Pagina 5 van 8

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 29 nov 2013, 10:53
door Dulminis
Dat is vreemd; Mandelsoft deed dat ook al eerder (om uit te zoeken hoe de (spoor)wegen uit Schellingen zouden moeten aansluiten), maar die had geen problemen, geloof ik. De recentste versie staat hier: http://www.dulminis.nl/carqax/carqaxmappolv05b.png

Deze kaart is overigens gebaseerd op de oorspronkelijke hoogtekaart die ik in Paint maakte (en nog eens moet verinkscapen, maar dat staat momenteel niet zo hoog op mijn prioriteitenlijstje), waarvoor ik de Schellingse en Carthaamse kaart (of althans wat daarvan gepubliceerd was) als basis heb genomen; de verhoudingen zouden dus moeten kloppen.

Afbeelding

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 29 nov 2013, 11:20
door BlaZ
Het klopt nu inderdaad, stom van me ;

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 29 nov 2013, 11:29
door Dulminis
O, maar Cȧrq́ax is véél te klein op die kaart. De noordgrens begint ten westen van het kleine Schellingse plaatsje Liebrandskai. In het Cȧrq́axgedeelte van je kaart kun je de rode weg rondom Hagen al zien, die noordelijker veel groter is weergegeven in het Schellingse deel. Als je Cȧrq́ax genoeg uitvergroot en over Schellingen heenlegt, zou het moeten passen.

(Verder een leuke opzet trouwens; ik had de naamgeving van het stukje zee waaraan Cȧrq́ax grenst inderdaad al uitgesteld vanwege de mogelijkheid dat er een uit-stekend land tussen de Karktische kust en de Groene Zee zou komen te liggen.)

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 29 nov 2013, 11:37
door BlaZ
Dulminis schreef:O, maar Cȧrq́ax is véél te klein op die kaart. De noordgrens begint ten westen van het kleine Schellingse plaatsje Liebrandskai. In het Cȧrq́axgedeelte van je kaart kun je de rode weg rondom Hagen al zien, die noordelijke veel groter is weergegeven in het Schellingse deel. Als je Cȧrq́ax genoeg uitvergroot en over Schellingen heenlegt, zou het moeten passen.

(Verder een leuke opzet trouwens; ik had de naamgeving van het stukje zee waaraan Cȧrq́ax grenst inderdaad al uitgesteld vanwege de mogelijkheid dat er een uit-stekend land tussen de Karktische kust en de Groene Zee zou komen te liggen.)
Ik ga mijn opzet veranderen aan de nieuwe dimensies, ik wilde de Fogesen bergkam doortrekken langs de grens om daarmee de cultuur verschillen te verantwoorden en daarnaast een verklaring is voor de eilandvorming.

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 29 nov 2013, 12:09
door Dulminis
Dat is prima. Mocht je trouwens het relief aan de zuidgrens van Cȧrq́ax wat hoger willen hebben, dan zou dat ook niet al te problematisch moeten zijn (hoewel sommige hellingen dan erg stijl moeten worden bij het Elzameer, maar eventueel kan ik zelfs nog wel wat plaatsen verplaatsen), en ook de plaatsen waarin ik (spoor)wegen in de richting van jouw land heb gelegd, zijn eventueel nog bespreekbaar. (Ik ben zelf ook nog maar sinds september bezig hier, dus aan de basisontwikkeling van Cȧrq́ax kan ook nog genoeg gesleuteld worden)

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 29 nov 2013, 15:00
door BlaZ
Dulminis schreef:Dat is prima. Mocht je trouwens het relief aan de zuidgrens van Cȧrq́ax wat hoger willen hebben, dan zou dat ook niet al te problematisch moeten zijn (hoewel sommige hellingen dan erg stijl moeten worden bij het Elzameer, maar eventueel kan ik zelfs nog wel wat plaatsen verplaatsen), en ook de plaatsen waarin ik (spoor)wegen in de richting van jouw land heb gelegd, zijn eventueel nog bespreekbaar. (Ik ben zelf ook nog maar sinds september bezig hier, dus aan de basisontwikkeling van Cȧrq́ax kan ook nog genoeg gesleuteld worden)
Dat is mooi om te horen, bedankt in ieder geval voor je flexibele opstelling.

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: do 19 dec 2013, 13:28
door Dulminis
En nog een updateje van de kaart, waarin ik het zuidoosten toch min of meer (maar niet helemaal precies, maar dat heeft voor Dumerië verder geen gevolgen) heb aangepast aan de door BlaZ voorgestelde versie, waarin de grens tussen onze landen geen laagland maar een bergrug is. Hierdoor zijn sommige plaatsen van grootte veranderd en andere plaatsen en wegen verplaatst.

http://www.dulminis.nl/carqax/carqaxmappolv05b.png

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: do 19 dec 2013, 15:38
door BlaZ
Mooie update!

De grensovergang bij Bodé-Castrum Novum wordt dus een snelweg. Pas ik dat ook aan. :d

Wat opmerkingen. Je hebt 3 spoorlijnen richting grens ingetekend, dit lijkt me vanwege de hoogteverschillen een moeilijke zaak en wellicht zonder tunnel zelfs technisch onmogelijk. Misschien dat iemand anders hier meer over weet?
Is het mogelijk bij Ascevun de spoorlijn te vervangen door een weg?

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 11:08
door Dulminis
^^ wordt inderdaad. Dit kan overigens nog even duren.

De spoorlijnen (het zijn er zelfs vier) waren gebaseerd op de veel lagere hoogtes die oorspronkelijk de grens van Zuid-Carqax vormden. Qua wegen had ik daar al wat aanpassingen gedaan, maar qua spoor~ nog niet. Ik denk dat ik er dan twee laat liggen (degene bij de kust en degene tussen Luzo en Aecia, waarbij ik de laatste wat meer langs de weg laat lopen. Carqax had een vrij succesvolle en rijke industriële revolutie en heeft destijds flink geïnvesteerd in spoorwegen (incl. tunnels). Nu is het land arm, en veel spoorwegen vervallen, dus ik kan me voorstellen dat de lijn tussen Luzo en Aecia al enkele jaren geleden in onbruik is geraakt.

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 13:30
door BlaZ
Ik denk dat de spoorlijn nog wel in gebruik is, maar enkel als goederenspoorlijn.

Dan kloppen de grensovergangen verder overal op die bij Exishulé na.

Daar heb je twee overgangen ingetekend, zou de gele weg over het traject van de witte weg kunnen lopen en de witte weg iets noordelijker van Xarxaqal naar Acquae Drusae kunnen lopen?

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 16:02
door Dulminis

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 17:20
door BlaZ
Perfect, klopt precies nu.

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: za 21 dec 2013, 16:53
door NovaHollandia
Dulminis schreef:En nog een updateje van de kaart
http://www.dulminis.nl/carqax/carqaxmappolv05b.png
Met deze hele mooie kaart van Carqax vraag ik mij af wat er allemaal nog aan basisgegevens nodig is om dit land te laten toetreden tot het Atlantis-project.

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: za 21 dec 2013, 17:00
door Snelwegfreak
Mee eens, prachtige kaart. Wat ik me wel afvraag, die snelweg in het noordoosten: stopt die nou voor de grens, of moet die wel Tholenië ingaan?

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: za 21 dec 2013, 17:07
door Dulminis
^^ O, dank voor het compliment!

Ik doe overigens nog maar drie maanden mee met dit project, en ik meen ergens gelezen te hebben dat je minstens zes maanden redelijk actief moet zijn geweest. Ik laat het vooral van de andere deelnemers afhangen. Als ik zelf trouwens iets zou moeten bedenken waarom ik nog niet helemaal 'geschikt' zou zijn, dan is het het feit dat ik nog niet helemaal een goed overzicht heb van alle buurlanden en wat zich daar zo afspeelt. Wat daarmee te maken heeft, is dat op één na ál mijn buurlanden ook nog in de Zambak zitten (het nadeel van een bijna volledig door andere landen ingesloten land te hebben, maar dat was mijn eigen wens), dus ik neem aan dat er nog veel dingen kunnen veranderen. Bijvoorbeeld wat betreft:
Snelwegfreak: Wat ik me wel afvraag, die snelweg in het noordoosten: stopt die nou voor de grens, of moet die wel Tholenië ingaan?
Die snelweg moet inderdaad Tholenië ingaan. TzM23 en ik zijn het daar geloof ik al eens over eens geraakt. De grensoverschrijdende infrastructuur aan alle kanten van Carqax behalve Schellingen is nog niet definitief, maar 'onderhandelingen' met TzM23, katherman111 en BlaZ daarover gaan te pas en te onpas gestaag verder :D

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: za 21 dec 2013, 19:16
door BlaZ
Die snelweg moet inderdaad Tholenië ingaan. TzM23 en ik zijn het daar geloof ik al eens over eens geraakt. De grensoverschrijdende infrastructuur aan alle kanten van Carqax behalve Schellingen is nog niet definitief, maar 'onderhandelingen' met TzM23, katherman111 en BlaZ daarover gaan te pas en te onpas gestaag verder :D
Alle grensovergangen met Dumerië kloppen zover ik weet :d Wel zou ik graag de grensovergang bij Ascevun geüpgrade zien naar een geel weggetje.

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: za 21 dec 2013, 19:29
door Dulminis
't Is beurd. Ik was alleen wel lui, dus ik heb de hele weg geel gemaakt; het object in kwestie leidt naar Tholenië. Maar daar moeten TzM23 en ik het t.z.t. maar eens over hebben.

http://www.dulminis.nl/carqax/carqaxmappolv05b.png

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: zo 29 dec 2013, 18:29
door Dulminis
De laatste versie van de kaart staat hier: http://www.dulminis.nl/carqax/carqxmappolv06a.png

De belangrijkste wijziging is dat de westelijke van de twee uitsteeksels richting Tholenië wat meer is opgevuld om aan te sluiten bij de recent gepubliceerde kaart van Tholenië. Concreet betekent dit het volgende:
- Het bestaan van de snelweg V6 tussen Fischenfort (Tholenië) en Xeze. Ook de ringweg van Ulde valt hieronder. Het stuk ertussen is gepland danwel in aanbouw (dat moet ik nog beslissen).
- Er ligt een hoofdweg tussen Ulde en Koenigsbourgh (Tholenië).
- De weg tussen Ulde en Vevurevede is geüpgraded naar een hoofdweg.
- Er ligt een overige weg vanuit Vevurevede naar Tholenië (voorstel; TzM23 moet dat nog goedkeuren)
- Er liggen twee rivieren, waarvan de één in de ander uitmondt; het ensemble stroomt vervolgens Tholenië binnen om via Bad-Iyenhausen vervolgens bij Tollkammer in de Riehn uit te monden.

Verder heb ik de reeds bestaande V3 tot in Tholenië doorgetrokken, her en der wat Tholeense en één Carthaamse plaats toegevoegd. De exacte locaties hiervan zijn uit de losse pols, dus daar kunnen wat fouten in zitten. Ik had ook nog wat plaatsen in Dumerië kunnen toevoegen, maar daar denk ik nu pas aan... :(

Tot slot ligt er nog een hoofdweg vanuit het oostelijke uitstulpsel in Tholenië naar de Tholeense plaats Rohmanshorn (eveneens ter goedkeuring van TzM23).

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: zo 29 dec 2013, 18:44
door TzM23
Ik ga met alles akkoord. :d

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: zo 29 dec 2013, 18:46
door Dulminis
Hoera :D

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 18:07
door Dulminis
Alweer een kaartupdate: http://www.dulminis.nl/carqax/carqxmappolv06a.png

Hierin nog wat aanvullingen in het noordwestelijke uitsteeksel in Tholenië (een paar nieuwe dorpjes, wat nieuwe infrastructuur) alsook de toevoeging van streeknamen.
Verder heb ik de kustlijn van Dumerië (globaal) wat in overeenstemming gebracht met die op de kaart van Dumerië zelf en wat Dumerische plaatsen toegevoegd.

Cȧrq́ax heeft tien geografische streken, die politiek overigens niet per se een eenheid zijn, maar meer bijdragen aan volksaard en karakter van de gemiddelde Karktiër dan de officiële administratieve indelingen doen. De grenzen van de streken zijn niet precies, hoewel er in sommige gevallen duidelijke natuurlijke grenzen van bestaan. De streken luiden als volgt:
- Ėqtau (kustgebied; lett. 'Zee')
- Xėzii Ėlźa (lage stroomgebied van de rivier de Elza; van de noordzijde van Oca tot aan het meer)
- Cov́i (stroomgebied van de rivier de Cov́i)
- V́ėcizin (de smalle zuid- en zuidoostoever van het meer, lett. 'Bocht')
- Ezili Ulvak (oostelijke oever van het meer)
- Źav́oi Ėlźa (hoge stroomgebied van de rivier de Elza; van het meer tot aan Xila)
- F́ȧzebuli Ru̇dex (West-Roeden)
- Ezili Ru̇dex (Oost-Roeden)
- Ṕȧnėxe (hooggebergte)
- Nıgasqila (Nagaskië)

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 18:31
door TzM23
Ziet er goed uit. Alleen heb ik de naam Roeden veranderd in Ro(o)den.

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 19:13
door Dulminis
^^ Ik heb het aangepast in mijn woordenlijst van geografische aanduidingen. Bovenstaande vertaling is sowieso niet per se officieel, dus ieder mag er van maken wat hij/zij wil. Ro(o)den is wel de Nederlandse vertaling van Rudenz, toch?

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 19:17
door TzM23
Daar heb je gelijk in, maar Roden (of Rooden) is de "officiële" Nederlandse spelling. Je mag natuurlijk ook Roeden gebruiken. ;)

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 19:27
door TBR
In Ardeim en Solwezië wordt gewoon de Duitse naam Rudenz gebruikt.