Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Geplaatst: wo 08 feb 2012, 00:16
OK, dat ziet er voor mij een stuk logischer uit Dat je die rand bij de adviessnelheden weglaat kan ik me wel in vinden.
Ik weet het nog niet zeker. Een verbinding met Azië leek me slim, vanwege de enorme hoeveelheid mensen die die verbinding bereikt. De intercontinentale vliegverbindingen staan nog niet helemaal vast. Misschien komt er een verbinding naar Rio de Janeiro bij, zodat er rechtstreekse verbindingen zijn met Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Afrika en Azië.Matt schreef:Wordt Hong Kong zonder tussenstop gevlogen? Lijkt me toch een aardige afstand.
Curânta Cântapolis schreef:Modernisering van het spoor nabij
Galubaia - De nationale spoorwegmaatschappij Feroviai Laconias (FeLa) is van plan om het nationale spoorwegennet drastisch te vernieuwen. Op de lange afstand zullen hogesnelheidstreinen gaan rijden en op de korte afstand zal worden geïnvesteerd in lichtere treinen en metronetwerken. De regering is positief over het plan.
Door de aanleg van snelwegen naar het westen neemt de populariteit van de auto op lange afstand toe. Steeds meer trajecten zijn sneller met de auto dan met de trein af te leggen. Ook op korte afstand neemt de populariteit van de auto toe. “Nu is het de tijd om in te grijpen,” zegt Giorgio Feno, de directeur van FeLa. “We doen op dit moment onderzoek naar alle schaalniveau’s van het openbaar vervoer in samenwerking met regionale en lokale maatschappijen en het ministerie van transport.”
De laatste grote investeringen in het spoorwegennet vonden plaats in de jaren vijftig en zestig. In die tijd werden alle spoorwegen geëlektrificeerd, veel viaducten en passeersporen aangelegd en werd het drietreinensysteem (A, B, C) in gevoerd. Sindsdien zijn er enkele verbredingen uitgevoerd, maar geen significante wijzigingen.
De meeste A-treinen zullen worden vervangen door hogesnelheidstreinen. Deze treinen moeten de stedelijke gebieden van Laconia met elkaar verbinden. Volgens het plan krijgen Cântapoli, Basilocampa, Oneirôstia, Rocaporto, Torcoporto, Galubaia, Libripoli, Nicamagi en Azuramara een hogesnelheidsstation. De huidige A-treinen zijn impopulair onder veel reizigers, omdat de treinen vijftig procent duurder zijn dan B-treinen, maar niet veel sneller. De hogesnelheidstreinen moeten daar verandering in brengen.
Met de B-treinen zal weinig veranderen. Enkele nieuwe verbindingen worden toegevoegd, zoals Basilocampa-Azuramara. Ook zal veel verouderd materieel vervangen worden door de nieuwe A-treinen die rond 2000 zijn gefabriceerd. Doordat veel A-treindiensten gereden zullen worden met hogesnelheidsmaterieel, komen er veel A-treinen vrij.
De C-treinen zullen in stedelijk gebied meer gericht worden op korte afstandsritten. Daarom worden er nieuwe lichtgewichttreinen ingezet ter vervanging van de oude stoptreinen. Er zal hierbij gekeken worden naar voorbeelden in Europa. Ook wordt er gekeken naar hoogfrequente C-treinen.
Deze treinen krijgen wel concurrentie met de metro. De regio Legoria is samen met FeLa en de metromaatschappijen uit Cântapoli en Basilocampa van plan om een aantal lightrailverbindingen uit te voeren rond de hoofdstad. De belangrijkste en meest kanshebbende zijn Cântapoli - Leopoli - Basilocampa, in de stedelijke as waar in de toekomst veel gebouwd zal worden, en Cântapoli - Porto Ipopedia - Niacua, via de huidige havenspoorlijn. Op deze lijnen zal minimaal om de tien minuten een metro rijden.
De D-treinen moeten volgens de FeLa ook met de tijd meegaan. Er zullen meer uitgaans-nachttreinen komen en flink gesnoeid worden in normale slaaptreinen voor lange afstanden. De hogesnelheidstreinen zullen deze functie bijna in zijn geheel overnemen.
Rare jongens, die Fransen...Koen schreef:1x3-wegen zijn overigens niet verboden in Laconia. Ze zijn alleen verboden aan te leggen. Bestaande wegen mogen wel van nieuw asfalt worden voorzien of bij een herinrichting 1x3 blijven. Dit heb ik ook in Frankrijk gezien. Deze weg had toen ik er vorig jaar was nieuw asfalt gekregen, maar hij is nog steeds 1x3.