[LAC] Archief

Cratepopulicia Laconia
Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Ties » di 21 jun 2011, 11:15

Koen schreef:Hoe kan je een afbeelding hier verkleind plaatsen?
Een grote en een kleine versie van je kaart maken. Beide uploaden. Vervolgens op het forum de URL van de kleine afbeelding tussen [IMG]-tags plaatsen en die tags tenslotte omsluiten met [URL]-tags waarin je naar de URL van de grote afbeelding verwijst.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door JeroenF1 » di 21 jun 2011, 18:56

Of op Bildercache.de uploaden (hochladen), en dan de volgende code selecteren:

Minibild für Foren - Alternative (MyBB, phpBB ...).
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » wo 22 jun 2011, 12:05

Bedankt!
Ik dacht dat er misschien een manier was om foto's verkleind in dit forum te plaatsen, maar 2x uploaden is met ImageShack wel te doen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Kaaiman » wo 22 jun 2011, 13:42

^^ Imageshack heeft ook een ingebouwde verkleinfunctie. Dan moet je nog wel 2x uploaden, maar dat kan dan met hetzelfde bestand. Scheelt weer dubbele bestanden op je harde schijf. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » wo 22 jun 2011, 14:27

^^ Dat was ik ook van plan :D
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » za 25 jun 2011, 19:53

De naam van de hoofdstad is nu bekend: Cântapoli.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » vr 01 jul 2011, 16:39

Wegnummering
In 1974 is de huidige wegnummering ingevoerd in Laconia, deels gebaseerd op het voorgaande systeem. De wegnummering bestaat uit twee systemen. Een voor het hoofdwegennet en een voor het onderliggend wegennet. Beide systemen beginnen bij 1.

Hoofdwegennet
Op het hoofdwegennet worden A-nummers gebruikt voor autosnelwegen (gescheiden rijbanen en ongelijkvloers). Op autosnelwegen wordt meestal tol geheven. B-nummers worden gebruikt voor expreswegen (wel stroomwegen, maar geen autosnelweg). De beide systemen lopen in elkaar over, net als de A- en N-nummering in Nederland. De prefixen worden niet gebruikt op de bewegwijzering. De A-wegen hebben rode schildjes met witte letters en de B-wegen gele met zwarte letters. De schildjes zijn een variant van de US-highwayschildjes. Bij indirecte verwijzingen (alleen op ringwegen) worden de kleuren van de schildjes omgedraaid.
De wegnummering is gebaseerd op een aantal assen (1-9) en aftakkingen daarvan (10-99) krijgen het eerste nummer van de assen waarvan ze aftakken.

Onderliggend wegennet
Het onderliggend wegennet bestaat uit nationale wegen (prefix N) en regionale wegen (prefix R). De prefixen worden wel op de bewegwijzering vermeld. Er wordt niet indirect naar wegen verwezen.

Nationale wegen (Via Nasionala)
De nationale wegen vormen een netwerk tussen alle steden. De nummering stamt uit 1849, vlak na de eenwording van Laconia. De serie N1-N99 wordt gebruikt voor nationale wegen. Deze is tot de N38 in gebruik. Voor rondwegen en bypasses wordt een suffix toegevoegd aan het wegnummer. Op de N-wegen worden blauwe schildjes met witte letters gebruikt.
De wegnummering is radiaal. De N1 t/m N6 beginnen bij de hoofdstad Cântapoli. De N7 t/m N36 lopen radiaal vanaf een aantal steden vanaf het noordwesten volgens de vorm van het eiland naar het zuidwesten en de N37 en N38 lopen over het zuidelijke eiland.

Regionale wegen (Via Regionala)
De regionale wegen vormen een aanvullend netwerk op de nationale wegen. Alle dorpen worden door regionale wegen met elkaar verbonden. Voor de R-wegen wordt de serie R100-R999 gebruikt . Het eerste cijfer is het nummer van de regio. Op de R-wegen worden zwarte schildjes met witte letters gebruikt.
Spoiler: weergeven
Schildjes
Afbeelding
Afbeelding

Wegnummering nationale wegen
Afbeelding
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door MandelSoft » vr 01 jul 2011, 17:21

Ik vind de Amerikaanse wegnummerschildjes maar niks. Het oogt lomp. Het kleurenschema omdraaien bij indirecte verwijzingen is niet echt duidelijk en het wordt daarmee een kleurenkermis. Als alternatief stel ik dit voor:

Afbeelding

Dit schildje is gebasseerd op het Hongaarse wegnummersschildje. Geen rechthoekig blok, maar toch een simpel schildje. Door variabele breedte is dit schildje gemakkelijk te gebruiken voor zowel korte als lange wegnummers. Bovendien neemt dit schildje minder ruimte in beslag en past het ook meer bij de simpele N- er R-schildjes. De indirecte verwijzing is hier ook duidelijk indirect: onderbroken lijnen en een blanco achtergrond. Wat vindt je van dit alternatief?

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door sirdanilot » za 02 jul 2011, 01:02

Ik vind de schildjes op zich wel mooi, maar het omkeren van de kleuren voor indirecte nummering, dat gaat echt niemand ooit doorkrijgen. Gebruik dan gewoon hetzelfde schildje op een andere plaats gezet, of doe gewoon platte tekst tussen haakjes, of zoiets.

In Burghteland staan, op portaalborden, de directe wegnummers van onder, en de indirecte nummers achter de bestemming waar ze bijhoren. Bij verwijzingen naar de snelweg op het OWN staat gewoon een snelwegsymbooltje met daarachter relevante snelwegnummers, in groen gekleurd voor de duidelijkheid. Op deze manier heb je geen anders gekleurd schildje nodig.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » za 02 jul 2011, 15:04

De hoofdwegenschildjes zien er anders uit voor de hoofdwegen dan voor het OWN om de scheiding duidelijk aan te geven. Een prefix vind ik niet nodig, omdat elk getal een route aangeeft. Of die route een snelweg of expresweg is, is voor de weggebruiker niet heel erg interessant. Daar ga ik in ieder geval geen letter voor toevoegen, waardoor het schildje nog langer wordt.
MandelSoft schreef:Ik vind de Amerikaanse wegnummerschildjes maar niks. Het oogt lomp.
Smaken verschillen. Ik vindt de US-highwayschildjes wel mooi. Ze zijn niet zo afleidend als interstateschildjes. Ik heb deze vorm gekozen na vergelijking met Amerikaanse, Italiaanse, Duitse, Roemeense, Hongaarse en Zuid-Afrikaanse schildjes. Deze vond ik het mooiste.

Laconia gaat uit van het Griekse principe "kalos kai agathos" (mooi en goed): alles wat je maakt moet zowel goed als mooi zijn. Dus ook de bewegwijzering.
MandelSoft schreef:Het kleurenschema omdraaien bij indirecte verwijzingen is niet echt duidelijk en het wordt daarmee een kleurenkermis.
sirdanilot schreef:Ik vind de schildjes op zich wel mooi, maar het omkeren van de kleuren voor indirecte nummering, dat gaat echt niemand ooit doorkrijgen.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb daarom besloten om Maartens voorstel deels te volgen, maar zonder de onderbroken lijn. Op de volgende manier is het ook duidelijk dat het indirecte wegnummers zijn:
Afbeelding
De achtergrondkleur van de bewegwijzering op het HWN is donkerblauw. Een prefix vind ik hier niet nodig. Bij een verwijzing naar een hoofdroute is het niet van belang of het een autosnelweg of expresweg is.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door MandelSoft » za 02 jul 2011, 15:11

OK, ik kan mij wel in die redenering vinden. Het is nu iets duidelijker met dit kleurenschema. Ik neem aan dat de nummers van de snelwegen en expresswegen niet met elkaar in conflict zijn?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » za 02 jul 2011, 15:16

Nee, de nummering loopt door, net als de Nederlandse A- en N-nummers.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door MandelSoft » za 02 jul 2011, 15:18

OK, integrale wegnummering dus. Dat gebruikt Schellingen ook :d
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » zo 03 jul 2011, 23:58

Regio's van Laconia
(niet meer relevant)
In 1848 is Laconia ontstaan uit een aantal hertogdommen, graafschappen, e.d. Deze staatjes werden ongeveer de regio's van Laconia. Er zijn wel een aantal fusies en delingen uitgevoerd. Om de sporen van de adel uit te wissen, kregen de regio's andere namen dan de staten. Vaak waren de namen afkomstig van geografische kenmerken.

Er zijn veel verschillen tussen de regio's. Veel belastingen zijn regionaal. Vooral Dasia lijdt daaronder. Het is een verouderde en arme regio door de instorting van de zware industrie.

Elke regio heeft een nummer. Dat nummer wordt onder andere gebruikt voor postcodes, kentekens en regionale wegen.                     
 Nummer  Provincie  Betekenis  Hoofdstad 
 1  Fluminia  Rivierenland  Cântapoli 
 2  Oriêntia  Oostland  Diorugistra 
 3  Agria  Akkerland  Oneirôstia 
 4  Auralia  Goudland  Rocaporto 
 5  Dasia  Bosland  Galubaia 
 6  Môntania  Bergland  Cronapoli 
 7  Arcadia  Natuurland  Nicamagi 
 8  Custarocia  Rotskustenland  Azuramara 
 9  Fiôrdia  Fjordenland  Oculopoli 
Laatst gewijzigd door Koen op za 13 aug 2011, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » ma 04 jul 2011, 00:57

Exoniemen
In het Ni Alinia worden veel exoniemen gebruikt, om buitenlandse namen uit te kunnen spreken en om ze te kunnen verbuigen. Hier staat een lijstje met alle landen van Atlantis (behalve Laconia) met hun hoofdstad. Ik zal misschien nog meer steden toevoegen.                                                                           
 Endoniem  Exoniem 
 Regne del Antalménie   Cratereginocia Ântâlmenia 
 Othoville  Otopoli 
 República Avarès   Cratepopulicia Avaria 
 Dayona  Daiona 
 Koninkrijk Benjiland   Cratereginocia Bênia 
 Eindhoven  Eindhovi 
 Reĝolando Brilamontio   Cratereginocia Brilamontia 
 Reĝaponto  Reziapônto 
 Republiek Burghteland   Cratepopulicia Câstrinia 
 Nieuw Vlissingen  Nova Flesinha 
 Republík Frankenland   Cratepopulicia Francelândia 
 Rabensburg  Rabenamagi 
 Demokratiske Republik Hochmark   Cratepopulicia Âltamarcia 
 Nikastedt  Nicapoli 
 Republic of Imaginia   Cratepopulicia Imaginia 
 Konrad  Cônrado 
 Koninkrijk der Jamara-Eilanden   Cratereginocia Isolai Iamariai (Iamaria) 
 Ziftstad  Zifpoli 
 Republik Lichtenberg/Repubblica di Laosta   Cratepopulicia Laôstia 
 Bakenberg/Farinate  Farinamônta 
 Commonwealth of the Maldarian Islands   Simopero Isolais Mâldariais (Mâldaria) 
 Agers  Agêrso 
 Republiek Nova Hollandia   Cratepopulicia Nova Olândia 
 Nieuw Swoll  Nova Suôla 
 Democratische Republiek Rocco   Cratepopulicia Rôcia 
 Indu  Induo 
 Bundesrepublik Schellingen   Cratepopulicia Federala Siêlinhia 
 Schellingen  Siêlinho 
 Fürstentum Steinmarken   Cratebasileocia Steinmarcia 
 Estenbach  Êstebaco 
 Respublica Sustulia   Cratepopulicia Sustulia  
 Fortiporta  Fôrtiporta 
 Republikken af Tysie   Cratepopulicia Tisia 
 Hirdæm  Irdamo 
 Koninkrijk Der Waffen   Cratereginocia Uafia 
 Woevaq  Ûuvaco 
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » ma 04 jul 2011, 16:25

Een nieuwe versie van de kaart. Nu met spoorwegen, provincienamen en een deel van de plaatsnamen:

Afbeelding
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Ortelius » ma 04 jul 2011, 19:16

Mooie kaart! En ik ben zeer vereerd met de Laconische namen, mijn land klinkt ineens een stuk sjieker :p

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 07 jul 2011, 17:10

Ik ben van plan om de 'â' in het Ni Alinia te laten vallen, omdat het etymologisch niet te verklaren is. De â stelt de korte a in woorden als 'tas' voor. De ê (korte e) en ô (korte o) stammen af van de Griekse letters èta en omikron, terwijl de e (lange e) en o (lange o) van de Griekse epsilon en omega afstammen. Voor de alfa bestaat in het Grieks geen 'kort' alternatief.

De î en û vallen hierbuiten. In het Ni Alinia worden de i en u voor en na klinkers uitgesproken als j en w. Hierbij worden ook woorden aaneengeregen. Ni Alinia wordt dus uitgesproken als 'Njaalienja'. Dit levert verwarring op bij tweeklanken als ui (oei of wie), iu (joe of ieuw), uu (woe of oew) en ii (iej of jie). Daarom wordt er, als er verwarring op kan treden, een accent circonflexe op de i of u gezet die als j of w uitgesproken wordt. Dus îu = joe en iû = ieuw.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » za 30 jul 2011, 11:05

Dat had ik moeten weten... :$
Ik heb al besloten om de 'â' te behouden, omdat de uitspraak van sommige woorden anders niet te achterhalen is. Nu klopt het etymologisch dus ook.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op za 30 jul 2011, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Excuses, de knop 'Wijzigen' en 'Citeren' lijken nogal op elkaar. Mijn bericht waarop deze een reactie is staat nu als nieuw antwoord onderaan.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » za 30 jul 2011, 11:15

Religie
Veel Laconiërs zijn katholiek. Vooral op het platteland kent dat geloof veel aanhang. Het kerkbezoek is er relatief hoog, niet alleen voor de missen maar ook voor het samenzijn. Veel dorpen zijn klein, dus iedereen kent elkaar. In de steden is het kerkbezoek lager.

Laconia bestaat uit de volgende bisdommen:
• Aartsbisdom van Cronapoli
• Bisdom van Rubracapa
• Bisdom van Rocaporto
• Bisdom van Oneirôstia
• Bisdom van Cântapoli
• Bisdom van Môntaselena
• Bisdom van Oculopoli

Deze steden hebben allemaal een kathedraal (catedrala). De andere kerken heten ‘ciesa’. Grote kerken krijgen soms de titel ‘duoma’ (dom).

Een andere grote godsdienst is het jodendom. In de middeleeuwen werden veel Joden verbannen uit Europese landen. In veel Laconische gebieden werden Joden niet vervolgd. Dit leverde een toestroom van vooral Sefardische Joden uit Spanje en Portugal op.
Tot de jaren veertig werden joden vaak gezien als tweederangs burgers. In de jaren dertig was er zelfs een redelijk machtige nationalistische/fascistische partij in Laconia. Deze viel uiteen na de moord op de belangrijkste leiders en de partij werd in 1943 verboden. Sindsdien worden Joden volledig geaccepteerd door de Laconiërs. In Cântapoli en Basilocâmpa zijn grote synagoges te vinden.

De islam is niet zo’n grote godsdienst. In Rubracapa en Galubaia zijn een grote moskeeën en er zijn kleinere moskeeën en gebedsruimtes in andere grote steden. De meeste moslims zijn in de jaren vijftig en zestig als gastarbeider komen werken in de zware industrie van Dasia.

Verder leven er in Laconia nog enkele gereformeerde en lutherse christenen. Ten tijde van de reformatie werden protesten streng vervolgd. Daarom leven de meeste protestanten in de geïsoleerde dalen van Môntanië.
Laatst gewijzigd door Koen op ma 12 sep 2011, 00:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Kaaiman » za 30 jul 2011, 19:15

Voor de alfa bestaat in het Grieks geen 'kort' alternatief.
Dat is gedeeltelijk waar. De korte en de lange versie van de alfa worden beide als α geschreven, maar er is wel een onderscheid te zien als er een iota wordt toegevoegd achter de alfa. Bij een korte α wordt het namelijk αι, bij een lange α wordt het ᾳ (de iota wordt eronder geschreven, net als bij de lage klinkers èta (ῃ) en omega (ῳ)). Een en ander is zonder iota niet uit de letters af te leiden, al zullen er wel regels voor bestaan. In het Latijn heb je namelijk ook posities van klinkers die per definitie lang zijn, terwijl je dat niet zo 1-2-3 kunt zien aan het woord als je de regels niet kent.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » ma 01 aug 2011, 14:06

Wegenprojecten in 2011

Nieuwe wegen
- A3: verlenging van Basilocampa naar Âltavalea (56 km), opening oktober 2011
- B7: aanleg omleiding Conorusca (16,5 km), opening november 2011

Verbredingen
- A2: verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen Cântapoli en Basilocampa (47 km)
- A10: verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen Cântapoli en Niacua (36 km)

Opwaarderingen
- N21a: opwaardering tot stroomweg B9 tussen Diorugistra en Prasinocusta (44 km)

De nieuwe wegen in aanleg staan ook op de kaart die over een paar dagen uit zal komen.
Laatst gewijzigd door Koen op do 11 aug 2011, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » ma 01 aug 2011, 22:41

De nieuwe kaart van Laconia (versie 2.0) wordt toch nog vandaag uitgegeven!

Afbeelding

Veranderingen met versie 1.4:
• Wegnummers toegevoegd
• Wegen in aanleg toegevoegd
• Streken toegevoegd
• Grootste zeehavens toegevoegd
• De namen van de steden zijn bekend (op vier na)
• Vliegvelden hebben een naam gekregen
• Provinciegrenzen zijn onopvallender
• Provincies hebben historische namen gekregen
• Wegen opgenomen in de legenda
• Zuid-hellingen van Môntania geërodeerd
• Autosnelwegen in blauw met gele middenberm
• Nationale wegen in geel met zwarte rand

In ieder geval genoeg om het versie 2.0 te noemen en niet 1.5 :D

Er komt overigens z.s.m. een lijst met ambassades en internationale verbindingen in de openingspost.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door MandelSoft » ma 01 aug 2011, 23:38

Als ik zo je wegnummering kijk zitten er twee totaal verschillende systemen in. Het ene systeem is voor de autosnelwegen, de ander voor de rest van de wegen. De wegen met hetzelfde lopen niet eens in dezelfde richting! Ik stel een alternatief voor: de nummers van de snelwegen verwijzen naar een parrallel gebouwde N-weg, en vervangt de functie van de N-weg voor een groot gedeelte. Dit heb ik o.a. gezien in België, Luxemburg en Groot-Brittanië. Bij het overnemen van zo'n systeem, worden de volgende nummers gewijzigd:

- A1 kan tot Oneirôstia omgenummerd worden tot A6
- A1, A11, A12 kan één weg worden met het nummer A7
- A2 wordt A5
- A3 wordt A26
- A4 wordt A12
- A5 wordt A1 ten westen van Cântapoli, ten oosten wordt dit A9.
- B7 wordt B2
- B9 wordt B21
- A10 wordt A8
- A50 kan dan best A10 worden (of A0)

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door sirdanilot » di 02 aug 2011, 00:11

Je stelt wel erg ingrijpende veranderingen voor weer... Al moet ik zeggen dat ik systemen waarbij er in één route verschillende wegnummers voorkomen omdat een deel toevallig geen snelweg is, ook niet je-van-het vind voor de weggebruiker. Als er goede, continue doelen op de bewegwijzering staan, hoeft dat geen ernstig probleem te zijn, maar ik vind het niet heel handig.

Als er in Burghteland een weg wordt vervangen door een A- of B-weg, krijgt de oude weg hetzelfde nummer, maar zonder prefix en met het achtervoegsel -a (of -b, -c etc.). Zo bestaat er bijvoorbeeld de A7 en de 7a. Als een oude weg helemaal geen doorgaande functie meer heeft, wordt ze afgedragen aan de gemeenten en nummerloos. Als de oude weg nog altijd A-status heeft, wordt meestal gekozen voor een driecijferig A-nummer (al bedenk ik nu wel dat ik bij Nieuw-Vlissingen de A4a heb... dit is echter maar een klein stukje met één afrit); een B-status wordt meestal ontnomen. De meeste wegen zijn echter door de tijd heen uitgebreid, met het langzaam ombouwen van kruispunten naar ongelijkvloerse kruisingen op dubbelbaans expresswegen, of het verdubbelen van enkelbaans of driestrooks wegen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten