Pagina 7 van 10

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 07 nov 2012, 20:38
door SjorsB
Klopt, dat vind ik ook. Verder vind ik DIN 1451 en SNV ook wel goed staan.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 07 nov 2012, 20:44
door TzM23
Ik vind SNV er wel bij passen, maar je moet ook nog wat aan de indeling doen!
Uu vind niet mooi, maar dit is ook mijn persoonlijke mening.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 07 nov 2012, 20:56
door SjorsB
Ik vind SNV er ook het beste bij passen, dus dat gaat m worden. Meer volgt.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 08 nov 2012, 15:18
door Kaaiman
De versies Franklin Gothic + DIN en Transport zien er mijns inziens het meest eigen uit. Mooi, origineel en ook goed leesbaar. De andere vind ik niet bijzonder, omdat ze of heel erg op andere borden op dit forum lijken, of het lettertype past gewoon niet mooi bij het totaalontwerp (met name Clearview en Uu).

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 08 nov 2012, 15:55
door SjorsB
Zal ik toch transport doen? Die vind ik wel origineel.

Edit: Het wordt Transport

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 08 nov 2012, 16:28
door TzM23
Nee, dan vind ik Accidental Presidency mooier,
Transport kan wel, maar je moet dan ook de rest van je borden aanpassen.

Voorbeeldje (letters zijn transport, cijfers zijn Dansk Vejtavleskrift)

Afbeelding

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 08 nov 2012, 18:04
door SjorsB
Ok ik kan niet echt kiezen, maar het wordt toch snv

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 08 nov 2012, 18:09
door Koen
Voor Transport heb je echt niet persé open pijlen naar beneden nodig.

Ik denk dat het vooral komt dat een lettertype niet mooi uitkomt, doordat de lay-out een beetje slordig is. En dat komt weer doordat je een programma als inkscape niet binnen een paar maanden professioneel kan gebruiken.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 08 nov 2012, 19:00
door Snelwegfreak
Voor hetgeen wat wij doen hoef je Inkscape ook niet 'professioneel' te gebruiken...

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 08 nov 2012, 19:25
door MandelSoft
^^ Inderdaad. Zelfs ik leer zo nu en dan nieuwe truukjes.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: ma 12 nov 2012, 13:04
door Koen
Snelwegfreak schreef:Voor hetgeen wat wij doen hoef je Inkscape ook niet 'professioneel' te gebruiken...
Het is ook niet echt professioneel, maar veel dingen die jij en Mandelsoft maken met Inkscape zien er erg professioneel uit. Ik bedoelde gewoon dat SjorsB nog maar een paar maanden Inkscape gebruikt, waardoor de dingen die hij maakt er wat amateuristischer uitzien. En daardoor kan bewegwijzering, die goede lettertypen, pijlen en schildjes gebruikt, er toch slecht uitzien.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: di 20 nov 2012, 21:34
door SjorsB
Vanmiddag is de persconferentie van SVWWDT over nieuw aan te leggen wegen gehouden. Dit gebeurt elke 5 jaar. In onderstaande lijst zijn ook projecten opgenomen waar al aan gewerkt wordt.

Kwikkeweeje
A20 van Knop Zouderburghte (x A8) naar Knop Tuttelen (nog te bouwen, x A15)
Afbeelding
Gailatuty, gereed lente 2015

A6 van Knop Jerdnesiplèn (x Ring A1) naar Knop Brusckplèn (vroeger Knop Di Punz, x Ring A1)
Grotendeels over het oude tracé van de B201 behalve in het centrum.
Vroegere geplande namen: A201, A6-A18
Afbeelding
Berm, gereed begin 2013

A33 (upgrade van B33, nu expressweg) van Knop Gusmirten (nog te veranderen van aansluiting Gusmirten, x A9) naar kruispunt met B33 en B27.
Afbeelding
Boxsinas, start bouw begin 2013, gereed begin 2015.

Expressweeje en andere B-wegen
Upgrade C47 (overbelaste 1+1 weg) naar B53. Dit zal een grotendeels 2+1 maar bij de aansluitingen met de A3 en A4 2+2 zijn. Loopt van aansl. 6 (A3) - Usseroo naar aansl. 4 (A4) - Niefwald
Gieg 'n Ækster

Verder zijn er geen andere grootschalige projecten. Waar voorgaande jaren enorme lijsten met grote projecten gepresenteerd werden, doet SVWWDT het deze periode rustig aan. In Uneta moet namelijk (ook) bezuinigd worden op infrastructuur, en men denkt dat het huidige plús het nieuwe voorlopig genoeg is.

(De onderste twee afbeeldingen komen van mijn nieuwe kaart die ik binnenkort zal uploaden, hij is nog niet helemaal af. Nog niet alle C-wegen zijn ingetekend.)

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 00:27
door sirdanilot
Een snelweg dwars door de stad in Berm? Wat een vreselijk project voor de leefbaarheid ! Is het niet handiger om de ringweg te verbreden?

Blijkbaar bevindt Uneta zich nog in de jaren 60, wegen aanleggen dwars door steden ;) In Burghteland heeft men dat vroeger ook veel gedaan, maar daar ziet men nu de bittere vruchten van: stank, emissie en geluidsoverlast, en vaak weinig ruimte voor uitbreiding van het verkeer.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 09:17
door MandelSoft
Een snelweg dwars door de stad? Dat zie je alleen in de beginjaren van de snelwegenbouw. Een snelweg neemt veel hinder en vervuiling met zich mee. Ook wordt het zwaar wat betreft de procedures (onteigening, milieu-effecten rapport, etc.). In veel landen doet men dit niet meer, maar bouwt men liever om de stad heen (dit gebeurde ook vaak bij oudere projecten uit de jaren '70-'90, maar daar is in de tussentijd de stad omheen gegroeid in verscheidende gevallen). In Schellingen-Stadt heeft dwars door de stad bouwen slecht uitgepakt in de jaren '40 (het was een zeer omstreden project) en sindsdien kijkt men daarmee uit.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 12:49
door Kathor
Misschien met behulp van tunnels? De Pötamaanse Kleine Ring (R1) is ook voor een groot gedeelte gevormd doormiddel van tunnels.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 12:57
door TBR
Dan nog, een snelweg dwars door de stad zal alleen maar meer verkeer naar die stad lokken. Dat zal het (vermoedelijke) mobiliteitsprobleem niet helpen oplossen. Als je doorgaand verkeer onder de stad door wil leiden zal dat samen met stedelijk verkeer voor een grote hinder zorgen.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 13:44
door sirdanilot
^ Dat hangt er wel vanaf. Als je een tunnel onder een stadscentrum bouwt zonder al te veel afritten naar de omliggende straten, heb je een prima oplossing voor het doorgaande verkeer zonder dat het stadsverkeer dichtslibt.

In Nieuw-Vlissingen heeft men in de loop der jaren (van de jaren 20 tot aan de jaren 80) de ringweg A01 erg dicht op de stad gebouwd. In de jaren 20 werd de huidige B01 aangelegd op viaduct door een destijds groen gebied dat nu midden in de stad ligt (de snelweg is gedegradeerd tot B-weg, want veel te onveilig voor snelwegstatus). In de jaren 60 werd het westelijke deel van de A01 (ook wel A4 genummerd) op viaduct door woonwijken aangelegd (er zijn enkele punten waar huizen ónder de snelweg staan), al was er bij de aanleg van de meeste woonwijken wel al rekening mee gehouden waardoor er niet extreem veel is gesloopt. De oostelijke delen lopen grotendeels verdiept aan wat destijds de rand van de bebouwing was, tegenwoordig ligt ook dit stuk midden in de stad. Tot overmaat van ramp komen verschillende radiale snelwegen (A1, A7, A4, A3, B2, B8) mídden in het centrum uit, tot zelfs bij het historische centrum. Nieuw-Vlissingen is daarom een voorbeeld hoe het niet moet; ondanks de grote wegencapaciteit staat er regelmatig file op het OWN. Dit is enigszins verminderd met de uitbreiding van het metronetwerk, het verhogen van capaciteit bij de afritten, het instellen van P+R punten en betaald parkeren in het centrum. De radiale snelwegen stromen meestal redelijk goed door, maar de A01 is chronisch overbelast. Daarom bouwt men nu, véél verder buiten de stad, de grote ringweg A02.

Het westelijk deel is helaas noodzakelijk omdat dit de enige logische doorgaande route is langs de westkust van het land. De rest van de ring heeft met de komst van de A02 echter steeds minder een wenselijke transit-functie en zal vooral dienen als ontsluiting voor de stad zelf. Er ligt nu een plan van tolheffing voor deze route op de doorgaande banen om doorgaand verkeer te ontmoedigen, maar men is nog sceptisch over dit plan.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 15:44
door TBR
^^ Dus de B01 loopt over in de A01?
Een ringweg is nog steeds beter dan een weg dwars door de stad, wat ook verschrikkellijk duur wordt. Ook de ring rond Bodegarde (R1) is erg overbelast heeft soms zelfs 2x5 rijstroken en op verschillende punten heel korte op- en afritten, daarom bouwt men nu de R11, al ligt die volgens critici veel te dicht bij de stad, en zijn 2x2 rijstroken onvoldoende.

@SjorsB: zien we hier delen van de nieuwe kaart van Uneta?

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 16:17
door SjorsB
De A6 wordt verlengt omdat de A1, de Ring van Berm, overbelast is. Dit is voornamelijk verkeer van Juubstad naar de Imandische grens. Als oplossing daarvoor wordt de B201, wat nu het verlengde is, geupgradet tot A6. Aan het eind gaat de A6 over in A18. De A6 gaat niet dwars door het echte centrum maar er een beetje omheen. En daar ligt het ook in een tunnel, tot het weer in een wat rustiger gebied komt. Door deze snelweg wordt eindelijk de luchthaven van Berm goed bereikbaar.

Qua rijstroken: De Ring Berm is over het algemeen 2x5, erg breed dus, en er is geen ruimte voor nog meer verbreding. De huidige B201 is 2x2 rijstroken. De nieuwe A6 wordt 2x3 rijstroken, dit zal voldoende zijn. Er zullen ook niet enorm veel afritten zijn, omdat daar geen ruimte voor is. Sterker nog het is al bekend:
<< A6 Juubstad
- Knop Jerdnesiplen
- Afrit Berm Sudwok
- Afrit Berm Airport
- Afrit Berm Midstet
- Afrit Berm Geigenstraas
- Afrit Berm Bruscks Wetz
- Knop Brusckplèn
>> A18 Imandië

Nummers nog niet bekend

@HAFRABAisfun Inderdaad, dat zien jullie :P. Ik heb alleen veel dorpen nog niet ingetekend, en ook veel C--Wegen ontbreken nog. Ook zijn de afritten op oa de A18 nog niet ingetekend. Verder komen er ook nog een metrokaart van Berm, en Uneetse verkeersborden aan.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 17:36
door MandelSoft
SjorsB schreef:De A6 wordt verlengt omdat de A1, de Ring van Berm, overbelast is. Dit is voornamelijk verkeer van Juubstad naar de Imandische grens.
Als dat zo is en er echt veel verkeer van de A6 naar de A18 gaat, is je nieuwe weg binnen de korste keren ook overbelast.
SjorsB schreef:Als oplossing daarvoor wordt de B201, wat nu het verlengde is, geupgradet tot A6. Aan het eind gaat de A6 over in A18. De A6 gaat niet dwars door het echte centrum maar er een beetje omheen. En daar ligt het ook in een tunnel, tot het weer in een wat rustiger gebied komt. Door deze snelweg wordt eindelijk de luchthaven van Berm goed bereikbaar.
'
Tunnels zijn heel duur om te bouwen, al helemaal door bewoond gebied. Het brengt ook veel risico's met zich mee en bewoners zullen er sowieso niet blij mee zijn. Het gaat een hoop gedoe worden in een binnenstad. Hoe pas je op en afritten in de dichte bebouwing? Hoe zit het met de funderingen van de omliggende gebouwen? Hoe ga de überhaupt de tunnel bouwen? Kan je dat eigenlijk wel betalen. Kortom, ik plaats veel kanttekeningen bij het project.
SjorsB schreef: Qua rijstroken: De Ring Berm is over het algemeen 2x5, erg breed dus, en er is geen ruimte voor nog meer verbreding.
Dan vraag ik mij af hoeveel inwoners Berm heeft. Schellingen-Stadt heeft maar een half om half 2x3 en 2x4 ringweg en die stad heeft ook al anderhalf miljoen inwoners. Ook zie ik bij de Westring nog genoeg ruimte voor verbreding; dit gaat nauwelijks door bewoond gebied.

Als je ècht ruimte tekort komt, kan je de A1 altijd nog dubbeldeks maken, wellicht een deel onder de grond. Wellicht is dit een prima alternatief...
SjorsB schreef: << A6 Juubstad
- Knop Jerdnesiplen
- Afrit Berm Sudwok
- Afrit Berm Airport
- Afrit Berm Midstet
- Afrit Berm Geigenstraas
- Afrit Berm Bruscks Wetz
- Knop Brusckplèn
>> A18 Imandië
Da's best veel voor een nieuwe weg die in tunnels dwars door bewoond gebied. Ik wens de ingenieurs veel succes daarmee.

Groeten,
Maarten

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: wo 21 nov 2012, 18:29
door Snelwegfreak
Ik kon het niet meer eens zijn met Maarten dan hierboven. Het is een vrij onrealistisch project, op alle punten.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 22 nov 2012, 11:59
door SjorsB
Jurenale Uneta International schreef: Deur Bjorn Sjes
Gans veel proteste ande ny A6*
Afgelopen dinsdag werd op de 5-jaarlijkse persconferentie van SVWWDT bekend dat er plannen zijn om de A6, ten westen van Berm, te verbinden met de A18, ten oosten van Berm.Dit gaat deels over het tracé van de huidige B201.

Het probleem
Op de ringweg van Berm, de A1, staat al enkele jaren elke dag file. Nu is dit in de spits tegenwoordig, helaas, niet meer dan normaal. Een aantal andere snelwegen in het land zijn de laatste jaren verbreed naar 4 rijstroken per rijrichting, en de ring Berm in 2004 naar 5 rijstroken per rijrichting. Maar dit bleek niet genoeg, voor een weg om de 2 miljoen inwoners tellende stad Berm.

Voordelen
Als de A6 dus verbonden wordt met de A18, zal het verkeer vanaf Juubstad richting de grens met Imandië eerder het nieuwe stuk A6 nemen, dan de ring Berm. Hiermee zal al een deel van het probleem van de overbelaste ringweg opgelost zijn. Ook zal de Bermse luchthaven beter bereikbaar zijn.

"Deze weg maakt Berm kapot"
De nieuwe A6 gaat grotendeels door Berm. De weg gaat om het centrum heen, maar wel dwars door de stad. Dat is de voornaamste reden waarom veel burgers tégen de A6 zijn. De A6 gaat dwars door de Sudburt, een volkswijk ten zuiden van het centrum. De B201 liep hier niet, maar een stukje zuidelijker, achter de Dwarsdyk. Kevin 't Heert woont in de Sudburt. "Wen A6 warklik inde Sudburt dur loupt, makkt da Berm stukk. Nons syn nimmer met-rust woonen.**" Ook technici en ingenieurs zijn niet blij met het project, en hebben hun vraagtekens bij hoe de SVWWDT van plan was een snelweg dwars door de stad te leggen. "Æt s'is eglik inmoglik", zegt ingenieur Mart Jenkenszón***, van de afdeling Civil Technik (Civiele techniek) op de Technik Universitaliën Berm (TUB). "Di ny A6 sal snel uverlastig syn".

Protest
De inwoners gaan op zaterdag 24 november protesteren op het plein voor het gebouw van SVWWDT. SVWWDT heeft al gezegd nog te wachten met het oordeel: komt ie er of komt ie er niet.

* Heel veel protest tegen nieuwe A6
** Als de A6 echt door de Zuidbuurt komt, maakt dat Berm kapot. We kunnen hier dan niet meer rustig wonen.
*** Het is eigenlijk onmogelijk. De nieuwe A6 zal snel óók overbelast zijn.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 22 nov 2012, 16:55
door sirdanilot
Enkele alternatieve ideeën

- Hoofdrijbaan parallelbaan systeem op de ring. Het probleem lijkt vooral het doorgaande verkeer te zijn, niet het afslaande verkeer. Als je dat dus van elkaar scheidt, zodat doorgaand verkeer geen last meer heeft van afritten op de ring, zal dat al een boel schelen. Nadeel is dat dit nogal duur kan uitvallen (al lang niet zo duur als een tunnel). De hoofdrijbaan kan op viaduct in de middenberm worden aangelegd (een soort dubbeldekker dus) als er geen ruimte is. De huidige weg met afritten blijft dan behouden. 3+3+3+3 lijkt me dan meer dan voldoende (dan heb je ook genoeg ruimte voor pijlers in de middenberm, omdat 2 rijstroken per richting van de huidige 2x5 weg worden opgeofferd). Via de oostelijke ring zou dit viaduct dus zonder afritten rechtstreeks naar de A18 gaan.

EDIT: Als dit zou worden uitgevoerd, kunnen er gelijk meer afritten aan de ring komen. Tussen afrit 4 en Sandwych, of tussen het Jerdnesiplein en Sandwych bijvoorbeeld.

- Inprikkers. Als verkeer ongelijkvloers de snelweg kan verlaten richting de 201, dan ben je al gauw een hoop van het lokale verkeer kwijt op de ring. Nadeel is dat mensen dan gaan sluipen via de 201 wat natuurlijk niet wenselijk is, maar daar zijn andere oplossingen voor.

- een nieuwe snelweg verder buiten de stad. In de linker bovenhoek zie ik een snelweg waarvan het nummer niet zichtbaar is, als er een verbinding komt van de A6 via die weg naar de A18 omzeil je de drukke ringweg.

- de gehele ring éénrichtingsverkeer maken. Maar dat is misschien nogal drastisch... je hebt dan wel in één keer 10 rijstroken per richting :mrgreen: Een wat realistischer alternatief is in één richting 7 rijstroken en in de andere richting 3 of zo (voor lokaal verkeer dat niet helemaal om wil rijden). De topografie is namelijk precies zo dat het niet veel uitmaakt via welke kant je rijdt tussen de A6 en de A18. Voor het Ysplein natuurlijk wel, daarom wil je niet helemaal een eenrichtingsring, maar ik vermoed dat 3 rijstroken daarvoor voldoende zijn.

- DRIPS om verkeer via de ene of de andere kant van de ring te leiden

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 22 nov 2012, 17:17
door Koen
De projecten bij Boxsinas en Gailatuty lijken me een goed idee. Vooral die A20 is een echte missing link.

Het project in Berm is inderdaad een enorm slecht idee. Je hebt een ringweg, waarom wil je dan ter ontlasting van die ringweg een weg dwars door de stad bouwen? Andersom is logisch, maar dit is natuurlijk erg slecht voor de leefbaarheid van Berm. Overigens worden dit soort stadssnelwegen nog steeds gebouwd in China en andere derde wereldlanden in opkomst, maar ik denk niet dat je Uneta daarmee wil vergelijken.

Verder vind ik het raar dat de SVWWDT alle projecten als uit een ivoren toren bekend maakt aan het volk. Normaal wordt er van tevoren lang onderzoek gedaan naar elk individueel project en worden er niet zomaar drie mogelijke projecten gekozen die ze gaan uitvoeren. En zitten er geen ingenieurs in de SVWWDT? Want er zijn blijkbaar genoeg ingenieurs in Uneta die doorhebben dat de A6 een nutteloos prestigeproject is, terwijl de SVWWDT het toch wil uitvoeren.

Re: [UNE] Republiek Uneta

Geplaatst: do 22 nov 2012, 17:42
door SjorsB
@Sirdanilot
sirdanilot schreef:Enkele alternatieve ideeën

- Hoofdrijbaan parallelbaan systeem op de ring. Het probleem lijkt vooral het doorgaande verkeer te zijn, niet het afslaande verkeer. Als je dat dus van elkaar scheidt, zodat doorgaand verkeer geen last meer heeft van afritten op de ring, zal dat al een boel schelen. Nadeel is dat dit nogal duur kan uitvallen (al lang niet zo duur als een tunnel). De hoofdrijbaan kan op viaduct in de middenberm worden aangelegd (een soort dubbeldekker dus) als er geen ruimte is. De huidige weg met afritten blijft dan behouden. 3+3+3+3 lijkt me dan meer dan voldoende (dan heb je ook genoeg ruimte voor pijlers in de middenberm, omdat 2 rijstroken per richting van de huidige 2x5 weg worden opgeofferd). Via de oostelijke ring zou dit viaduct dus zonder afritten rechtstreeks naar de A18 gaan.

EDIT: Als dit zou worden uitgevoerd, kunnen er gelijk meer afritten aan de ring komen. Tussen afrit 4 en Sandwych, of tussen het Jerdnesiplein en Sandwych bijvoorbeeld.
Hè? Dus de hoofdrijbaan gaat dus in het midden alleen, zonder afritten, boven de A1 langs, om het verkeer dus door te brengen van Juubstad < > Imandië en v.v. Dit is wel een goed idee. Er is ook een soort van afrittekort, vanwege ruimtegebrek, en dat wordt dan dus opgelost.
sirdanilot schreef: - Inprikkers. Als verkeer ongelijkvloers de snelweg kan verlaten richting de 201, dan ben je al gauw een hoop van het lokale verkeer kwijt op de ring. Nadeel is dat mensen dan gaan sluipen via de 201 wat natuurlijk niet wenselijk is, maar daar zijn andere oplossingen voor.
'
Dus wegen vanaf de afritten naar de B201? Of dat je bij Jerdnesiplèn en Brusckplèn gelijk doorrijdt op de B201? Dat laatste is al het geval, je rijdt van de A6 en de A18 zo de B201 op. Maar de B201 is een expressweg, 2+2, die sterk overbelast is.
sirdanilot schreef: - een nieuwe snelweg verder buiten de stad. In de linker bovenhoek zie ik een snelweg waarvan het nummer niet zichtbaar is, als er een verbinding komt van de A6 via die weg naar de A18 omzeil je de drukke ringweg.
Die snelweg die geen nummer lijkt te hebben is de A5 :). Dus een extra soort 'buitenring' die noordelijk gelijk loopt met de A5?
sirdanilot schreef:- de gehele ring éénrichtingsverkeer maken. Maar dat is misschien nogal drastisch... je hebt dan wel in één keer 10 rijstroken per richting :mrgreen: Een wat realistischer alternatief is in één richting 7 rijstroken en in de andere richting 3 of zo (voor lokaal verkeer dat niet helemaal om wil rijden). De topografie is namelijk precies zo dat het niet veel uitmaakt via welke kant je rijdt tussen de A6 en de A18. Voor het Ysplein natuurlijk wel, daarom wil je niet helemaal een eenrichtingsring, maar ik vermoed dat 3 rijstroken daarvoor voldoende zijn.

Nee, dat eerste vind ik te drastisch en onhandig. Dat andere zou in principe kunnen.

@Koen
Koen schreef:maar ik denk niet dat je Uneta daarmee wil vergelijken.
Ehm.. Nee.
Koen schreef:Normaal wordt er van tevoren lang onderzoek gedaan naar elk individueel project en worden er niet zomaar drie mogelijke projecten gekozen die ze gaan uitvoeren. En zitten er geen ingenieurs in de SVWWDT? Want er zijn blijkbaar genoeg ingenieurs in Uneta die doorhebben dat de A6 een nutteloos prestigeproject is, terwijl de SVWWDT het toch wil uitvoeren.
Omdat er 5 jaar tussen de officiele persconferenties zitten, en de overbelasting zo serieus is, is het nu al bekend gemaakt dat er plannen zijn. Er is al wel een beetje onderzoek gedaan, maar het grote onderzoek moet nog komen. Dit wordt gedaan door een team van ingenieurs in dienst van SVWWDT. De verwachting is dat dit afgeblazen wordt.

Sjors