[LAC] Archief

Cratepopulicia Laconia
Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » vr 19 aug 2011, 21:52

Ter illustratie:
Afbeelding

Een voorbeeld:
- Nasia: Laconia
- Regio: Legoria
- Poli: Cântapoli
- Comuna (urbana): Aurovico

En:
- Nasia: Laconia
- Regio: Oriêntia
- Circuli: Eimeria
- Comuna (rurala): Musicorio
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » wo 07 sep 2011, 23:01

Maximumsnelheid
De volgende snelheidslimieten bestaan in Laconia: [th][td][b]Binnen bebouwde kom[/b][/td][td][b]Buiten bebouwde kom[/b][/td][/th]      
 Verlaagd  30 km/h  60 km/h 
 Normaal  50 km/h  90 km/h 
 Verhoogd  70 km/h  120 km/h 
De verlaagde maximumsnelheid geldt in woonwijken en op landwegen. De verhoogde snelheid geldt op autowegen (autoviai). Dit zijn wegen waarop langzaam verkeer verboden is.

Op autosnelwegen buiten stedelijke gebieden bestaat vaak geen snelheidslimiet. Je mag dan dus zo hard als je wilt. Voor deze ongelimiteerde autosnelwegen moet wel altijd tol worden betaald.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door sirdanilot » do 08 sep 2011, 00:08

Opvallend dat er echt héél veel landen zijn die snelwegen hebben zonder limiet, terwijl er in het echt maar één land is die dat heeft... In landen zoals deze met een deels Duitse oorsprong is het nog wel verdedigbaar, in ieder geval.

In Burghteland geldt op veel snelwegen een verhoogde limiet van 140 km/u. In de praktijk wordt op zulke wegen alleen gehandhaafd op echte wegpiraten, zoals dronkaards, bumperklevers en chauffeurs die als een dolle rijden. Trajectcontroles en flitspalen mogen niet op 140 km/u wegen, reguliere controles ook niet (omdat er geen sprake is van een gevarenpunt; bij gevarenpunten zal wel een lagere snelheid gelden). Het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur om niet (veel) harder dan 140 te rijden, want als je gepakt wordt terwijl je gevaarlijk hard rijdt heb je een snelheidsboete én meestal een boete voor "hevaorlik riihedragh' aan je broek.

Eventjes doortrekken tot 170 kan dus best op een Burghtelandse snelweg, maar dan alleen op rustige uren (zoals de zondag, of midden in de nacht).

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 08 sep 2011, 10:21

In Laconia zijn autosnelwegen standaard 2x3. Dit is besloten vanwege de veiligheid. Het hoofdwegennet (A- en B-wegen) is hoogwaardig uitgebouwd. Daarom zijn de autosnelwegen veilig genoeg om geen snelheidslimiet te hebben. In het echt heeft maar een land (in Europa, buiten Europa zijn er volgens mij meer) geen snelheidslimiet op de autosnelweg. Maar 20/30 jaar geleden waren er al veel meer landen. Sindsdien is vaak de keuze voor een maximumsnelheid gemaakt. Als die keuze niet was gemaakt, waren een meer landen zonder maximumsnelheid. Het is dus niet ondenkbaar dat een aantal Atlantische landen geen maximumsnelheid op de snelweg heeft.

De B-wegen vallen onder de autowegen. Er mag dus 120 km/h worden gereden.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 08 sep 2011, 13:59

(niet meer relevant)
De munteenheid van Laconia is de obolo (LNO). De officiële afkorting is 'Ob', maar vaak wordt het dollarteken gebruikt.
De obolo is verdeeld in 100 centioloi (cl). Een obolo is € 0,0414 waard, dus € 1 = 24,15 Ob.

Sinds 2000 zijn de volgende munten en bankbiljetten in omloop:
10 munten: 1 cl*, 10 cl, 20 cl, 50 cl, 1 Ob, 2 Ob, 5 Ob, 10 Ob, 20 Ob en 50 Ob.
8 biljetten: 100 Ob, 200 Ob, 500 Ob, 1000 Ob, 2000 Ob, 5000 Ob, 10.000 Ob en 20.000 Ob

* Van de 1 centiolo-munt wordt maar een kleine oplage geslagen. Met een waarde van 0,041 eurocent is de munt ook niet erg praktisch. Munten van 2 en 5 centioloi worden daarom ook niet geslagen.

De obolo komt trouwens uit Griekenland. Daar was de obool (obolos) een zesde deel van een drachme en de prijs voor de veer naar de onderwereld.
Laatst gewijzigd door Koen op di 31 jan 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door MandelSoft » do 08 sep 2011, 14:48

Waarom laat je de centioloi-munten zitten?De waarde van deze munten is zo klein dat de het materiaal waarvan de muntjes gemaakt zijn meer waard zijn dan de waarde die op de munten staat.

De minimale waarde van de Zweedse kroon (1 SEK = €0,11) is 1 SEK, dus daar heb je niet zoiets als centen. Bij de Deense kroon is het minimum DDK 0,50. Je moet een ondergrens trekken.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 08 sep 2011, 15:14

10 centioloi is ongeveer een halve eurocent waard. Elf jaar geleden was het meer waard. De muntjes hebben/hadden nog wel een functie. De 1 centiolo zal blijven bestaan als een soort verzamelaarsmunt. Er zijn er maar weinig in omloop. De 1, 10 en 20 centioloi-munten zijn van aluminium. Dus het materiaal is minder waard dan de nominale waarde van de munt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 08 sep 2011, 15:19

Plan RoBaDi
(Rocaporto – Basilocampa – Dibaiaia)

Op dit moment is er geen goede verbinding tussen de internationale veerhaven van Rocaporto en de vakantiestreek Dibaiaia (zuidkust tussen Focaplaia en Âlbaplaia). Het verkeer wordt met borden als “Cântapoli e Dibaiaia suivatë Niacuan” via Niacua en Cântapoli gestuurd (A1 en A5). Dit is een grote omweg.

Ook de tweede stad van Laconia, Basilocampa, is niet goed verbonden met Rocaporto en Dibaiaia. Naar Rocaporto is de snelste route via Niacua en Oneirôstia (A3 en A1), maar er wordt vaak ook gebruik gemaakt van de N6, die dwars door Tritico loopt.
Naar Dibaiaia wordt meestal de snelweg via Cântapoli (A2 en A5) gebruikt. De N25 biedt een langzaam, bochtig alternatief.

Het Plan RoBaDi heeft als doel het realiseren van een autosnelwegverbinding tussen Rocaporto en Dibaiaia via Basilocampa. Het plan bestaat uit twee delen:

A2-noord
De A2-noord moet Basilocampa verbinden met Rocaporto. Ten noordwesten van Basilocampa zal de A2 aansluiten op de toekomstige A3 naar Galubaia. Daarna loopt de weg verder via Frumêntapoli en Tritico naar Cônceipoli, waar ze zaal aansluiten op de A1 naar Rocaporto.

Deze weg is gemakkelijk te realiseren. Het landschap is er licht glooiend. Alleen het stuk tussen Basilocampa en Frumêntapoli ligt hoger dan 200 meter.

De A2-noord zal niet alleen zorgen voor een rechtstreekse verbinding tussen Basilocampa en Rocaporto, maar ook een kortere, rechtstreeksere autosnelweg tussen Cântapoli en Rocaporto dan de route via Niacua (A10 en A1).

A20/A25
De A20 of A25 zal Basilocampa met de streek Dibaiaia verbinden. Over het nummer is nog geen overeenstemming. Volgens het systeem zal het A20 worden, als eerste grote aftakking van de A2. Maar het nummer A25 is praktischer, omdat de autosnelweg parallel komt te liggen aan de N25.

De A20/A25 zal in Basilocampa aftakken van de A2 en daarna via Conorusca en Lupovalea naar de A5 ten oosten van Azuramara lopen. Dit deel kent wel grote obstakels. Tussen Basilocampa en Conorusca liggen bergen van meer dan 500 meter hoog en tussen Conorusca en Lupovalea liggen bergen van meer dan 1000 meter hoog. Er zullen tunnels nodig zijn. Vanwege de hoge aanlegkosten is de haalbaarheid van de A20/A25 onzeker.

Een kaartje voor het overzicht:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Er is nog niets besloten over de autosnelwegen, maar de kans dat de A2-noord wordt aangelegd wordt vrij groot geacht. Deze weg was al onderdeel van het Hoofdwegenplan van 1974. Veel wegen van dat plan zijn overigens nog steeds niet aangelegd.

De toekomst van de A20/A25 is onzekerder. De kosten kunnen overwonnen worden door een flinke investering van de regio’s Vudenia en Legoria, de streek Dibaiaia en de steden Azuramara en Basilocampa. Maar dan blijft het nog altijd een snelweg door de natuur, wat natuurlijk ook veel verzet oplevert.
Een alternatief voor de A20/A25 is de A51. Deze weg is in een ander plan opgenomen als verbinding tussen Cântapoli, Âlbaplaia en Pâlmacusta en dus als ontlasting van de drukke N1. Het doortrekken van die verbinding naar de A2 tussen Leopoli en Basilocampa zal voor een goedkopere verbinding zorgen dan de A20/A25. Nadelen zijn dat Conorusca en Lupovalea niet door deze weg zullen worden ontsloten en dat het een veel minder directe verbinding tussen Basilocampa en Azuramara is.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » vr 09 sep 2011, 20:42

Het logo van het Plan RoBaDi:
Afbeelding

De slogan "Celë a i solean!" (spreek uit als: keelai soleaan) betekent "Snel naar de zon!"

Voor de A2-noord zijn vier varianten opgesteld:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
A2a
De A2a is de snelste verbinding tussen Basilocampa en Rocaporto. Nadelen zijn dat Tritico en Cônceipoli niet worden verbonden en de hoge kosten van een verbinding door de bergen. Sânto Pietro wordt in deze variant wel goed ontsloten.

A2b
De A2b loopt wel via Frumêntapoli en Tritico, maar slaat Cônceipoli over om voor een kortere verbinding te zorgen. De route is vlakker dan de route van de A2a en dus goedkoper.

A2c
De A2c loopt grotendeels samen met de A2b, maar in tegenstelling tot de A2b doet deze variant wel Cônceipoli aan. De verbinding wordt zo iets langer, maar Cônceipoli wordt beter ontsloten.

A2d
De A2d is de kortste en goedkoopste variant, maar het zal meer voor de verbinding Basilocampa-Oneirôstia dienen dan de verbinding Basilocampa-Rocaporto. Door de grote omweg is deze variant al bijna afgekeurd.

De regio Nevoia heeft laten weten dat ze alleen zal meebetalen aan de A2a, de regio Mauragia zal alleen betalen als de weg via Cônceipoli zal lopen (A2c of A2d).

In oktober vergadert het Parlement over de A2-noord. Dan zal de definitieve variant worden gekozen, of het gehele plan wordt afgekeurd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door sirdanilot » vr 09 sep 2011, 22:04

A2c ziet eruit als het meest kanshebbende plan, maar ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door MandelSoft » vr 09 sep 2011, 23:23

Zelf zou ik ook voor variant A2c kiezen. Het beste compromis tussen goede ontsluiting, lage kosten en een snelle verbinding.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » vr 09 sep 2011, 23:41

Variant A2c lijkt mij ook het beste. Als er veel geld over is zou de A2a aangelegd kunnen worden, al zou een investering van de rijke goudregio Nevoia ook kunnen helpen.

A2b is eigenlijk al afgeserveerd. Het alternatief kost veel meer geld dan de A2c (langer, bergachtiger en geen investering van Mauragia), terwijl het maar een klein beetje korter is.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » zo 11 sep 2011, 00:37

Nog wat gegevens over de A2-noord:
De meest haalbare plannen zijn de A2a en A2c. [th][td][b]Afstand Cântapoli - Rocaporto*[/b][/td][td][b]Lengte nieuwe autosnelweg[/b][/td][/th]      
 Huidig**  240 km  0 km 
 A2a  210 km  113 km 
 A2c  222 km  92 km 
*De afstand tussen Cântapoli en Rocaporto is gemeten van de ringweg van Cântapoli (A50) naar de veerhaven van Rocaporto.
**De huidige route tussen Cântapoli en Rocaporto loopt via Niacua en Oneirôstia (A10 en A1).
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Kaaiman » ma 12 sep 2011, 00:07

Ik zou zelf in eerste instantie gaan voor A2d, maar dan dichter langs Frumêntapoli. Dit is een goedkope lanschapsparende oplossing waarvan zowel de noord-zuidroute profiteert als de oost-westverbinding Frumêntapoli - Oneirôstia.

Ligt ook een beetje aan de doelstelling, want als het de bedoeling is zo veel mogelijk steden te ontsluiten en daarbij een zo kort mogelijke noord-zuidroute te creëren, zonder dat kosten en landschapsdoorsnijdingen een probleem zijn, dan is A2c wel de beste.

Aan optimaal plan zou denk ik zijn A2c, aangevuld met een auto(snel)weg Frumêntapoli - Oneirôstia. Een A2c/d dus. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » ma 12 sep 2011, 00:24

Het doel van de A2-noord is om een snelle noord-zuidverbinding te creëren tussen Rocaporto, Basilocampa en Azuramara/Dibaiaia. De verbinding Frumêntapoli - Oneirôstia zou in de toekomst nog aangelegd kunnen worden. Deze zou dan ongeveer de A2d volgen maar dan meer gekanteld, dus vanaf Frumêntapoli naar de A1 ten zuiden van de Oneira, eventueel met inprikker naar Oneirôstia. Dat kan dan een autosnelweg óf expresweg worden.

Over landschapsdoorsnijdingen:
In Laconia zijn nieuwe autosnelwegen nodig. De oude N-wegen lopen vaak dwars door dorpen en steden. Er zal dus nog wel meer landschap doorsneden worden, maar vanuit veel steden is er draagvlak voor nieuwe wegen, omdat ze dan van al dat verkeer door de stad af zijn. Natuurlijk wordt er wel op het landschap gelet. Dit is een nadeel voor de A2a, maar de A2c loopt redelijk dicht langs de steden en de oude N6. Overigens is er nog genoeg ruimte voor het landschap. We hebben het hier over afstanden van meer dan 100 km.

Soms wordt er wel erg geprotesteerd tegen autosnelwegen door de natuur. Zo heeft men de bouw de A3 door de Montai Cailas (de hoogste bergen van Laconia, kijk maar op de kaart) 20 jaar lang tegen kunnen houden met procedures. Dit jaar zal er eindelijk begonnen worden met boren van een basistunnel (veel duurder dan oorspronkelijk gepland), zodat er toch nog een snelweg tussen Basilocampa en Galubaia zal komen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 15 sep 2011, 19:05

Geschiedenis
Hier alvast de eerste duizend jaar geschiedenis van Laconia:

Ontstaan
In 146 v.Chr. werd Griekenland door de Romeinen veroverd. Vele Grieken werden als slaaf naar Rome vervoerd. Al voor de verovering vluchtten vele Grieken voor de Romeinen. Al in 172 v.Chr. dus ruim voor de komst van de Romeinen, had een groep Grieken onder leiding van koning Apobainon het eiland Laconia ontdekt. Vanaf 150 v.Chr. kwam er een toestroom van Grieken. Ze vestigden zich vooral aan de oostkust, de huidige Custa Greca. De oorspronkelijke bewoners waren niet zo blij met de Grieken. Door de vele, felle gevechten werd het eiland Laconia genoemd, naar de landstreek waar Sparta ligt. Van de oorspronkelijke bevolking bleef maar weinig over. Al hebben ze wel invloed gehad op de taal en cultuur van de Laconiërs.

Later kwamen er ook Romeinen naar Laconia. Ze vestigden zich vooral rond de huidige Baia Latena. De Romeinen en Grieken kwamen in de loop van de tijd steeds meer met elkaar in aanraking, waardoor er steeds meer van de taal en cultuur werd uitgewisseld. Ook de stadstaten en andere landjes werden steeds groter door voortdurende oorlogen, veroveringen en samenvoegingen. Rond 350 maakte een Eimerische ontdekkingsreiziger een rondreis door Laconia. In zijn boek 'Geografica Laconiae' (de oorspronkelijke Griekse versie is verloren gegaan) werden voor het eerst de namen van de Laconische landstreken, wateren en steden vastgelegd.

Koninkrijk Laconia
In 583 werd het Griekse land Olearia veroverd door Romeinse land Draconia. Daarmee kwam het gehele eiland Laconia onder bestuur van koning Orcius IV. Om de eenheid te versterken liet hij de stad Cronapolis, als hoofdstad, bouwen in het midden van het land. Later haalde hij de missionaris Godfried van Doornik (Sânto Gofrido) naar Laconia en bekeerde zich tot het christendom. Hij hoopte dat het christendom een band zou kunnen brengen tussen de verschillende streken van het eiland. Er werden zeven bisdommen opgericht. Het belangrijkste bisdom werd dat van Cronapolis. De kathedraal werd later gewijd aan Sânto Gofrido.

Rond 700 was de kerstening ongeveer voltooid en waren de meeste Laconiërs christelijk. Ondertussen kreeg de koning toch niet genoeg grip op het hele rijk. Daarom werd Laconia in 716 door koning Ioâno II (Johannes II) opgedeeld in zeven delen, ongeveer gelijk met de bisdommen. Dit waren Cardia (midden), Epidania (noordwesten), Nevoia (noorden), Maurachoria (noordoosten), Leucachoria (zuidoosten), Transponenia (zuiden) en Draconia (zuidwesten). Cardia kwam rechtstreeks onder het gezag van de koning. De andere gebieden werden hertogdommen en kwamen onder het bevel van hertogen. De hertogen vergaderden elk jaar met de koning over hun hertogdom in de Koninklijke Vergadering.

Deze hertogdommen zorgden uiteindelijk voor het uit elkaar vallen van het koninkrijk. Ten tijde van zwakkere koningen wisten de hertogen hun macht uit te breiden en dit werd niet ongedaan gemaakt door sterkere koningen. In 798 werd de titel Hertog van Maurachoria erfelijk en in 882 sloot Transponenia de rij. Vanaf toen werd de invloed van de adellijke families steeds groter. De hertogdommen werden onderverdeeld in graafschappen, baronieën en heerlijkheden en de koning verloor meer en meer macht.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 29 sep 2011, 14:28

De nieuwe versie van de kaart:

Afbeelding

Wijzigingen sinds versie 2.0:
- Dorpen toegevoegd in het zuidoosten.
- Meer spoorlijnen
- Airoporto Cardia toegevoegd
- Alle plaatsnamen van de steden toegevoegd
- Vier nieuwe eilanden
- Officiële landsnaam aangepast, omdat de grammatica van het Ni Alinia nu wel ver genoeg is gevorderd.
- Meer wegen in aanleg
- N43 tussen Niacua en de Porto Ipopedia toegevoegd

Tussen de dorpen liggen regionale wegen (R-wegen), deze staan al wel in de svg, maar nog niet op de kaart.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 29 sep 2011, 15:22

Spoorwegen

Het spoorwegennet in handen van de nationale maatschappij TrenoLaconia (TeLa), gevestigd in Galubaia. Er zijn de volgende treinsoorten:
- A-trein (Treno A): langeafstandstreinen die alleen in belangrijke steden stoppen.
- B-trein (Treno B): sneltreinen die in alle steden, vliegvelden en andere grote stations stoppen.
- C-trein (Treno C): stoptreinen die op alle stations stoppen.
- D-trein (Treno D): nachttreinen, vergelijkbaar met B-trein, maar dan met lagere frequentie.

Omdat in grote delen van Laconia nog geen autosnelwegen liggen, wordt er in die delen veel gebruik gemaakt van treinen. Politici die van een regionale hoofdstad naar Cântapoli moeten kunnen vaak alleen kiezen tussen het vliegtuig en de trein. Op het A-treinensysteem zijn alle regionale hoofdsteden en de grote steden Basilocampa, Niacua en Rubracapa aangesloten.

Hieronder een overzicht alle A-treinen:
Afbeelding

A1. Galubaia – Rubracapa – Oramagi – Cântapoli
A2. Galubaia – Rubracapa – Nicamagi – Oculopoli
A3. Galubaia – Rocaporto – Oneirôstia – Diorugistra
A4. Cântapoli – Azuramara – Oculopoli
A5. Cântapoli – Oramagi – Nicamagi
A6. Cântapoli – Basilocampa – Rocaporto
A7. Cântapoli – Niacua – Oneirôstia
A8. Cântapoli – Niacua – Diorugistra

De treinserie-nummers zijn afgeleid van de lijnnummers. Zo heeft A1 serie 100 en A5 serie 500.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » wo 05 okt 2011, 21:31

Curânta Cântapolis 5 oktober 2011 schreef:De aanleg van de Sânto Filipo-tunnel gaat door

Âltavalea – Na jarenlange procedures heeft de Hoge Raad van Laconia besloten om de aanleg van de Sânto Filipo -tunnel goed te keuren. Deze tunnel zal de Môntai Cailas tussen Âltavalea en Torcoporto doorboren en zo onderdeel vormen van de nieuwe autosnelweg A3 tussen Basilocampa en Galubaia. De tunnel kwam het eerst op het toneel bij de presentatie van het Hoofdwegenplan in 1974, maar pas in 1991 ging men er serieus over nadenken. Al snel kwamen milieuactivisten in opstand, omdat de A3 de beschermde bergen van de Montai Cailas zou doorsnijden. Ze werden gesteund door de spoorwegmaatschappij, die nog steeds de belangrijkste verbinding naar Epidania in handen heeft.
De milieuactivisten wezen vooral op de autotrein die ook een verbinding door de bergen vormt. Voorstanders van de Sânto Filipo-tunnel zeiden dat de trein niet genoeg capaciteit heeft om als hoofdverbinding te dienen.

Er zal boortunnel van ongeveer 20 km lang komen te liggen. Er wordt van twee kanten geboord om de bouwtijd zo kort mogelijk te houden. De tunnel zal bestaan uit twee grote tunnelbuizen met een doorsnede van 11 meter en een noodtunnel van 4 meter. Er komen in beide richtingen twee rijstroken en een vluchtstrook. Daardoor valt de weg niet onder de autosnelwegstandaarden (2x3) en wordt het officieel de B3 in plaats van A3. Vrachtverkeer mag niet door de tunnel, maar moet de autotrein nemen. De aanleg van de tunnel begint in november dit jaar. Naar verwachting is de gehele snelweg in 2016 voltooid.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door MandelSoft » wo 05 okt 2011, 22:51

Is een 2x2 weg met ongelijkvloerse kruisingen en een vluchtstrook in Laconië gèèn snelweg? Heel veel andere landen hebben een lagere standaard (2x2)...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » wo 05 okt 2011, 23:23

De standaard voor autopistai (autosnelwegen, A-wegen) is zo'n 15 jaar geleden verhoogd van 2x2 naar 2x3. Dit was onder andere om te voorkomen dat er files achter inhalende vrachtwagens ontstaan en om de veiligheid te verhogen, op de meeste autopistai is geen maximumsnelheid.
Als een weg minder dan 2x3 is, wordt de weg verbreed of het wordt een celepista ('snelweg'/stroomweg, B-wegen). De maximumsnelheid is dan 120 km/h. En celepista kan 1x2, 2+1 of 2x2 zijn. Vluchtstroken zijn altijd aanwezig om veiligheid te garanderen. Het hoofdwegennet (de pistai) hebben namelijk een hoge standaard. Dit in tegenstelling tot grote delen van het OWN. Zo zijn er nog steeds veel gevaarlijke 1x3-wegen (o.a. N12a, N12b, N11a, N2a, N30)
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » do 06 okt 2011, 00:43

Het inwonertal en oppervlakte zijn bekend:

13.089.358 inwoners op 55.785 km2 (235 inw/km2)

De tien grootste steden:
1. Cântapoli (2.136.193)
2. Basilocampa (938.851)
3. Galubaia (713.295)
4. Niacua (591.485)
5. Azuramara (536.932)
6. Diorugistra (510.138)
7. Rubracapa (454.483)
8. Rocaporto (432.925)
9. Zefiro (338.482)
10. Prasinocusta (334.226)

Wijzigingen/verbeteringen voorbehouden ;)

edit: lager percentage platteland (22%)
Laatst gewijzigd door Koen op di 18 okt 2011, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door sirdanilot » za 08 okt 2011, 21:25

In Burghteland mag een A-weg 2x2 zijn met niet overal een vluchtstrook en rotondes in plaats van ongelijkvloerse knooppunten, dus ja, die standaarden kunnen nog wel eens verschillen. Alleen een middenberm is een keiharde vereiste wat ontwerp betreft.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » za 15 okt 2011, 21:04

Curânta Cântapolis 15-10-2011 schreef:
Grote stappen gezet tijdens het infrastructureel debat
Cântapoli – Tijdens het debat in het parlement gisteren zijn de wegenplannen ‘RoBaDi’, ‘Niaipo’ en ‘Bereikbaar Dibaiaia’ besproken. Ook is er vergaderd over veer-, spoor- en vliegdiensten.

Binnen het plan RoBaDi is voor de A2-noord het alternatief A2c gekozen. Dit betekent dat de A2 via Frumêntapoli en Tritico wordt verlengd naar Cônceipoli. Hierdoor zal een snellere verbinding ontstaan tussen Rocaporto, Basilocampa en Cântapoli. De weg moet medio 2014 voltooid zijn.
De snelweg tussen Basilocampa en Azuramara zal het nummer A25 krijgen. Het precieze verloop moet nog worden bepaald.

Het plan Niaipo is in haar geheel goedgekeurd. Dit houdt in dat de Rondweg van Niacua verbreed wordt met parallelbanen. De hoofdrijbaan blijft een tolweg, maar de parallelbanen zijn gratis. Daardoor kunnen de te kleine tolpoorten bij de afritten van de rondweg worden afgebroken. Verder wordt de A1/A3 ten noorden van de rondweg verbreed tot 2x5 en wordt de N43 naar de Porto Ipopedia omgebouwd tot tolvrije autosnelweg A1. Het hele plan moet eind 2015 gereed zijn.

Van het plan Bereikbaar Dibaiaia wordt de A5 verlengd via Talâsa naar Focaplaia en de B52 aangelegd tussen Azuramara en Pâlmacusta. Deze wegen moeten de drukke N1 ontlasten. Naar de overige wegen van het plan (B51, A53/B53 en A54) is meer onderzoek vereist.

Veer-, spoor- en vliegdiensten
De veerverbinding Rocaporto – Antalmenië gaat voortaan een tussenstop maken Burghteland. Deze tussenstop zal plaatsvinden in Den Ulst bij de hoofdstad Nieuw-Vlissingen. Vanaf 1 november kunt u rechtstreek naar Burghteland reizen.

Het parlement heeft onderzoek goedgekeurd voor de aanleg van een hogesnelheidsnetwerk. Het traject tussen Cântapoli en Basilocampa zal als testtraject worden gebruikt. Ook zal er onderzoek komen naar de verdubbeling van de spoorlijnen Azuramara-Conorusca en Azuramara-Cronapoli. Deze spoorlijnen zullen na verdubbeling ook A- en B-treinen aankunnen.

Op aandringen van liberale partijen komt er een onderzoek naar privatisering of verzelfstandiging van de staatsbedrijven Nautica Ferei, TrenoLaconia en Airo Laconia. In dat geval zullen ook particuliere bedrijven op de binnenlandse markt kunnen concurreren. Er is inmiddels al wel toestemming gekregen voor chartermaatschappijen om internationale vluchten te houden naar Laconia. De recent opgerichte maatschappij Marcia Air wil hier graag gebruik van maken.
Meer informatie over de plannen Niaipo en Bereikbaar Dibaiaia zal ik binnenkort posten.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia

Bericht door Koen » za 15 okt 2011, 21:35

Hieronder staan alle projecten binnen het hoofdwegennet op dit moment met hun opleverdatum. De cursieve trajecten zijn in voorbereiding voor aanleg, de overige zijn in aanleg. Als er bij een traject geen configuratie tussen haakjes staat, wordt de nieuwe configuratie 2x3.
Spoiler: weergeven
A1
- Opwaardering: N43 Porto Ipopedia – Niacua (1x3 naar 2x3), medio 2013
- Verbreding: Ringweg Niacua (2x3 naar 4x3), eind 2015

A1/A3
- Verbreding: Ringweg Niacua (2x3 naar 4x3), eind 2015
- Verbreding: Niacua – knooppunt A1-A3 (2x3 naar 2x5), medio 2013

A2
- Verbreding: Cântapoli – Basilocampa (2x3 naar 2x4), november 2011
- Aanleg: Basilocampa – Frumêntapoli, eind 2013
- Aanleg: Frumêntapoli – Cônceipoli, mei 2013

A2/A3
- Verbreding Ringweg Basilocampa (2x3 naar 2+3+3+2), maart 2012

A3
- Aanleg: Basilocampa – Âltavalea, 25 oktober 2011
- Aanleg: Âltavalea – autotrein oost, eind 2013
- Aanleg: Sânto Filipo-tunnel, 2016
- Aanleg: autotrein west – Torcoporto, eind 2013
- Aanleg: Torcoporto – Galubaia, augustus 2012

A5
- Aanleg: Belacusta – Talâsa, eind 2013
- Aanleg: Talâsa – Focaplaia, medio 2014

B6
- Opwaardering: N2a Ringweg Cronapoli (1x3 naar 2+1), april 2012
- Aanleg: Cronapoli – Basilocampa (2+1), april 2012

B7
- Aanleg: Ringweg Conorusca (2+1)

A9
- Opwaardering: N21a Oneirôstia – Prasinocusta (2x2 naar 2x3), maart 2012

B9
- Opwaardering: N21a Prasinocusta – Diorugistra (2x2 naar 2x2), januari 2012

A10
- Verbreding: Cântapoli – Niacua (2x3 naar 2x5), december 2011

B52
- Aanleg: Azuramara – Pâlmacusta (2x2), februari 2013
Kaart van het hoofdwegennet:
Afbeelding

Groen: volledig nieuwe hoofdweg
Oranje: ombouw van alternatieve N-weg tot hoofdweg.
Bruin: verbreding van hoofdweg
Dik: A-weg, dun: B-weg

De gehighlighte wegen zijn gisteren goedgekeurd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten