[BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door Koen » wo 25 jan 2012, 15:25

Is de Bartenszeeverbinding al geopend? Op de kaart van Nordende ziet dat er wel zo uit.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » wo 25 jan 2012, 16:27

Waarschijnlijk wel, maar ik moet dat nog afspreken met Mandelsoft
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » wo 25 jan 2012, 17:28

De Bartenzseeverbinding zou zijn opgeleverd rond 2004. Hierbij is ook de A5 omgelegd en zijn er nieuwe spoorverbindingen ten oosten van Malle gebouwd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » wo 25 jan 2012, 18:00

Hmm, dat klopt dan eigenlijk niet met het artikel dat ik geschreven heb over de Bartenszeeverbinding en de ombouw van de A4
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » wo 25 jan 2012, 19:52

Da's wel erg lang geleden... Dan zou Burghteland al veel eerder de expressweg B505 hebben gebouwd, denk ik. 2004 lijkt me niet echt een realistische datum. Ik zou eerder denken aan 2009 op z'n vroegst.

Expressweg B505 is medio 2012 klaar.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » wo 25 jan 2012, 23:04

Tja, nu je het zegt, wellicht zijn de werken in 2004 begonnen en is het pas in 2009 opgeleverd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » do 26 jan 2012, 19:37

Dat zou realistischer zijn, Ardeim komt waarschijnlijk wat achter met de ombouw van de A4 (waarvoor de Ardeimse regering zich al heeft geëxcuseerd)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » vr 27 jan 2012, 00:52

Bewoners langs weg 1902 en 1904, die onder andere dwars door het dorpje Suedbartermoeren loopt, zijn de enorme drukte ook al spuugzat... Ook staan er dagelijks files op de B505 door het vele vrachtverkeer. Gelukkig is de weg nu bijna voltooid :d

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » wo 31 okt 2012, 13:20

Ik zou nog graag eens onderhandelen met Brughteland en Zerderen over een tweede Bartenszeeverbinding, gezien het hoge aantal vakantiegangers is een rechtstreekse verbinding tussen Solwezië en Burghteland heel rendabel, maar aangezien er wat onduidelijkheid is over de ligging van het Solwes-eiland en weet ik niet of de verbinding nu tussen Solwezië en Zerderen of tussen Solwezië en Burghteland loopt. Een verbinding tussen het eiland en het vasteland is een prioriteit in Solwezië, aangezien er geen (grote) wegen meer bijkomen. Er zou eventueel ook een HST-verbinding over kunnen lopen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » wo 31 okt 2012, 14:56

Expressweg B505 is medio 2012 klaar.
Met enkele maanden vertraging (ook door de val van de regering) is de weg vandaag pas opengesteld. De vreselijke files in Suedbartermoeren zijn nu dus voorgoed voorbij !

De weg is 2x2 opengesteld met een maximumsnelheid van 120 km/u en ongelijkvloerse kruisingen. In het oudere stuk B505 zitten echter nog wel enkele VRI's, maar er wordt een zgn. 'groene golf' ingesteld en op een aantal plekken zijn er meer voorsorteerstroken gekomen, alsmede vrije rechtsaffers. Op die manier kan verkeer vlot van de A1 naar de B505 rijden. Het stuk bij de grens met Schellingen heeft de weg een wat ruimer profiel met vluchtstroken, om een eventuele aansluiting van een Schellingse snelweg in de toekomst mogelijk te maken.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » wo 31 okt 2012, 17:06

Het Schellingse deel is nog niet geheel af. De aansluting met de A20 is geopend, evenals het oostelijke stuk. De Boninerbruecke is nog de bottleneck. Aan beide kanten ligt nog een (tijdelijke) gelijkvloerse kruising en de brug zelf moet nog verdubbeld worden.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » wo 31 okt 2012, 17:10

Wordt het deel over die brug een Autobahn of slechts expressweg?

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » wo 31 okt 2012, 17:11

Expressweg, maar wel volledig 2x2 en ongelijkvloers. Maar daar zijn ze nu nog mee bezig met bouwen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » wo 31 okt 2012, 18:22

De A4 (Voldem-Bartenszeeverbinding) wordt over twee weken geopend.
@sirdanilot: is Burghteland geïntresseerd in een tweede Bartenszeeverbinding? Deze zou eventueel ook via Zerderen kunnen lopen en Solweziê zou het meerendeel van de kosten op zich nemen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » wo 31 okt 2012, 22:31

De veerboot naar Huchel volstaat tot nog toe, maar een verbinding via Zerderen vind ik wel logisch en Burghteland zou daar erg blij mee zijn. Misschien dat we ook een klein deel van de kosten betalen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » do 01 nov 2012, 11:02

Alleen jammer dat Rob de laatste tijd wat minder actief is. Omdat Solwezië wel een beetje volgebouwd is qua snelwegen is een verbinding met het vasteland een logische stap.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door Rob » do 01 nov 2012, 17:51

Zerderen was hier al op voorbereid ;)
Maar het lijkt me een goed idee opzicht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » do 01 nov 2012, 19:17

Oke, waar zou je de verbinding situeren? Ik zou denken ongeveer vanaf Zavelen (waar het grote eiland wegvalt), maar ik kan de ligging van Sankt-Onert tegenover het Solwes-eiland niet goed situeren. Is er een goede verbinding tussen Sankt-Onert en Burghteland (en speciaal de regio rond Barte)?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » vr 02 nov 2012, 12:19

Er is een snelweg van Schellingen (a7) naar Barte (A50) naar Gangel, de meest westelijke stad van Zerderen. De verbinding is dus prima. De A50 is gewoon 2x2 met 140 km/u (100 km/u bij Slikkeghat i.v.m. tunnels, en 120 km/u bij Barte en Jakkebroek ivm drukte en overlast). Het probleem dat er dus tot voor kort was met de bartenszeeverbinding (de B505 was nog niet af) zal niet spelen met een tunnel via Zerderen.

Indien de grenzen verder opengaan door het geplande verdag, moeten we zelfs gaan kijken of de A50 in Burghteland moet worden verbreed. Dit is namelijk internationaal gezien gewoon een ontzettend belangrijke snelweg. Het verbindt Schellingen (de stad) met Barte en Gangel, en straks dus ook een verbinding naar Solwezië. Het is de enige noord-zuidverbinding in de regio. Ik meen dat Gangel ook een vrij grote stad is. Verbreding is echter zeer kostbaar vanwege de tunnel onder de Oasterslikkebeeke (riviertak ten oosten van slikkeghat). Over de Middeslikkebeeke (vaak ook Makke genoemd) is een beweegbare brug die nogal vaak open gaat, één van de weinige in Burghtelandse snelwegen. Ten slotte is de afrit Slikkeghat-Durp één van de gevaarlijkste afritten van het land door scherpe bochten en korte invoegstroken, dit veroorzaakt ook wel eens file. Al met al moet er dus een nieuwe tunnel onder de twee rivieren plus het dorp komen, of een omlegging.


Afbeelding

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » vr 02 nov 2012, 12:55

^^ Goed, ik denk dat de verbinding Solwezië-Schellingen hierdoor ook een stuk makkelijker wordt.
Ik denk dat er vanaf de A2 boven Zavelen een verbindingssnelweg komt richting Sankt-Onert waar het verkeer dan kan afslaan richting Barte en Schellingen.
Wanneer kan de bouw beginnen, wie betaalt wat (en hoeveel), komt er een brug, een tunnel of een brug-tunnel en komt er een hogesnelheidslijn?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » vr 02 nov 2012, 13:14

sirdanilot schreef:Schellingen (A7) naar Barte (A50) naar Gangel
Valt ook onder de noemer C40 ;)
sirdanilot schreef:Verbreding is echter zeer kostbaar vanwege de tunnel onder de Oasterslikkebeeke (riviertak ten oosten van slikkeghat). Over de Middeslikkebeeke (vaak ook Makke genoemd) is een beweegbare brug die nogal vaak open gaat, één van de weinige in Burghtelandse snelwegen. Ten slotte is de afrit Slikkeghat-Durp één van de gevaarlijkste afritten van het land door scherpe bochten en korte invoegstroken, dit veroorzaakt ook wel eens file. Al met al moet er dus een nieuwe tunnel onder de twee rivieren plus het dorp komen, of een omlegging.
Bij een verbreding zou ik de huidige weg bij Slikkerburgh downgraden en de A50 om de stad heen leggen via de Sliksemoern. Verbredingen in steden zijn sowieso problematisch en ik denk niet dat de bewoners op zitten te wachten dat er meer verkeer komt. Zelfde geval bij Basternaecken, waarbij de snelwegen geheel om de stad worden heen gelegd en hun oude routes dwars door de stad worden gedegradeerd en gelijkvloers gemaakt (dit om verkeer dwars door de stad te ontmoedigen).
HAFRABAisfun schreef:Wanneer kan de bouw beginnen, wie betaalt wat (en hoeveel), komt er een brug, een tunnel of een brug-tunnel en komt er een hogesnelheidslijn?
Ik weet niet waneer de bouw kan beginnen, maar ik denk dat alle betrokkenen wel een stuiver in het zakje doen. Schellingen, die eigenlijk niet zo heel veel belang heeft bij deze nieuwe brug, is bereid om tot 10% bij te dragen aan de kosten.

Het lijkt mij verstandig om bij de verbinding zowel de trein als snelweg te combineren. Als je een brug bouwt, doe het dan meteen goed. Waarschijnlijk zal ook op deze brug tol geheven worden (ook een mooi punt om gelijk een douanepost neer te zetten).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » vr 02 nov 2012, 13:57

Solwezië is bereid om 40 tot 50% te betalen.
Ik dacht ook aan tol, en ik denk zelfs dat het tolstation van de Bartenszeeverbinding op de grens tussen Ardeim en Schellingen ligt en gecombineerd wordt met een douanekantoor.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » vr 02 nov 2012, 14:13

Ik zou voorstellen:

Solwezië: 40%
Zerderen: 40%
Schellingen: 10%
Burghteland: 10%
Bij een verbreding zou ik de huidige weg bij Slikkerburgh downgraden en de A50 om de stad heen leggen via de Sliksemoern. Verbredingen in steden zijn sowieso problematisch en ik denk niet dat de bewoners op zitten te wachten dat er meer verkeer komt. Zelfde geval bij Basternaecken, waarbij de snelwegen geheel om de stad worden heen gelegd en hun oude routes dwars door de stad worden gedegradeerd en gelijkvloers gemaakt (dit om verkeer dwars door de stad te ontmoedigen).
Helaas zijn de Sliksemoern een belangrijk leefgebied voor de rugstreeppad :mrgreen:

Nee, de Sliksemoern zijn een belangrijk natuurgebied, en de huidige regering is redelijk links georiënteerd. Bovendien: zelfs als je hier een weg zou aanleggen, wordt dat heel duur omdat het gebied erg drassig is. Het is een rivierdelta die regelmatig half onder water staat. Slikkeghat wordt beschermd door een dijk, maar het stuk ten zuiden van het dorp is niet omdijkt, hier woont dan ook niemand. Hetzelfde geldt voor het eilandje tussen Kwaeiemoern en Slikkeghat (dit heet dan ook Kwaeiemoern; moer = moeras of drassig gebied, en Kwaeie duidt aan dat men geloofde dat hier kwade geesten rondwaarden).

Het waarschijnlijkste is dat alleen het stuk Slikkeghat - Jakebroek 2x3 wordt. Dat er dan files staan in Slikkeghat is dan maar jammer. De huidige regering lost dat liever op door meer treinen te laten rijden.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » vr 02 nov 2012, 18:58

Over de HST-lijn, wie gaat die berijden? Ik vermoed een samenwerking tussen ARSO en een/de Zerderense spoorwegmaatschappij of anders enkel ARSO. Het kan ook zijn dat die Zerderense spoorwegmaatschappij zich aansluit bij TBR, maar dit was oorspronkelijk bedoeld als een joint-venture tussen ARSO en Schellingse Bundesbahnen en ik weet niet of dat die uitgebreid wordt. Als ARSO alleen de HST-verbinding exploiteert dan zal dat onder een andere naam zijn.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door Kaaiman » ma 05 nov 2012, 09:58

sirdanilot schreef:de Sliksemoern zijn een belangrijk natuurgebied, en de huidige regering is redelijk links georiënteerd
Voor alle duidelijkheid: politiek links staat niet gelijk aan milieubescherming, hoewel milieubescherming over het algemeen wel beter past in linkse visies (alles is van iedereen, dus ook het milieu) dan in rechtse (ik bemoei me alleen met 'me eige'). Om dezelfde reden is politiek links niet gelijk aan 'iedereen moet in het OV'. Je zou ook kunnen zeggen: iedereen is gelijk, dus heeft iedereen recht op een auto en goede wegen.

Dat even terzijde. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast