Onze mailserver geeft op het moment een storing bij het gebruik van e-mailadressen van Microsoft (hotmail.com, outlook.com, live.com). Als je een dringende vraag hebt, bijvoorbeeld over het resetten van je wachtwoord of het activeren van je nieuwe account, en je gebruikt een Microsoft-adres, stuur dan een mail naar info@atlantisgeo.nl met je vraag.

Mails die niet vanuit ons verzonden kunnen worden, proberen we zoveel mogelijk via een ander adres alsnog te verzenden.

[SOL] Kaarten en Infrastructuur

Koninkrijk Solwezië

Moderator: TBR

Matt
Beheerder

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Matt » di 30 jun 2015, 20:21

Ik vind dat de kaart er tegenwoordig een stuk beter uitziet. :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

TBR
Geoficticus

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » za 28 nov 2015, 18:56

UPDATE
Het openbaar-vervoersnetwerk van de hoofdstad Rugeneim heeft een update gekregen, enkel bussen worden er niet op aangegeven, maar die rijden er dan ook niet zo veel. NOOT: dit is wel de situatie na mei 2016, wanneer metrolijn G opengaat.
LINK
Zo, nu kunnen de occasionele toeristen gaan verdwalen. :twisted:
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

SjorsB
Geoficticus
Locatie: Arnhem [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Bericht door SjorsB » wo 09 dec 2015, 09:32

Wow, wat een verschrikkelijke stad om met het OV in te reizen :lol: Het ziet er wel goed uit. Waar is de Balinicaweg naar vernoemd?

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » wo 09 dec 2015, 19:20

^^ Naar Giovanni Balinica, Italiaans immigrant en vleeshandelaar in Solwezië.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód

Matt
Beheerder

Bericht door Matt » do 10 dec 2015, 10:55

Bij dit soort uitgebreide systemen zie je vaak dat er een aparte kaart is voor de metro/sneltram en de reguliere trams. Het systeem ziet er inderdaad best ingewikkeld uit. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » do 10 dec 2015, 14:06

^^ Die is er dan ook ;) Maar alles in een kaart is handig om een overzicht te krijgen van de verschillende vervoersmogelijkheden in de hoofdstad.

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » ma 28 dec 2015, 15:30

KAARTUPDATE
Kaart van het eiland Solwes, versie 3.2

Changelog:
-Veerverbindingen logisch gemaakt
-Autoveren gemarkeerd
-Kleine eilanden benoemd
-Spoornet klein beetje aangepast

Faylin
Beheerder
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Bericht door Faylin » ma 28 dec 2015, 17:38

Mooi gedaan! Het valt mij wel op dat de grootste steden nogal een ronde bebouwde kom hebben, is dit toeval of is het te verklaren? (en Northaven, NYO heet al langer Nordövn, CYL)

TzM23
Geoficticus
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Bericht door TzM23 » di 29 dec 2015, 01:17

Ik vind de kommen best logische (blokkerige) vormen hebben, zoals wijken wel vaker hebben. Het lijkt eerder zo te zijn dat de wijken mooi om het centrum verdeeld zijn.

Ik ben niet zo'n fan van de witte landskleur, ik zou die lichtbeige maken ofzo, is wat fijner om te zien. Verder mooie kaart.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » di 29 dec 2015, 12:24

Het stedelijk gebied is inderdaad redelijk organisch rond de steden gegroeid, misschien had er hier en daar wat meer afwisseling gekund, maar ik vind het onregelmatig genoeg.
Over de kleur van de landmassa: bij een donkerdere kleur kan je de provincies/departementen niet meer zien. Daarbij lijkt me dat zo somber.

Matt
Beheerder

Bericht door Matt » di 29 dec 2015, 12:57

Ik vind niks mis met de vorm van de stedelijke gebieden. In Maldarië is het soms ook best regelmatig, maar dat heeft ook met bepaalde planvormen te maken.
TBR schreef:Over de kleur van de landmassa: bij een donkerdere kleur kan je de provincies/departementen niet meer zien. Daarbij lijkt me dat zo somber.
Je hoeft de landmassa ook niet per se gelijk veel donkerder te maken. Je kan er ook een tintje aan geven. De achtergrondkleur van mijn wegenkaart is ook niet wit. Als je het volledig wit doet, is het best fel, terwijl het een rustiger beeld geeft als je er bijvoorbeeld een heel klein beetje grijs of geel (of groen) doorheen mengt. Probeer bijvoorbeeld eens iets als #f5faf4.
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » di 29 dec 2015, 13:00

^^ De Achtergrondkleur is ook niet volledig wit, dat is een tijdje geleden veranderd, op aanraden van TzM. Maar nog donkerder vind ik te donker.

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » do 17 nov 2016, 20:10

Ik ben het kaartmateriaal van Solwezië en Ardeim aan het updaten; bij deze: een administratieve kaart.
Aangeduid in kleur zijn de Departementen van Ardeim en de Provinsies van Solwezië. In Ardeim werken departementen eerder als een soort overkoepelend en coördinerend orgaan voor de gemeenten, ze hebben ook belangrijke bevoegdheden aangaande milieubescherming, huisvuilophaling en coördinatie van bijvoorbeeld ziekenhuizen, bibliotheken, bejaardentehuizen, nutsvoorzieningen en evenementen.
In Solwezië hebben de provincies wat meer macht. Ze spelen een belangrijke rol in de landbouw, economie, toerisme, milieubeleid, veiligheidsbeleid en ruimtelijke ordening.
De hoofdsteden van elke provincie zijn in het groen aangeduid.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TBR op zo 23 jul 2017, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

SjorsB
Geoficticus
Locatie: Arnhem [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Bericht door SjorsB » vr 18 nov 2016, 21:48

^^ Mooie rustige kaart zo! Aan de kust zijn nog wel wat vreemde stippellijntjes te zien, is dat de bedoeling? En waarom hoort de landtong ten oosten van het Zuiderdiep bij provincie 5? Mij lijkt puur topografisch gezien provincie 4 bijvoorbeeld logischer. (Niet dat grenzen altijd op hun logischt getrokken zijn)

LucasMulder

Bericht door LucasMulder » za 19 nov 2016, 09:11

mooie kaart hoor!, lekker overzichtelijk!
Vabrikeleg als te ' Fisès Repuseg Afana ', Yet fêles lart als te urte el beyâges

Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » za 19 nov 2016, 13:49

LucasMulder schreef:mooie kaart hoor!, lekker overzichtelijk!
Dank je!
SjorsB schreef:^^ Mooie rustige kaart zo! Aan de kust zijn nog wel wat vreemde stippellijntjes te zien, is dat de bedoeling?
Eeh dat is een gevolg van de aaneensluiting tot 1 gebied om het te kunnen opvullen... Ik heb nog niet echt gevonden hoe ik dat kan verhelpen.
SjorsB schreef:En waarom hoort de landtong ten oosten van het Zuiderdiep bij provincie 5? Mij lijkt puur topografisch gezien provincie 4 bijvoorbeeld logischer. (Niet dat grenzen altijd op hun logischt getrokken zijn)
Historisch gezien behoorde de stad Soberg en omgeving nooit tot het gebied van de Lecht (Putte en omgeving). Toen de Ardeimse departementen in 1861 werden gecreëerd werden de historische grenzen toch grotendeels gevolgd. Soberg hoorde eerder bij de streek van het eiland Balt en Gonde in Zuid-Solwezië, maar dat ging natuurlijk niet door de nieuwe grens na de oorlog. Toen heeft men maar besloten om heel Zuid-Ardeim in één departement te verenigen, het huidige departement Zuiden dus. Al zijn er natuurlijk wel spanningen tussen de verschillende gebieden, zeker omdat de hoofdstad Wolgt een heel eind naar het westen ligt. Het departement was lange tijd verwaarloosd door zijn versnippering en afgelegen ligging, maar begin jaren 2000 werden er heel wat infrastructuurwerken (bijvoorbeelde de A10 of de Bartenszeeverbinding) opgezet om het gebied bereikbaarder te maken.

Plaats reactie