[LAC] Archief

Cratepopulicia Laconia
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Snelwegfreak » zo 02 dec 2012, 18:21

Ja, maar wat dan specifiek als zware arbeid? Kan je een voorbeeld geven? Meewerken aan wegenbouw of iets dergelijks? Hoop niet dat je het irritant vind als ik zoveel vraag, maar ik vind het interessant om te weten hoe je erover denkt ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » zo 02 dec 2012, 19:11

Zaken als mijnbouw en goedkoop werk in fabrieken. Bouwwerkzaamheden kunnen ook, maar hebben als nadeel dat het niet op één plek kan gebeuren en de gevangenis (plus bewaking) verplaatsbaar moet zijn. Eventueel kan ook nutteloos werk worden verricht.

Het is goed dat je vragen stelt. Dan denk ik er ook beter over na. :D Ik ben persoonlijk tegenstander van dwangarbeid en de doodstraf, maar Laconia is niet mijn ideale wereld.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Snelwegfreak » zo 02 dec 2012, 19:46

Koen schreef:Zaken als mijnbouw en goedkoop werk in fabrieken. Bouwwerkzaamheden kunnen ook, maar hebben als nadeel dat het niet op één plek kan gebeuren en de gevangenis (plus bewaking) verplaatsbaar moet zijn. Eventueel kan ook nutteloos werk worden verricht.
Aha, op die fiets. Het lijkt me wel handig als ze werk kunnen doen waar de Staat van profiteert. Als je geld kan winnen door gevangenen, moet je het doen. Anders kosten ze alleen maar. Bovendien, ik denk dat ze door te werken ook beter voorbereid worden op een eventuele terugkeer in de maatschappij.
Koen schreef:Het is goed dat je vragen stelt. Dan denk ik er ook beter over na. Ik ben persoonlijk tegenstander van dwangarbeid en de doodstraf, maar Laconia is niet mijn ideale wereld.
Oké mooi. Ik denk dat je één van de enige bent waarbij dit geldt ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door sirdanilot » ma 03 dec 2012, 17:35

Ook in Burghteland wordt er wel voor gezorgd dat gevangenen op kleine schaal minstens 1 dag per week kunnen werken. Hier krijgen ze aan het eind van hun gevangenschap een klein bedrag voor. Soms is er meer werk dan anders. Zo worden ze wel ingezet in oogsttijd om voedingswaren te maken, of kunnen ze simpelere reparatiewerkzaamheden uitvoeren, of maken ze dingen zoals meubels en dergelijke. Uiteraard geldt dit niet voor gevangenen die onder zware bewaking moeten leven.

jms
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 22:55

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door jms » wo 12 dec 2012, 18:11

In Nederland mogen gevangenen werken. Ze krijgen hier maar een klein beetje voor betaald, vaak een paar euro in de week en het recht op een tv o.i.d. Vaak is dit klein nutteloos werk, bekend voorbeeld wasknijpers in elkaar zetten.
Groet,

Jan

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Kaaiman » do 27 dec 2012, 17:52

Koen schreef:Ik ben bezig geweest met het ontwerpen van een nieuwe vlag. Dit zijn de drie beste resultaten tot nu toe:
Spoiler: weergeven
Ontwerp 1:
Afbeelding

Ontwerp 2:
Afbeelding

Ontwerp 3:
Afbeelding
Wat vinden jullie ervan?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je deze ontwerpen nog wat hebt geoptimaliseerd, of misschien zelfs nog een heel ander ontwerp hebt gemaakt. Hoe staat het ermee? :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door TBR » do 27 dec 2012, 18:07

Ik vind de huidige vlag eigenlijk de mooiste, houden maar, zou ik zeggen!
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » vr 28 dec 2012, 22:30

^^ Ik heb het erg druk gehad. Ik ben nu weer aan het denken voor de nieuwe vlag. Ik dacht iets met een zevenpuntige ster (het symbool van Cantapoli) en bergen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » di 08 jan 2013, 17:16

Openbaar Vervoer in Laconia
Doordat het wegennet van Laconia niet al te best is en niet alle Laconiërs een auto hebben, is het openbaar vervoer erg uitgebreid. Het openbaar vervoer is in handen van de nationale overheid en het wordt soms meegefinancierd door regio’s en steden.

Het openbaar vervoer wordt verzorgd door drie bedrijven:
• Airo Laconia: openbaar vervoer in de lucht
• Nautica Ferei: openbaar vervoer op het water
• TransLaconia: openbaar vervoer op het land

Airo Laconia

Airo Laconia heeft monopolie op de binnenlandse luchtvaart in Laconia en het verzorgd normale vluchten naar het buitenland. Binnenlandse vluchten waren in de 20e eeuw erg populair, maar deze populariteit neemt steeds meer af. Dit komt doordat er steeds meer snelwegen worden aangelegd en door de toegenomen beveiliging, waardoor de totale reistijd hoger wordt dan die van de trein.

Op dit moment vliegt Airo Laconia op de volgende zes vliegvelden:
• Airoporto Cantia (bij Cantapoli)
• Airoporto Dibaiaia (bij Azuramara)
• Airoporto Tebia (bij Oneirostia)
• Airoporto Internasionala Guavia (bij Galubaia)
• Airoporto Cardia (bij Nicamagi)
• Airoporto Efaia (bij Zefiro)

Er is nu nog een redelijk dicht netwerk van binnenlandse vliegverbindingen, maar men is van plan om binnenkort een grote vernieuwing in het aantal vluchten door te voeren om het weer rendabel te maken.

Nautica Ferei

Nautica Ferei heeft monopolie op de veerverbindingen binnen Laconia en verzorgd verder veerverbindingen vanaf de internationale haven in Rocaporto naar andere landen in Atlantis. Binnen Laconia verzorgt de maatschappij veerdiensten naar de eilanden en veerdiensten over de grote rivieren (Istra, Oneira en Ieromasa). Deze veerdiensten zijn bijna altijd ook voor auto’s. Ook maken sommige lijnbussen gebruik van een pont.

TransLaconia

TransLaconia verzorgt alle treinen, metro’s, trams en bussen in Laconia. Hierover zal ik binnenkort meer vertellen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » ma 18 mar 2013, 00:03

Familie
Familie is heel belangrijk in Laconia. In een huis wonen vaak naast een gezin ook opa’s, oma’s en ongetrouwde ooms en tantes.

Traditie

De oudste zoon blijft volgens de Laconische traditie als hij trouwt bij zijn ouders wonen. Ook ongetrouwde zoons en dochters blijven bij hun ouders wonen of gaan in het klooster. Andere zonen gaan naar een nieuw huis als ze trouwen. Dochters komen bij hun man te wonen.

Als een zoon gaat studeren of om andere redenen niet bij zijn ouders kan blijven wonen, dan zal de op-een-na-oudste zoon bij zijn ouders blijven wonen.

Tegenwoordig

Met name op het platteland in het grootste deel van Laconia wordt deze traditie nog sterk gehandhaafd. Het wordt bijvoorbeeld als onbeschoft gezien om als oudste zoon bij je ouders weg te trekken. In de oostelijke en Epidanische steden is dit veel minder. Vooral in grote steden als Cantapoli en Niacua gaan alle kinderen gewoon het huis uit, als ze gaan trouwen.

Toch worden de ouders vaak wel weer in huis genomen, als die te oud zijn om nog zelfstandig te leven. De ouderenzorg is namelijk erg slecht in Laconia. Verzorgingshuizen als in Nederland zijn er nauwelijks. Volgens de wet van Nevoia, Mauragia, Montania, Arcadia en Draconia zijn de kinderen zelfs verplicht om hun ouders te verzorgen. Ouderen die geen familie hebben om voor ze te zorgen, gaan meestal naar een klooster. De Kerk heeft namelijk het grootste deel van de ouderenzorg op zich genomen.

Andere gebruiken

Het is normaal in Laconia dat de hele familie op zondagmiddag bij de grootouders op bezoek gaat. ’s Avonds wordt dan een groot avondmaal met de hele familie gegeten. Ook komt het vaak voor dat uitjes niet alleen met het gezin, maar met de hele familie worden gedaan.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Matt » ma 18 mar 2013, 09:31

Interessant! Zeker ook leuk om te lezen dat men in andere landen andere gewoontes heeft.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door TzM23 » ma 18 mar 2013, 17:11

Erg interessant. Ik zal ook wel wat meer over cultuur moeten gaan schrijven.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » vr 22 mar 2013, 17:54

Bisdommen in Laconia
De Katholieke Kerk kwam in 610 naar Laconia door de missionaris Godfried van Doornik (Santo Gofrido). De missie werd geleid vanaf de hoofdstad Sinego. In 659 werd het bisdom Sinego opgericht dat in die tijd heel Laconia omvatte. Dit bisdom werd gewijd aan de apostel en eerste paus Petrus.

Doordat de bevolking van Laconia sterk groeide, was er vraag naar nieuwe bisdommen. In 1027 werd het bisdom Menoica opgericht dat het lage deel van Laconia (Basagoria) omvatte. In 1333 volgde het bisdom Oculopoli in Draconia. Bij de bekering van Efaia vanaf 1542 werd ook een nieuw bisdom opgericht: het bisdom Santo Andreo.

In de 16e eeuw begon de Reformatie. De Katholieke Kerk reageerde halverwege de eeuw met het Concilie van Trente. Daarop werd de Kerk hervormd en de inquisitie versterkt. Om te zorgen dat de inquisitie efficiënt kon verlopen werd de verouderde structuur van drie bisdommen vervangen door een nieuwe structuur van een aartsbisdom en zes suffragane bisdommen. De zes bisdommen vielen ongeveer gelijk aan de zes hertogdommen. In 1578 werden de nieuwe bisdommen Leopoli , Montaselena, Rocaporto en Rubracapa opgericht. Het bisdom Sinego werd een aartsbisdom waaraan alle bisdommen in Laconia suffragaan aan waren.

In 1848 werd Laconia weer verenigd. De Kerk had hierbij een vinger in de pap en probeerde zijn invloed op de wereldlijke macht te verzekeren. Daarom werd besloten om de bisdommen hetzelfde in te richten als de nieuwe regio’s. Dit wilde zeggen dat elke regio uit één bisdom zou bestaan en elke gemeente uit één parochie. Omdat er werd besloten om negen regio’s te creëeren, waren er dus twee extra bisdommen nodig. Deze bisdommen werden vanaf de hoofdsteden van de ‘bisdomloze’ regio’s Mauragia en Montania geleid: respectievelijk het bisdom Oneirostia en het bisdom Oramagi. Het bisdom Santo Andreo werd bij deze hervorming bij Leopoli gevoegd, aangezien beide gebieden bij Legoria hoorden.

Na de voltooiing van de enorme Duomo Santos Gofridos (ook wel Duomo Laconias genoemd) in Cantapoli in 1905 werd besloten om de bisschopszetel naar de hoofdstad te verplaatsen. Het bisdom Leopoli werd toen dus het bisdom Cantapoli.

In de jaren ’10 van de 20e eeuw verklaarde Nevoia zichzelf onafhankelijk en werd het een communistische staat. (hier komt nog een heel stuk geschiedenis over) Dit leidde ertoe dat de bisschop van Rocaporto in 1922 werd vermoord en het katholicisme werd verboden. Hierop besloot de aartsbisschop in overleg met Rome om het bisdom op te heffen en een missie in te stellen. In de jaren ’30 werd Nevoia heroverd en het bisdom werd in 1940 weer hersteld.
[th][td][b]Omvat tegenwoordig[/b][/td][td][b]Periode[/b][/td][td][b]Patroonheilige[/b][/td][/th]                          
 Aartsbisdom Sinego  Arcadia  1578 - heden  Petrus 
 Bisdom Menoica  Orientia  1027 - heden  Johannes de Doper 
 Bisdom Oculopoli  Draconia  1333 - heden  Maria 
 Bisdom Montaselena  Valenia  1578 - heden  Joris van Cappadocië 
 Bisdom Rocaporto  Nevoia  1578 - 1922
1940 - heden 
 Lucia van Syracuse 
 Bisdom Rubracapa  Epidania  1578 - heden  Ireneüs van Lyon 
 Bisdom Oramagi  Montania  1849 - heden  Heilige Kruis 
 Bisdom Oneirostia  Mauragia  1849 - heden  Julius van Oneirostia 
 Bisdom Cantapoli  Legoria  1905 - heden  Godfried van Doornik 
 Bisdom Sinego   -  659 - 1578  Petrus 
 Bisdom Santo Andreo  -  1547 - 1849  Andreas 
 Bisdom Leopoli  -  1578 - 1905  Agatha van Sicilië 
 Missio sui juris Nevoia  -  1922 - 1940  - 
PS.
Cronapoli heet voortaan Sinego. Deze stad is gesticht als nieuwe hoofdstad na de vereniging van het volledige Laconische eiland (583 n.Chr.). Oorspronkelijk heette de stad Synechoon. Dit komt van het Griekse woord συνεχων, dat ‘samenbindend’ betekend.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Rob » di 16 apr 2013, 16:22

Ik zie dat je bent toegelaten tot Atlantis.
Fantastisch , Gefeliciteerd :)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door SjorsB » di 16 apr 2013, 16:26

Inderdaad Koen, echt van harte gefeliciteerd. Laten we hopen dat het actiever wordt dan sommige andere landen daar.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door TzM23 » di 16 apr 2013, 17:20

Gefeliciteerd!

Veel plezier met je nieuwe mogelijkheden! :d
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door Kathor » di 16 apr 2013, 17:34

Succes! hopelijk kan ik binnen een paar maanden als m'n kaart af is ook naar Project Atlantis!
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door Matt » di 16 apr 2013, 21:03

Wat zie ik nu? Laconia behoort nu tot het project? Dat is het zeker waard! Succes verder en jou kennende zul je geen overhaaste beslissingen maken. ;)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door TBR » di 16 apr 2013, 21:50

Gefeleciteerd met je toelating tot Atlantis, het werd echt tijd. :D
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door MandelSoft » di 16 apr 2013, 21:54

Gefeliciteerd! Dit heb je meer dan verdient! Ik vind het toch wel respect dat je eerst een betere uitwerking heb gemaakt voordat je besloot om officiëel toe te treden tot het project :d
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door sirdanilot » di 16 apr 2013, 23:01

Gefeliciteerd en veel succes met het ordenen van je nieuwe forum !

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » di 16 apr 2013, 23:53

Ik snap niet waarom iedereen je succes wenst aangezien je normaliter gewoon doorgaat met waar je mee bezig was: het ontwikkelen van je land. Wel gefeliciteerd, je hoort er nu ook bij en dat is meer dan terecht ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Algemeen

Bericht door sirdanilot » wo 17 apr 2013, 09:24

^ Het kostte mij nog relatief veel tijd om mijn forum te ordenen. Het is namelijk handig als alle informatie die bij elkaar hoort ook bij elkaar staat ;)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten