[UNE] Archief

Respubblik Uneta

Moderator: SjorsB

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door MandelSoft » ma 21 jan 2013, 19:39

Mijn opmerkingen
- Ik vind de snelweg bij Gepoten wel héél kronkelig lopen! Zelfs de Zwitsers bouwen ze niet zo kronkelig, en het staat al helemaal apart omdat de wegen verder weg in de omgeving wel enigzins recht lopen, zie bijvoorbeeld Rola...
- Veel steden hebben wel erg ruime ringwegen en zijn wel heel erg groot onstloten, vooral Palmen, Gieg en Rola.
- Waarom heeft Doedam een volledige snelwegringweg als daarachter aan de kust toch niets van belang meer ligt?
- Waarom loopt er geen verbindingsweg bij Gailatuty? Daar moet op z'n minst een hoofdweg liggen, ook al is het geen snelweg
- De symbooltjes van de dorpen kunnen wat beter, bijvoorbeeld een klein zwart cirkeltje.
- Het centrale meer is wel heel erg rond en het ligt ter totaal niet logisch...
- Zit er logica in de wegnummeringstoewijzing?

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » ma 21 jan 2013, 19:51

HAFRABAisfun schreef:De bocht van de A3 en de A4 rond Gieg 'n Aekster lijkt een beetje te groot en zelfs overbodig. Ook zou ik nog wat dorpen aan het Zentrolmoar toevoegen, heel wat grote steden en dorpen liggen aan een meer wegens de goed transportmogelijkheden, de visvangst en vruchtbare grond en vandaag de dag als vakantieoord. Het meer heeft een nogal rare amandelvormige vorm, een beetje te kunstmatig.

PS: zijn alle gele wegen expreswegen? Als dat zo is zijn er wel erg veel.
Die bocht rond GnÆ is inderdaad iets te ruim .de grootte klopt ook nog niet helemaal. Dat van die dorpen is een goed idee; ik heb ook nog een hoofdstad nodig voor die provincie. Ook zal ik de vorm realistischer maken ;)

Niet alle gele wegen zijn expresswegen, het zijn gewoon belangrijke doorgaande wegen. Daarbij horen wel ook expresswegen.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door TzM23 » ma 21 jan 2013, 19:52

Ik zou het aantal provincies verminderen:

- Uutse noure en Boxleejne kan je b.v. samentrekken.
- Æksterleejne, Bedehyde, Kejjtahle en Moarland kan je samentrekken.
- Grutstaate, Leotsem, Palmen en 't Sude.
- Doedam en Neireleejne
- Potenleejne en Rolærleejne
- Gaileejne en De Wok
- Jubelleejne en Bermdistrikt

Maar dit is slechts een voorbeeld.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » ma 21 jan 2013, 20:38

^^ Om een of andere manier zag ik Maarten's bericht nog niet...
MandelSoft schreef:Mijn opmerkingen
- Ik vind de snelweg bij Gepoten wel héél kronkelig lopen! Zelfs de Zwitsers bouwen ze niet zo kronkelig, en het staat al helemaal apart omdat de wegen verder weg in de omgeving wel enigzins recht lopen, zie bijvoorbeeld Rola...
Bij Gepoten gaat de weg op behoorlijkte hoogte over de Roliezen. De wegen daaromheen lopen door lager gelegen gebied, in dalen.
MandelSoft schreef:- Veel steden hebben wel erg ruime ringwegen en zijn wel heel erg groot onstloten, vooral Palmen, Gieg en Rola.
MandelSoft schreef:- Het centrale meer is wel heel erg rond en het ligt ter totaal niet logisch...
Dit is al gezegd.
MandelSoft schreef:- Waarom heeft Doedam een volledige snelwegringweg als daarachter aan de kust toch niets van belang meer ligt?
Geen idee, die schrap ik ook.
MandelSoft schreef:- Waarom loopt er geen verbindingsweg bij Gailatuty? Daar moet op z'n minst een hoofdweg liggen, ook al is het geen snelweg
Als je een verbinding bedoelt tussen de A8 en de A15: die komt er aan.
MandelSoft schreef:- De symbooltjes van de dorpen kunnen wat beter, bijvoorbeeld een klein zwart cirkeltje.
Hmm. :S Ik zal kjiken wat ik kan doen...
MandelSoft schreef:- Zit er logica in de wegnummeringstoewijzing?
Ja. In elk geval wordt er gewerkt met routenummering. Zo moet de B33 een geupgradet deel van de C33 zijn. (Kortom: aansluitende routes hebben over het algemeen gelijke nummers, net als in NL dus.) De nummering begint bij Berm (A1), dan gaat het naar de A2 vanuit Berm, dan via de A3 en A4 weer terug naar Berm. Ga zo maar door. Over het algemeen liggen nummers die dicht bij elkaar liggen, ook echt dicht bij elkaar als weg.
thootje23 schreef:Ik zou het aantal provincies verminderen:

- Uutse noure en Boxleejne kan je b.v. samentrekken.
- Æksterleejne, Bedehyde, Kejjtahle en Moarland kan je samentrekken.
- Grutstaate, Leotsem, Palmen en 't Sude.
- Doedam en Neireleejne
- Potenleejne en Rolærleejne
- Gaileejne en De Wok
- Jubelleejne en Bermdistrikt

Maar dit is slechts een voorbeeld.
Volgens mij worden de provincies dan wel erg groot...
Maar het kan natuurlijk wel ;)

Groeten,
Sjors

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door TBR » ma 21 jan 2013, 22:25

Kleine provincies kunnen ook voorkomen, het is niet geheel onlogisch.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door TzM23 » ma 21 jan 2013, 22:42

Maar zoveel kleine, dat kan alleen als het een land zo als Amerika is. Ook vind ik Moarland nogal vaag, met meer water dan land, mooier is als dit meer verdeeld wordt onder provincies. Het beste is eigenlijk afwisselen tussen groot en klein.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Koen » ma 21 jan 2013, 22:48

Mooie kaart! Er zitten inderdaad wat onlogische dingen in, zoals de rivieren. Het is jammer dat je niet ziet hoe groot de steden zijn. Daardoor is de logica in het snelwegennet ook niet na te gaan.
thootje23 schreef:Maar zoveel kleine, dat kan alleen als het een land zo als Amerika is. Ook vind ik Moarland nogal vaag, met meer water dan land, mooier is als dit meer verdeeld wordt onder provincies. Het beste is eigenlijk afwisselen tussen groot en klein.
Dat is grote onzin. Er zijn heel veel verschillende modellen voor een bestuurlijke indeling en daarbinnen nog verschillende groottes van deelgebieden. Vergelijk maar eens wat bestaande landen. Je zal veel verschillende groottes zien in deelgebieden.

Over Moarland heb je wel gelijk. Het is raar dat alleen de oever van het hele meer bij 1 provincie hoort en de gebieden eromheen bij andere provincies.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door TzM23 » ma 21 jan 2013, 22:52

Ja, dat is wel weer zo, maar om het kort te houden: Zoveel provincies op zo'n klein oppervlak is niet heel mooi.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Matt » di 22 jan 2013, 08:14

^^ Daar ben ik het niet mee eens. Iets wat niet mooi is, hoeft niet per se niet mogelijk te zijn. De indeling van administratieve gebieden gaat niet om schoonheid. Veel Amerikaanse staten vind ik nu ook niet de mooiste vorm hebben. Kijk eens naar zwitserland, die kantons zijn nu ook niet bepaald de grootste. Zo zijn de deelstaten van Duitsland veel groter dan de provincies van Nederland. De grootte van de provincies van Uneta vind ik zeker niet onrealistisch.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » di 22 jan 2013, 08:36

Ik denk dat, als ik de reacties zo lees, alleen Moarland opdeel en bij de omliggende provincies voeg. De anderen hou ik denk ik zoals ze waren.

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Ties » di 22 jan 2013, 11:44

Als je een leuke/bijzondere verklaring hebt voor de vorm van de provincie Moarland, dan is er geen reden om een aanpassing te doen, vind ik. Denk bijvoorbeeld aan verworven visrechten in het meer, die voorbehouden zijn aan de provincie.

Administratieve indelingen kennen nu eenmaal rare gevallen. Je kunt er vaak dingen uit het verleden uit afleiden. In Nederland bijvoorbeeld hebben bij veel rivieren en beken bochtafsnijdingen plaatsgevonden. De provinciegrenzen zijn pas veel later aangepast, waardoor je tientallen jaren een krokeligere provinciegrens dan rivier had. Nog leuker: sommige beken worden tegenwoordig weer 'krom' gelegd in het kader van natuurbeheer. Wat zie je vervolgens? Juist, een rechtgetrokken grens die dwars door een meanderende beek loopt :lol:

Een algemene opmerking die ik nog wel heb bij je provincies, is dat de grenzen nogal 'vloeiend' lopen. Dat is in de realiteit nooit zo, omdat administratieve indelingen perceelsgewijs zijn gemaakt en niet dwars door het landschap.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Kaaiman » di 22 jan 2013, 12:19

SjorsB schreef:Die rivieren vond ik al wat raar, dus die ga ik aanpassen, ik wist niet zeker of het zo wel kon. In de volgende versie zal ik ook de bebouwde kommen toevoegen, dan wordt het misschien wat duidelijker.
Hou bij het 'ontwerpen' van een rivier altijd een omgekeerde boom in gedachten.

De takken en bladeren zijn de bronnen van het water. Deze zijn met steeds dikkere takken verbonden met uiteindelijk de stam. Dan zijn er misschien nog wat twijgjes direct aan de stam voordat je bij de wortels komt. Daar begint de delta, die kan uitlopen in een wirwar van stromen. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door sirdanilot » di 22 jan 2013, 15:09

De snelweg 28 loopt een beetje van niets naar nergens. Is een weg recht naar het noorden (grutterleejn - gieg 'n aekster) niet logischer? Verder vind ik de snelwegen uberhaupt een beetje onlogisch en bochtig lopen, maar misschien komt dat door het reliëf.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » zo 27 jan 2013, 18:34

Algemene kaart
http://updo.nl/file/d7a4895a.png
Versie 4.1
Wat is er veranderd?
Spoiler: weergeven
Changelog
- Ringweg van Doedam (A112) grotendeels geschrapt, overgebleven deel toegevoegd aan de A25 (Palmen - Doedam)
- De rivieren ga ik nog opnieuw doen, maar de Lyer is weg.
- Het Zentralmoar een betere vorm met een stad eraan: Vlooihüze. Dat is nu de hoofdstad van de provincie "'t Sude"
- Bebouwde kommen toegevoegd
- De bocht om Gieg 'n Ækster is weg, de A3 en de A4 eindigen nu allebei op de A10 (en ik zie nu dat ie daaronder nog de A16 heet, oeps... :$ )
- Provincie Moarland is weg, nu opgedeeld onder de omliggende provincies.
- Er zijn al enkele afritnummers toegevoegd.

Nog te doen:
- Meer dorpen bij Zentralmoar
- Toekomstige wegen intekenen o.a. A20 bij Gailatuty
- De boom van Kaaiman
- Misschien iets met de A28...

Wat doe ik niet van jullie (zeer gewaardeerde) kritiek:
- De symbooltjes van de dorpen veranderen, omdat ik bang ben dat het wat te druk wordt.
Groeten,
Sjors

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Kathor » zo 27 jan 2013, 18:46

Ik vind de constructie ten zuiden van Gepoten nog al heel erg vreemd. Ik vermoed dat daar een bergketen ligt?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » zo 27 jan 2013, 18:50

Ik snap wat je bedoeld (Maarten had dit ook al gezegd), en daar ligt inderdaad een bergketen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door MandelSoft » zo 27 jan 2013, 18:53

Ja, maar daar ga je dan niet een snelweg bouwen met enorm veel bochten. Dat doe je gewoon niet. Snelwegen moet je met ruime boogstralen aanleggen, of anders is het geen snelweg. Dat kan één van de volgende dingen betekenen:
- Geen snelweg bouwen, maar een weg van een lagere klasse. Niet lekker voor de doorstroming
- Tunnels aanleggen (duur!)
- Tracé ergens anders aanleggen, zo, dat je wel die boogstralen kan bouwen, ook al is het om...

Daarnaast snap ik het volgende niet:
SjorsB schreef:Algemene kaart
Wat doe ik niet van jullie (zeer gewaardeerde) kritiek:
- De symbooltjes van de dorpen veranderen, omdat ik bang ben dat het wat te druk wordt.
Hoezo wordt het dan druk? Een klein zwart gevuld cirkeltje is veel minder druk dan een open ovaal...

EDIT: er is nog steeds geen sprake van een enkele al bestaande verbindingsweg bij Gailatuty. Dat is volledig onrealistisch, ook al is er een snelweg gepland
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door TBR » zo 27 jan 2013, 19:26

Ik mis ook nog een snelweg tussen Neirend en Bedehyde via Chongskejj, een belangrijke nationale verbinding die ontbreekt, zijn er plannen om daar een snelweg aan te leggen? De A15 ten noorden van Gailatuty is ook vreemd, ik weet niet of er een grote stad voorbij de grens ligt, maar deze weg had best kunnen afbuigen naar de A8, of aansluiten op de A9 bij Boxsinas.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Snelwegfreak » zo 27 jan 2013, 19:32

Behalve hetgeen Maarten aanhaalt, heb ik ook nog wat op te merken:
  • Snelweg 5 die ten zuiden van Juubstad doorloopt lijkt mij weinig toegevoegde waarde hebben.
  • Idem voor snelweg 7 ten zuiden van Grutterleejne.
  • Idem voor snelweg 25 ten zuidoosten van Palmen.
  • Snelweg 26 lijkt mij in zijn geheel overbodig. Zo'n hele ring terwijl er verder helemaal niks van steden of wegen achter ligt.
  • De grootste steden van je land liggen allemaal in het binnenland. Nou is dat op zich mogelijk, maar vaak zie je dat de grootste steden aan het water liggen. Dat is bij jou alles behalve het geval.
  • Waarom is snelweg 15 überhaupt een snelweg? Lijkt me niet zo dat die weg erg veel drukte verwerkt. Zeker gezien het feit dat er pal onder ook al een snelweg loopt.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door TBR » zo 27 jan 2013, 20:28

Ook is de loop van de snelwegen vreemd. Snelweg 4 had best kunnen worden doorgetrokken rond Liire naar Berm, dan had je geen Snelweg 6 en een deel van Snelweg 5 moeten aanleggen. Ook de Snelwegen 3 en 7 lopen vreemd parallel aan elkaar terwijl ze allebei ongeveer hetzelfde verbinden. Ik zou Snelweg 3 laten afbuigen naar Boxsinas zodat deze stad een goede verbinding heeft met Geig n'Aekster en Palmen. Snelweg 7 had ten noorden van Bedehyde kunnen lopen en zo een goede verbinding tussen Gieg n'Aekster en Rola kunnen zijn. De loop van Snelweg 4 is ook vreemd, die zou kunnen worden vervangen door door Snelweg 6 als je die doortrekt tot Snelweg 11, Snelweg 4 zou je dan vanaf Tagtikook kunnen laten aftakken naar Gieg n'Aekster. De ring rond Doedam vind ik niet vreemd, als er enkele badplaatsen achter zouden liggen, of een haven. Het zou ook kunnen dienen als snelle verbinding met West-Doedam en een eventuele luchthaven. Wel is het heel onlogisch dat er geen enkele stad aan de zee ligt, zeker voor een eiland. Op zijn minst een of twee grote havensteden zouden veel logischer en geloofwaardiger zijn, je hebt nu geen enkele stad en maar 4 dorpen aan de zee.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Snelwegfreak » zo 27 jan 2013, 20:38

^^ Klopt. Al met al doet het mij een beetje denken aan mijn kaart en hoe ik hem gemaakt heb. Te weinig over nagedacht, onlogisch en dusdanig dat je er spijt van krijgt :)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Matt » ma 28 jan 2013, 09:01

De steden zien er stukken beter uit zo. Echter heb ik nog steeds mijn twijfels bij de rivieren. :S
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » zo 24 feb 2013, 13:50

Afbeelding
Bewegwijzering naar Eduko

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Lars » zo 24 feb 2013, 14:34

Zeer mooi!
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » di 12 mar 2013, 20:55

Jurenale Uneta schreef: Planen vor dubleng A11
BOXSINAS - Pæter Uusenstin, hoofd van SVWWDT (wat vanaf 1 april anders gaat heten omdat de naam als te lastig wordt ervaren) heeft gezegd dat er plannen zijn voor een wisselstrook op de A11, de ringweg van Boxsinas.
Op de snelweg, waar in november j.l. nog de maximumsnelheid werd verhoogd van 80 naar 100, liggen veel afritten. Het probleem is, aldus Uusenstin, dat ze erg dicht op elkaar liggen, waardoor er weefvakken ontstaan. Die weefvakken zijn niet goed voor de doorstroming (veel in- en uitvoegende bewegingen), en vooral dit zorgt ervoor de files die vaak te vinden zijn op de A11.

Pæter Uusenstin presenteerde het plan om de hoofdrijbaan te degraderen tot wisselstrook met de afritten eraan, en door middel van een tunnel onder de hoofdrijbaan het doorgaande verkeer (bijv. van de A7 via de ring naar de A10 ertegenover) te leiden.

Wat voor tunnel het wordt is nog niet bekend, of het plan uberhaupt goed mogelijk en niet té duur is is nog niet bekend, daar gaan specialisten nog naar kijken. De minister van Infrastructuur heeft al gezegd een gepast bedrag te willen betalen hiervoor, maar hoeveel is ook nog niet bekend. Verwacht wordt dat binnenkort meer duidelijk wordt.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten