[ARD] Infrastructuur

Republiek Ardeim

Moderator: TBR

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » za 01 jun 2013, 12:16

Grenscontroles en tol

Grenscontroles
Grenscontroles worden er in Ardeim enkel op de Bartenszeeverbinding uitgevoerd, op de douanecontroles op luchthavens, zeehavens en veerboten na, omdat de grenzen met Solwezië sinds 1978 (Verdrag van Rugeneim) open zijn er vrij verkeer van personen en goederen binnen de SOLAR-unie geldt. Er zijn veerverbindingen met Schellingen, Tholenië en Burghteland.

In Ardeim is een visum verplicht voor personen die naar Ardeim reizen uit landen die geen grensakkoord hebben met de Republiek, bijvoorbeeld China of Tholenië. Met Tholenië zijn de grenscontroles zeer streng, men moet visum en paspoort tonen en de bagage en het voertuig van degenen die naar Ardeim reizen wordt onderzocht op smokkelwaar. Landen die een akkoord hebben gesloten met Ardeim kunnen het land in zonder visum, enkel op vertoon van een geldig paspoort, dit zijn vooral landen uit Atlantis en Europa. Ook met de VS heeft Ardeim een akkoord gesloten. Deze controles worden uitgevoerd door de Ardeimsche Republikeinsche DouaneDienst (ARDD), onderdeel van de Nationale Politie van de Republiek.

De grenscontroles op de Bartenszeeverbinding worden als volgt uitgevoerd. Eerst rijdt een auto die Ardeim in wil naar een eerste grenspost, daar wordt er voorgesorteerd met als onderscheid, auto's en motorfietsen, auto's met caravan en mobilhome's, autobussen, vrachtwagens. Deze worden gecontroleerd, kentekens uit landen die geen visum nodig hebben moeten enkel een paspoort tonen, auto's uit landen die wel een visum nodig hebben moeten hun geldig paspoort en visum tonen en worden soms gecontroleerd op smokkelwaar. Daarna rijden de auto's verder naar de tolpoortjes waar men de tol betaalt. Vrachtwagens worden altijd gecontroleerd.

Visa zijn verkrijgbaar bij de Ardeimsche ambassade of online (sinds kort), bij de ambassade kun je ze tot een week op voorhand aanvragen, online maar tot drie weken op voorhand. Volgende visa zijn verkijgbaar

- Transitvisum: voor mensen die enkel door Ardeim willen rijden, het is ook verkrijbaar aan de grens. Het is gratis als je het op voorhand aanvraagt, maar aan de grens kost het 24.50 RAD (EUR 12.49) . Het is 12 uur geldig

- Dagvisum: visum geldig voor 24 uur, het is gratis verkrijgbaar online of bij de ambassade, aan de grens kost het 30 RAD (EUR 15.30).

- 3-Dagenvisum: enkel verkrijbaar online of bij de ambassade, het kost 45 RAD (EUR 22.95)

- Weekvisum: enkel verkrijbaar online of bij de ambassade, het kost 60 RAD (EUR 30.60)

- Maandvisum: enkel verkrijbaar online of bij de ambassade, het kost 95 RAD (EUR 48.45)

- 3-Maandenvisum: enkel verkrijbaar online of bij de ambassade, het kost 175 RAD (EUR 89.25)

Lijst met landen die een grensverdrag hebben gesloten met Ardeim
*Nog geen afspraken gemaakt met andere forummers

Tol in Ardeim

Er zijn verschillende wegen in Ardeim waar er tol wordt geheven, namelijk op de Bartenszeeverbinding (A4), de Brug over de Aldermond (A10) en over het Zuiderdiep (A10) en de brug die Dulst verbindt met Solwes (A6). Deze tol wordt geïnd door een tolmaatschappij en verschilt dus. De tolmaatschappij 'Dulst Connection' beheert de Dulsterbrug. De tolmaatschappij Via Zuid beheert de bruggen over de Aldermond en het Zuiderdiep en de de Bartenszeeverbinding wordt beheerd door een publiek-private samenwerking (BartenzLink).
Tarieven:

-Dulst Connection -motorfiets: 7.80 RAD (3.98 EUR) -auto: 12.90 RAD (6.58 EUR), -auto met caravan, mobilhome, autobus, vrachtwagen <7.5 ton: 18.45 RAD (9.41 EUR), -vrachtwagen >7.5 ton: 29.25 RAD (14.92 EUR), eilandbewonersabonnement: 85.50 RAD (43.60 EUR) maandelijks (ConnecTOL, abonnement met kastje)

-Via Zuid -motorfiets: 9.65 RAD (4.95 EUR), -auto, auto met caravan, mobilhome: 11.70 RAD (5.97 EUR), -autobus, vrachtwagen <7.5 ton: 20.15 RAD
(10.28 EUR), -vrachtwagen >7.5 ton: 22.45 RAD (11.45 EUR) (ABOTOL, abonnement met kastje)

-BartenzLink: abonnement met kastje (QuickToll)
Laatst gewijzigd door TBR op za 16 aug 2014, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door MandelSoft » zo 02 jun 2013, 16:05

Nou, ik heb al wat alternatieven klaarliggen :mrgreen:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door Snelwegfreak » zo 02 jun 2013, 16:08

Verrassend ;)
Ik zeg combinatie tussen huidige portaalbord en afritbord alternatief 2.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door SjorsB » zo 02 jun 2013, 16:25

Ik zat ook al op Maarten te wachten, haha! Maar het ziet er goed uit natuurlijk weer. Ik zelf zou 1 of 2 doen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » zo 02 jun 2013, 18:15

Het portaal is een voorlopige versie, het is een globaal beeld van de bewegwijzering. De Alternatieven van Maarten zullen het niet worden, maar ik zal wel rekening houden met enkele tips van jullie.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door MandelSoft » zo 02 jun 2013, 19:41

Een paar dingen:
- Het geheel zit er nu heel houtje touwtje uit. De verhoudingen zijn zoek, het letterype is niet geschikt voor wegwijzers, de uitlijning is zeer slordig, lijndiktes verschillen, ik wordt er niet vrolijk van...
- Via Bartenszeverbinding... Is het hier wel nodig? Als je via de veerpont gaat ga je wel via Soberg. Er is geen aanwijzing dat je Malle op een andere manier kan bereiken en hoe. Je kan het ook subtieler aanpakken.
- Heb je eigenlijk wel gekeken wat de verhoudingen zijn van alles op de wegwijzer. Als je daar al een lijn in trekt en consistent met de maten omgaat gaat het er beter uitzien.
- Op de ene wegwijzer ruiter je de nummers wel en op de ander niet. Waarom?
- Ik zou ook gaan voor wat doffere kleuren. Dit is wel erg fel.
- Ik zou het bord rechts anders uitlijnen.
- Door veel elementen in dezelfde kleur te doen kan je ze moeilijk van elkaar onderscheiden. Wat meer kleurverschil kan helpen om bijvoorbeeld de afritnummers van de N-nummers te onderscheiden...

Met een paar aanpassingen kan het er zo uitzien:
Afbeelding

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » zo 02 jun 2013, 19:49

Jouw ontwerp is natuurlijk beter, Maarten, maar het zijn ook nog maar mijn eerst inkscape-probeersels, zoals al eerder gezegd ;)
Dat van die Bartenszeeverbing, tja, een slordigheidje dat mij wel vaker overkomt.

De reden waarom het weg- en afritnummer niet geruiterd is omdat het afritnummer niet geruiterd wordt en het wegnummer als indirect wordt beschouwd, al zal ik dat laatste nog eens bekijken. Ook vind ik jouw indeling van het afritbord minder overzichtelijk. Je ziet niet meteen dat Centrum bij Gellerlo hoort, en niet bij Weerne.

PS: Ik zal de 'via Bartenszeeverbinding' laten vallen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TzM23 » zo 02 jun 2013, 20:10

Je ziet niet meteen dat Centrum bij Gellerlo hoort, en niet bij Weerne.
Dat wordt duidelijk gemaakt door het streepje, als een soort opsomming.

Overigens blijf ik erbij dat Arial een slecht lettertype is, probeer deze is:

- Trade Gothic
- Accidental Presidency
- Tratex
- DIN 1451
- Clearview
- RWS Cc/Dd/Ee
- Transport
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door Kaaiman » ma 03 jun 2013, 08:34

Accidental Presidency is ook een slecht lettertype, dus die zou ik zeker niet aanraden (ondanks dat ik een variant ervan zelf gebruik voor oude/verouderde bewegwijzering).
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TzM23 » ma 03 jun 2013, 16:26

Met een paar aanpassingen zou het best wat kunnen zijn. Het is overigens alleen een suggestie.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door MandelSoft » ma 03 jun 2013, 18:52

Kies maar welk lettertype je het beste bevalt:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » ma 03 jun 2013, 19:09

Eerlijk gezegd ben ik het meest gecharmeerd door DIN 1451
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door Lars » ma 03 jun 2013, 21:36

^^ Ik ook. Maar om eerlijk te zijn vind ik Tratex ook niet slecht, en dat is wel origineel ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door SjorsB » ma 03 jun 2013, 21:39

Ja, DIN is echt het beste volgens mij.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door Snelwegfreak » ma 03 jun 2013, 21:56

Vind ik niet. Ik vind de letters van DIN te dun en te dicht op elkaar staan. Vooral wanneer er meerdere doelen zijn lijkt het daardoor snel een op elkaar geplakt zooitje. Geef mij maar RWS Ee, ten alle tijden.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door SjorsB » di 04 jun 2013, 07:30

RWS ziet er idd ook goed uit. Ik ben dan altijd bang dat het te Nederlands wordt. Maar dat geldt hier niet vind ik, door bijv. de kleurstelling.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » za 03 aug 2013, 14:14

Hier nog een plan van de tram van Laagweel. De tram rijdt grotendeels op een eigen baan en kan in de buitenwijken dan ook beschouwd worden als sneltram of lightrail.

---

Laagweel is best een grote stad met ongeveer een half miljoen inwoners.
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door SjorsB » za 03 aug 2013, 16:07

Misschien heeft het voor een tramnetwerk een beetje weinig lijnen, zou kunnen...

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door sirdanilot » za 03 aug 2013, 16:45

^ Niet als het eigenlijk een lightrail is met grotendeels vrije baan...
Stoppen lijn 1 en 5 op Opera en Van Sereyn, of juist niet? Verder is de kaart duidelijk gemaakt ;)

Ik ben nooit begonnen aan de trams in Nieuw-Vlissigen in te tekenen, want er rijden haast net zoveel trams als bussen. Het netwerk dat vroeger gebruikt werd voor de ouderwetse paardentram dient tegenwoordig gewoon als modern tramnetwerk, en is ook grootschalig uitgebreid naar nieuwe wijken. De tram gaat dan ook niet zo heel snel en heeft meestal geen vrije baan in nieuw vlissingen. Soms rijdt de tram pal naast een snelweg (de A01 en de A7 hebben dat), bijna over de vluchtstrook... de tram steekt echter nooit een op-afrit over van een snelweg, het snelverkeer heeft hier dus geen last van. Men beschouwde de tram als milieuvriendelijker, comfortabeler en schoner dan bussen, waardoor men hierin heeft geïnvesteerd i.p.v. in bussen. Ook passen er in de gemiddelde tram meer mensen per voertuig. Zo heb je minder congestie, en ook minder bestuurders per reiziger nodig.
Laatst gewijzigd door sirdanilot op za 03 aug 2013, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » za 03 aug 2013, 16:45

Laagweel is niet zo groot, voor 500 000 inwoners is dit toch wel genoeg, het is misschien niet uitgebreid maar wel lang, tot diep in de buitenwijken. Ja lijn 1 en 5 stoppen bij Opera en Van Sereyn, het is wat onduidelijk door de afstand tussen de lijnen.

Het tramnet van Laagweel is overzichtelijk, maar de netwerken van de grotere steden (Loheim, Bodegarde, Rugeneim) is al heel wat groter en dus ingewikkelder om te tekenen. In Laagweel wordt een soort OV-chipkaart gebruikt, maar dan met een magneetstrook, dit systeem werd ingevoerd in 2006, toen NoordBus de tram van de SBB overnam. De SBB heeft het Laagweelse tramnet, dat toen uit 6 lijnen in het centrum bestond lange tijd wat verwaarloosd, en NoordBus heeft het netwerk uitgebreid, enkele lijnen geschrapt en nieuwe, langere, veiligere en comfortabelere trams ingezet.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door Faylin » za 03 aug 2013, 19:43

Astrid, die ken ik ergens van... (is dat niet ook een premetrostation in Antwerpen?)
EDIT: En het Sint Genesiushospitaal :P

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » za 03 aug 2013, 19:50

Astridpleinen vind je overal in België, en het Sint-Genesiushospitaal, tja, ik ken iemand die in Sint-Genesius-Rode woont en ik vind het wel een mooie naam, je moet niet te veel achter de namen zoeken.

Kijk, hier is de heilige die blijkbaar ook in Ardeim wordt vereerd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genesius_van_Rome
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » zo 10 nov 2013, 23:08

De nieuwe bewegwijzering van Ardeim:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/547 ... zering.png

Helemaal links heb je een normale afrit, dan een normaal knooppunt, en dan rechts staat de afrit die ik eerder heb getoond en het knooppunt dat volgt op deze afrit.
Met (grote) dank aan MandelSoft ;)
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door sirdanilot » zo 10 nov 2013, 23:27

De lay-out is goed, maar aan de uitvoering schort het nog. Zo is 5 doelen op een portaalbord wel erg veel.

Ik vind het T symbooltje voor 'tol' erg goed gevonden.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RAR] Republiek Ardeim

Bericht door TBR » zo 10 nov 2013, 23:32

^^ De Ardeimse uitleg is: 'Het is gemodelleerd naar het Schellingse syteem' ;)
De echte uitleg: Zuid-Afrika doet het zo, ik denk dat Maarten het daar ook vandaan heeft...

Ik werk nog aan een verbeterde versie, want door mijn verstrooidheid heb ik hier en daar wat fouten laten staan. :$
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten