Pagina 1 van 3

[BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: wo 05 okt 2011, 19:41
door MandelSoft
Afsplitsing van [ATL] Transrapid - Kaaiman

In Schellingen zelf zijn een flink deel van de spoorwegen geschikt om 200 km/u te rijden (ontwerpsnelheid: 240 km/u). De intercities rijden al 180 km/u en met de aanleg van een paar speciale HST-trajecten is er één directe HST-verbinding tussen Barte (RBU) en Konrad (IM), met tussenstops in Schellingen-Stadt (BRS) en Muensterwald (BRS). Nu gaat de HST tussen Muensterwald en Konrad nog via Alphain en Guilliano.

Over de andere landen heb ik geen informatie. Vooral de topics van Nova Hollandia blijven naar mijn mening oncomfortabel stil...

Re: [ATL] Transrapid

Geplaatst: za 08 okt 2011, 21:21
door sirdanilot
In Burghteland is er een binnenlandse hogesnelheidslijn tussen Mulder en N. Vlissingen. Deze kan worden doorgetrokken naar Schellingen, maar dat wordt wel erg duur. Er is al een reguliere trein naar Schellingen, en er zijn ook vluchten, en het is niet zeker of een HSL daarmee kan concurreren. Ook een hogesnelheidslijn naar Barte ziet men niet zitten, omdat er al binnenlandse vluchten naar Barte zijn (wat toch zo'n 500 kilometer van N. Vlissingen vandaan ligt).

Re: [ATL] Transrapid

Geplaatst: za 08 okt 2011, 22:58
door MandelSoft
Maar tussen Schellingen-Stadt en Barte kan een HSL wellicht rendabel zijn. Beide plaatsen liggen enkel 150 km van elkaar, en dan is de HSL een stuk sneller dan het vliegtuig.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 15 okt 2011, 17:09
door Koen
Een hogesnelheidslijn als verbinding Nieuw-Vlissingen - Barte is misschien niet rendabel, maar die lijn heeft tussenstations. Dus je moet het zien als de verbinding Nieuw-Vlissingen - Mulder - Teghenkant - Barte (- Schellingen-Stadt - Muensterwald - Konrad). Zo ontstaat er een hogesnelheidslijn tussen Nieuw-Vlissingen en Konrad. Bijna niemand zal de hele route in die trein zitten, zelfs voor Nieuw-Vlissingen - Barte pak je al het vliegtuig, maar voor kortere afstanden (Mulder - Teghenkant, Barte - Teghenkant, Mulder - Barte, Teghenkant - Schellingen-Stadt) kun je de hogesnelheidstrein pakken. Zo kan de lijn wel rendabel zijn.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: ma 26 dec 2011, 14:11
door TBR
Is het niet veel rendabeler om van Teghenkant een spoorlijn via Nieuweputten door te trekken naar Schellingen(-stad), het zou al helemaal geweldig zijn mocht Nova-Hollandia meedoen met het HSL-project. Misschien zou het zelfs mogelijk zijn dat Ardeim meedoet aan het HSL-project door middel van een tunnel (maar dan zou het Solwes-eiland wat meer naar Schellingen moeten opschuiven) zoals de kanaaltunnel, al is dat maar een voorstel en moet eerst bekeken worden hoe het nu precies zit met de Borealische HSL-verbindingen. Gaan alle leden van Borealië akkoord hiermee? Zo niet antwoord dan in dit topic.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 31 dec 2011, 15:21
door MandelSoft
Nova Hollandia heeft een tijd lang niets van zich laten horen (wat ik lastig vind, omdat ik nauwelijks met mijn buurland kan onderhandelen). De verbinding met Ardheim hangt er van af hoe ver Ardheim uit de Schellingse kust ligt (als het te ver is, dan moet het maar met de veerboot, wellicht een treinveer). Misschien ligt het land zelfs dichtbij genoeg voor het C-nummer systeem van Borealië!

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 31 dec 2011, 17:36
door TBR
Ik zal graag het eiland dicht genoeg plaatsen voor een tunnel :D

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: zo 01 jan 2012, 21:31
door sirdanilot
Burghteland zou een tunnel naar Ardeim ten zeerste toejuichen, omwille van de economie.

De HSL wordt niet tot Barte doorgetrokken, maar een doortrekking naar Nieuweputten heeft nog wel enige kans van slagen.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: zo 01 jan 2012, 22:36
door TBR
Is Barte te klein voor een HSL-verbinding?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: zo 01 jan 2012, 22:58
door MandelSoft
^^ Het is anders wel de grootste plaats in de omgeving. En zo is er ook een kust-tot-kust verbinding.

Waarschijnlijk ligt er niet een echte hogesnelheidslijn tussen de te realiseren oververbinding bij Malle (naar Ardheim) en Schellingen-Stadt, maar de Schellingse intercity's kunnen over het overgrote deel van het Schellingse spoorwegennet 200 km/u rijden, dus traag is de verbinding ook niet...

[BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 19:17
door TBR
Is er nog een stad die je de moeite waard vindt om de HSL-verbinding Bodegarde-Schellingen Hbf te laten stoppen (Malle niet meegerekend)?

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 19:25
door MandelSoft
Als ik zo nu kijk zal de huidige verbinding gaan via Opperefeldt en Varenz (waar de HST zal stoppen). De trein zal wel trager rijden bij Wursthal omdat de trein daar een scherpe bocht moet maken richting Hochbrucken en Schellingen. De bij de nieuwe HST-verbinding naar het noorden ri. Barte komt de oude verbinding te vervallen in het HST netwerk en zal deze worden overgenomen door reguliere inter-city treinen...

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 19:35
door TBR
Wat bedoel je, rijdt er nu opeens geen HST meer naar Barte?
De HST Bodegarde-Schellingen zal zo rijden: Bodegarde-Zuidstation~Malle~Varenz~Schellingen-Stadt-Hauptbahnhof
Nu nog de hamvraag: Wie zal de verbinding laten rijden? ARSO is kandidaat,maar waarschijnlijk zal hij gedeeld worden tussen ARSO en een Schellingse spoorwegmaatschappij

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 19:41
door MandelSoft
HAFRABAisfun schreef:Wat bedoel je, rijdt er nu opeens geen HST meer naar Barte?
Dat was nog een plan, de daadwerkelijke spoorlijn moet nog gebouwd worden. Zie deze posts:
http://atlantis.theodoordoorn.nl/viewto ... t=75#p2388
HAFRABAisfun schreef: De HST Bodegarde-Schellingen zal zo rijden: Bodegarde-Zuidstation~Malle~Varenz~Schellingen-Stadt-Hauptbahnhof
Nu nog de hamvraag: Wie zal de verbinding laten rijden? ARSO is kandidaat,maar waarschijnlijk zal hij gedeeld worden tussen ARSO en een Schellingse spoorwegmaatschappij
Misschien is het wel een idee dat de HST een joint venture is van alle betrokken spoorwegmaatschappijen (Schellingen Bahn, ARSO, Imaginian Railways) om zo de efficiency te vergroten en dat men beter op elkaar kan inspelen...

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 19:45
door TBR
Ah, zijn er plannen om de lijn door te trekken naar Konrad?
De lijn zal in Ardeim de Vastelandlijn of Continental Rail heten (misschien een idee voor de naam van de joint-venture)

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 19:52
door MandelSoft
Wat dacht je van TBR? (Trans-Borealian Railways)

Er is al een HST-service opgezet naar Konrad, alleen neemt die nu nog een omweg via Alphain. Daar wordt ook al aan gewerkt...

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 22:42
door TBR
Dan wordt de lijn naar Barte ook uitgevoerd door TBR

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: vr 06 jan 2012, 23:34
door sirdanilot
Hoho, dit gaat ons in Burghteland allemaal wat te snel ;)

Is het niet beter om de internationale treinen via Nieuweputten te leiden in plaats van Barte? Dat ligt veel meer op de route Schellingen - Mulder - N.-Vlissingen.

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: za 07 jan 2012, 00:03
door MandelSoft
^^ Tja, de HST-lijn is dan ook nog niet in aanbouw richting Barte. Ik heb bij dat project geschreven dat het nog in de RO procedure zit en het kan dus niet doorgaan. Daarnaast is er al wel een verbinding in aanbouw richting Nieuweputten.

Re: [BRS] Kaarten

Geplaatst: za 07 jan 2012, 00:23
door sirdanilot
Een regulier spoor tussen Nieuweputten en de grens ligt er ook al, maar Burghteland heeft voorlopig geen geld om daar op zeer hoge snelheden een trein over te laten rijden. De HSL ligt nu in een spoedprocedure tussen Mulder en Teghenkant; verder naar het westen zal nog een tijd duren.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 24 feb 2012, 14:14
door TBR
Rijdt de TBR naar Bodegarde én Rugeneim? Zo ja, kan er dan ook een rechtstreekse verbinding Bodegarde en Rugeneim-Konrad komen, MandelSoft? (dan bedoel ik dus, niet over Schellingen-Stadt)

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 24 feb 2012, 14:24
door MandelSoft
HAFRABAisfun schreef:Rijdt de TBR naar Bodegarde én Rugeneim? Zo ja, kan er dan ook een rechtstreekse verbinding Bodegarde en Rugeneim-Konrad komen, MandelSoft? (dan bedoel ik dus, niet over Schellingen-Stadt)
Dat zou kunnen. Dan gaat de spoorlijn waarschijnlijk via Muensterwald.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: di 21 aug 2012, 20:26
door TBR
lijnen van TBR:
Bodegarde-Zuid~Malle Hbf~Varenz~Schellingen-Stadt Hbf
Bodegarde-Zuid~Malle Hbf~Varenz~Bammsmunster~Muensterwald~Alphain~Basternaecken~Amersfurt~Konrad
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal Station~Malle Hbf~Varenz~Schellingen-Stadt Hbf
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal Station~Malle Hbf~Varenz~Bammsmunster~Muensterwald~Alphain~Basternaecken~Amersfurt~Konrad

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: zo 10 feb 2013, 19:57
door TBR
Hoe zit het nu met de hogesnelheidslijnen die door de Borealiatunnel gaan? Ik wacht nog op sirdanilot en MandelSoft hun toestemming en het traject die de mogelijke HST en InterCity zal afleggen in Burghteland en Schellingen (als deze al door deze landen gaan). Wanneer is de HSL tussen Schellingen en Barte af (of is deze al gebouwd)?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 16:30
door Faylin
Ik heb nu de HST-lijn Naúõ-Amerforti (RTH) - Helzenbäk (RTH)- Flusyne-ST - Scona-ST - Daestro International - Daestro-ST - Ceylynn-ST - Cartageby-ST, die kan misschien aan Tholeense kant worden doorgetrokken. Kan deze lijn dan ook door TBR geëxploiteerd worden?