Pagina 3 van 7

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: do 25 jul 2013, 14:24
door TBR
Nordhaven lijkt me het meest geschikt, het zou de lokale economie ook goed kunnen doen. Douanecontrole kan in de terminal. Als Ardeimse haven stel ik Laagweel voor, dat is een grote stad (half miljoen inwoners) met goede snelwegverbindingen met de rest van het eiland.

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: do 25 jul 2013, 14:29
door Faylin
Dan zal de lijn komen te liggen tussen Norþaven - Laagweel en zal in Nionië nummer FI 31 dragen. Welke Ardeimse exploitant is geïnteresseerd in deze lijn?

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: do 25 jul 2013, 14:32
door TBR
ARferry, de grootste Ardeimse veermaatschappij die ook de verbindingen over de Bartenszee exploiteert.

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: do 25 jul 2013, 14:40
door Faylin
Spoorwegen

De spoorwegen worden geëxploiteerd door Rytrene. Rytrene en dochterbedrijf Ryferry, dat de binnenlandse veerverbindingen exploiteert, zijn 100% staatsbezit.

Spoornetwerk:
Het spoornetwerk is in 1911 ontstaan, toen de spoorlijn Scona-Daestro geopend werd. Het netwerk heeft zich vooral in het dichtbevolkte zuiden ontwikkeld, waardoor de noordelijke provincies onbereikbaar zijn per trein. Dit komt doordat de regering het aanleggen van spoor in de 20e eeuw nooit hoog op de agenda had staan. In 1992 werd het netwerk uitgebreid met de hogesnelheidstreinen, waarvan het spoor vlak naast de normale spoorlijnen werden aangelegd. Verwacht wordt dat in september 2013 de spoorbrug van Hoder naar Ceylynn geopend zal worden, waardoor Ðagen met het vasteland wordt verbonden. Verder zal vóór 2020 het spoornetwerk zijn uitgebreid tot Infíorðen.
Bekijk ook de actuele spoorkaart.

Treinen:
Alle treinen hebben een lijnnumer, afhankelijk van het soort trein. In totaal zijn er 16 lijnen, waarvan 13 geëxploiteerd door Rytrene.
Rytrene kent tweesoorten treinen:
  • Citytrenen (Citytreinen) zijn de intercity's die alleen op grote stations en overstapstations stoppen. Citytrenen dragen lijnnummers CT 1 t/m CT 4 en CT 80 (door de Tholeense maatschappij).
  • Omradtrenen (Regiotreinen) zijn vergelijkbaar met de Nederlandse sprinter, en stoppen op alle stations. Omradtrenen dragen lijnnummers OT 11 t/m OT 76. De Omradtrenen OT 71 en OT 76 worden resp. geëxploiteerd door Espayenlynen en GoYsel.
Verder is er nog de HST-lijn, de Rasstren. Deze lijn vormt het hogesnelheidsnet in Nionië. De Rasstren wordt geëxploiteerd door TBR (Trans Borealian Railways) en draagt het lijnnummer TBR 5. Na de opening van de spoorbrug Hoder-Ceylynn zijn de twee HST-lijnen gefuseerd en kwam de stop op station Hoder-ferry te vervallen.

Huisstijl:
De huisstijl van Rytrene is in 2006 opnieuw ontworpen. Het standaard lettertype is Lucida Sans en op de digitale schermen wordt Subway Ticker gebruikt. Tevens is in 2006 het logo opnieuw gedesigned.
Afbeelding

Re: [NYO] Designs

Geplaatst: do 25 jul 2013, 23:58
door Koen
Genecyll schreef:
Koen schreef:Je hebt op de spoorkaart hogesnelheidslijnen liggen, maar niet op de totaalkaart. Hoe komt dit?
De hogesnelheidssporen zijn aangelegd naast het al bestaande spoor, dus die zitten in de bestaande spoorlijnen verwerkt.
Dat kan, maar dat betekent wel dat hogesnelheidstreinen op maximale snelheid dwars door steden als Rydr, Cyllcole en Edeborg rijden. En waarschijnlijk ook door andere bebouwde gebieden naast het spoor. Daarnaast kunnen normale spoorwegen te krappe bochten hebben, doordat ze niet op hoge snelheid ontworpen zijn. De bocht bij Lygght zal nooit met 300 km/h genomen kunnen worden. Enkele afkortingen zullen dus minimaal nodig zijn om een hogesnelheidstrein (dus meer dan 200 km/h) te laten rijden. Voor 300 km/h heb je echt een recht tracé nodig.

PS: Gefeliciteerd dat je toe bent gelaten tot Atlantis! :d

Re: [NYO] Designs

Geplaatst: vr 26 jul 2013, 00:01
door Faylin
Koen schreef:
Genecyll schreef:
Koen schreef:Je hebt op de spoorkaart hogesnelheidslijnen liggen, maar niet op de totaalkaart. Hoe komt dit?
De hogesnelheidssporen zijn aangelegd naast het al bestaande spoor, dus die zitten in de bestaande spoorlijnen verwerkt.
Dat kan, maar dat betekent wel dat hogesnelheidstreinen op maximale snelheid dwars door steden als Rydr, Cyllcole en Edeborg rijden. En waarschijnlijk ook door andere bebouwde gebieden naast het spoor. Daarnaast kunnen normale spoorwegen te krappe bochten hebben, doordat ze niet op hoge snelheid ontworpen zijn. De bocht bij Lygght zal nooit met 300 km/h genomen kunnen worden. Enkele afkortingen zullen dus minimaal nodig zijn om een hogesnelheidstrein (dus meer dan 200 km/h) te laten rijden. Voor 300 km/h heb je echt een recht tracé nodig.

PS: Gefeliciteerd dat je toe bent gelaten tot Atlantis! :d
Hmm, daar heb ik niet zo aan gedacht. Dan zit er niets anders op de het tracé te verleggen.

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: di 30 jul 2013, 16:18
door sirdanilot
De nieuwe stijl ziet er erg gelikt uit ! ;)

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: di 30 jul 2013, 16:44
door SjorsB
Ligt het nou aan mij, of heb ik deze al eerder voorbij zien komen?

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: di 30 jul 2013, 18:47
door Faylin
^^ Het design van de digitale schermen lijkt sterk op dat van de vorige huisstijl (zie ook het linkje voor vergelijking).

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Geplaatst: do 01 aug 2013, 15:48
door Faylin
De bewegwijzering is weer aangepast, het begint nu langzaam zijn definitieve vorm te krijgen.
Snelwegen 2013-2

En hier is alvast een WIP'je van de borden op het OWN.
OWN WIP

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Geplaatst: do 01 aug 2013, 16:05
door Snelwegfreak
Snelwegbewegwijzering ziet er goed uit, maar ik zet mijn vraagtekens bij de blauw op witte borden. Zeker in deze tijden waarin retroreflecterende folie gebruikt wordt op bewegwijzering (van klasse 2 of tegenwoordig zelfs 3) krijg je bij blauw op wit nog meer het effect wat je ook bij zwart op wit hebt: het witte reflecteert dermate sterk dat het een gloed creëert waardoor de zwarte (en vooral blauwe omdat ze lichter zijn) opslokt. Daarmee komt het de leesbaarheid zeker niet ten goede. Volgens mij is dat ook de reden dat Spanje bij de opkomst van reflecterende folie (klasse 2) overgestapt is op wit op blauwe bewegwijzering, in plaats van blauw op wit voor de autosnelwegen.

Wat betreft je OWN-bewegwijzering: ik neem aan dat dit nog niet alles is? Als dat wel zo is wens ik de bestuurders van Nyonya veel succes. Met alleen dit soort kleine regelborden (stapelborden, whatever) krijg je problemen met de leesbaarheid op hogere snelheden (boven de 50 km/h). Zeker met meer en veel planken onder elkaar, zoals hier het geval is. Je hebt te weinig tijd om uit te zoeken welke bestemming voor welke richting is en wat er überhaupt staat. Beter zou zijn om alle bestemmingen per richting te groeperen en op één paneel te zetten. Daarmee onderscheid je ze beter, en dat zal de leesbaarheid en begrijpelijkheid zeker ten goede komen. Maar wel een leuk design en origineel, dat waardeer ik wel! ;)

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Geplaatst: do 01 aug 2013, 16:47
door Faylin
Hmm, niet zo bij nagedacht. Het blauw op wit was omdat de OWN-bewegwijzering ook blauw op wit is, maar dat heb ik nu veranderd in wit op groen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... 2013-2.png
En de OWN-borden zijn nog in de maak, dit was maar een WIP.

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Geplaatst: do 01 aug 2013, 17:32
door TzM23
Zier er goed uit, maar hoe verwijs je naar (plaatsen in) Tholenië?

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Geplaatst: do 01 aug 2013, 17:39
door Faylin
Gewoon met het exoniem, misschien met het RTH-schildje erbij.

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: za 10 aug 2013, 22:30
door Faylin
De nieuwe spoorkaart, aangepast op de ligging van het spoor op kaart 3.03. Deze kaart geldyt vanaf september 2013, wanneer de spoorbrug Hoder-Ceylynn wordt geopend.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... -08-10.png

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:14
door Snelwegfreak
Prima kaart, top! Ziet er gelikt en professioneel uit :d

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:31
door SjorsB
Echt een topkaart inderdaad, mooi gedaan :d

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:35
door TzM23
Ziet er goed uit. :d Tussen Grönsselt en Naúõ-Amerforti zullen alleen wel meer (nog nader te bepalen) stations zitten. Is het goed als de treinstellen wel doorgaan, maar op Dyodyne de Nionische loc omgewisseld wordt voor een Tholeense?

Edit: zit wel een foutje in: Het stuk van Oasterhoamst tot Helzenbäk SK is omgedraaid. Het is dus: Dyodyne, Helzenbäk, Helmstkerchen, Oasterhoamst, Grönsselt, Nw.-Amersfoort.

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:38
door Faylin
TzM23 schreef:Tussen Grönsselt en Naúõ-Amerforti zullen alleen wel meer (nog nader te bepalen) stations zitten.
De CT 80 stopt in Grönsselt en de HST in Naúõ-Amerforti, daartussen is vanuit Nionië geen verbinding. Bij beide lijnen kunnen er nog stations tussen, dat is no problem.
TzM23 schreef:Is het goed als de treinstellen wel doorgaan, maar op Dyodyne de Nionische loc omgewisseld wordt voor een Tholeense?
Bedoel je dan de HST-verbinding? Bij de CT 80-lijn snap ik niet wat je bedoelt.

EDIT: Stopt de HST ook op Oasterhoamst en Helmstkerchen?

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:40
door SjorsB
TzM23 schreef:Is het goed als de treinstellen wel doorgaan, maar op Dyodyne de Nionische loc omgewisseld wordt voor een Tholeense?
Dit zorgt voor enorme vertragingen over het algemeen. Niet echt handig dus als je een snelle internationale verbinding wilt ;)

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:54
door Snelwegfreak
Op de lijn Amsterdam - Berlin Ostbahnhof gebeurt het ook bij Bad Bentheim. Voor mijn gevoel duurde het niet zo lang, het zal een kwartiertje zijn geweest? Al met al valt het wel mee, zeker omdat de dienstregeling erop is aangepast. Maar natuurlijk is het beter om een directe en aparte trein te maken voor internationale reizen.

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 00:04
door TzM23
Genecyll schreef:
TzM23 schreef:Tussen Grönsselt en Naúõ-Amerforti zullen alleen wel meer (nog nader te bepalen) stations zitten.
De CT 80 stopt in Grönsselt en de HST in Naúõ-Amerforti, daartussen is vanuit Nionië geen verbinding. Bij beide lijnen kunnen er nog stations tussen, dat is no problem.
TzM23 schreef:Is het goed als de treinstellen wel doorgaan, maar op Dyodyne de Nionische loc omgewisseld wordt voor een Tholeense?
Bedoel je dan de HST-verbinding? Bij de CT 80-lijn snap ik niet wat je bedoelt.

EDIT: Stopt de HST ook op Oasterhoamst en Helmstkerchen?
-Ja de HST.

-Nee, ze staan alleen niet goed op je spoorkaart.
SjorsB schreef:
TzM23 schreef:Is het goed als de treinstellen wel doorgaan, maar op Dyodyne de Nionische loc omgewisseld wordt voor een Tholeense?
Dit zorgt voor enorme vertragingen over het algemeen. Niet echt handig dus als je een snelle internationale verbinding wilt ;)
Goed uitgedacht en -gevoerd zou dit niet veel tijd moeten kosten.

Re: [NYO] Infrastructuur

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 00:10
door Faylin
Spoorkaart is bijgewerkt: https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... -08-10.png
De loc zou dan wel vervangen kunnen worden. Dan wel op Flusyne-ST, want de HST stopt niet in Dyodyne.

Re: [FAY] Kingdom of Faylin

Geplaatst: do 24 okt 2013, 23:26
door Faylin
Weginfrastructuur

De weginfrastructuur is te zien op de nieuwe kaart.
  • Tangent rond Bliss heeft alleen nog een noordelijk deel
  • M7 tussen Invers en Newgrange is opgeheven, hier loopt nu de S12
  • Het noordelijk deel van de M7 tussen Termin en Newgrange is verlegd en heet nu M12
  • Een aantal steden is nog toegevoegd
Faylin maakt gebruik van een integraal nummerinssysteem, de nummers zijn geordend per province (Deeps: 1xx, Inverland: 2xx, North Faylin: 3xx). Zoals te zien op de kaart zijn er (op het moment) twee wegtypen:
  • Freeways met prefix Mxx. Hier is de maximumsnelheid 120 km/h, in speciale gevallen 100 km/h. Het hele snelwegennet is tolvrij.
  • Stateways met prefix Sxxx. Hier is de maximumsnelheid 90 km/h buiten de bebouwde kom en 60 km/h binnen de bebouwde kom. In speciale gevallen worden deze snelheden met 30 respectievelijk 20 km/h verlaagd.

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Geplaatst: do 14 nov 2013, 12:45
door Faylin
De bewegwijzering heeft nu ook borden voor verzorgins- en parkeerplaatsen en een aantal voor de Tholeense grens. Borden vanaf de grens komen nog!
EDIT: Die zijn inmiddels toegevoegd.

Snelwegen 14 november 2013