Pagina 4 van 5

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: wo 05 mar 2014, 15:57
door TBR
Nog een update van de kaart:
Spoiler: weergeven
https://dl.dropboxusercontent.com/u/547 ... wes2.9.png
(De kaart is erg groot, daarom heb ik hem in een spoiler gezet)
Wijzigingen:
-Havens toegevoegd
-Lichte wijzigingen aan het OWN aangebracht
-Veerlijnen wit gemaakt

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: wo 05 mar 2014, 16:12
door NovaHollandia
Van een aantal lijnen lijkt het wel of je ze met een kartelschaar geknipt hebt (kust, grens)

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 17 mei 2014, 15:03
door TBR
De bewegwijzering van Solwezië krijgt een update, hier is alvast een nieuwe versie van de bewegwijzering bij een normale afrit.
Spoiler: weergeven
Klik

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: di 24 jun 2014, 10:41
door TBR
Kaart met de rijstrookbreedtes van de autosnelwegen in de SOLAR-Unie:
Klik

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: di 24 jun 2014, 22:17
door BlaZ
TBR schreef:Kaart met de rijstrookbreedtes van de autosnelwegen in de SOLAR-Unie:
Klik
Ik zou op deze kaart eigenlijk de rivieren weglaten. Leuke kaart verder en brede snelwegen waar het te verwachten is.

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 23:45
door TBR
Tramkaart van Rugeneim
Spoiler: weergeven
Hier Klikken
Morgen volgt meer uitleg ;)

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 09 aug 2014, 00:11
door Faylin
Dat ziet er mooi uit! Ik neem aan dat de M slaat op metrostations? Oh, en ik heb de verwijzing naar mijzelf al gevonden ;).

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 09 aug 2014, 00:21
door BlaZ
Wat een detaillisme ^^ Doet me enigszins denken aan de kaart van het busnetwerk hier in Vilnius.

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 09 aug 2014, 10:23
door Lars
Wow, wat een stations zeg! Mooi gedetailleerd!
En ik heb je easter eggs voor mij ook al gevonden :B
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 09 aug 2014, 17:43
door TBR
De Tram van Rugeneim

Het tramnet van Rugeneim is een van de grootste ter wereld, met 933 haltes, en het doorkruist 18 gemeenten. Met de bouw werd begonnen in 1894, en sindsdien is het altijd maar blijven uitbreiden, zo werd er in 1983 een tunnel gebouwd waardoor het tramnet van Gavelnaarde werd aangesloten op dat van Rugeneim. Het tramnet wordt uitgebaat door Soviro (Stedelijk Openbaar Vervoer In Rugeneim en Omstreken), een overheidsbedrijf dat een onderdeel is van SOV.
De tram is het belangrijkste vervoersmiddel in Rugeneim, nog voor de auto, en het is vooral belangrijk voor het woon-werkverkeer. De belangrijkste halte is Weststasion, naar het gelijknamige station Rugeneim-West, het grootste station van Solwezië, er zijn plannen om de tramhalte, die erg druk is, veiliger te maken door een nieuw, ondergronds tramstation te bouwen, zodat de tram het verkeer niet meer moet kruisen en zodat de voetgangers niet meer moeten oversteken om het andere perron te bereiken. Dit is wel erg duur, en het zou beteken dat veel haltes worden geschrapt en dat de lijnen worden veranderd.

De tram volgt in het centrum niet altijd de meest logische route, dit komt doordat de straten er erg smal en druk zijn en de tram een grote belemmering vormt voor het verkeer. Ook wordt er meer gefocust op de relaties Voorsteden-Centrum, in het centrum van Rugeneim is de tram niet echt handig, de tram gaat er traag door de drukte en de vele haltes, de metro is dan ook veel populairder in het centrum dan in de buitenwijken.

De Rugeneimse tram werkt sinds kort met een chipkaart, er moet dus in- en uitgecheckt worden en er wordt berekend welk bedrag er van de chipkaart wordt gehaald, dit wordt gedaan per zone. Een rit binnen de centrumzone (met eventuele overstap) kost SWK 1,85 (ca.88 eurocent). De tram stopt slechts aan haltes wanneer daar mensen staan, en/of wanneer in de tram op de bel is gedrukt, zo vermijdt men dat de tram overal moet stoppen.
Tijdens de spits is er op drukke stukken meestal om de vijf minuten een tram, in de daluren is het meestal om de vijftien minuten. De tram rijdt ook tijdens de nacht, maar dan is er maar een beperkte dienstverlening, en is er een tram elke twintig minuten.
Dat ziet er mooi uit! Ik neem aan dat de M slaat op metrostations? Oh, en ik heb de verwijzing naar mijzelf al gevonden ;).
Dank je, en ja de M staat voor een metrostation, de blauwe bol voor een treinstation. Die verwijzing is eigenlijk een plein vernoemd naar de beroemde Solwezische zangeres en actrice Juliana Dekker (1905-1939) :P
Wat een detaillisme ^^ Doet me enigszins denken aan de kaart van het busnetwerk hier in Vilnius.
Dat is de bedoeling, alleen is Rugeneim een stuk groter dan Vilnius ;)
Wow, wat een stations zeg! Mooi gedetailleerd!
En ik heb je easter eggs voor mij ook al gevonden :B
Easter Egg? Bedoel je misschien de Van Rossumlaan, vernoemd naar Gerard Van Rossum, de gevierde Ardeimse schrijver :P

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 15:05
door Dulminis
^^ Dan ben ik wel benieuwd waar de "Dulmenlaan" een verwijzing naar is :)

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 15:47
door TBR
^^ Oh dat, dat was Kommandant Frederik Dulmen, een Solwezische legerleider die zich onderscheidde in de Burgeroorlog. De naam van de laan is omstreden, aangezien het eigenlijk een oorlogsmisdadiger was die de burgerbevolking terroriseerde...

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 16:11
door Dulminis
^^ Tragisch, tragisch..

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 21:38
door TBR
^^ Tja, de Solwezische geschiedenis is gedrenkt in bloed.... Er zijn ook al verschillende actiegroepen opgestaan die willen dat de laan een andere naam krijgt, maar dat vindt het stadsbestuur niet goed...

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 22:02
door Dulminis
Och, ik kan dan slechts beschouwd worden als een buitenlander met een mening. Dat het stadsbestuur zich daar niets van aantrekke :)

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 10 aug 2014, 22:18
door TBR
^^ Je kan een brief schrijven met een pleidooi voor het behoud van de laan, maar ik denk niet dat dat als buitenlander veel indruk zal maken...
Het adres is: Stadhuis Ettegem-Wijle, Wegelplein 6, 1040 Ettegem-Wijle, Solwezië. Of mail naar stad@ettegem-wijle.sw ;)

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: di 28 okt 2014, 20:38
door TBR
Een kaart van het tramnet van Blarden:
KLIK

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: wo 29 okt 2014, 08:46
door Kaaiman
Geen Arial meer? :twisted:

Ziet er netjes uit, maar bij sommige stationsnamen is niet duidelijk bij wel puntje ze horen. Je zou de tekst schuin kunnen zetten, maar dat levert een drukker beeld op. De tekst kun je misschien ook smaller maken waar het onduidelijkheden oplevert. Met name de zwarte lijn in het centrum is qua stations onduidelijk. E.e.a. is al te verhelpen door alle overstapstationsnamen vet te maken. De eindstations zou ik ook vet maken (en evt. in de kleur van de lijn zetten), want dat is waar men zich op moet oriënteren.

De zwarte lijn zou ik overigens een andere, herkenbaardere kleur geven. Geel is misschien wat te knal, maar paars of bruin onderscheiden zich ook goed genoeg van de rest. ;)

Zomaar wat tips. :)

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: wo 29 okt 2014, 14:09
door TBR
^^ Bedankt voor de tips, ik heb er rekening mee gehouden, de nieuwe versie staat nu online.

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 10 jan 2015, 20:25
door TBR
Na het publiceren van de kaart van het Ardeimse spoorwegnet, mocht de Solwezische ook wel een update krijgen. Op de kaart staan alle passagierslijnen, de grote bollen zijn de IC-stops, de kleinere die van de regio- en stoptreinen.

SpoorwegkaartSolwezië

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 11 jan 2015, 11:43
door sirdanilot
Ook Solwezië heeft wel een erg uitgebreid spoornetwerk, maar er zijn wel minder ogenschijnlijk nutteloze aftakkingen naar kleine dorpen dan in Ardeim. Het spoorwegnet ziet er dus wel logisch uit.
Het gebrek aan een verbinding tussen Loheim-Centrum en Loheim-Alveren lijkt me wel een probleem (er zit een grote knip tussen oost en west in het netwerk zo), maar lijkt me juist ook wel verklaarbaar om historische redenen. Is er een metrolijn o.i.d. tussen deze stations?

Rondom Bremale is het netwerk wel érg uitgebreid met parallelle spoorlijnen dicht bij elkaar. Waarom is dat? Het lijkt me niet bijzonder nuttig omdat er niet veel stations aan de lijnen liggen.

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: zo 11 jan 2015, 12:35
door TBR
sirdanilot schreef:Ook Solwezië heeft wel een erg uitgebreid spoornetwerk, maar er zijn wel minder ogenschijnlijk nutteloze aftakkingen naar kleine dorpen dan in Ardeim. Het spoorwegnet ziet er dus wel logisch uit.
Het gebrek aan een verbinding tussen Loheim-Centrum en Loheim-Alveren lijkt me wel een probleem (er zit een grote knip tussen oost en west in het netwerk zo), maar lijkt me juist ook wel verklaarbaar om historische redenen. Is er een metrolijn o.i.d. tussen deze stations?
Tussen beide stations ligt er inderdaad geen spoor, er zijn wel plannen geweest voor een tunnel onder het centrum van Loheim, maar deze werden te duur geacht om uit te voeren. Beide stations hebben namelijk verbindingen met de rest van het land, en vervullen elk een andere functie. Loheim-Centrum is als kopstation vooral bedoeld voor passagiers die naar Loheim zelf moeten. Loheim-Alveren heeft ook de functie als belangrijk overstapstation.
sirdanilot schreef:Rondom Bremale is het netwerk wel érg uitgebreid met parallelle spoorlijnen dicht bij elkaar. Waarom is dat? Het lijkt me niet bijzonder nuttig omdat er niet veel stations aan de lijnen liggen.
Deze streeks is erg dichtbevolkt, en bestaat vooral uit slaapsteden met heel veel pendelaars die voornamelijk naar Rugeneim willen, maar ook naar Wollegaarde en Loheim. Om al deze forenzen te bedienen is er daar een erg uitgebreid spoorwegnet, met ook enkele vreemde lijnen door ontbrekende wissels etc. Zo is er net ten noorden van Steirendonk-Noord geen uitwisseling mogelijk tussen de spoorlijnen Rugeneim-Loheim en Neerwege-Malsteren, treinen moeten via de andere lijnen rijden.

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 06 jun 2015, 21:27
door TBR
Ik zag dat ik de herwerkte Solwezische bewegwijzering nog niet had gepost, bij deze dus:
BWWKSW
Laat de storm maar losbarsten. ;)

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: za 06 jun 2015, 23:24
door King_Jeffrey
:d werk TBR. Ziet er goed en professioneel uit.

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Geplaatst: di 30 jun 2015, 16:09
door TBR
Nieuwe versie van de kaart:
Hier klikken voor versie 3.1
Veranderingen:
-kleur snelwegen
-kleur expressewegen
-Borealiatunnel, Borealialijn en A13 toegevoegd
-grootte steden aangepast
-A7 aangepast
-fouten weggewerkt