[SOL] Kaarten en Infrastructuur

Koninkrijk Solwezië

Moderator: TBR

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » wo 05 mar 2014, 15:57

Nog een update van de kaart:
Spoiler: weergeven
https://dl.dropboxusercontent.com/u/547 ... wes2.9.png
(De kaart is erg groot, daarom heb ik hem in een spoiler gezet)
Wijzigingen:
-Havens toegevoegd
-Lichte wijzigingen aan het OWN aangebracht
-Veerlijnen wit gemaakt
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door NovaHollandia » wo 05 mar 2014, 16:12

Van een aantal lijnen lijkt het wel of je ze met een kartelschaar geknipt hebt (kust, grens)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » za 17 mei 2014, 15:03

De bewegwijzering van Solwezië krijgt een update, hier is alvast een nieuwe versie van de bewegwijzering bij een normale afrit.
Spoiler: weergeven
Klik
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » di 24 jun 2014, 10:41

Kaart met de rijstrookbreedtes van de autosnelwegen in de SOLAR-Unie:
Klik
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door BlaZ » di 24 jun 2014, 22:17

TBR schreef:Kaart met de rijstrookbreedtes van de autosnelwegen in de SOLAR-Unie:
Klik
Ik zou op deze kaart eigenlijk de rivieren weglaten. Leuke kaart verder en brede snelwegen waar het te verwachten is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » vr 08 aug 2014, 23:45

Tramkaart van Rugeneim
Spoiler: weergeven
Hier Klikken
Morgen volgt meer uitleg ;)
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Faylin » za 09 aug 2014, 00:11

Dat ziet er mooi uit! Ik neem aan dat de M slaat op metrostations? Oh, en ik heb de verwijzing naar mijzelf al gevonden ;).

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door BlaZ » za 09 aug 2014, 00:21

Wat een detaillisme ^^ Doet me enigszins denken aan de kaart van het busnetwerk hier in Vilnius.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Lars » za 09 aug 2014, 10:23

Wow, wat een stations zeg! Mooi gedetailleerd!
En ik heb je easter eggs voor mij ook al gevonden :B
Spoiler: weergeven
Afbeelding
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » za 09 aug 2014, 17:43

De Tram van Rugeneim

Het tramnet van Rugeneim is een van de grootste ter wereld, met 933 haltes, en het doorkruist 18 gemeenten. Met de bouw werd begonnen in 1894, en sindsdien is het altijd maar blijven uitbreiden, zo werd er in 1983 een tunnel gebouwd waardoor het tramnet van Gavelnaarde werd aangesloten op dat van Rugeneim. Het tramnet wordt uitgebaat door Soviro (Stedelijk Openbaar Vervoer In Rugeneim en Omstreken), een overheidsbedrijf dat een onderdeel is van SOV.
De tram is het belangrijkste vervoersmiddel in Rugeneim, nog voor de auto, en het is vooral belangrijk voor het woon-werkverkeer. De belangrijkste halte is Weststasion, naar het gelijknamige station Rugeneim-West, het grootste station van Solwezië, er zijn plannen om de tramhalte, die erg druk is, veiliger te maken door een nieuw, ondergronds tramstation te bouwen, zodat de tram het verkeer niet meer moet kruisen en zodat de voetgangers niet meer moeten oversteken om het andere perron te bereiken. Dit is wel erg duur, en het zou beteken dat veel haltes worden geschrapt en dat de lijnen worden veranderd.

De tram volgt in het centrum niet altijd de meest logische route, dit komt doordat de straten er erg smal en druk zijn en de tram een grote belemmering vormt voor het verkeer. Ook wordt er meer gefocust op de relaties Voorsteden-Centrum, in het centrum van Rugeneim is de tram niet echt handig, de tram gaat er traag door de drukte en de vele haltes, de metro is dan ook veel populairder in het centrum dan in de buitenwijken.

De Rugeneimse tram werkt sinds kort met een chipkaart, er moet dus in- en uitgecheckt worden en er wordt berekend welk bedrag er van de chipkaart wordt gehaald, dit wordt gedaan per zone. Een rit binnen de centrumzone (met eventuele overstap) kost SWK 1,85 (ca.88 eurocent). De tram stopt slechts aan haltes wanneer daar mensen staan, en/of wanneer in de tram op de bel is gedrukt, zo vermijdt men dat de tram overal moet stoppen.
Tijdens de spits is er op drukke stukken meestal om de vijf minuten een tram, in de daluren is het meestal om de vijftien minuten. De tram rijdt ook tijdens de nacht, maar dan is er maar een beperkte dienstverlening, en is er een tram elke twintig minuten.
Dat ziet er mooi uit! Ik neem aan dat de M slaat op metrostations? Oh, en ik heb de verwijzing naar mijzelf al gevonden ;).
Dank je, en ja de M staat voor een metrostation, de blauwe bol voor een treinstation. Die verwijzing is eigenlijk een plein vernoemd naar de beroemde Solwezische zangeres en actrice Juliana Dekker (1905-1939) :P
Wat een detaillisme ^^ Doet me enigszins denken aan de kaart van het busnetwerk hier in Vilnius.
Dat is de bedoeling, alleen is Rugeneim een stuk groter dan Vilnius ;)
Wow, wat een stations zeg! Mooi gedetailleerd!
En ik heb je easter eggs voor mij ook al gevonden :B
Easter Egg? Bedoel je misschien de Van Rossumlaan, vernoemd naar Gerard Van Rossum, de gevierde Ardeimse schrijver :P
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Dulminis » zo 10 aug 2014, 15:05

^^ Dan ben ik wel benieuwd waar de "Dulmenlaan" een verwijzing naar is :)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » zo 10 aug 2014, 15:47

^^ Oh dat, dat was Kommandant Frederik Dulmen, een Solwezische legerleider die zich onderscheidde in de Burgeroorlog. De naam van de laan is omstreden, aangezien het eigenlijk een oorlogsmisdadiger was die de burgerbevolking terroriseerde...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Dulminis » zo 10 aug 2014, 16:11

^^ Tragisch, tragisch..
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » zo 10 aug 2014, 21:38

^^ Tja, de Solwezische geschiedenis is gedrenkt in bloed.... Er zijn ook al verschillende actiegroepen opgestaan die willen dat de laan een andere naam krijgt, maar dat vindt het stadsbestuur niet goed...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Dulminis » zo 10 aug 2014, 22:02

Och, ik kan dan slechts beschouwd worden als een buitenlander met een mening. Dat het stadsbestuur zich daar niets van aantrekke :)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » zo 10 aug 2014, 22:18

^^ Je kan een brief schrijven met een pleidooi voor het behoud van de laan, maar ik denk niet dat dat als buitenlander veel indruk zal maken...
Het adres is: Stadhuis Ettegem-Wijle, Wegelplein 6, 1040 Ettegem-Wijle, Solwezië. Of mail naar stad@ettegem-wijle.sw ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » di 28 okt 2014, 20:38

Een kaart van het tramnet van Blarden:
KLIK
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Kaaiman » wo 29 okt 2014, 08:46

Geen Arial meer? :twisted:

Ziet er netjes uit, maar bij sommige stationsnamen is niet duidelijk bij wel puntje ze horen. Je zou de tekst schuin kunnen zetten, maar dat levert een drukker beeld op. De tekst kun je misschien ook smaller maken waar het onduidelijkheden oplevert. Met name de zwarte lijn in het centrum is qua stations onduidelijk. E.e.a. is al te verhelpen door alle overstapstationsnamen vet te maken. De eindstations zou ik ook vet maken (en evt. in de kleur van de lijn zetten), want dat is waar men zich op moet oriënteren.

De zwarte lijn zou ik overigens een andere, herkenbaardere kleur geven. Geel is misschien wat te knal, maar paars of bruin onderscheiden zich ook goed genoeg van de rest. ;)

Zomaar wat tips. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » wo 29 okt 2014, 14:09

^^ Bedankt voor de tips, ik heb er rekening mee gehouden, de nieuwe versie staat nu online.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » za 10 jan 2015, 20:25

Na het publiceren van de kaart van het Ardeimse spoorwegnet, mocht de Solwezische ook wel een update krijgen. Op de kaart staan alle passagierslijnen, de grote bollen zijn de IC-stops, de kleinere die van de regio- en stoptreinen.

SpoorwegkaartSolwezië
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door sirdanilot » zo 11 jan 2015, 11:43

Ook Solwezië heeft wel een erg uitgebreid spoornetwerk, maar er zijn wel minder ogenschijnlijk nutteloze aftakkingen naar kleine dorpen dan in Ardeim. Het spoorwegnet ziet er dus wel logisch uit.
Het gebrek aan een verbinding tussen Loheim-Centrum en Loheim-Alveren lijkt me wel een probleem (er zit een grote knip tussen oost en west in het netwerk zo), maar lijkt me juist ook wel verklaarbaar om historische redenen. Is er een metrolijn o.i.d. tussen deze stations?

Rondom Bremale is het netwerk wel érg uitgebreid met parallelle spoorlijnen dicht bij elkaar. Waarom is dat? Het lijkt me niet bijzonder nuttig omdat er niet veel stations aan de lijnen liggen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » zo 11 jan 2015, 12:35

sirdanilot schreef:Ook Solwezië heeft wel een erg uitgebreid spoornetwerk, maar er zijn wel minder ogenschijnlijk nutteloze aftakkingen naar kleine dorpen dan in Ardeim. Het spoorwegnet ziet er dus wel logisch uit.
Het gebrek aan een verbinding tussen Loheim-Centrum en Loheim-Alveren lijkt me wel een probleem (er zit een grote knip tussen oost en west in het netwerk zo), maar lijkt me juist ook wel verklaarbaar om historische redenen. Is er een metrolijn o.i.d. tussen deze stations?
Tussen beide stations ligt er inderdaad geen spoor, er zijn wel plannen geweest voor een tunnel onder het centrum van Loheim, maar deze werden te duur geacht om uit te voeren. Beide stations hebben namelijk verbindingen met de rest van het land, en vervullen elk een andere functie. Loheim-Centrum is als kopstation vooral bedoeld voor passagiers die naar Loheim zelf moeten. Loheim-Alveren heeft ook de functie als belangrijk overstapstation.
sirdanilot schreef:Rondom Bremale is het netwerk wel érg uitgebreid met parallelle spoorlijnen dicht bij elkaar. Waarom is dat? Het lijkt me niet bijzonder nuttig omdat er niet veel stations aan de lijnen liggen.
Deze streeks is erg dichtbevolkt, en bestaat vooral uit slaapsteden met heel veel pendelaars die voornamelijk naar Rugeneim willen, maar ook naar Wollegaarde en Loheim. Om al deze forenzen te bedienen is er daar een erg uitgebreid spoorwegnet, met ook enkele vreemde lijnen door ontbrekende wissels etc. Zo is er net ten noorden van Steirendonk-Noord geen uitwisseling mogelijk tussen de spoorlijnen Rugeneim-Loheim en Neerwege-Malsteren, treinen moeten via de andere lijnen rijden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » za 06 jun 2015, 21:27

Ik zag dat ik de herwerkte Solwezische bewegwijzering nog niet had gepost, bij deze dus:
BWWKSW
Laat de storm maar losbarsten. ;)
Laatst gewijzigd door TBR op zo 28 jun 2015, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

King_Jeffrey
Berichten: 118
Lid geworden op: do 07 aug 2014, 17:03

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door King_Jeffrey » za 06 jun 2015, 23:24

:d werk TBR. Ziet er goed en professioneel uit.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door TBR » di 30 jun 2015, 16:09

Nieuwe versie van de kaart:
Hier klikken voor versie 3.1
Veranderingen:
-kleur snelwegen
-kleur expressewegen
-Borealiatunnel, Borealialijn en A13 toegevoegd
-grootte steden aangepast
-A7 aangepast
-fouten weggewerkt
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten