Onze mailserver geeft op het moment een storing bij het gebruik van e-mailadressen van Microsoft (hotmail.com, outlook.com, live.com). Als je een dringende vraag hebt, bijvoorbeeld over het resetten van je wachtwoord of het activeren van je nieuwe account, en je gebruikt een Microsoft-adres, stuur dan een mail naar info@atlantisgeo.nl met je vraag.

Mails die niet vanuit ons verzonden kunnen worden, proberen we zoveel mogelijk via een ander adres alsnog te verzenden.

[CYL] Infrastructuur

Onð Ðir Kyleneðr Nei'onyar, Feili|neðr yðr Sfali|neðr / Onð Ðir Kyleneðr Nei'onyar, Feilinneðr yðr Svalinneðr

Moderator: Faylin

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1272
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door BlaZ » za 11 jun 2016, 23:34

Faylin schreef:^^ Dat komt omdat er op de snelwegen en expreswegen altijd twee kleurstellingen voor een afrit wordt gebruikt: op de vooraankondigingen wordt de kleur gebruikt die bij de weg hoort waar men zich op bevindt, en bij de uitsmijter (0-meterbord) wordt de kleurstelling gebruikt van de weg die men oprijdt. Voor snelwegen is dit wit op groen en voor expres- en overige wegen blauw op wit (in Faylin rood op wit). Voor voorzieningen als verzorgingsplaatsen wordt altijd wit op blauw gebruikt, ongeacht de doorgaande en kruisende wegen.
Ah, men beziet dat alsof je al van de weg af bent. Kun je nog een voorbeeld geven van rood op wit.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » za 11 jun 2016, 23:56

^^ Ja, hier is een voorbeeld van een normale afrit uit de (nog te publiceren) vernieuwde bewegwijzering van Faylin. De gebruikte lettertypen zijn DSVINN en Cylenarial, beide ontworpen door MandelSoft.

Wat nog het vermelden waard is, is ook dat bijna alle wegnummerschildjes in Cylenië corresponderen met de kleurstellingen van de borden, met uitzondering van de snelwegschildjes in Faylin, die zijn groen op wit in plaats van andersom. Deze schildjes komen echter alleen terug op bevestigingsborden, aangezien Faylin primair op C-nummers navigeert.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » wo 24 aug 2016, 21:15

Om de trend maar even voort te zetten: TzM23 had maanden geleden een nieuw ontwerp voor de nieuwe Cyleense kentekens gemaakt. Dit heb ik gisteren even opgepoetst en het volgende is het resultaat.

Afbeelding
  • d = district (twee cijfers voor NY sen SV, twee letters voor FE om de continuïteit van de voorgaande kentekens uit Nionië en Faylin te waarborgen)
  • n = willekeurig cijfer
  • x = willekeurige letter

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2440
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Arnhem [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door SjorsB » wo 24 aug 2016, 21:55

Ziet er erg mooi uit, alhoewel met name bij de regeringskentekens dat paars een beetje fel is (bij de regeringskentekens vloekt het zelfs). Hoe zit dat precies met trekkend voertuig? Moet dat geen getrokken voertuig zijn? Als je een trekkend voertuig hebt en je doet dat kenteken achterop, lijkt het mij dat je dat hele kenteken niet meer ziet namelijk :P

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » wo 24 aug 2016, 22:25

^^ Dank! De regeringskentekens hebben inderdaad nog wel een opknapbeurt nodig. Het kenteken van een trekkend voertuig klopt met die benaming, maar wordt dus geplaatst op de aanhangwagen dat door het trekkende voertuig getrokken wordt.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » do 25 aug 2016, 20:15

Een kleine update van de kentekens. Ik heb het paars minder fel gemaakt en nog wat kleine aanpassingen gemaakt. Tevens staan de combinaties nu onderin de hoek.

Afbeelding

Tevens heb ik even de oude (vóór de hereniging van Nionië en Faylin) en nieuwe kentekens naast elkaar gezet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1488
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Matt » za 27 aug 2016, 23:46

Mooie kentekens! Het lijkt mij wel onhandig om aparte kentekens te hebben voor als je getrokken wordt, want dan moet je die dus altijd in de auto hebben liggen voor geval van nood.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door TzM23 » zo 28 aug 2016, 10:19

Trekkend voertuig slaat op het kenteken dat je gebruikt als je gewone kenteken om wat voor reden dan ook afgedekt is, bijvoorbeeld door een fietsendrager, zoals de Nederlandse witte kentekens.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » za 01 okt 2016, 11:56

Dienstregeling 2017

De treindienstregeling van 2017 is sinds 21 september* de dienstregeling van Rytrene. Veel lijnen zijn veranderd, aaneengesloten of gesplitst om onder andere een goede verbinding tussen het vasteland van Nionië, Ðagen en Faylin te kunnen bieden.

Met deze veranderingen zijn ook Faylines, de dochteronderneming van Rytrene die de Fayleense spoorwegen exploiteerde, en de lokale vervoerders Espenlynen en Ðagenlynen verdwenen, zoals eind vorig jaar al is aangekondigd.

Afbeelding

De belangrijkste wijzigingen staan hieronder opgesomd:

Oost-Tragonië en Svalingen
  • Openstelling van de lijn Storayl-Infíorðen en de stations Ömmeren, Íelde, Ninn en Infíorðen.
  • De C1 en C2 zijn verlengd van Sydaveþ naar Dyodyne-Mystery Falls en Dyodyne. De C3 is ingekort van Dyodyne naar Sydaveþ. Reizigers van Storayl naar Fyoðyne en Dyodyne hebben een cross-platform-overstap in Sydaveþ.
  • De C4 van Scona via Storayl naar Varone is ingekort tot Storayl en zal om het uur doorrijden naar Infíorðen. Deze lijn zal om het uur doorrijden van Scona naar Dusto (2x per uur in de spits).
  • De R31 van Sydaveþ naar Tollanþ is ingekort tot Storayl. Reizigers kunnen hier overstappen op de nieuwe R32 naar Tollanþ en verder naar Scona.
West-Tragonië en Ðagen
  • Openstelling van de lijn Araðane-Suðet en de stations Araðane en Arvigh.
  • Openstelling van station Anasþ.
  • Naast de R35 zal de nieuwe C5 om het uur rijden van Araðane via Suðet naar Toner-TS (2x per uur in de spits) en verder elk half uur naar Fegøþ, Aylin,Veyen-TS, Daestro-TS, Cylesþ, Caðer, Hoder-TS, Ceylynn-TS, Ceylynn-Oper, Fyoneðr, Hunþ en Kartagebei.
  • De R35 rijdt in de spits door van Daestro-ST naar Daestro-Nadye.
  • Naast de R40 van Kartagebei naar Hannaveþ zal de nieuwe C6 om het uur dezelfde route rijden en stoppen te Kartagebei-TS, Kartevesðr, Vestur, Morle en Hannaveþ.
Faylin
  • De C1 van Linofþ naar Kartsagebei rijdt nu door naar Ceylynn, Daestro, Scona, Fyoðyne en Dyodyne-Mystery Falls.
* De dienstregeling van OV-bedrijven verandert meestal niet elk jaar op hetzelfde moment, maar kan op vier momenten in het jaar wijzigen (21 maart, 21 juni, 21 september en 21 december).

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2440
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Arnhem [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door SjorsB » za 01 okt 2016, 20:57

Erg mooi!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2563
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door TBR » za 01 okt 2016, 21:46

Mooie en heldere kaart, al lijkt het me dat sommige R-treinen gekoppeld zouden kunnen worden (bijvoorbeeld R23 en R22 of R32 en R34). Ook zouden de C5 en de C15 gekoppeld kunnen worden als een landelijke intercity Deepfirth-Daestro-Toner.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1488
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Matt » ma 03 okt 2016, 09:43

Zeker een mooie kaart! Ik ben het eens met TBR over de R-treinen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » ma 24 okt 2016, 13:08

^^ De C5 en C15 samenvoegen is wel een goed idee, dat verandert ook verder niks aan de capaciteit van de lijnen. De R-lijnen zullen denk ik met een langere tussenstop wel doorrijden op de volgende lijn, zoals in Nederland de sprinter Woerden-Utrecht Centraal doorrijdt als de sprinter naar Breda. Zo is het de facto toch één lijn.

Wat mij op de huidige kaart wel opvalt is dat de Astridtunnel van Norðesþ/Lanðesþ naar Kartagebei wel nogal vol is, omdat daar ook twee R-lijnen door rijden. Ik denk dat er vast wel een spoorverbinding tussen Norðesþ en Lanðesþ ligt van voordat de tunnel geopend werd. Misschien kunnen de R28 en R41 dan samengevoegd worden en over die spoorboog rijden. Vanuit Kartagebei heb je dan wel een extra overstap in Fyuðr Monin of Ðorþ Fellaða om op de plaatsen aan die lijn te komen, maar als er veel forenzenverkeer is, dan kunnen de intercities eventueel een extra stop maken op deze stations.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » zo 19 aug 2018, 15:06

Trein en metro in Ceylynn

Ceylynn is de confederale hoofdstad van Cylenië en heeft een agglomeratie met ongeveer 273.000 inwoners, waarmee het naar inwonertal de derde stad van Cylenië is, na Scona en Daestro. Om het forenzenverkeer in goede banen te leiden, kent Ceylynn een aantal treinstations en vier metrolijnen. De treinstations zijn:

Ceylynn-TS is het belangrijkste treinstation in Ceylynn. Hier stoppen alle doorgaande intercities en regionale treinen. Voor de aanleg van de Celestinebrug was dit het eindstation van de spoorlijnen van Karðesþ en Hannofþ, maar het is nu een robuust overstapstation voor de voornaamste bestemmingen in Cylenië, maar ook voor metrolijnen M1, M3 en M35.

Ceylynn-Oper is het station voor de internationaal bekende wijk Oper, waar ook het Operahuis is gelegen. Ook dit station is een intercitystation.

Ceylynn-West (Vesþ) is gelegen aan de spoorlijn naar Karðesþ en men kan hier overstappen op de M1 en M2.

Ceylynn-Lilithbrug (Liliðbron) ligt aan de spoorlijn naar Hannofþ en bedient de noordelijke wijken van Ceylynn. Er is een overstapmogelijkheid op de M2.

Ceylynn-Airport ligt buiten de stad zelf en bedient het vliegveld en congrescentrum van Ceylynn. Het is tevens het eindpunt van metrolijn M3.



In Ceylynn lopen vier metrolijnen:

M1 Ceylynn-TS - Elviðr
De M1 is een korte maar belangrijke metrolijn vanaf Ceylynn-TS via het centrum naar Ceylynn-West en de wijk Elviðr. De M1 is in zekere zin geen metrolijn, maar loopt over speciaal aangelegde sporen naast de spoorlijn Hoder-Karðesþ. De lijn is daarom het meest te vergelijken met een S-bahn. Naast de treinstations Ceylynn-TS, Ceylynn-Oper en Ceylynn-West stopt de lijn ook op de haltes Surbron/City Center, Kennedy en Elviðr.

M2 Argynne - Ryvih
De M2 verbindt de westelijke wijken in Ceylynn met de voorsteden Argynne, Savilin en Ryvih. De lijn begint in het centrum van Argynne, samen met de M3, en loopt langs de universiteit naar het noorden tot station Ceylynn-West. Daarna bedient de lijn de wijk Piramide, het zakencentrum van Ceylynn, en is er een halte bij het senaatsgebouw, het Andershuis. Daarna passeert de lijn het station Ceylynn-Lilithbrug en overstaphalte Noord om zo naar de voorsteden Savilin en Ryvih te lopen.

M3 Argynne - Airport
De M3 verbindt de voorstad Argynne met het oosten en de kust van Ceylynn en het vliegveld. De lijn begint samen met de M1 in het centrum van Argynne en splitst daarvan na de halte bij de universiteit, waarna de lijn de oostelijke en noordelijke wijken van Ceylynn bedient. Bij Ceylynn-TS kruist de M3 de M1, die over de spoorlijn van Hoder naar Karðesþ loopt. Bij Cylynn-Noord kruist de lijn opnieuw de M1, waarna de lijn doorloopt tot halte Airport/Ceylynn Fair. De lijn heeft een belangrijke functie voor forenzen van en naar het vliegveld.

M35 Ceylynn-TS - Cylaliþ
De M35 is een korte lijn die vanaf Ceylynn-TS over het traject van de M3 loopt en na de halte Station afsplitst richting de Cyleense tempel, die nabij de kust is gelegen. Deze afsplitsing is aangelegd om de grote toeristenstroom en bedevaartgangers naar de tempel op te vangen.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2011
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Kathor » ma 20 aug 2018, 14:24

Mooi uitgewerkt Dennis. Het is wel een uitgebreid metronetwerk voor een stad van maar 237.000 inwoners. Antwerpen heeft dubbel zoveel inwoners en heeft een kleiner (pre-)metronetwerk. Is men in Ceylynn (en bij uitbreiding Cylenië) veel meer gericht op het gebruik van het OV ipv de wagen of is er hier effectief wat sprake van grootheidswaanzin/overkill?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » ma 20 aug 2018, 14:41

Ceylynn is qua inwoners en oppervlakte ongeveer te vergelijken met een iets groter Eindhoven. Het is vooral een kwestie van het zo efficiënt mogelijk vervoeren van forenzen; omdat het Ceylynnse wegennet niet erg optimaal is gebouwd (afgezien van een ringweg die als expresweg is uitgebouwd), is het vaak sneller om het OV te nemen. Daarnaast is er natuurlijk ook relatief veel geld beschikbaar voor dit soort projecten (olie :B), zie de kunstwerken van de Golftransit.

Het netwerk zal ook relatief laat zijn aangelegd, eind jaren '80 schat ik. Vanwege het niet-optimale wegennet is er toen besloten om een metronetwerk aan te leggen in plaats van bijvoorbeeld een tramnetwerk.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2011
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Kathor » di 21 aug 2018, 00:44

Wordt het wegennet rond Ceylynn dan niet verder uitgebreid? Het is waar dat tien jaar geleden Ceylynn een stad op een eiland was en weinig doorgaand (vracht-)verkeer zag. Maar door de Golftransit, die de Cyleense eilanden linkt met het vasteland en Carthamië lijkt het me toch dat het vrachtverkeer exponentieel is toegenomen op de wegen rond Ceylynn.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1531
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » di 21 aug 2018, 00:57

Het wegennet rond Ceylynn is ook van goede kwaliteit, de C10 die het transitverkeer verwerkt is daar als 2x3 snelweg uitgevoerd richting de Celestinebrug. Ook ligt er, zoals al gezegd, een tangent om het noorden en oosten van Ceylynn die ook een goede aansluiting geeft op de voorsteden die daar liggen.

Het wegennet in Ceylynn daarentegen is niet erg hiërarchisch opgebouwd en er zijn daarom veel diffuse verkeersstromen (er is wel een centrumring, maar niet veel beter uitgebouwd dan andere hoofdwegen). Dit heeft deels te maken met het vele historische en culturele erfgoed dat in Ceylynn is te vinden, waardoor aanpassingen zoals verbredingen maar moeilijk zijn te maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten