[BOR] Centraal Discussietopic Borealië

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 09 nov 2012, 22:38

geen probleem ;-). had het voorstel van de brug ook bijna op die pagina gezet :lol:
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door sirdanilot » za 10 nov 2012, 11:52

Ik zou zeggen, post een kaartje met die regio in Burghteland (even uit de kaart in het burghtelandforum knippen of zo) en de globale ligging van Carthamië, dan kijken we of het uberhaupt mogelijk is.

Voor zover ik weet is er namelijk niet eens een handige veerverbinding. Wel van Carthamië naar Den Ulst (één van de grootste veerhavens van het land), maar Den Ulst ligt op de zuidpunt van het schiereiland. Een verbinding met Eelbutsdamme, een grote stad aan de westkust, lijkt me logischer.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 11 nov 2012, 16:13

Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door sirdanilot » zo 11 nov 2012, 16:28

Ik denk dat we allereerst een schaalprobleempje hebben.

De stad Eelbutsdamme lijkt nu net zo groot als één eiland van Carthamië te zijn, maar dit is misschien een stad van ergens in de 300.000 inwoners. Is Carthamië niet wat groter dan dat?

Als de brug bij, zeg, 's-Beloofdlandstoorn aan land komt, dan hoeft er in principe maar een klein stukje snelweg te worden aangelegd in Burghteland, dus dat is positief. Echter, doorgaand verkeer naar de A4 richting Nieuw-Vlissingen moet dan dwars door Eelbutsdamme rijden, dat wordt ongewenst geacht. Er zou dus een nieuwe rondweg rond Eelbutsdamme-op-Zoom moeten komen.

Ik denk dat het handiger is dat er eerst wordt geïnvesteerd in een fatsoenlijke veerterminal in Eelbutsdamme (inclusief een handige snelwegverbinding daarnaartoe). Later kunnen we dan eens gaan kijken of die vervangen kan worden door een landverbinding. Maar uiteraard mag Carthamië al beginnen met de verbinding met het eiland op Carthaams grondgebied.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » zo 11 nov 2012, 17:07

^^ Ik denk ook dat een goede veer- en luchtverbinding beter is dan een ongeloofwaardige brug, ander komen alle 'continenten' wel erg dicht bij elkaar te liggen. Ook zou dat ofwel enorm veel verkeer veroorzaken op de A4 in Burghteland en Middeland (dat al niet zo veel ruimte over heeft) ofwel zou er geen kat rijden over die verbinding. Het is misschien ook niet handig dat Burghteland een enorm continent voor de deur ligt. Nu ja, Borealië is ook niet zo realistisch, het is waarschijnlijk nog kleiner dan Australië.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 11 nov 2012, 17:17

oh neenee dit zijn enkele eilanden in de Noord-oost provincie van Carthamië Ny Början. ik heb alleen die eilanden genomen als replica van Carthamië omdat de svg zeer groot is en als ik die samen zet met de png van Burghteland (Borealië eigenlijk) crasht mijn inkscape. dit zijn maar een paar (kleine) eilanden ;-).

In principe denk ik dat een veer het ook al goed zou doen. ik denk dat ik de havens van Björk (dichtbij de Oost-Borealische zee) en Pötama (Metropool) aanbied als veerterminals
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 11 nov 2012, 17:21

ik denk dat een veerverbinding inderdaad beter eerst kan komen. aan het aantal gebruikers van dat veer kunnen we zien of er een brug komt.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » zo 11 nov 2012, 17:39

Een verbinding tussen twee continenten is atlijd zeer riskant, het kan ook zijn dat er slechts heel weinig verkeer is dat met de auto naar Burghteland wil.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 11 nov 2012, 20:56

^^ Maar misschien wel andersom. Ik zie ten eerste al veel vrachtwagen (Carthamië handelt heel veel met Borealië en zal door de AHO nog vergroten) en in de zomer en winter auto's richting Zuid-Carthamië (het zuiden is zoals de côte d'azur). ook zie ik tussen Eiland en Carthamië een stroom aan pendelaars richting het vasteland. (eiland loopt al jaren leeg). ik had gedacht door deze inwoners van eiland een pasje (voor een lage prijs) te kunnen laten kopen zodat m'n makkelijk eiland kan verlaten om te gaan werken op het vasteland van Carthamië. zo zullen er terug mensen naar eiland verhuizen (de grond is er goedkoper door de leegloop, wat de kosten van een pasje drukt) waardoor het eiland weer levendig wordt en geen 65+ only
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » zo 11 nov 2012, 22:17

Een brug naar dat eiland kan nog altijd...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » ma 12 nov 2012, 16:30

Die komt er zoizo als de verbinding naar Borealië er komt. als die er niet is twijfel ik een beeje. het zou nogal gek zijn om een gewone weg (2x1) te gebruiken voor een brug van enkele kilometers. anderszijds zou een snelweg misschien wat onder de capaciteit liggen. Of ik moet eiland groter maken (uitbreiden naar het noorden en zuiden). waardoor de brug er alsnog komt (in snelwegvorm)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door sirdanilot » vr 28 dec 2012, 17:06

De volgnede Internationale treinen rijden vanuit Burghteland naar de omringende landen. Het gaat over treinen die in principe al jaren rijden, dus hopelijk vindt iedereen dit goed/realistisch? De treinen naar Nova Hollandia zijn, uiteraard, zeer infrequent en rijden maar een paar keer per dag. Veel treinen (zoals die naar Nieuweputten en Jacken) hebben ook binnenlands een belangrijke functie. Voor de treinen geldt dat reserveren (max. 3 dagen van tevoren) sterk aangeraden is, maar niet verplicht. Op het station of korter van tevoren op internet kun je een 'last minute' reservering maken. Als de trein vol zit, is het onmogelijk een kaartje te kopen en heb je pech gehad. Vaak zijn last minute reserveringen goedkoper, maar lang van tevoren reserveren (1 week of meer) is óók goedkoper.

De frequenties gelden voor overdag. In de spits rijden soms meer treinen, s avonds en in het weekend rijden er minder treinen. Op zondag rijden op sommige trajecten nauwelijks tot geen treinen.
Schellingen
Op het moment rijden er nog nauwelijks treinen naar Schellingen. Daarom zijn de hogesnelheidstreinprojecten van groot belang. De snelste route naar Schellingen is op dit moment de trein naar Noorland, en van daar de trein naar Schellingen. Door de enorme grenscontroles duurt dit echter verschrikkelijk lang. Het is daarom beter om gewoon een budget vliegtuig te nemen.

Code: Selecteer alles

IT2	NVL Oaftstasjon				1 per u
		Ledeboerdorp			
		Mulder O			
		Mulderoeve O			
		Melke			
		Teghenkant O			
		Ontzaghsberghe			
		Nieuweputten			
		Veldeweghe			
		Burght ter Jakke Ghrens			
			Jacken, Schellingen		

IT3	NVL Oaftstasjon				2 per dagh
		Ledeboerdorp			
		Mulder O			
		Mulderoeve O			
		Melke			
		Teghenkant O			
		Ontzaghsberghe			
		Nieuweputten			
		Makfert			
		Jakkerweele Ghrens			
			Noorland, Nieuw-Olland		
(in Noorland oarstap ni Schellingen Stad, Schellingen)

IT21	Slikkeghat				1 per u
		Barte O			
		Maghtigheere			
		Boninersmund, Schellingen			
		Malle, Schellingen	
	        Bodegarde, Ardeim
IT22	Slikkeghat				elke 2u
		Barte O			
		Maghtigheere			
		Boninersmund, Schellingen			
		Opperfeldt, Schellingen			
Antalmenië

Code: Selecteer alles

IT5	NVL Oaftstasjon				elke 2u
		NVL Kuyperln			
		Kerk-aon-Zee			
		Koortsdiike			
		Kattevlietsemond			
		Katnoaghe O			
		Kappelle-aon-Zee Ghrens			
			Noorderbank, Antalmeene		
IT6	NVL Oaftstasjon				elke 2u
		Oastersluuze O			
		Deesoek O			
		Kapel-Huet Ghrens			
		Lenteburgh, Antalmeene			
			Othostad, Antalmeene		



IT12	Mulder Stad				1 per u
		Mulder O			
		Mulder Int Airport			
		Bliidenoop			
		De Bethel			
		s-Heerenburgh C			
		Châtillon-la-Neuve			
		Yves			
		St-Julius C			
			St Michelsbeeke – Rive St Michel, Antalmeene		
Nova Hollandia

Code: Selecteer alles

IT1	NVL Kuyperln				4 per dagh
		Calvijnstad O			
		Nieuwesticht O			
		Moreghat O			
		Zwartetonge			
		Meulnof O			
		Nes-aon-Zee			
		Ghraeverende Ghrens			
			Stoetenborgh, Nieuw-Olland		
IT3	NVL Oaftstasjon				2 per dagh
		Ledeboerdorp			
		Mulder O			
		Mulderoeve O			
		Melke			
		Teghenkant O			
		Ontzaghsberghe			
		Nieuweputten			
		Makfert			
		Jakkerweele Ghrens			
			Noorland, Nieuw-Olland		
IT4	NVL Oaftstasjon			Ghrens: 's-Heerenvesting	4 per dagh
		NVL Int. Airport			
		De Koehors			
		Jan-van-Leiden-Sassemerbroek			
		Altenaland O			
		Kouwekerke			
		s-Heerenvesting			
			Paerelsteyn, Nieuw-Olland		
IT 11	Mulder O				2 per dagh
		Mulder Stad			
		Eg-Zuud			
		Stelle-Waardeland			
		s-Heerenvesting			
			Paerelsteyn, Nieuw-Olland		
Laatst gewijzigd door sirdanilot op wo 02 jan 2013, 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 20:06

Ik zou IT 14 en 11 ook in Draackenstaete laten stoppen, en IT1 ook in Graafsmonde. Ook is IT22 nogal vreemd, Overstappen naar Schellingen kan ook in Opperfeldt (TBR) en ik denk ook in Boninersmund en Bammsmunster (binnelands IC-net). Ik zou de trein laten stoppen in Opperfeldt, want ik denk toch dat er goede IC's zijn in Schellingen en een HST (TBR)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door MandelSoft » ma 31 dec 2012, 15:12

Mooi overzicht. Door enerzijds de bergen en anderzijds Nova Hollandia is eigenlijk de enige vrije corridor van Burghteland naar Schellingen tussen Boninersmund en Jacken. Daarom moet er in deze regio goed geïnvesteerd worden in het spoorwegennet ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door sirdanilot » di 01 jan 2013, 18:11

Misschien is het inderdaad zinniger dat de trein maar tot Opperfeldt rijdt.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door MandelSoft » di 01 jan 2013, 18:34

IT21 en IT22 hebben een raar traject. Van Barte gaat deze richting Boninersmund en gaat dan naar Schellingen. Dit betekent volledig rechtsomkeert. Het is logischer om 1) over te stappen op één van de Schellingse intercity's of 2) om door te rijden naar Opperfeldt of Malle of zelfs naar Antalmenië via de Bartenzseeverbinding.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door sirdanilot » di 01 jan 2013, 21:20

^ Solwezië neem ik aan.

Je hebt het verkeerd gelezen, denk ik. Met Boninersmund, Schellingen wordt bedoeld dat die plaats in het land Schellingen ligt ;) Momenteel rijdt er geen enkele Burghtelandse trein rechtstreeks naar Schellingen stad. Dit omdat het spoornetwerk in Schellingen daar niet echt toe uitnodigt. Al jaren en jaren wordt geprobeerd om Nova Hollandia zo ver te krijgen dat er een trein via Noorland naar Schellingen-stad kan, maar voorlopig nog zonder resultaat. Wel is dit één van de snelste opties om in Schellingen te geraken, want vanuit Noorland rijden er treinen naar Schellingen. Ik weet niet of er ook Schellingse treinen naar Noorland rijden, maar als die enigszins aansluiten op de intercity vanuit Burghteland heb je toch nog een * soort van* fatsoenlijke verbinding. Al zijn de grenscontroles natuurlijk onvoorspelbaar met nova hollandia...


IT22 rijdt nu alleen nog naar Opperfeldt. Al zou Burghteland het wel fijn vinden als er daar een enigszins goede overstap naar Muensterwald en Schellingen-Stad is, beide grote en belangrijke steden.

EDIT: Misschien is het ook handig als IT21, de trein naar Malle, standaard doorrijdt naar Ardeim. In welke Ardeimse stad kan die intercity dan stoppen? Deze rijdt dus 1 keer per uur, en is vergelijkbaar met de voormalige Beneluxtrein qua uitrusting; hij heeft namelijk ook binnenlands een belangrijke functie, aangezien er geen reguliere intercity's rijden in dit deel van Burghteland. Zo lang de hogesnelheidslijn er nog niet ligt zal dit één van de belangrijkste treinen in de regio blijven.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » di 01 jan 2013, 23:34

Deze trein zou kunnen doorrijden tot Bodegarde, de enige alternatieve stad is Gellerlo, maar dat is slechts een kleine stad. Er rijdt al een expressetrein van de AMS tussen Bodegarde en Schellingen, en je hebt ook de TBR, dus ik denk dat er wel goede overstapmogelijkheden zijn.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door MandelSoft » wo 02 jan 2013, 09:32

sirdanilot schreef:IT22 rijdt nu alleen nog naar Opperfeldt. Al zou Burghteland het wel fijn vinden als er daar een enigszins goede overstap naar Muensterwald en Schellingen-Stad is, beide grote en belangrijke steden.
Er zijn op beide stations intercitytreinen die aansluiten op deze richtingen. In de toekomst wordt Malle ook een HST-station. Niet omdat er zoveel inwoners zijn, maar het is ook een goede internationale knoop bij de Bartenzseeverbinding. De trein maakt wel rechtsomkeert op Malle Hbf. maar dit hoeft voor dubbelkoppige treinen geen probleem te zijn.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door sirdanilot » wo 02 jan 2013, 09:52

Prima, dan rijdt de intercity één keer per uur naar Bodegarde.

Wel vervelend dat alle treinen in Malle moeten kopmaken, al is dat natuurlijk volkomen begrijpelijk gezien de excentrische ligging van die stad. Is het niet mogelijk om iets te verzinnen zoals in Den Haag: een wat excentrischer gelegen station waar treinen niet hoeven kop te maken, en een station bij het centrum waar dan niet alle treinen stoppen maar dat als eindpunt voor binnenlandse treinen kan dienen? Malle-Hauptbahnhof en Malle-Altstadt, of zo...

In Nieuw-Vlissingen heb je het Oaftstasjon en het station Kuyperlaon. Treinen vanuit de richting Erdinckxveldt kunnen niet naar het Oaftstasjon (zonder kop te maken, maar wegens capaciteitsproblemen zjin alle kopmakende treinen al jaren afgeschaft op dit traject, ook doordat dit op den duur zoveel tijd ging kosten dat het sneller was om gewoon direct over te stappen op de metro), daarom moet men uitstappen op Kuyperlaon en óf een trein nemen naar het Oaftstasjon, óf direct overstappen op het metronetwerk. In de praktijk ligt Kuyperlaon nog wel redelijk in de stad, en er is een metroverbinding naar Beurs waardoor dit geen problemen oplevert.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door MandelSoft » wo 02 jan 2013, 10:36

Wellicht kan er een transferiumstation aan de Bartenzseelinien worden aangelegd, zodat treinen niet hoeven om te keren in Malle.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » wo 02 jan 2013, 19:39

Malle Hbf is ook voor Ardeim een belangrijk station, het is het eindstation van een expressetrein en de TBR (HST tussen Schellingen en het Solwes-eiland) stopt er.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 24 mar 2013, 17:24

Dus zoals sommigen al weten zijn er plannen om Petriorië (Nionië en Carthamië) te verhuizen naar Westelijk Borealië door de inkrimping van Steinmarken en het vertrek van Nodanië. Ook waren er plannen om Swärje ergens op West Borealië te steken. Doordat ik niet weet wat er nu gaat gebeuren zou ik hier de discussie omtrent dit alles te starten. Dus kunnen we hier een overzichtje maken van de veranderingen die op komst zijn.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door SjorsB » zo 24 mar 2013, 17:34

Dat lijkt mij een goed idee, want ik persoonlijk ben het overzicht een beetje kwijt ;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 24 mar 2013, 22:18

Dus? kan iemand die meer weet van dit alles een soort overzichtje maken?

Bedankt bij voorbaat
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten