Pagina 8 van 8

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: do 23 jun 2016, 19:31
door Dulminis
^^ Hoezo "eindelijk"? De meeste van bovengenoemde wegen zijn al lange tijd geleden gepland en hun bouw begonnen...

Maar het klopt dat er in de komende paar jaar een paar essentiële stukken weg klaar zullen zijn; met name het stuk V1 in het oosten (ik weet eigenlijk niet hoe het met de aansluitende weg in Schellingen staat; die was ook onder constructie, maar zolang die nog niet af is, gaat het stuk V1 in Kartjas nog van nergens naar bijna-nergens...), en de weg tussen Oca en Carthamië.

Het grootste en kostbaarste nog niet volledig goedgekeurde project is op termijn echter de constructie van de V6 die t.z.t. een transit tussen Tholenië en Dumerië moet vormen, maar het kan nog vele jaren duren voordat die route af is.

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: zo 26 jun 2016, 17:40
door Dulminis
Ik weet niet of ik dit al gedaan had, maar hier is een kaartje met de sporende en niet sporende wegen van Kartjas.

Operationeel
Groen: in goede staat
Geel: weinig onderhoud gewenst en/of onderhoud momenteel aan de gang
Oranje: onderhoud gewenst
Rood: veel onderhoud gewenst; staat te boek als gevaarlijk

Niet operationeel
Paars: wie hier toch met zijn trein wil gaan rijden, is niet goed bij zijn hoofd

http://www.dulminis.nl/carqax/maprailway.png
Afbeelding

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: wo 08 mar 2017, 20:28
door Dulminis
Zo. Het hek is van de kerk; er komt een nieuwe kaart van Kartjas.

De huidige kaart was de eerste ooit die ik in inkscape maakte en er zitten dus nog allerlei onvolkomenheden in, onder andere ook slecht aansluitende landen. Deze kaart is dus een soort inkscapegoat, die maar snel moet vervangen worden. Ik laat jullie zsm iets zien :D

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: wo 22 mar 2017, 01:02
door Dulminis
Update: er is een nieuwe kaart van Kartjas in een ver gevorderd stadium, hoewel er nog veel werk moet verzet worden.

Ik loop echter momenteel tegen het probleem aan dat mijn huidige desktopcomputer na negen jaar trouwe dienst de geest aan het geven is en vaker niet dan wel nog opstart. Mijn laptop was oorspronkelijk alleen voor mijn lessen bedoeld, dus daar staat een minimale hoeveelheid bruikbare programma's op, wat o.a. betekent dat ik mijn websites momenteel niet kan updaten. Een nieuwe computer is nakend (wellicht eind deze maand al), en dan moet ik me gaan verdiepen in het updaten van mijn webdesignsoftware (Frontpage 2003 mag immers wel eens vervangen worden voor iets moderners).

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: wo 22 mar 2017, 06:59
door BlaZ
Dulminis schreef: wo 08 mar 2017, 20:28 Zo. Het hek is van de kerk; er komt een nieuwe kaart van Kartjas.

De huidige kaart was de eerste ooit die ik in inkscape maakte en er zitten dus nog allerlei onvolkomenheden in, onder andere ook slecht aansluitende landen. Deze kaart is dus een soort inkscapegoat, die maar snel moet vervangen worden. Ik laat jullie zsm iets zien :D
Voor een eerste kaart in inkscape was het resultaat toch zeer uitstekend als ik eerlijk moet zijn.

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: do 23 mar 2017, 21:34
door TBR
Misschien kan je het voorlopige resultaat hier ondertussen al eens tonen om ons zoet te houden? 0:)

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: za 25 mar 2017, 21:15
door Dulminis
^^ Zodra mijn nieuwe computer er is en ik mijn websites weer kan uploaden.

EDIT: Ik heb een kleine versie op Geopoeia geüpload. De hoogte is nagenoeg af (alleen Kwang Yung heb ik afgeraffeld; dat moet later nog eens beter).
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 17:14
door Dulminis
Maar weer eens verder met de kaart:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Een link naar een grotere versie extern

Namen toevoegen is tamelijk vervelend geworden; sinds ik mijn nieuwe computer heb en/of sinds updates van Inscäpe worden de diakritische tekens na export uit Inkscäpe niet meer goed weergegeven (zelfs niet in Arial; so much for the foroutgang), dus ik moet alle puntjes en streepjes handmatig aan elke letter toevoegen om te voorkomen dat ze hoog boven hun letters gaan zweven. (Om het nog ergerlijker te maken, weet ik niet of ik tevreden ben over het tot nu toe gebruikte lettertype, maar bij elke verandering verschuiven waarschijnlijk de puntjes en streepjes dus een eventuele verandering gaat me nog meer werk opleveren.)

Nieuw sinds de vorige versie:
- Plaatssymbolen in Schellingen, Tholenië en Carthamië. Die heb ik overigens al enkele maanden geleden toegevoegd en ik kwam er net achter dat er wat discrepanties zijn tussen wat ik heb toegevoegd in Tholenië en wat er op de recentste kaart van Tholenië aan plaatssymbolen staat. Daar moet ik later dus nog eens naar kijken.
- De namen van plaatsen groter dan 50.000 inwoners (waarbij de Karktische namen in Tholenië, Schellingen en Dumerië nog moeten worden toegevoegd, alsook de Duitse namen van Karktische plaatsen in het noorden en noordoosten).

Wat verder nog moet:
- Overige plaatsnamen
- Namen van landen
- Namen van natuurlijke toestanden, zoals rivieren, bergen etc.
- Bergsymbolen
- Grenzen van Steden en Velden
- Spoor
- Wegnummers

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: di 10 okt 2017, 14:18
door TBR
Mooie kaartstijl, maar is deze nu minder gedetailleerd dan de vorige? Ook steekt het blauw van de rivieren niet zo goed af tegen het blauw van de wegen...

Re: [CQX] Kaarten en infrastructuur

Geplaatst: di 10 okt 2017, 20:37
door Dulminis
Deze is tot nu toe minder gedetailleerd; nog niet alles staat erin (zoals gezegd ben ik volledig opnieuw begonnen).

Goed punt van het blauw; het is al verschillend, maar het kan nog verschillender.