[BOR] Overzichtskaart Borealië

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door MandelSoft » za 17 aug 2013, 15:49

Maar is het gebied nu vervallen en mogen anderen het al claimen? Of moeten we echt nog wachten tot 1 september?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door SjorsB » za 17 aug 2013, 16:06

Ik zie Frans er eigenlijk nog wel voor aan dat hij op 30 augustus zegt:

"We're back! Ik heb nu eindelijk een begin kunnen maken aan de kaart, maar het is nog lang niet compleet! Het zal een zeer gedetailleerde kaart worden waarop zelfs het kleinste zandweggetje te zien zal zijn."


;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kathor » za 17 aug 2013, 16:10

SjorsB schreef:Ik zie Frans er eigenlijk nog wel voor aan dat hij op 30 augustus zegt:

"We're back! Ik heb nu eindelijk een begin kunnen maken aan de kaart, maar het is nog lang niet compleet! Het zal een zeer gedetailleerde kaart worden waarop zelfs het kleinste zandweggetje te zien zal zijn."


;)
Afbeelding +oneindig
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kaaiman » za 17 aug 2013, 21:37

Frans zal toch echt met meer moeten komen dan alleen een berichtje. Dat staat ook in de afkondiging: een voldoende uitgewerkte kaart moet er dan gewoon zijn en niet nog komen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kathor » zo 01 sep 2013, 00:49

Nou, het is 47 minuten over middernacht 1 september. Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat de claim van Steinmarken op het terrein onder Tholenië nu echt wel mag verworpen worden.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door SjorsB » zo 01 sep 2013, 11:52

Nu is natuurlijk de grote vraag: Wat gaat er op de locatie van Steinmarken komen...

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kathor » zo 01 sep 2013, 12:22

^^ Een nieuw land :mrgreen:
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kaaiman » zo 01 sep 2013, 13:14

Er mag nu een nieuw of bestaand land op die locatie komen. Als Frans nu alsnog Steinmarken gaat doorontwikkelen voordat een ander land die plek inneemt, mag hij zijn oude plek weer terug natuurlijk.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door SjorsB » zo 01 sep 2013, 13:36

^^ Dat vind ik eigenlijk niet. Frans heeft zijn kansen nu na 2,5 jaar echt wel gehad, als hij terugkomt vind ik niet dat hij het recht heeft om daar weer verder te gaan met FSM... :roll:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kaaiman » zo 01 sep 2013, 14:36

Een claim van een overwoekerd land of van een land dat gedurende langere tijd onvoldoende is ontwikkeld, vervalt pas als een ander land deze heeft ingenomen. Op dit forum geldt 'wie eerst komt, eerst maalt'. Dat geldt voor iedereen.

Is Frans nu de eerste die weer een claim legt op zijn vervallen claim, dan is hij de eerste. Maar dan zal hij dus wel met een voldoende uitgewerkte kaart moeten komen, want we nemen nu na 2,5 jaar natuurlijk geen genoegen meer met een contourenkaart en een stip van de hoofdstad Estenbach.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door lajos » ma 09 sep 2013, 07:50

Aan zee op de grens tussen Steinmarken (?) en Schellingen lijkt mij een ideale lokatie voor Kwang-Yung (KHY; naam o.v.b.; zie mijn draad in de zandbak). Zou dat kunnen? En met wie zou ik daar dan over moeten overleggen (naast Mandelsoft (Schellingen))?


edit
Na enig overleg met Mandelsoft (Schellingen) (en een post van Kaaiman in de KHY draad) zou ik graag ongeveer 20 tot 30 km kustgebied ten zuidwesten van Schellingen willen claimen (er vanuitgaande dat dat kan). (Een eerste schets van een natuurkundige kaart volgt binnenkort.) Moet ik hiertoe verder officiëel iets doen?

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door lajos » di 24 sep 2013, 02:09

Is dit een correcte weergave van de huidige situatie m.b.t. Borealië?:

Afbeelding

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door MandelSoft » di 24 sep 2013, 08:38

Voor nu wel ja. Er is nog ruimte over voor een land tussen Carthamië, Tholenië en Schellingen ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Dulminis » di 24 sep 2013, 09:03

Op zich zou Carqax wel in het 'mistige gebied' kunnen liggen, als iedereen dat een goed idee vindt. Voor zoals ik het nu in mijn hoofd heb (maar daar mag best van afgeweken worden), zou het aan twee voorwaarden moeten voldoen: a) het moet voldoende isoleerbaar zijn om het land een ontoegankelijk karakter te laten hebben tot aan de industriële revolutie (eventuele kolonisatie door westerse mogendheden vanaf de tijd van de ontdekkingsreizen mag trouwens best, als dat bij de geschiedenis van het continent past, een deel van de isoleerzaamheid komt ook door de stugheid van het inheemse volk t.o.v. vreemdelingen, die zich wel zouden laten koloniseren, maar toch neerbuigend op de binnendringers zouden neerkijken); b) het moet in staat zijn om een tijdens en na de industriële revolutie wellicht ietwat té intensief aangelegd spoorwegennet te bevatten, met veel lijnen naar afgelegen gebieden die tegenwoordig als onrendabel beschouwd worden (de lijnen, niet de gebieden), spookstations, overwoekerde rails etc. Ik stel me het tegenwoordige Carqax ook voor als niet zo'n rijk land. (Ik zal deze sectie ook kopiëren naar de Carqax-draad)

Ik las ergens op pagina 1 van deze discussie dat sommigen de vorm van Thonenië/Tholenië raar vinden. Waarom? Of gaat het het om een inmiddels vernieuwde kaart waarop dat verbeterd is? Ik vind de vorm op de drie kaarten die ik heb zien voorbijkomen wel aardig namelijk. (Het een en ander hangt wel van de hoogtekaart af. Dat merengebied stel ik me bijvoorbeeld eerder voor als moerassig laagland dan als bergmeertjes in een uit zee oprijzend gebergte.)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door lajos » di 24 sep 2013, 09:13

Volgens de geschiedenis-draad van/over Schellingen was het oosten van het "mistige" gebied "Niemandsland", d.w.z. dunbevolkt en geïsoleerd bosgebied. Het was - voor zover ik kan overzien - tamelijk geisoleerd t.o.v. de Nagaskiërs in het huidige Schellingen. In het noorden ligt geloof ik een bergketen op de grens met Tholenië, maar ik kan daarvan geen kaart vinden. De situatie in het westen is ook wat onduidelijk omdat van de kaart van Carthamië alleen de westelijke helft uitgewerkt is.
Voor zover ik weet is er verder weinig over het gebied bepaald. Relatieve isolatie lijkt me niet problematisch en als het slecht toegankelijk en weinig productief land was, dan zullen ook eventuele kolonisten het links hebben laten liggen.

Overigens lijkt het gebied me ook wat groot als je slechts 900.000 inwoners kwijt wilt, maar misschien wil FTRDJ ook wel een stukje (die hing hier gisteren ook rond).

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Dulminis » di 24 sep 2013, 10:28

Het inwonertal is voorlopig, maar tenzij men graag wil dat het 'mistige' gebied zsm wordt ingevuld, vind ik het ook al prima om een stukje ervan te nemen. Misschien is een niet aan zee grenzend gebied wel eens aardig; normaliter grenzen mijn landen allemaal aan zee..
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kaaiman » di 24 sep 2013, 11:02

^^ De handelsrelaties van je land worden dan een stuk interessanter (minder standaard, meer afhankelijk), maar het wordt helemaal interessant als je ook nog eens weinig delfstoffen hebt en het land niet zo geschikt is voor grootschalige landbouw, zodat eigenlijk alleen veehouderij nog enigszins mogelijk is. Als het land dan ook nog bergachtig is, zullen de beesten niet al te fors kunnen zijn. Dan hou je dus alleen lenige dieren over om te houden, die echter weinig vlees opleveren.

Wat doen zulke omstandigheden met een land?
Misschien is je land wel het geitenmelkparadijs van Borealië. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Dulminis » di 24 sep 2013, 11:23

^^ De situatie zou zodanig moeten zijn, dat Carqax tijdens de industriële revolutie ruim in staat is gebleken om het land op grote schaal te industrialiseren (ik wil graag een land met veel vervallen fabrieken en spoorweginstallaties e.d.). Als er geen of niet genoeg inheemse delfstoffen waren, zou Carqax dus iets wél moeten hebben gehad (liefst iets waardevols) om te verhandelen. De/het huidige armoede* en verval zou veroorzaakt kunnen zijn doordat wat Carqax wél had, inmiddels goeddeels is opgeraakt of internationaal niet meer gewild is.

*Nota bene: armoede is relatief. Ik stel me geen hongersnoden o.i.d. voor in Carqax, maar of iedereen in Carqax bij wijze van spreken een auto en televisie heeft, is de vraag.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door TBR » di 24 sep 2013, 18:23

^^ Steenkool zou goed kunnen, kijk maar naar de vervallen industrie bij Charleroi in Luik.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kathor » di 24 sep 2013, 18:29

Ik zie Carqax best wel zitten aan mijn grens. Vermoedelijk zal het voor veel Carthaams verkeer een transit worden tussen Carthamië en Nionië en de rest van Borealië dankzij de "goede" relaties met Tholenië (3 oorlogen in 20 jaar)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Dulminis » di 24 sep 2013, 19:12

^^ Als transit naar Nionië? In welke hoek stel je je Carqax dan precies voor?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Kathor » di 24 sep 2013, 19:21

Ik heb het fout geformuleerd, van Carthamië en Nionië enerzijds (Nionië is te bereiken per ferry) en de rest van Borealië anderszijds
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

FTRDJ
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 14:42

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door FTRDJ » di 24 sep 2013, 19:45

Ik zou graag een land willen tussen mijn Geo-vrienden Dulminis en Lajos hoor, haha.

Maar eerst maar eens hét idee krijgen en die uitwerken voor de zandbak.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door Dulminis » di 24 sep 2013, 23:59

^^
Katherman: "Ik heb het fout geformuleerd, van Carthamië en Nionië enerzijds (Nionië is te bereiken per ferry) en de rest van Borealië anderszijds"
Ah, op die manier. Het westen van Borealië (is dat trouwens de noordelijkste archipel van Atlantis, of is er een andere reden voor de naam?) lijkt me an sich minder aantrekkelijk vanwege de nabijheid bij de zee (of ik moet een bergrug creëren aan de zuidzijde en hopen dat er ooit nog iemand tegenaan wil gaan liggen). Aan de andere kant is het misschien beter als ik juist wel dáár ga zitten om mogelijke kliekjesvorming met mede-Geopoeianen te voorkomen - dat zou trouwens ook pleiten tegen de situatie dat FTDRJ tussen Lajos en mij in zou gaan zitten (in een ander geofictief project op Geopoeia grenzen ze allebei aan mijn overigens rijkelijk door het project gedrapeerde land aldaar); verandering van spijs doet leven, tenslotte. Zelf heb ik weinig bezwaar tegen het grenzen aan hun landen, maar ik laat het aan de gevestigde orde over om te bepalen of dat wenselijk is of niet. Tenslotte zit ik hier nog maar twee dagen :D
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [BOR] Overzichtskaart Borealië

Bericht door lajos » wo 25 sep 2013, 01:01

Ik heb er geen probleem mee als ik in Atlantis deels dezelfde buren heb als op Ārdra (dat door Dulminis genoemde andere project), zolang ik ook maar andere buren heb, en dat is het geval.

Wat ook een optie zou kunnen zijn is dat FTRDJ de kust van het "mistige" gebied inneemt, en Dulminis het binnenland. Of een "schuine" verdeling, zodat Dulminis het westen en binnenland heeft (en een heel klein stukje kust in het uiterste westen), en FTRDJ het oosten en de meeste kust. Maar natuurlijk zijn er nog veel meer opties.

Hoe dan ook ben ik benieuwd naar FTRDJ's eerste opzet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast