[ATL] Internationaal wegennet

[ATL] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

[ATL] Internationaal wegennet

Bericht door Kaaiman » di 15 mar 2011, 13:55

Van het Wegenforum enkele flarden van een omvangrijke discussie op forum en chat over de invoering van internationale routenummers of -namen op Atlantidië.
Marcel, Vr 19 Jun 2009, 17:44 schreef:Hier een kaart(je):

Afbeelding

Alle routes op een rij, waarbij oneven Noord-Zuid zijn, en even Oost-West:

- I-3 Klasse I : (HM) Minich, Stenstadt, Resgard, Musstal, Rabensburgh, Djürck (RFL).
- I-5 Klasse I : (HM) Nikastadt, Dukejo, Regaponto, Dabrim-Ößnabrück, Lubah-Neuthalhavn, (RFL)
- I-6 Klasse I : (HM) Neu Hafental, Regaponto, Urbalongi (SUS)
- I-8 Klasse I : (RFL) Djürck, Lubah-Neuthalhavn, Brimmerhavn, ?? (SUS)
~
- I-23 Klasse II : (HM) Resgard, Glaciurbo, Soleco (RBM)
- I-35 Klasse II : (HM) Stenstadt, Fluapramoj, Knp Johanomonto [A5](RBM)
- I-41 Klasse II : (HM) Men Ggdk, Aldstadt, Nikastadt, Hendeln, ?? (SUS)
- I-45 Klasse II : (RBM) Pinto, Foraloko, Zänderdorf, ?? (SUS)
- I-46 Klasse II : (HM) Resgard, Fluapramoj, Dukejo, Hendeln (HM) [Vanwege onvoltooide snelweg, verloopt deze route over secundaire wegen).
- I-51 Klasse II : (RFL) Rabensburgh [A6], Zänderdorf, ?? (SUS)
- I-74 Klasse II : (RFL) Osprossenburgh, Rabensburgh, Skeveninge (RFL)
- I-88 Klasse II : (RFL) Rabensburgh, Lubah-Neuthalhavn (RFL)
~
- I-211 Klasse III : (HM) Musstal, Hennenthjem Havn (RFL)
- I-313 Klasse III : (HM) Bremer, Ehabejo [A7](RBM)
- I-315 Klasse III : (HM) Dal Tyror, Sörinne, Nikastadt (HM)
- I-451 Klasse III : (RBM) Tisejo [A9], Regakortoj, Triveroj [A1] (oude I-5) Na voltooiing A1 is dit I-451 geworden)
- I-551 Klasse III : (RBM) Regaponto, Altamonteto, ?? (SUS)
- I-842 Klasse III : (RFL) Gray Hexdrndall, Voderendorf (RFL)
- I-888 Klasse III : (RFL) Autostrada 672 ten noorden van Lubah-Neuthalhavn.

De kaart die hier voor gebruikt is is meer dan een jaar oud. Derhalve staan er de oude wegnummers op, en diverse wegen zijn voltooid, of gedegradeerd. Vragen, op- of aanmerkingen, route toevoegen, wijzigen? Meld het mij, ga ik kijken of het gewijzigd kan worden.
Kaaiman, Za 20 Jun 2009, 9:11 schreef:Waarom heeft die I-nummering zoveel gaten? Als je een nieuw nummeringssysteem invoert, is deze in bijna alle gevallen logisch. Het wordt pas onlogisch na verloop van tijd door de ontwikkelingen in het wegennet...
Marcel, Za 20 Jun 2009, 9:25 schreef:Gaten? Ik heb geprobeerd om de belangrijkste routes een I-nummer te geven. Het is niet mijn bedoeling om ook elk binnenweggetje zo'n nummer te doen.

Of bedoel je gaten in de wegnummering? Alles opeenvolgend vind ik ook niks. daarom heb ik dit 'grid' systeem bedacht.
Kaaiman, Za 20 Jun 2009, 10:24 schreef:Ik kan er niet enthousiast van worden eerlijk gezegd.
Marcel, Za 20 Jun 2009, 10:53 schreef:Het is je goed recht Kaaiman. Je had al aangegeven dat RBM niet mee wilde doen.
Theodoor, Za 20 Jun 2009, 11:04 schreef:^^ Het kan inderdaad veel logischer, voorbeeldje voor bijv. een I1: Vanaf Sorinne (HM) naar Skeveninge (RFL).
Mhkamp: Nog even over de I315, ik snap niet helemaal hoe het zit, je rijdt dus op de I315 gaat een brug over en ineens rij je op de I5.

En nog een aantal voorwaarden die ik wil als ik het in HM ga invoeren:
- Het wordt in alle 4 de landen ingevoerd.
- Het liefst heb ik dat in alle 4 de landen alleen het I-nummer wordt weergegeven zoals België en de Scandinavische landen doen met E-nummering, dan krijg je niet zoals in veel landen met E-nummering dat het E-nummer een beetje wegvalt en eigenlijk door niemand wordt gebruikt.
-En er komen minder wegen die aan de nummering deelnemen, alleen een aantal noord-zuid en oost-west assen om te zorgen dat je makkelijk van bijv. Resgart naar Reĝaponto gaat rijden door één of twee I-nummers te volgen. (Dus alle belangrijke steden met elkaar verbinden, en ja dus wel TOTSO's gebruiken.) ;)
Kaaiman, Za 20 Jun 2009, 11:12 schreef:Brilamontië is tegen overruling van het eigen nummeringssysteem.

Er wordt voorgesteld om alleen de allerbelangrijkste internationale snelwegen een herkenbare, intrernationaal goed uitspreekbare naam te geven.

De route Rabensburgh - Reĝaponto - Nikastadt (A1 - A1 - A3) zou bijvoorbeeld op onderborden als volgt aangeduid kunnen worden:
'/|\ Interatlantidia'

(Lees voor /|\ een snelwegsymbool)
Marcel, Za 20 Jun 2009, 11:23 schreef:Daar loopt de I-3 al. Dus een I-1 zal er niet komen, en dubbelnummering probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen. Skeveninge heeft geen belangrijke veerhavens, dus een klasse I verbinding zal Skeveninge niet krijgen.

Terugkomend op de I-315 : De I-315 is een in Hochmark gelegen Klasse III verbindingsweg. Dat houd in dat deze weg er is gekomen, om diverse redenen.
- Gezien het stedelijke karakter (hoek Nikastadt, Sörinne, Men Ggdk) en de eilanden die er om heen liggen vond ik het goed daar een I-nummer neer te leggen. Als deze hoek er niet was geweest, hadden de 'noordelijke' wegen en de Haroldtunnel geen I-nummer gehad.
- De I-41 is doorgetrokken naar Men Ggdk, en wanneer de Kilarnohar (Goed geschreven?) gestremd is is er een andere I-nummer.

Ik kijk dus niet naar intensiteiten op de weg, maar puur hoe een verbinding is. De I-5 begint in Nikastad, daar waar de I-315 afbuigt naar R1.

Kaaiman ziet er geen heil in, dus doet al niet mee. Heeft hij eerder ook al aangegeven.

De belangrijkste assen zijn:
- I-3 Klasse I : (HM) Minich, Stenstadt, Resgard, Musstal, Rabensburgh, Djürck (RFL).
- I-5 Klasse I : (HM) Nikastadt, Dukejo, Regaponto, Dabrim-Ößnabrück, Lubah-Neuthalhavn, (RFL)
- I-6 Klasse I : (HM) Neu Hafental, Regaponto, Urbalongi (SUS)

@ Kaaiman : Zou kunnen, maar dan heb je het over 1 verbinding. Er zijn meer snelwegen over het eiland, maar ik sta er niet negatief over.

Met deze wegen zijn de hoofdsteden goed verbonden, en ja er zitten TOTSO's tussen (Je ontkomt er toch niet aan, weet ik ook wel). Om het helemaal compleet te maken moet ik het verloop van de wegen in Sustulia hebben, maar gezien de tijd die Kaaiman heeft, moeten we daar nog een aantal jaar op wachten. Als dit bekend is, ga ik zekers weer kijken of er gewijzigd kan worden.
Theodoor, Za 20 Jun 2009, 11:47 schreef:
Kaaiman schreef:Brilamontië is tegen overruling van het eigen nummeringssysteem.

Er wordt voorgesteld om alleen de allerbelangrijkste internationale snelwegen een herkenbare, intrernationaal goed uitspreekbare naam te geven.

De route Rabensburgh - Reĝaponto - Nikastadt (A1 - A1 - A3) zou bijvoorbeeld op onderborden als volgt aangeduid kunnen worden:
'/|\ Interatlantidia'

(Lees voor /|\ een snelwegsymbool)
Kijk daar ben ik ook voor, en ik vind eerlijkgezegd met een onderbord nog beter als wat ik in gedachten had...
Mhkamp: je hoeft hem niet helemaal tot skeveninge door te laten lopen... Ik bedoel iniedergeval dat je dan dus een InterAtlantidia Capital Road hebt die toevallig door loopt tot Skeveninge.
In Europa heb je ook wel E-wegen waar haast geen buiternlanders overheen komen.
Marcel schreef:Daar loopt de I-3 al. Dus een I-1 zal er niet komen, en dubbelnummering probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen. Skeveninge heeft geen belangrijke veerhavens, dus een klasse I verbinding zal Skeveninge niet krijgen.
Ik zou daar toch de I1 voor gebruiken aangezien je langs de hoofsteden komt en dus een belangrijke. In HM is de A1 ook ooit A1 genoemd omdat dit een hele belangrijke weg was destijds. Als HM nu alles zou hernummeren zou de A2 het nummer A1 krijgen...
Kaaiman, Zo 05 Jul 2009, 12:33 schreef:Op het eiland Atlantidië wordt nagedacht over een internationaal routesysteem. Het Frankenlandse voorstel houdt een nummering in, maar Brilamontië en Hochmark zagen daar weinig heil in, omdat de borden daar zo chaotisch van worden als je ze toepast naast reguliere nummering. Sustulië zag wel wat in het principe nummering, maar dan met flinke wijzigingen in het voorgestelde systeem.

Een voorstel van Brilamontische zijde kon op het hele eiland op goedkeuring rekenen: naamgeving aan internationale snelwegen.

Alleen bestaande autosnelwegen en momenteel in aanleg zijnde autosnelwegen komen in aanmerking voor de routenaamgeving.

Omdat in alle 4 landen andere talen worden gesproken, was het zaak om de naamgeving zo internationaal mogelijk te houden. Een route krijgt dan ook over de gehele lengte dezelfde naam die in alle landen waar de weg doorheen komt goed is uit te spreken.

Om verwarring rond het woord 'autosnelweg' te vermijden en om ruimte te besparen, wordt voorgesteld de snelwegnaam te laten voorafgaan door een autosnelwegsymbool.

Een volgend criterium is dat je eenmaal op de hoofdroute aangekomen je aan de hand van bebording de route moet kunnen volgen, dus de naam moet in elk geval op knooppunten verschijnen, en sowieso bij TOTSO's. Verwijzingen vanaf het OWN naar de hoofdroute met naam is optioneel.

In principe is de kleurstelling en het lettertype gewoon de in het land gebruikelijke voor snelwegen. In Brilamontië zal dat dus wit op groen zijn (Clearview Hwy); voor Frankenland wit op blauw (DIN1451).

De volgende routes staan inmiddels (grotendeels) vast:

/|\ Interatlantidia
Betekent: Interatlantidische route, de allerbelangrijkste internationale wegas op het hele eiland.
Route: Dal Tyror (HM\YO) - Nikastadt (HM) - Goldar (HM) - Reĝaponto (RBM) - Osprossenburgh (RFL)
Wegnummers: B3 - A3 - B3 - A3 | A1 | A1
Lengte: (voorlopig vastgesteld) 480 km
De verlenging vanaf Osprossenburgh naar ofwel hoofdstad Rabensburg, ofwel havenstad Lubah-Neutalhavn staat nog niet helemaal vast. Gekeken moet ook worden naar een eventueel op een later tijdstip uit te breiden internationale netwerkstructuur, waarbij zo min mogelijk veranderingen in naamgeving op dienen te treden.

/|\ Dumara
Betekent: Du = 2, maro = zee (vgl. Lat.), de weg die twee zeeën en teven havensteden met elkaar verbindt.
Route: Neu Hafental (HM) - Reĝaponto (RBM) - Fortiporta (SUS) - Urbalongi (SUS)
Wegnummers: B2 - B7 | A5 - A1 - A3 | 3
Lengte: 420 km

Hieronder een overzichtskaartje met het nieuwste voorstel. De dungestippelde lijnen zijn bestaande of in aanleg zijnde snelwegen, waar de routenaamgeving nog ter discussie staat. De dikgestippelde delen zonder nummer zijn ontbrekende schakels in het snelwegennet.

Afbeelding
Ties, Zo 05 Jul 2009, 15:07 schreef:Echt een mooi idee, en goed geïntegreerd op de bewegwijzering. Dit plan laat maar weer eens zien hoe handig samenwerking is. De Tyssische bevolking vindt het bijna jammer dat Tyssië geen buurland heeft ;)

Even over de routering: het lijkt mij handiger om de Interatlantidia naar Lubah-Neutalhavn door te trekken in plaats van Skeveninge om twee redenen.
- Je creëert een goede noord-zuidroute, en niet zo'n Nederlands gevalletje A7 of A28.
- Het voorkomt een ellenlange dubbelnummering met de rode route.
Kaaiman, Zo 05 Jul 2009, 15:33 schreef:De groene route is de route waar nu over getwijfeld wordt, de bruine is een mogelijke nieuwe route. Als de groene wordt doorgetrokken naar Lubah-Neutalhavn, is de bruine route het meest logisch. Er moeten dan nog wel heel wat kilometers autosnelweg worden aangelegd, met name in Sustulië. Van lange dubbelbenamingen is geen sprake. De stippellijn met 2 kleuren geeft gewoon aan dat de route groen óf bruin moet worden.

Brilamontië vindt dat de groene route beter helemaal naar Skeveninge kan gaan, om zo een kust-tot-kustverbinding te krijgen; bovendien kan het een impuls geven aan de plaatselijke economie van Skeveninge. Daarnaast is Hennenthjem een belangrijke havenstad, waar ook Brilamontische belangen spelen uiteraard.

Frankenland vindt dat de route het beste via het oostelijke gedeelt evan de A10 kan gaan totaan de A6 bij Rabensburgh, om zo de korste verbinding met de weg naar het vliegveld en Lubah-N'havn te hebben. (eerder plan van RBM-zijde was A10-west totaan A6).

Sustulië vindt dat de route niet via Rabensburgh moet, maar moet eindigen bij Lubah-Neutalhavn. Zo komt de bruine route Skeveninge - Rabensburgh - Osprossenburgh - Harena - Urbalongi beter uit als dwarsverbinding, wat mooi aansluit bij een visgraatstructuur met de /|\ Interatlantidia als stamweg.
Marcel, Zo 05 Jul 2009, 18:05 schreef:
Ties schreef:Even over de routering: het lijkt mij handiger om de Interatlantidia naar Lubah-Neutalhavn door te trekken in plaats van Skeveninge om twee redenen.
- Je creëert een goede noord-zuidroute, en niet zo'n Nederlands gevalletje A7 of A28.
- Het voorkomt een ellenlange dubbelnummering met de rode route.
Hierop reagerend:
Kaaiman en ik hebben het er wel overgehad, maar ik zie er niet zo'n heil in. De A1 is na Hennenthjem Havn eigenlijk meer een weg voor lokaal verkeer. Ik had geoppert om de route te laten lopen op de A10-oost, tot aan knooppunt Graßer Kreutz (A6/A107), maar daar wilde Kaaiman niet aan.

Mocht het zo zijn dat ik Autostrada 5 open (plannen liggen er), begint deze TEN ZUIDEN van Rabensburgh(-Airport). De 5 die er nu op staat zal dan minstens een even nummer in de 40-serie krijgen.
Kaaiman, Zo 05 Jul 2009, 18:56 schreef:Marcel, je moet jouw eigen nummeringssystem los zien van de internationale routenaamgeving. Die naamgeving is juist bedoeld om verschillende wegnummers tot één (internationale) route te smeden!

E-wegen lopen vaak ook over verschillende wegnummers. Kijk alleen al naar de toch vrij logische route E30 in Nederland: A12 - A27 - A28 - A1.

Een omnummering van bijvoorbeeld de A5, enkel en alleen omdat de internationale route niet jouw noord-zuidsysteem volgt is onzin. Laat die A5/Sec5 gewoon lekker 5, en maak een tussenliggende weg tussen de A1 en A5, voor mijn part de A68. Dat er dan een internationale route komt met verschillende wegnummers is dan helemaal niet van belang. Van belang is wel dat de route zo veel mogelijk gestroomlijnd wordt, dus niet te vaak hoeven afslaan en in/uitvoegen. Dat is prima te bereiken met vorkknooppunten en trompetjes.

Doorntje nummert de B2 en B7 toch ook niet om, om zo maar een enkel nummer te krijgen voor die internationale route? Het aangeven van /|\ Dumara is voldoende! Dat de A1 in RBM één route is, is een keuze uit het 'verleden' om een noord-zuidweg te creëren met één nummer. Met deze routenaamgeving had het zuidelijke deel best nog A6 kunnen heten, zoals het voor '1977' was.

Je moet jouw eigen nummeringssysteem zien als nationaal, en het routenaamgevingssysteem als internationaal. Hoe je het ook wendt of keert, het grensoverschrijdend verkeer zal altijd minder zijn dan het verkeer binnen de eigen grenzen, dus ook van ondergeschikt belang aan de wegnummering!
Marcel, Zo 05 Jul 2009, 19:08 schreef:
Kaaiman schreef:Marcel, je moet jouw eigen nummeringssystem los zien van de internationale routenaamgeving. Die naamgeving is juist bedoeld om verschillende wegnummers tot één (internationale) route te smeden!
Eens!
Kaaiman schreef:Een omnummering van bijvoorbeeld de A5, enkel en alleen omdat de internationale route niet jouw noord-zuidsysteem volgt is onzin. Laat die A5/Sec5 gewoon lekker 5, en maak een tussenliggende weg tussen de A1 en A5, voor mijn part de A68. Dat er dan een internationale route komt met verschillende wegnummers is dan helemaal niet van belang. Van belang is wel dat de route zo veel mogelijk gestroomlijnd wordt, dus niet te vaak hoeven afslaan en in/uitvoegen. Dat is prima te bereiken met vorkknooppunten en trompetjes.
Dat doe ik ook wel, maar geef alleen aan dat de nummer, zoals deze in de kaart vermeld staat niet goed is. Ik ben bezig met plannen om een "kreuz Osprossenburg" volgens Knooppunt Kvarbantoj aan te leggen, al gaat dat nog enige jaren duren.
Kaaiman schreef:Doorntje nummert de B2 en B7 toch ook niet om, om zo maar een enkel nummer te krijgen voor die internationale route? Het aangeven van /|\ Dumara is voldoende! Dat de A1 in RBM één route is, is een keuze uit het 'verleden' om een noord-zuidweg te creëren met één nummer. Met deze routenaamgeving had het zuidelijke deel best nog A6 kunnen heten, zoals het voor '1977' was.
Nee, dat begrijp ik ook nog wel, en ik ga ook niet alles omnummeren. De wegnummers die ik zo heb uitgevonden blijven staan
Kaaiman schreef:Je moet jouw eigen nummeringssysteem zien als nationaal, en het routenaamgevingssysteem als internationaal. Hoe je het ook wendt of keert, het grensoverschrijdend verkeer zal altijd minder zijn dan het verkeer binnen de eigen grenzen, dus ook van ondergeschikt belang aan de wegnummering!
Ook dat is zo.
Kaaiman, Di 07 Jul 2009, 19:47 schreef:Na veel discussie en bijna een opschorting van de implementatie van het systeem zijn dan toch eindelijk de knopen doorgehakt. En de vorige zin is écht waar! Theodoor, Marcel en ik hebben behoorlijk moeten touwtrekken tot er iets uitrolde waar we alledrie mee in konden stemmen. Het was net een politiek debat in de chatbox. :P

Aan de criteria is in feite niets gewijzigd, maar de implementatie ging behoorlijk moeizaam.

De routenaam /|\ Interatlantidia is vanwege oppervlaktebesparing, uitspraak en dergelijke ingekort tot /|\ Atlantidia.

Ook is besloten dat /|\ Atlantidia in Frankenland definitief zal eindigen bij Rabensburgh.
Marcel, Di 07 Jul 2009, 20:01 schreef: :lol: Ja, dat was wel mooi, ja. Eigenlijk had je de Reĝa Ĵurnalo de Brilamontio een mooi artikel kunnen schrijven
Vinny, Wo 08 Jul 2009, 18:07 schreef:Leuk om te lezen. Dan hebben jullie ook ervaren hoe het E nummer-routenetwerk tot stand is gekomen
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: [ATL] Internationale routenamen

Bericht door MikeS » ma 16 mei 2011, 16:42

wat is de continentiële routenummer van Borealië??

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [ATL] Internationale routenamen

Bericht door Theodoor » ma 16 mei 2011, 16:46

Dit topic is voor Atlantidische routenamen, zoals de prefix al aangeeft [ATL]. Je kunt je vraag stellen in het topic "Intercontinentaal wegennetwerk".

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATL] Internationale routenamen

Bericht door Kaaiman » di 17 sep 2013, 21:31

Sustulië doet een voorstel om het netwerk van routenamen uit te breiden met een grote ringautoweg over het eiland, via Sustulië, Hochmark en Frankenland. Voorstel voor de naam /|\ Circulara

Qua route is het voorstel als volgt:

Fortiporta [1, aansluiting /|\ Dumara]
Harena [7]
Sudostia [7]
RFL [A6]
Lubah-Neutalhavn [A6]
Rabensburgh [A10 - A1, aansluiting /|\ Atlantidia]
Hennenthjem-Havn [A15]
HMK [B2]
Neu Hafental [B2, aansluiting /|\ Dumara]
Resgart [B2]
Birl [B2, aansluiting /|\ Atlantidia]
Minich [A1]
Hendeln [A1]
SUS [9]
Isdera [9]
Fortiporta [3].

Sustulië is benieuwd naar de mening van de betrokken landen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [ATL] Internationale routenamen

Bericht door Marcel » di 17 sep 2013, 21:40

Kaaiman schreef:Sustulië doet een voorstel om het netwerk van routenamen uit te breiden met een grote ringautoweg over het eiland, via Sustulië, Hochmark en Frankenland. Voorstel voor de naam /|\ Circulara

Qua route is het voorstel als volgt:
RFL [A6]
Lubah-Neutalhavn [A6]
Rabensburgh [A10 - A1, aansluiting /|\ Atlantidia]
Hennenthjem-Havn [A15]

Sustulië is benieuwd naar de mening van de betrokken landen.
Frankenland behoort tot het Intercontinentale wegennetwerk en wil niet verder uitbreiden wat namen betreft. De huidige naam blijft bestaan, al is dat onder druk van RBM gedaan, maar er is een risico dat ze verwijderd worden.

De gehele A6 is C495 (A10 - Grens Sustulië);
De Ring A10 is C958;
De gehele A15 is C954.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATL] Internationale routenamen

Bericht door MandelSoft » di 17 sep 2013, 23:43

Het idee was een beetje van mijn kant dat de internationale wegen in Atlantidië ook een C-nummer krijgen toegewezen, op basis van de route die al een naam hebben. Dat je het nummer in Brilamontië, Hochmark en Sustilië niet aangeeft is jullie beslissing, als er maar een indicatie is van een internationale route ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATL] Internationaal wegennet

Bericht door Kaaiman » do 13 nov 2014, 10:23

Wat betreft internationale wegverbindingen: Sustulië is met Frankenland in gesprek over een nieuwe internationale oeververbinding bij Höllstedt.

In de huidige situatie is er tussen beide landen een veerpont. Sustulië zet echter in op een nieuwe autosnelwegverbinding Fortiporta - Bloniatuvi - Höllstedt - Rabensburgh, om zo de beide hoofdsteden op een zo rechtstreeks mogelijke manier met elkaar te verbinden. Concreet gaat het dus om een nieuwe snelwegverbinding tussen Bloniatuvi en Höllstedt.

Zo'n vaart zal het voorlopig nog niet lopen. De eerste stap op weg naar deze nieuwe verbinding is een wegverbinding met brug en grenskantoren om de veerpont te vervangen. Het gaat om een verbinding tussen de Sustulische weg 61 en de Frankenlandse Sec40. Het is de bedoeling dat deze brug meteen op volledige breedte wordt aangelegd, dus 2x2 rijstroken en een parallelweg. De grenskantoren zullen op Sustulisch grondgebied worden gebouwd. De totale lengte van de nieuwe weg is 5,5 km.

De beide landen hopen nog dit jaar een akkoord te bereiken. Als dat lukt, zal de verbinding naar verwachting in 2019 opengesteld kunnen worden.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATL] Internationaal wegennet

Bericht door Kaaiman » ma 30 mar 2015, 10:07

Hochmark en Frankenland hebben vorige week een akkoord bereikt over de aanleg van de nieuwe internationale snelweg Müsstal-Syd - Bächner Dreieck. Dit is een doortrekking van de Hochmarkse B4 naar het zuiden. Op Frankenlands grondgebied krijgt de weg het nummer A3 en zal bij het gehucht Bächne aansluiten op de A38. Hoewel de B4 een tolautosnelweg is, zal de B4 tussen de ring Müsstal en de grens tolvrij blijven.

De aan te leggen snelweg is ruim 18 km lang, waarvan 10 km in Hochmark en 8,5 km in Frankenland en moet in het voorjaar van 2018 worden geopend.

Er komt een grenscomplex, maar bij wijze van proef zullen er het eerste jaar vanaf de opening geen permanente grenscontroles zijn. De grensovergang zal 24/7 geopend zijn. Dan wordt geëvalueerd of de nieuwe manier van werken aan de grens zal worden voortgezet.

Afbeelding
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATL] Internationaal wegennet

Bericht door Kaaiman » di 23 aug 2016, 22:03

De verschillen tussen de huidige kentekenplaten van de Atlantidische landen van normale personenauto's.

Afbeelding

Duidelijk te zien is dat elk land een iets andere interpretatie heeft van de blauwe band. De Frankenlandse blauwe band is vrij licht, waardoor de vlag mooi tot zijn recht komt, terwijl Brilamontië een donkere kleur heeft gekozen die niet zoals lichtblauw vloekt met geel. Sustulië heeft ook voor een donkere tint gekozen vanwege de verwijzing naar het donkerblauw in de vlag.

In Hochmark zijn er ook plannen om een blauwe band in te voeren, maar tussen beide deelstaten komt men er niet helemaal uit wat het ontwerp moet worden, met name welke naam, vlag en landcode op de kentekenplaten moet komen: die van de deelstaat (HM en YO) of die van het land (ook HM). Of de deelstaatnaam met gewoon de nationale vlag en HM in de blauwe band.

Hoewel die laatste optie het meest voor de hand ligt, willen veel Yunoi niet met 'HM' rondrijden. Er zijn al veel blauwe stickers in omloop met de vlag van Younotrostino en YO eronder. Als reactie daarop is men ook in Hochmark-Land de eigen deelstaatvlag met HM gaan plakken. Dit heeft de situatie er niet bepaald makkelijker op gemaakt. Voorlopig gebeurt er dus maar niets.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATL] Internationaal wegennet

Bericht door SjorsB » di 23 aug 2016, 22:30

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de (Europese) blauwe band, maar het wordt zo wel een mooi uniform geheel [emoji106]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast