[UNE] Archief

Respubblik Uneta

Moderator: SjorsB

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Snelwegfreak » di 12 mar 2013, 22:03

Zo, dat gaat wel érg makkelijk zo'n vreselijk groot en duur project: ''Nee joh, ik betaal wel, geen probleem! Wanneer kunnen we starten? Morgen? Ja, goed! ;) ''. Een werkelijk walhalla voor asfaltliefhebbers dus ;) Ook de stijl van het krantenbericht is niet erg realistisch, of de journalisten moeten serieuze problemen hebben met spelling en redeneren ;)

Worden er in Uneta dan helemaal geen procedures gestart en/of mogelijkheden gegeven tot bezwaren? Of kijkt men in Uneta niet naar omwonenden of ''groene'' partijen?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » wo 13 mar 2013, 08:35

Snelwegfreak schreef:Zo, dat gaat wel érg makkelijk zo'n vreselijk groot en duur project: ''Nee joh, ik betaal wel, geen probleem! Wanneer kunnen we starten? Morgen? Ja, goed! ;) ''
Dit is enkel nog maar een voorstel. Er is verder nog weinig uitgewerkt omtrent, dit was alleen nog maar een eerste presentatie.
Een werkelijk walhalla voor asfaltliefhebbers dus ;) Ook de stijl van het krantenbericht is niet erg realistisch, of de journalisten moeten serieuze problemen hebben met spelling en redeneren ;)
Ik denk dat het aan de niet in het Uneets opgeleide vertaler ligt. (ik dus) :S
Worden er in Uneta dan helemaal geen procedures gestart en/of mogelijkheden gegeven tot bezwaren? Of kijkt men in Uneta niet naar omwonenden of ''groene'' partijen?
Dat gaat nu allemaal beginnen, onderzoeken ed, en mensen en politieke partijen kunnen natuurlijk gewoon bezwaar aantekenen. Dat zal mee worden genomen in het project en het onderzoek (en het kan zijn dat het bij te veel bezwaar een heel ander plan wordt of zelfs niet doorgaat).

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » wo 01 mei 2013, 20:11

Ik moet natuurlijk wel rekening houden met het tijdsverschil... (overigens heb ik nu dit ingesteld zodat ik me hier in niet meer vergis)
Dat betekent dat de uitslagen er morgen pas zullen zijn ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Snelwegfreak » wo 01 mei 2013, 20:14

6 uur tijdverschil? Waar ligt Uneta dan wel niet? Benjiland ligt volgens mij ergens rond -2.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » wo 01 mei 2013, 20:42

Misschien was het inderdaad wat te ver gegokt ;) Uneta ligt volgens mij thv de onderkant van Nova Scotia (USA) qua breedte, en qua lengte ligt het westelijkste puntje ongeveer ter hoogte van het oosten van St. Pierre et Miquelon.
Ik heb het veranderd naar 4 uur vroeger dan hier, dat is dus UTC -3 (net als bijvoorbeeld Groenland). En er is zomertijd dus dat geldt altijd.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Kathor » wo 01 mei 2013, 20:43

West-Borealië ligt dacht ik op GMT-2 en Oost-Borealië op GMT-1, aangezien die zo'n beetje op de uiteinde's van het Atlantis regio liggen zullen zij wel denk ik de tijdzone's meebepalen voor de rest
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door TBR » wo 01 mei 2013, 20:49

Ik denk dat Solwes in de tijdzone GMT-2 ligt, het zou handig zijn mochten we de tijdszones voor Borealië en Atlantis afspreken.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door MandelSoft » wo 01 mei 2013, 20:52

Schellingen en Imaginië liggen ook op GMT-2.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » vr 21 jun 2013, 14:55

Even tussendoor:

Mochten jullie denken "er gebeurt vrij weinig rond Uneta de laatste tijd", dan is dat deels waar. Ik ben op de achtergrond bezig met wat projectjes, maar de komende week heb ik toetsweek dus zal er niet veel gebeuren aan Uneta. Pas in de vakantie heb ik weer tijd ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Kaaiman » vr 21 jun 2013, 15:21

Ik vind het echt niet vreemd als er enkele maanden weinig tot niets lijkt te gebeuren met een land hoor. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » vr 21 jun 2013, 15:29

Haha nee, maar omdat ik een tijdje heel actief was, en de laatste tijd plotseling wat minder, dacht ik "ach, laat ik het even melden" ;)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Marcel » vr 21 jun 2013, 21:40

^^ En dat er gemeld wordt waardeer ik (en ook hopelijk de anderen) zeer! :D

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

[UNE] Atlantistop

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 13:38

In dit topic alles wat te maken heeft met de organisatie en dergelijke (dus niet de top inhoudelijk) van de Atlantistop, die op 17 juni gehouden wordt in Berm, Uneta.
------------------------------------------------
Jurenale Uneta schreef: Ersten lÿers bekomen [KURTES NYS]
De eerste regeringsleiders zijn aangekomen in Uneta voor de Atlantistop, welke overmorgen in het WGC in Berm plaats zal vinden. De presidenten van Eduko, Schellingen, Imaginia en Cylenia zijn geland op Berm International Airport, en Ėzai Vushauv́ep van Kartjas wordt verwacht rond 10:00 te landen op het militaire vliegveld Knobbe, ten zuiden van Berm. Belangstellenden kunnen op allebei de vliegvelden terecht bij de spottersplaatsen.
Laatst gewijzigd door SjorsB op zo 15 jun 2014, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 13:50

Oe ja. een Karktisch regeringsvliegtuig zal een zeldzaamheid zijn. Ik kan me voorstellen dat veel spotters deze Antonov-26 niet willen missen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 14:04

Inderdaad! Er stonden veel mensen langs de baan. Het Kartjaanse vliegtuig landde niet op Berm IA, omdat op ongeveer het zelfde moment het Carthaamse regeringstoestel moest landen aldaar:

Bekijk de tweet van @piajohans: https://twitter.com/piajohans/status/478145106370109440

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door SjorsB » wo 24 aug 2016, 21:53

Huishoudelijke mededeling:

Beste medegeofictici,

De komende tijd zullen hier weer meer berichten komen, en met het stuk over het Meridilisch Verbond heb ik de aftrap gedaan. Wees niet verbaasd als je denkt iets al eerder te hebben gelezen; sommige stukken zijn compleet nieuw, maar ik heb besloten ook oude stukken te herschrijven. Sinds het moment dat ik met Uneta bij 'de gevestigde orde' van dit forum kwam zijn op sommige punten mijn inzichten of vaardigheden flink veranderd of verbeterd. Een aantal dingen uit de vroegere tijden van dit land op Atlantis zullen dus vervangen worden door vernieuwde versies daarvan, die deels hetzelfde, deels anders/uitgebreider zijn. De oude stukken worden verbannen naar de krochten van het Uneta-archief. Dit alles natuurlijk binnen het kader van de forumregels. Er zullen geen hele grote, rigoureuze veranderingen aan het land gemaakt worden, alles alleen maar om het land realistischer te maken, dat lijkt mij een goed streven.

Ik ben overigens verheugd te melden dat de nieuwe, gedetailleerdere kaart van Uneta (versie 6 :o ) bijna af is en over niet al te lange tijd klaar is voor eerste publicatie! Hierop naast de gebruikelijke wegen en spoorwegen ook bijvoorbeeld stranden en kastelen.

Oh, en nog iets, wat misschien een beetje off-topic is voor in het Unetaforum, maar ik toch even wil melden. De afgelopen week is er weer meer activiteit op het forum, mooi om te zien. Wat ik echter een beetje mis tegenwoordig, is de interactie tussen de geofictici. Wat kan het kwaad om zelfs als je een stuk gelezen hebt en je had er niks op aan te merken even een complimentje los te laten? Aarzel niet en interacteer! :D (daarvoor zijn we tenslotte een forum)

Sjors

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten