Pagina 1 van 5

[SOL] Kaarten en Infrastructuur

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 18:07
door TBR
Kaartmateriaal:
Algemene Kaart Solwes

Solwezisch spoorwegnet

Snelwegkaart Solwes (Rijstrookbreedtes)

Administratieve Kaart Solwes (Provincieën van Solwezië)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
De Solwezische maximumsnelheden:
-Binnen de bebouwde kom: 50km/u
-Buiten de bebouwde kom: 90km/u
-Autowegen: 100km/u
-Autosnelwegen: 120km/u

De maximumsnelheden worden vrij vaak toegepast, op de meeste wegen buiten de bebouwde kom kan men 70 of 90km/u gereden worden. In Solwezië worden zowel de 30 als de 60km/u zones toegepast. Op enkele hoofdwegen in dunbevolkte gebieden kan er zelfs 120 gereden worden, al wil de regering dit nu aan banden leggen.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: di 20 mar 2012, 00:12
door Snelwegfreak
Hoe goed zijn autowegen in Solwezië uitgebouwd? Een snelheidsverschil van 10 km/h is namelijk wel weinig. Twintig zou meer realistisch zijn (als de autowegen goed uitgebouwd zijn).

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: di 20 mar 2012, 17:16
door TBR
Wegen buiten de bebouwde kom zijn enkel in minder dicht bevolkte gebieden 90km/u. De maximumsnelheid die je er het meeste zal zien is 70 of 80km/u. Ook gaat het vaak over de mate van doorstroming. Misschien kan je 90 rijden op de ene weg, maar zijn er veel verschillende kruispunten, of kan je 100 rijden op een weg met op-en afritcomplexen. Ook zijn de Solwezische autowegen nu niet bepaald de beste ter wereld.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: ma 20 aug 2012, 20:14
door TBR
Internationale hogesnelheidsverbindingen:

ARSO
Bodegarde-Noord~Toernem-Hendrik-Lest~Rugeneim-West
Bodegarde-Josephina~Putte-Nieuweplein~Wollegaarde-Centraal-Station~Rugeneim-West/Loheim-Centrum

TBR
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Schellingen Hbf
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Bammsmunster~Muensterwald~Alphain~Konrad

Deze post is waarschijnlijk onvolledig, en hoe zit het met de Imaginienlinie in Schellingen (Muensterwald-Konrad), ik denk dat het huidige tracé klopt

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 12:04
door TBR
Binnenlandse veerlijnen :
Reig~Bornst-Aan-Zee (ARferry)
Holge~Zeeuwik (ARferry)

Veerlijnen Ardeim~Solwezië
Soberg Sobergia terminal~Tijdel Veerhaven (ARferry)
Soberg Sobergia terminal-Huchel Terminal (ARferry)
Ewijg~Rugeneim (Interferry Ardeim/ARferry)
Dulsthaven~Rugeneim (Interferry Ardeim)

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: do 27 dec 2012, 19:58
door Rob
Jammer dat niet iedereen het nut inziet van een HSL in Solwesië.
Zijn de kosten zo hoog omdat het duur is of omdat het onverwachte problemen opgetreden ?

Ondertussen is het opwaarderen van het spoor tussen Löthagen en Sankt Onert al in de eindfase.
Deze HSL-lijn zal op 7 februari worden opgeleverd en 10 februari zal de lijn worden geopend door de minister van Infrastructuur

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: do 27 dec 2012, 20:07
door TBR
Men vindt eerder dat zo'n dure projecten niet zouden moeten worden gebouwd in tijden van crisis, maar er zijn wel nog voorstanders, en de regering blijft het project (nog) steunen.
Nog een vraagje: wat is/zijn de spoorwegmaatschsappij(en) in Zerderen?

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: do 27 dec 2012, 20:25
door Rob
Gelukkig blijft de regering het project steunen.
De Zerderense Spoorwegmaatschappij het FZZB.
Wat zullen we afspreken omtrent de Boreliatunnel ,wanneer de tunnel wordt opgeleverd en via welk traject de treinen rijden.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: do 27 dec 2012, 20:26
door TBR
Ik heb de naam Broealiatunnel verzonnen omdat ik een naam nodig had voor mijn krantenartikels en berichten erover, als je het niet met de naam eens bent dan verander ik hem wel. Ook moeten nog duidelijke afspraken gemaakt maken over de HST, want het Solwezische volk heeft nood aan duidelijkheid erover.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: do 27 dec 2012, 22:52
door Rob
Ik vind Boreliatunnel een goede naam hoor ,deze naam kan desnoods als werknaam worden gebruikt en dan later een officiële naam te geven.

Wat omtrent de HST ,de spoorlijn tussen de grens met Burghteland en Löthagen wordt aangepast en alleen de stations Gangel , Sankt Onert en Löthagen zijn dan geschrikt als HST-station.
Bij Sankt-Onert komt een splitsing met driveunders ,eentje naar Gangel en Burghteland en de ander gaat verder landinwaards richting Löthagen.
Op intercity van Schellingen-Stad via Barte naar Löthagen kan dan bij Sankt-Onert worden overgestapt naar op de intercity of HST naar Solwesië.
Misschien wordt in de toekomst de HSL verlengt via Trante naar Klagental

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: do 27 dec 2012, 23:16
door TBR
^^ Dat is goed, In Solwezië zal de HST Rugeneim-Löthagen en Rugeneim-Barte(-Schellingen) worden gereden als alles volgens plan gaat. De HST-stations op die lijn zijn Rugeneim-West, Loheim-Alven en Duinlopen-HST. Ook stel ik als internationale intercity volgende lijnen voor:
Rugeneim-Löthagen, Loheim-Sankt Onert, Muwel-Sankt Onert, Rugeneim-Barte(-Schellingen) een soort Beneluxtreinen dus.
Eventueel kan later een HST gaan rijden tussen Bodegarde en Löthagen.

-De veerverbinding Huchel-Sankt Onert verdwijnt waarschijnlijk, maar de veer tussen Reig en Sankt Onert is niet realistisch wegens de afstand, zou deze veerlijn kunnen verplaatst worden naar Zwander?

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 11:58
door Rob
@HAFRABAisfun : Ik ga akkoord met de lijnen ,ik heb even een overzichtje gemaakt en zelf nog een paar lijnen toegevoegd.
Ik hoop dat de andere landen er ook mee akkoord gaan.

HST :
Spoiler: weergeven
Rugeneim-Löthagen
Rugeneim-Barte-(Schellingen)
Löthagen-Barte(-Schellingen)

Stations : Rugeneim (?) ,Rugeneim-West , Loheim-Alven , Duinlopen-HSL , Sankt-Onert , Gangel , Löthagen Hbf
Intercity's
Spoiler: weergeven
Rugeneim-Löthagen
Loheim-Sankt Onert(-Löthagen)
Muwel-Sankt Onert
Rugeneim-Barte(-Schellingen)
Trante-Rugeneim
Sankt-Onert-Wollegaarde(-Bodegarde)
Gangel-Muwel
- Ik vind het best dat de veerlijn naar Zwander wordt verplaatst ,zo wordt Noordwest Zerderen ook goed bereikbaar vanaf het Solwes-Eiland.
Ook wordt de veerlijn tussen Reig en Sankt Onert opgeheven als de Boreliatunnel voltooid is.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 18:40
door TBR
Ik bedoelde eerder dat er nooit een lijn tussen Reig en Sankt Onert is geweest.

Ik zou niet te veel lijnen door de Borealiatunnel laten rijden, de volgende treinen zijn volgens mij genoeg, de andere moeten maar overstappen:
HST:
Spoiler: weergeven
]Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel ?(op je kaart vind ik dit niet logisch) - Löthagen Hbf
Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel - Barte - Schellingen Hbf

rood= nog niet bevestigd
InterCity:
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel - Löthagen Hbf
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel - Barte O - Jacken - Schellingen Hbf
Loheim Alven - Nieuw Munst - Opwelm - Duinlopen HST - Sankt Onert
Muwel Rodenberg - Opwelm - Duinlopen HST -Sankt Onert

Rood = onbevestigd

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 20:13
door TBR
Hogesnelheidstreinen in Solwezië:
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Toernem Hendrik Lest(A) - Bodegarde Noordstation(A) (ARSO)
Rugeneim West - Wollegaarde Centraal - Putte Nieuweplein(A) - Bodegarde Josephina(A) (ARSO)*
Loheim West - Wollegaarde Centraal - Putte Nieuweplein(A) - Bodegarde Josephina(A) (ARSO)*
Rugeneim West - Wollegaarde Centraal - Malle Hbf(S) - Varenz(S) - Bammsmunster Hbf(S) - Muensterwald Hbf(S) - Alphain Hbf(S) - Guiliano(I) - Konrad(I) (TBR)
Rugeneim West - Wollegaarde Centraal - Malle Hbf(S) - Varenz(S) - Schellingen Hbf(S) (TBR)

*deze treinen rijden afwisselden per uur.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 20:31
door Rob
Oh dat heb ik niet goed begrepen ,maar dat heeft geen invloed op de nieuwe veerlijn.

Oke , daar heb je wel een punt anders kunnen er natuurlijk gevaarlijke situaties ontstaan.
De 'eerste' HST-lijn loopt niet langs Gangel hoor , misschien heb je dat zo begrepen omdat ik de stations in een bepaalde volgende heb opgeschreven en dit geldt het zelfde voor de 'eerste' intercitylijn.
Misschien is het ook handig dat de HST-lijn Konrad - Muensterwald - Schellingen-Stad - Barte wordt verlengt naar Löthagen via Sankt Onert zodat er een rechtstreekse verbinding ontstaat tussen Schellingen en Zerderen en hun hoofdsteden.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 20:37
door TBR
Oke, maar ik wacht nog op MandelSoft en sirdanilot om de stations in Schellingen en Burghteland te bevestigen (waar liggen de HST-stations, waar de intercity-stations?),daarom heb ik die in het rood gezet.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 20:40
door Rob
Ik snap dat je wacht op Schellingen en Burghteland.
Zou je de 'foute' lijnen kunnen aanpassen , bedankt

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 21:16
door TBR
Toekomstige hogesnelheidstreinen:
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Löthagen Hbf
Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST -Sankt Onert - Gangel Hbf - Barte O - Schellingen Hbf
Toekomstige InterCity's :
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Löthagen
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel Hbf - Slikkeghat - Barte O - Maghtigheere - Jacken - Schellingen Hbf
Loheim Alven - Nieuw Munst - Opwelm - Duinlopen HST
Muwel Rodenberg - Opwelm - Duinlopen HST

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 23:15
door Koen
Let goed op met het aantal treinen dat je wil laten rijden en de frequentie ervan! Ik ga ervan uit dat de tunnel tweesporig is (anders wordt het veel te duur). Je laat er treinen met een snelheid van 200 en 300 km/h doorheen rijden. Verschillende snelheden zorgt altijd al voor capaciteitsvermindering, omdat de treinen elkaar niet kunnen inhalen. Ik zou denken aan treindiensten die maximaal 1x per uur rijden. Dan heb je 6 treinen per uur per richting. Dat zou makkelijk moeten gaan en dan kunnen alle treinen op topsnelheid rijden.

Edit: En ik zou een kaart maken van alle internationale verbindingen in Borealië. Dan zie je of een verbinding handig is en of je niet twee keer hetzelfde aan het doen bent.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 23:45
door TBR
Sommige treinen zullen maximaal 2x per uur rijden, ander 1x per uur. Voor de 1x per uur dacht ik aan de hogesnelheidstreinen en de rest 2x per uur, maar als Rob er anders over denkt moet hij het zeggen.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 23:51
door Koen
^^ Dus je wil 10 treinen per uur met verschillende snelheden over 1 spoor laten rijden? Veel succes...
2 treinen per uur is ook niet nodig voor een internationale verbinding. De Beneluxtrein reed ook 1x per uur.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 23:58
door TBR
Sorry, ik haal twee dingen door elkaar. De hogesnelheidslijnen zullen waarschijnlijk een maal per uur rijden, de intercity een maal per twee uur (en niet 2x per uur)

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: za 29 dec 2012, 11:36
door TBR
Ik heb nog eens nagedacht, en de treinen vanuit Muwel en Loheim zouden beter niet door de tunnel rijden, maar stoppen in Duinlopen HST, waardoor het aantal treinen in de tunnel beperkt kan worden en Duinlopen HST, dat niet zo'n belangrijke functie zou hebben, wordt dan een belangrijk overstapstation.

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: za 20 apr 2013, 13:05
door TBR
Met de recente Metrohype op het forum, doe ik ook maar eens mijn duit in het zakje.
Deze kaart ligt al enkele maanden op mijn bureau, en vandaag heb ik hem omgezet met inkscape.

Afbeelding

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Geplaatst: za 20 apr 2013, 13:45
door Lars
HAFRABAisfun schreef:Met de recente Metrohype op het forum, doe ik ook maar eens mijn duit in het zakje.
Deze kaart ligt al enkele maanden op mijn bureau, en vandaag heb ik hem omgezet met inkscape.

Afbeelding
Dat begint inderdaad een hype te worden, 2k dat ik ook maar eens bezig ga :roll: Erg mooi patroon vind ik! Vooral dat je een soort 'ringweg' hebt vind ik erg mooi!