[BOR] Centraal Discussietopic Borealië

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door MandelSoft » do 21 jun 2012, 14:49

For the record: Schellingen is daarmee ongeveek 15.000 km2 kleiner dan Tholenië. Ik weet niet of dat goed gaat passen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Matt » do 21 jun 2012, 14:59

thootje23 schreef:Een mooie plek leek mijn linksonder.
In de Groene Zee? Dat zou ik niet doen. Dat is wel een hele significante verandering ten opzichte van Borealië en Atlantidië. Ik zou juist voor de oostkust gaan, dus ten oosten van Burghteland ergens in zee.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TzM23 » do 21 jun 2012, 15:39

Dan kan mijn land wel wat kleiner: 40.000km²
Matt schreef:
thootje23 schreef: Een mooie plek leek mijn linksonder.
In de Groene Zee? Dat zou ik niet doen. Dat is wel een hele significante verandering ten opzichte van Borealië en Atlantidië. Ik zou juist voor de oostkust gaan, dus ten oosten van Burghteland ergens in zee.

Wat bedoel je daarmee?
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 20 jul 2012, 16:54

ik zit met een vraagje

Voor mijn nieuw land Carthamië begin ik met een nieuw continent boven Borealië en ik moet dus weten hoe de zee tussen Borealië en mijn nieuw Continent gaat heten?

iemand tips? ideetjes?

groetjes
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kaaiman » ma 23 jul 2012, 11:26

^^ Hou er in ieder geval rekening mee dat Reĝaponto (RBM, Atlantidië) op coördinaat UTM 27N, 260000, 4880000 ligt (in Google Earth 44.0338968226302, -23.9951429232808). Dit is op gelijke breedte als de noordkust van Spanje.

Borealië ligt (voorzover ik weet) ten noorden daarvan, ongeveer op gelijke breedte met Noord-Ierland/Schotland. Nog noordelijker, en je overlapt IJsland (volgens mij is dat trouwens al het geval, gezien de grootte van het continent).

Het is dus veel handiger om een heel andere locatie te kiezen, bijvoorbeeld ten zuiden, of in een compleet andere oceaan een nieuw continent te stichten. Ruimte zat in de Grote Oceaan. ;) Dat heeft echter wel forse implicaties voor taal en cultuur.

Houd verder rekening met het klimaat. Het is niet realistisch om op de breedte van IJsland nog een subtropisch klimaat te hebben, of ten zuiden van Spanje een poolklimaat. Dat kan alleen bij hooggebergten.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » ma 23 jul 2012, 12:14

Ok dan pas ik het aan liefst nog ergens rond Atlantis want de Grote Oceaan betekent dus wel dat ik enorme veranderingen moet maken in Geschiedenis. is er plek vrij ten Zuid-Oosten van Borealië en ten Oosten van Atlantidië?

Of clasht dat met Portugal en Spanje?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Matt » vr 27 jul 2012, 18:34

Kaaiman schreef:Borealië ligt (voorzover ik weet) ten noorden daarvan, ongeveer op gelijke breedte met Noord-Ierland/Schotland. Nog noordelijker, en je overlapt IJsland (volgens mij is dat trouwens al het geval, gezien de grootte van het continent).
Volgens mij zitten we daar nog niet. De afstand van Regxaponto naar de zuidkust van IJsland bedraagt ruim 3300 km. De noordkust van Steinmarken zit ong. 1150 km ten noorden van Regxaponto, dat in op ongeveer 45.890008,-36.540527. Dat ligt dus ongeveer ter hoogte van Bretagne. Boven Borealia is dus nog wel ruimte over.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 27 jul 2012, 23:56

Tja maar intusse ben ik al van plek veranderd omdat er geen Spaans Klimaat kan zijn ter hoogte van Schotland
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Koen » za 28 jul 2012, 23:57

^^ Betekent dit dat je dichtbij Laconia komt te liggen?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 29 jul 2012, 01:26

Geen idee waar Laconia ligt. Ik wou me verschuiven naar de plek ten Zuid-Oosten van Borealië en ten Oosten van Atlantidië
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Koen » zo 29 jul 2012, 10:58

Kijk even hier: http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=8&t=21&start=150. Deze kaart is wel sterk verouderd en niet officieel, maar je ziet wel waar Laconia (in zijn oude vorm) ongeveer ligt en dat ten zuidoosten van Borealië en ten oosten van Atlantidië Tyssië ligt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » zo 29 jul 2012, 12:18

misschien daar net boven dan zo met een kleine zeestraat tussen
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 09 nov 2012, 17:08

Ik heb zopas ontdekt met de hele heisa rond de AHO en bij het maken van mijn kaart dat de Oost-Borealische zee niet zo gek breed is (40-50 km op z'n smalst). Carthamië voert veel producten in en uit van en naar Borealië per boot, echter kan men Borealië per vrachtwagen in principe sneller bereiken doormiddel van een brug of tunnel over de zee, dan via de haven van Pötama. Ik zat te denken dat op dit stuk (40-50 km) misschien een verbinding per autosnelweg (een beetje zoals de Bartenszeeverbinding) aan te leggen tussen Carthamië (Petriorië met andere woorden) en Borealië en dat kortste stuk ligt tussen mijn Ny Början provincie en het Burghtelandse schiereiland Mondelande. ik vroeg me af of we hier kunnen overleggen of zo'n verbinding er komt? het zou de handel zeer goed doen tussen de landen op onze continenten. ik zat met het plan om deze verbinding te laten bekostigen door de AHO (de landen die hier profijt aan hebben weliswaar), Carthamië wil ook wel een extra brok geld investeren in de verbinding aangezien het de economie goed zal doen.

Ook aan de mogelijkheid van deze verbinding heb ik zitten denken. 40 km is veel en ik zat te denken aan net als bij de Oresund aan een Brug-Tunnel, maar dan kom je nog niet aan 40. dus ik had gedacht om mijn Ny Början provincie te vergroten naar Burghteland toe (een eiland plaatsen in zee) en daar de verbinding een aantal kilometer op te laten lopen (zo gaat het kostenplaatje naar beneden en kan het ook gebouwd worden. ik had al een schets klaar en die zou ongeveer zo worden

Begin in Mondelande, 15km lange verbinding tot eiland. 15 km snelweg op het eiland, en een kabelbrug van 10km die eiland verbindt met Carthamië. alleen de lange verbinding tussen Eiland en Burghteland zou ik willen laten financieren door de AHO, de rest wil Carthamië zelf betalen (aangezien deze wegen op carthaams of tussen carthaams grondgebied liggen)

dus? wat vinden jullie van dit idee?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door MandelSoft » vr 09 nov 2012, 17:11

Best prima. Een tolbrug met een snelweg-spoor combinatie lijkt mij het meest economisch voordelig. Mensen zijn wel bereid om tol te betalen. Immers moet men ook betalen voor de veerpont.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » vr 09 nov 2012, 17:32

Ik vind een tunnel van 15km al heel lang, maar een tuibrug van 10km? De langste tuibrug ter wereld iets langer dan 1km, of bedoel dat slechts een klein deel van de brug een tuibrug is?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 09 nov 2012, 18:14

ik heb het over een brug met ondersteuningen. en die tunnel kan ook op z'n Oresunds (Of Barentszeeverbindings) opgelost worden (was eigenlijk het plan)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » vr 09 nov 2012, 20:40

Toch is het nog een zeer grote afstand die moet worden overbrugd.
@rob: Hoe zit het nu met de tweede Bartenszeeverbinding (waar we nog een naam voor moeten bedenken)?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 09 nov 2012, 21:32

Ik heb toch gehoord van Bruggen (en geen causeways) van maarliefst meer als 30km. dus ik denk dat 10 km nog wel moet gaan. overigens, tunnels van meer als 15 km bestaan zelfs (kanaaltunnel). en zelfs al gaat het niet met die tunnel kan ik het eiland wat verlengen of moet ik een deel causeway een deel suspension bridge doen?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door sirdanilot » vr 09 nov 2012, 21:36

Een verbinding van 15 kilometer... Het hangt er een beetje vanaf waar die verbinding zou kunnen komen. Burghteland zit in principe niet echt te wachten op nog zo'n peperduur infrastructuurproject, maar als de verbinding op een handige plek kan komen zit er misschien wel wat in. De Admiraol de Ruyterbrugh (A4) tussen de regio Nieuw-Vlissingen en de regio Mondelande is ook al vrij lang ,dus ervaring met dit soort mega-projecten is er wel. Dit is een 'causeway' over de grootste lengte, maar in het midden gaat de brug omhoog zodat de schepen eronderdoor kunnen varen.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 09 nov 2012, 21:47

wel, de kosten zouden verdeeld worden onder de landen die baat hebben bij dit project. m.a.w. de landen in Westelijk en Midden Borealië en alles wat er nu al op Petriorië ligt. Carthamië wil al de brug tussen "eiland" en het vasteland van Carthamië voor zijn rekening nemen qua kosten (het gaat hier tenslotte om een verbinding tussen 2 stukken land van Carthamië). de bewoners van "eiland" kunnen ook een pasje kopen (voor een voordeligere prijs) zodat ze de brug tussen carthamië en het eiland voordelig overkunnen (om dan te pendelen naar het vasteland, zodat de leegloop van "eiland" stopt). De wagens die van Carthamië naar Burghteland willen moeten de volle pot betalen voor beide verbindingen. net als de vrachtwagens naar "eiland" en Burghteland.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » vr 09 nov 2012, 21:59

sirdanilot schreef:. De Admiraol de Ruyterbrugh (A4) tussen de regio Nieuw-Vlissingen en de regio Mondelande is ook al vrij lang ,dus ervaring met dit soort mega-projecten is er wel. Dit is een 'causeway' over de grootste lengte, maar in het midden gaat de brug omhoog zodat de schepen eronderdoor kunnen varen.
Is dat de brug over het Mulderzwin?
Ik denk dat de tunnel (de Continenttunnel? de ZERSOl-tunnel?) toch ook een kilometer of 20 zal worden.
Laatst gewijzigd door TBR op vr 09 nov 2012, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 09 nov 2012, 22:01

20 km? op een afstand van 15km? dus dan wordt heel dat stuk tunnel?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » vr 09 nov 2012, 22:04

Ik had het over de verbinding tussen Solwezië en Zerderen. Ik wil niet dat Solwezië te dicht bij de kust ligt, een kilometer of 18 is genoeg. Deze tunnel (die dus nog geen naam heeft) zal waarschijnlijk 2x3 rijstroken hebben.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door Kathor » vr 09 nov 2012, 22:06

^^ was daar geen apart topic voor?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Centraal Discussietopic Borealië

Bericht door TBR » vr 09 nov 2012, 22:33

Ja, ik had mij van topic vergist.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten