Pagina 2 van 3

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:32
door TBR
Genecyll schreef:Ik heb nu de HST-lijn Naúõ-Amerforti (RTH) - Helzenbäk (RTH)- Flusyne-ST - Scona-ST - Daestro International - Daestro-ST - Ceylynn-ST - Cartageby-ST, die kan misschien aan Tholeense kant worden doorgetrokken. Kan deze lijn dan ook door TBR geëxploiteerd worden?
Dat is nogal vreemd, TBR is een bedrijf opgericht door ARSO, Schellingen Bahn en Imaginian Railways, misschien als de HST-lijn aangesloten wordt op het Schellingse HST-netwerk?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:35
door Faylin
^^ Ok, ik dacht dat TBR door heel Borealië reed.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:39
door TBR
Voorlopig rijdt TBR enkel tussen Solwes en Schellingen/Imaginië.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:39
door MandelSoft
Het is de bedoeling dat TBR door heel Borealië kan gaan rijden. TBR staat ook niet voor niets voor Trans-Borealian Railways en is een samenwerkingsverband tussen de spoorwegmaatschappijen van alle deelnemende landen. ;)

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:41
door TBR
Ja, dat kan, maar aangezien het van oorsprong een Schellingse/SOLAR-maatschappij is zou het toch ietwat vreemd zijn als deze plots een lijn in Tholenië en Nionië zou gaan exploiteren?
En over de naam: In principe doorsnijdt de huidige lijn het Borealische continent ;)

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:44
door Faylin
Het was ook mijn idee dat dit stuk van de lijn een deel was van een oost-west-route die misschien nog doorgetrokken kan worden naar Schellingen, Burghteland en Nova Hollandia/Zerderen. Wat zouden de mogelijkheden kunnen zijn?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:44
door MandelSoft
Het plan was opgesteld op deze site toen alles wat ten westen dat van Schellingen lag louter bestond uit Steinmarken... waar nooit meer iets van vernomen is...

Het zou in het huidige perspectief logischer zijn om meer landen erbij te betrekken. We hebben een Noord-Zuid-lijn, nu nog een of twee Oost-West lijnen, wellicht eentje ook vanuit Carthamië...

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 23:54
door TBR
En de mogelijkheid van de lijn door de Borealiatunnel over 2 jaar.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 00:06
door Kathor
Carthamië is zeer geïntresseerd in zo'n Trans-Borealische hogesnelheidslijn. Op dit moment is er op een zeer groot deel van het waarschijnlijke traject over Carthaamse bodem al een HST verbinding Cærtÿm - Sinderia - Pötama - Aningvalder - Senhal. Juist het stuk Senhal - Grens (RTH) (30km) is nog een reguliere spoorweg die kan upgegradet worden. Eventueel wil Carthamian Railways mee in TBR stappen

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 09:21
door sirdanilot
Volgens mij had ik ergens wel een kaart liggen voor het tracé van een hogesnelheidslijn naar Barte. Dan zou ik effe moeten zoeken... Het gaat om het traject barte - schellingse grens. Deze is vooral gericht op de kant van Malle, overigens, en niet voor de richting schellingen stadt.

Binnen Burghteland is er nog altijd de wens voor een tracé Mulder (waar nu al de HSL naar nieuw vlissingen eindigt) - teghenkant - barte, maar het project loopt al jaren vertraging op. Wel is er een tracé vastgesteld tussen Mulder en Teghenkant. Nu alleen de financiering nog ;)

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 14:39
door Koen
Er ligt natuurlijk nog geen compleet hogesnelheidsnetwerk in Borealië. Maar dat betekent toch niet dat er geen netwerk van internationale hogesnelheidstreinen kan worden gecreëerd. Het mooie van een normale hogesnelheidstrein is dat die ook over gewoon spoor kan rijden. In Frankrijk zijn bijvoorbeeld veel lange-afstandstreinen door hogesnelheidstreinen vervangen, die grotendeels over normaal spoor rijden.

Zo zou je bijvoorbeeld een aantal internationale treindiensten kunnen rijden met hogesnelheidsmaterieel, zonder dat de gehele lijn een hogesnelheidslijn is. Even wat voorbeelden:

Oost-west
- Caertÿm - Pötama - Zuid-Tholenië - Malle - Barte - Teghenkant - Mulder - Nieuw-Vlissingen
- Daestro - Skona - Naúõ-Amerforti - Malle - Schellingen - Nieuw-Swoll - Zuid-Nova-Hollandia
- Konrad - Schellingen-Stadt - Malle - Barte - Löthagen - Trante - Brachen

Noord-zuid
- Daestro - Skona - Naúõ-Amerforti - Steinmarken/Swärje
- Bodegarde/Rugeneim - Malle - Schellingen-Stadt - Konrad
- Trante - Grosse Felden - Teghenkant - Ruysdonk - Nieuw-Swoll
- Brachen - Othoville - Nieuw-Vlissingen - Moreghat - Nieuw-Swoll

Dit zijn natuurlijk niet alle stations waar de treinen stoppen, maar meer een indicatie van de route.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 16:14
door TBR
sirdanilot schreef:- Bodegarde/Rugeneim - Malle - Schellingen-Stadt - Konrad
Deze bestaat al, gaat voor het grootste deel over HSL en wordt al enkele jaren geëxploiteerd door TBR
Zie ook deze post:
HAFRABAisfun schreef:lijnen van TBR:
Bodegarde-Zuid ~ Malle Hbf ~ Varenz ~ Schellingen-Stadt Hbf
Bodegarde-Zuid ~ Malle Hbf ~ Varenz ~ Bammsmunster ~ Muensterwald ~ Alphain ~ Basternaecken ~ Amersfurt ~ Konrad
Rugeneim-West ~ Wollegaarde-Centraal Station ~ Malle Hbf ~ Varenz ~ Schellingen-Stadt Hbf
Rugeneim-West ~ Wollegaarde-Centraal Station ~ Malle Hbf ~ Varenz ~ Bammsmunster ~ Muensterwald ~ Alphain ~ Basternaecken ~ Amersfurt ~ Konrad

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 18:52
door Rob
Een globale schets van het TBR-netwerk
http://i.imgur.com/A69DxBL.png

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 19:04
door SjorsB
Zeer schematisch ;)

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: za 17 aug 2013, 11:38
door TBR
Op termijn gaat de trein over de nieuwe Imaginienlinie rijden en dan worden de stations Basternaecken en Amersfurt niet meer (altijd) bediend, toch niet door de HST naar Solwes.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: do 17 okt 2013, 15:01
door NovaHollandia
MandelSoft schreef:Vooral de topics van Nova Hollandia blijven naar mijn mening oncomfortabel stil...
Nova Hollandia heeft geen hogesnelheidsspoorlijnen, en heeft ook geen plannen om die te gaan bouwen. Het hoofdspoorwegnet van Nova Hollandia is volledig geëlectrificeerd, maar de hoeveelheid treinen is gering. Tussen de grote steden rijdt elke 2 uur een gewone sneltrein (Vmax=120 km/h), en ongeveer 6x/dag een stoptrein die in alle plaatsen stopt.

Hogere frequenties komen alleen voor op deze verbindingen:
Nieuw Swoll - Swollhaven - Peerenburgh - Nieuw Haaghe - Swaanauburgh: 2 exprestreinen per uur
Nieuw Swoll - Coornburgh - Haarinxmonde - Westerhaven - Oostpunthe: 1 exprestrein per uur
Nieuw Swoll - Stoelenborgh - Graefsmonde: 2 exprestreinen per uur
Nieuw Swoll - Nieuw Kales - Hamerswijk - Sierenburg - Zuyderhuysen : 1 exprestrein per uur
Nieuw Swoll - Kerendam - Wolfsburgh - Gravenbosch - Parelsteyn - Draackenstate: 1 exprestrein per uur
Nieuw Swoll - Pleveiraborgh - Groothemeer - Planckendael - Noorland: 1 exprestrein per uur

Er is in Nova Hollandia geen stedelijk treinverkeer, dus er zijn ook geen stedelijke haltes, voorstadsstations en dergelijke.

Stoptreinen bestaan doorgaans uit een treinstel met 2 rijtuigen
Sneltreinen bestaan doorgaans uit een treinstel met 4 rijtuigen
Exprestreinen bestaan uit een locomotief en tussen de 6-8 getrokken rijtuigen

Internationaal treinverkeer

Door de moeizame betrekkingen met de buurlanden is er sprake van slechts zeer beperkt internationaal treinverkeer. De treinen die wel rijden, worden op de grensstations gemiddeld 1-2 uur stilgehouden voor douanecontrole. De weinige internationale treinen die in Nova Hollandia rijden, zijn dieseltreinstellen (want de grensbaanvakken zijn niet geëlectrificeerd). De enige internationale trein met een flinke sleep buitenlandse rijtuigen is de internationale trein van Schellingen over Noorland naar Nieuw Vlissingen (vv). Deze wordt getrokken door een dieselloc van de Schellingse c.q. de Burghtelandse spoorwegen. Locwissel en uitgebreide douanecontrole op het spoorwegemplacement van Noorland. Treinen Schellingen - Nieuw Vlissingen via Jacken zijn thans een vol uur sneller.

Graefsmonde - Brandingsrots: 1x/dag (niet op zondag).
Wolfsburgh - Gravenheuvel - Wolfsvoorde - Lanse - Moreghat: 1x/week (za).
Draackenstaete - 's-Heerenvesting: 6x/week (niet op zondag).
Nieuw Swoll - Wolfsburgh - Parelsteyn - Berglandt - Dagheberge - Teghenkant: 6x/week (niet op zondag)
Schellingen - Noorland - Nieuweputten - Teghenkant - Mulder - Nieuw Vlissingen: 2x/dag (niet op zondag)
Munsterwald - Planckendael - Ruysdonck - Parelsteyn - Draackenstaete - 's-Heerenvesting - Mulder: 1x/dag
Schellingvoorde - Gronau: 3x/week (di, do, za)
Swaanauburgh - Ziel: 3x /week (ma, wo, vr)

Nova Hollandia is overigens bereid tot meer internationaal treinverkeer binnen een totaalconcept van genormaliseerde betrekkingen met de buurlanden.

In RNH rijden de treinen op 15 kV 16 2/3 Hz wisselspanning. Hoe zit dat in de buurlanden ?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: do 17 okt 2013, 15:13
door Ortelius
NovaHollandia schreef: In RNH rijden de treinen op 15 kV 16 2/3 Hz wisselspanning. Hoe zit dat in de buurlanden ?
Ah, het Duitse systeem ;) Is de frequentie in Nova Hollandia niet ook in de jaren '90 opgedreven naar 16,7 Hz?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: do 17 okt 2013, 17:05
door MandelSoft
In Schellingen rijdt men op 3000V DC op oude trajecten, maar steeds meer lijnen worden omgevormd tot 25kv 50Hz AC. Dat zorgt er wel voor dat er vooral RE 460 SHPT locs moeten worden ingezet op trajecten waarbij delen het oude systeem gebruiken en delen het nieuwe systeem. Deze locs zijn namelijk uitgerust met transformatoren die met beide systemen kunnen werken en dus ook worden gebruikt voor internationale lijnen.

De HST treinen zijn sowieso uitgerust met meerdere tractiesystemen om in alle deelnemende landen te kunnen rijden.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: do 17 okt 2013, 17:47
door NovaHollandia
MandelSoft schreef:In Schellingen rijdt men op 3000 kV DC op oude trajecten
3000 kilovolt ? (=3 megavolt)
Wat voor enorme isolatoren heb je dan wel niet ?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:09
door MandelSoft
Sorry. Dat had 3kV of 3000 V moeten zijn. Mijn fout! :$

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 08 nov 2013, 07:49
door Faylin
Als het kan, wil ik afspraken maken over de internationale hogesnelheidslijn(en) die door Nionië gaat (Cartageby-ST - Ceylynn-ST - Daestro-ST - Daestro International - Scona-ST - Flusyne-ST - Helzenbäk SK - Naúõ-Amerforti): mogelijk kan deze al doorrijden tot enerzijds Schellingen en misschien nog verder, en anderzijds Carqax en Carthamië?

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 08 nov 2013, 09:51
door TzM23
Ik denk dat er in Tholenië wel iets meer stations zullen zijn aangezien het land van noord tot zuid "doorsneden" wordt. O.m. Espénia SK (=CS) en Rasttomez zullen ook op de lijn liggen zoals hij nu bekend is. Wordt de lijn doorgetrokken (wat mijn voorkeur is) dan zullen er ook in Tholenië meer stations bijkomen.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: vr 08 nov 2013, 17:30
door Dulminis
Vooralsnog denk ik dat hogesnelheidslijnen uit alle richtingen bij de grens van Carqax ophouden. Het spoorwegsysteem van het land verkeert sowieso in een deplorabele staat.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 21:36
door Koen
^^ Een hogesnelheidstrein kan ook gewoon over normaal spoor rijden, dus in principe zou deze trein wel naar Carqax kunnen rijden, als het spoorwegennet berijdbaar is.

Re: [BOR] Hogesnelheidslijnen

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 16:52
door Dulminis
Waar het berijdbaar is, is het vaak niet geschikt voor heel hoge snelheden, dus in Carqax zullen hstreinen niet heel erg kunnen opschieten.