeslagen op geheime plaatsen. In de toekomst zal radioactief afval dat nog steeds te veel straling uitzendt, diep onder de grond worden opgeslagen. De techniek hiervoor is echter nog in ontwikkeling.

Laconia is lid van het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) en is samen met andere landen actief naar oplossingen voor dit probleem aan het zoeken.
Hier zou ik ook graag willen vragen om nuancering: er bestaan verschillende soorten kernafval, namelijk zwaar-radioactief afval als lichtere varianten (hangt af van welke isotopen er juist in zitten). Als ik mijn professor kernenergie mag geloven, is er nooit ter wereld zwaar vervuild afval in de zee gekieperd, het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat dit in Laconia zo is gebeurd. Maar volgens mij is er in de bergachtige streken van Laconia zeker potentieel om opslag van zwaar radioactief afval te voorzien.
Wat ik heb gelezen (Het was wikipedia, dus ik weet niet hoe betrouwbaar het is), was dat het in zee storten van zwaar-radioactief afval in 1975 is verboden en van licht-radioactief afval in 1982. Als er nooit zwaar-radioactief afval in de echte wereld is gedumpt in zee, dan zal dat ook wel niet in Laconia zijn gebeurd.
Ortelius schreef:
Koen schreef:Mensen hebben er geen last van, zeker niet als ze het niet weten. Het is vooral geheim zodat terroristen geen radioactief materiaal kunnen krijgen om er een vuile bom van te maken.
Dat lijkt me een dubieuze strategie, want ooit zal het toch uitkomen en dan zijn de poppen aan het dansen. Terroristen die een bom willen maken kunnen hun polonium trouwens waarschijnlijk veel eenvoudiger uit Iran of Noord-Korea halen, daar zou ik dus niet te veel schrik voor hebben. Die vuile bommen waar je het over hebt, lijken me ook minder gevaarlijk dan ze op het eerste zicht lijken: geigerteller erbij en je hebt de rotzooi al snel opgeruimd. Het lijkt mij dus een beter idee om open kaart met de bevolking te spelen ;)
Dit soort geheime plekken liggen meestal in militaire of dunbevolkte gebieden, waar dus niet veel mensen wonen. Daarnaast is het toch niet zo gevaarlijk om naast een opslagplaats voor kernafval te wonen? Die opslagplaatsen zijn genoeg omhuld om te voorkomen dat er een gevaarlijke hoeveelheid straling uitkomt. Het lijkt me niet nodig dat de bevolking weet waar het opgeslagen wordt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Snelwegfreak » vr 10 mei 2013, 14:50

Koen schreef:Bedankt. Input van een student in dit gebied is zeer zeker welkom!
Daar ben ik het 100% mee eens! Geldt ook voor andere (studie)richtingen. Als je kennis hebt, gebruik het dan om anderen te helpen!
Koen schreef:Dit soort geheime plekken liggen meestal in militaire of dunbevolkte gebieden, waar dus niet veel mensen wonen. Daarnaast is het toch niet zo gevaarlijk om naast een opslagplaats voor kernafval te wonen? Die opslagplaatsen zijn genoeg omhuld om te voorkomen dat er een gevaarlijke hoeveelheid straling uitkomt. Het lijkt me niet nodig dat de bevolking weet waar het opgeslagen wordt.
Toch denk ik niet dat je bevolking blij gaat worden mocht het nieuws ooit uitlekken (geen bewuste woordgrap). Dan heb je toch heel wat uit te leggen als overheid. Ik ben het wel met Ortelius eens. Soms is het beter carte blanche te spelen.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Ortelius » vr 10 mei 2013, 14:58

Sorry van de zonne-energie, daar heb ik duidelijk overheen gelezen ;)
Ortelius schreef:
Koen schreef:Mensen hebben er geen last van, zeker niet als ze het niet weten. Het is vooral geheim zodat terroristen geen radioactief materiaal kunnen krijgen om er een vuile bom van te maken.
Dat lijkt me een dubieuze strategie, want ooit zal het toch uitkomen en dan zijn de poppen aan het dansen. Terroristen die een bom willen maken kunnen hun polonium trouwens waarschijnlijk veel eenvoudiger uit Iran of Noord-Korea halen, daar zou ik dus niet te veel schrik voor hebben. Die vuile bommen waar je het over hebt, lijken me ook minder gevaarlijk dan ze op het eerste zicht lijken: geigerteller erbij en je hebt de rotzooi al snel opgeruimd. Het lijkt mij dus een beter idee om open kaart met de bevolking te spelen ;)
Dit soort geheime plekken liggen meestal in militaire of dunbevolkte gebieden, waar dus niet veel mensen wonen. Daarnaast is het toch niet zo gevaarlijk om naast een opslagplaats voor kernafval te wonen? Die opslagplaatsen zijn genoeg omhuld om te voorkomen dat er een gevaarlijke hoeveelheid straling uitkomt. Het lijkt me niet nodig dat de bevolking weet waar het opgeslagen wordt.[/quote]

Wat de hoeveelheid straling betreft, daar heb je zeker gelijk in, er zal statistisch gezien geen enkel verhoogd risico voor de omwonenden (als die er al zijn, inderdaad) zijn met de huidige opslagtechniek, maar ik blijf erbij dat je een groot schandaal kunt vermijden door het toch ergens bekend te maken. Dat wil nog altijd niet zeggen dat iedereen dat dan weet, ik ben er bijvoorbeeld pas dankzij een vak over kernenergie achtergekomen dat het Belgische kernafval in Dessel wordt opgeslagen.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door SjorsB » vr 10 mei 2013, 15:01

Snelwegfreak schreef:
Koen schreef:Bedankt. Input van een student in dit gebied is zeer zeker welkom!
Daar ben ik het 100% mee eens! Geldt ook voor andere (studie)richtingen. Als je kennis hebt, gebruik het dan om anderen te helpen!
Inderdaad. Zo leer je zelf ook nog eens wat!
Koen schreef:Dit soort geheime plekken liggen meestal in militaire of dunbevolkte gebieden, waar dus niet veel mensen wonen. Daarnaast is het toch niet zo gevaarlijk om naast een opslagplaats voor kernafval te wonen? Die opslagplaatsen zijn genoeg omhuld om te voorkomen dat er een gevaarlijke hoeveelheid straling uitkomt. Het lijkt me niet nodig dat de bevolking weet waar het opgeslagen wordt.
Toch denk ik niet dat je bevolking blij gaat worden mocht het nieuws ooit uitlekken (geen bewuste woordgrap). Dan heb je toch heel wat uit te leggen als overheid. Ik ben het wel met Ortelius eens. Soms is het beter carte blanche te spelen.
Misschien is de Laconische overheid niet zo ideaal als wij willen dat hij is???

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Elektriciteit

Bericht door Snelwegfreak » vr 10 mei 2013, 15:03

SjorsB schreef:Misschien is de Laconische overheid niet zo ideaal als wij willen dat hij is???
Dat wil niet zeggen dat wij niet mogen proberen die wat idealer te maken dan dat hij is ;) Het is verder aan Koen wat hij er mee doet ;)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten