[CQX] Kaarten en infrastructuur

Cȧrq́ax

Moderator: Dulminis

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » ma 07 okt 2013, 23:45

Mandelsoft: De Fugesen maken deel uit van de Mid-Borealische Rug, die van oost naar west loopt. Hier botsen twee continentale platen op elkaar.
Dus als ik het goed begrijp, ligt Carqax daar midden in? Het lijkt dan zelfs alsof er nog een klein derde plaatje is (nl. het binnenlandse laagland van Carqax) dat er tussengefriemeld is...
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Kaaiman » di 08 okt 2013, 09:14

Dat kan ook een oude, inmiddels inactieve breuk zijn. Of een soort megagletsjer die ooit tijdens een catastrofe is ontstaan.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Matt » di 08 okt 2013, 11:17

Een megagletsjer in het verleden zou geeneens een heel onlogische verklaring zijn. Het zou dan kunnen hebben bestaan ten tijde van de laatste ijstijd. Zo was er ook een megagletsjer in Noord-Amerika, waar precies dat is me even ontschoten, en dat heeft een enorme vlakte tot gevolg gehad. In deze vlakte zijn sporen van deze gletsjer nog waarneembaar in de ribbels in het landschap, zoals je dat ook aan de waterlijn op het strand vindt.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » wo 09 okt 2013, 17:02

Nog over de Karktische snelwegen: de geplande snelweg in het oosten van de Schellingse grens naar Izulq krijgt waarschijnlijk het nummer V1 en wordt daarmee - althans in theorie voorlopig - het punt waarop de V1 die zich al in het westen van Carqax bevindt, te zijner tijd zou moeten aansluiten. In dat licht zal de ringweg/bypass om Ascevun waarschijnlijk eveneens onderdeel zijn van die weg.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » vr 25 okt 2013, 18:04

NovaHollandia schreef:Volgens mij is de ondelinge koppeling van spoorwegnetten ook iets waar CQX aandacht aan moet besteden.
Bedoel je hiermee de verbindingen met de buurlanden? Met Schellingen zijn er twee grensovergangen via spoor, op basis van de spoorwegen die er al lagen op de kaart van Schellingen. Met Carthamië heb ik voorlopig twee grensovergangen ingetekend, maar dat kan nog veranderen wanneer Katherman111 bij dat deel van de Carthaamse kaart is aanbeland. Met Tholenië heb ik nog helemaal niets ingetekend, maar dat zal ook t.z.t. komen als er meer van het aangrenzende gebied bekend is. (Sowieso zal het Karktische 'uitstulpsel' in Tholenië, waar Xeze en Ulde liggen, waarschijnlijk meer infractuur hebben dan nu het geval is.)

Wat mij betreft geeft het trouwens niet als het één en ander niet helemaal precies aansluit; bv. dat de snelweg bij Ecek daar inderdaad ophoudt zoals nu het geval is op de kaart, omdat Tholenië daar geen snelweg naartoe heeft gepland (bij wijze van theoretisch voorbeeld). Dat is dan een gevolg van gebrek aan internationale communicatie in het verleden (wat in het geval van Carqax niet eens zo onwaarschijnlijk is) en levert (hopelijk) leuke interactie op over toekomstige pogingen tot het corrigeren van dit soort anomalieën.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Kathor » vr 25 okt 2013, 18:42

Nou, ik pas me wel aan aan wat Kartjas heeft ingetekend, ik heb al besproken hoe en waar de grote Carthaamse steden in de regio liggen.

(Vraagje, ik heb al een paar PMs gestuurd vragend achter je reliëfkaart van Kartjas zodat ik die op mijn kaart kan zetten. Aangezien ik al gezien had dat je er eentje had en misschien het systeem van PMs nog niet doorhebt hierbij een kleine vermelding ;) )
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » vr 25 okt 2013, 18:51

(Ja, dat had ik gezien; ik heb je op jouw verzoek de hoogtekaart via gmail toegestuurd. Het is helaas geen svg-kaart, want die heb ik nog niet, maar de originele, in paint gewrochte).
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Kathor » vr 25 okt 2013, 19:00

Daar kan ik weinig mee, dan zal ik nog maar even moeten wachten
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » wo 30 okt 2013, 18:46

^^ Op zich zijn die hoogtekleurtjes gewoon vlakken, die m.i. vrij makkelijk over te trekken zouden moeten zijn in inkscape (Vraag aan mezelf: Waarom doe je het dan zelf niet? Antwoord: ik vind dat saai werk en dan ben ik ineens lui).

Ik heb wat gegevens geüpdatet op de website van Cȧrq́ax:
- http://www.dulminis.nl/carqax/algemeen.htm, m.n. onder Bestuur (wat info toegevoegd over de rechterlijke macht), Geografie en klimaat, en Economie
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Kaaiman » wo 30 okt 2013, 21:17

Met de bitmap-overtrekfunctie in Inkscape zou je de hoogtekleuren (zonder schaduw, want het werkt op kleur/lichtsterkte) in principe automatisch kunnen laten overtrekken. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » do 31 okt 2013, 20:01

Hier een voorstel voor de Kartjaanse bewegwijzering, deels gebaseerd op het Deense systeem.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
http://www.majhost.com/gallery/mrtnrln/ ... cqx_01.png
Een paar dingen:
- C-nummers kunnen denk ik best wel prominent worden aangegeven op het OWN, omdat dit belangrijke hoofdassen zijn. Die nummers kunnen echter niet oorspronkelijk op zitten, maar later erop gepopnageld zijn (houwtje-touwtje-werk)
- Zou Kartjas buitenlandse plaatsnamen in het Kartjaans aangeven of in de oorspronkelijke taal?
- Voor het voorbeeld heb ik als OWN wegnummer 35 genomen, maar dit kan een ander nummer worden. Al het andere is ook aangenomen.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » do 31 okt 2013, 22:46

Puik werk! :d Ik moet wel even herleiden op welke punten deze verkeersborden zich bevinden. Hoe heb je de afstanden berekend? Ik had de schaal van mijn kaart namelijk zelf nog niet vastgesteld (ik ben daar erg slecht in), hoewel het een en ander natuurlijk erg makkelijk aan andere kaarten te schalen is. Een deel/het vervolg hangt af van hoe de nationale wegen genummerd gaan worden (daar kom ik, vrees ik, pas aan toe als duidelijk is hoe de grensgebieden met Carthamië en Tholenië eruit gaan zien).

Ik denk dat hoofdsteden en dichtbij liggende buitenlandse plaatsnamen een Karktische naam hebben; ik zal binnenkort wat vertalingen voor de Schellingse plaatsen verzinnen. Verder zal de hoofdstad van Tholenië - ook in niet vertaalde vorm - toch een extra punt op de laatste i hebben, wanneer deze inderdaad als i en niet als stomme e wordt uitgesproken.

Maar het ziet er mooi uit - zoals gezegd in de Schellingse historiedraad: te mooi eigenlijk, want de borden zullen in Kartjas oud, beschadigd, misschien deels ontbrekend etc. zijn.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door TzM23 » do 31 okt 2013, 22:54

Ik zal al wel zeggen dat de Tholeense hoofdstad nog wel een eind rijden is vanaf de grensovergang bij Ećek (Ezchecke in het Tholenerduits) en je beter een plaats als Povanthale of Varreel-Beilen erop kan zetten, want dat ligt dichterbij.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » do 31 okt 2013, 22:58

Dulminis schreef:Puik werk! :d Ik moet wel even herleiden op welke punten deze verkeersborden zich bevinden. Hoe heb je de afstanden berekend? Ik had de schaal van mijn kaart namelijk zelf nog niet vastgesteld (ik ben daar erg slecht in)
Dat heb ik gedaan met natte-vingerwerk.
Dulminis schreef:Maar het ziet er mooi uit - zoals gezegd in de Schellingse historiedraad: te mooi eigenlijk, want de borden zullen in Kartjas oud, beschadigd, misschien deels ontbrekend etc. zijn.
Dit is louter het ontwerp. In het veld zal je ze wel beschadigd, gepopnageld en verweerd tegenkomen ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » do 31 okt 2013, 23:02

Nav Mandelsof: OK.

Nav TzM23: Och, in Frankrijk heb je ook geregeld borden met "Parijs" zonder kilometeraanduiding, want dat schrikt mensen maar af.

Wat ik wel wil aankaarten is het momenteel (op de kaart van Kartjas) nog abrupte einde van de snelweg na Ecek; het is nog helemaal niet bevestigd dat die doorloopt naar Tholenië! Het zou natuurlijk praktisch zijn, maar als dat voor mijn noorderbuur logistiek helemaal niet uitkomt, dan is het daar einde oefening (tenslotte was hij eerder dan ik op dit forum), en moet ik ergens anders een andere aansluiting verzinnen (wat prima kan, want er zijn verder nog geen aansluitingen met Tholenië). Maar zoals eerder gezegd vind ik plotseling eindigende snelwegen in Kartjas helemaal niet erg; dat draagt wel bij aan het merkwaardige karakter van het land :D
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

[CQX] Cȧrq́ax

Bericht door TzM23 » do 31 okt 2013, 23:19

Ik vind had op mijn kaart sowieso al gepland dat er daar een snelweggrensovergang (wel douanecontrole) zou zijn. Dus ga er maar vanuit dat i.i.g. een snelwegovergang zal zijn.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door SjorsB » vr 01 nov 2013, 07:56

Over het verwijzen naar N-Amersfoort: Dat het in Kartjas al aangegeven is hoeft niet te betekenen dat het dat in Tholenië ook is: Denk maar aan (uit mijn hoofd) Utrecht wat op de Duitse Autobahn al aangegeven wordt, bij de grensovergang weer van de borden af is en pas later op de A12 weer terugkomt ;). Gewoon een verschil in doelenkeuze.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » vr 01 nov 2013, 09:55

@TzM23: OK. Ja, met douanecontrole.

@SjorsB: Klopt. Rondom Schiphol heb je geloof ik ook ergens een bord staan waarop plaatsen als Kopenhagen en Berlijn al staan aangegeven (mét kilometeraanduiding), maar die komen in de rest van Nederland niet terug, meen ik.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door SjorsB » vr 01 nov 2013, 10:37

Dat klopt ja, dat is volgens mij meer een 'grapje' om het systeem van E-wegen te illustreren. ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Kaaiman » zo 10 nov 2013, 19:46

Qua bewegwijzering kan het altijd lelijker/gedateerder/slordiger/rauwer:
Sustulië (1966 - heden): http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=8&t=3#p887

Goedkoop (weinig kleuren) en functioneel (heel basaal). ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » ma 11 nov 2013, 16:38

Mooi inderdaad, die scheefgeplakte correcties :)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » ma 11 nov 2013, 18:34

Ik denk dat het eerder ouderwets popnagelwerk wordt in plaats van stickeren. Zoiets als dit:

Afbeelding

Maar dan alom aanwezig :P
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Kaaiman » ma 11 nov 2013, 20:22

MandelSoft schreef:Ik denk dat het eerder ouderwets popnagelwerk wordt in plaats van stickeren.
Het Sustulische bord is (was) bestickerd, omdat het om een tijdelijke situatie ging. Op het forum zien die borden er trouwens nog wel aardig uit. De meeste borden in het wild doen betere tijden vermoeden. Tot voor kort hingen de originele borden uit 1973 nog boven snelweg 3 in Fortiporta. Totdat er in 2012 tijdens een storm enkele panelen naar beneden kwamen... Inmiddels hangen er gloednieuwe borden, die vrijwel identiek aan de oude zijn.

Ik vermoed dat het onderhoud van borden en wegen in Kartjas ongeveer vergelijkbaar zal zijn. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » di 12 nov 2013, 13:52

Ja.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door BlaZ » vr 29 nov 2013, 10:35

Hoi,

Ik wilde net een land te zuiden Carqax stichten, het viel me echter op dat de grenzen van je topografische kaart niet aansluiten bij die van Schellingen. Ik heb de kaarten over elkaar gelegd en het klopt simpelweg niet.

Misschien dat je hier wat aanpassingen kan maken, of zit ik met een verouderde kaart?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten