[BOR] Contacten met Europa in de geschiedenis

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

[BOR] Contacten met Europa in de geschiedenis

Bericht door BlaZ » di 15 jul 2014, 16:01

Ik breng dit naar voren aangezien ik merk dat er heel uiteenlopende ideeën over dit onderwerp bestaan, waardoor de geschiedenis van bepaalde landen in de basis niet overeenkomen.
Als Dumerië bijvoorbeeld

De geschiedenis van vele landen bestaat voor een belangrijk deel uit een tijdelijke colonisatie na 1500. Dit lijkt enigszins vreemd aangezien de tot Europa gezien de breedte van Borealië vergeleken met de breedte van de Atlantische oceaan nooit echt groot kan zijn.
Gaan we echter uit van een vroege toegang tot Borealië dan loopt dit sterk uit de pas met de geschiedenis van de meerderheid der landen.

Ik denk persoonlijk dat we het best uit kunnen gaan van een bredere Atlantische oceaan zodat de "herontdekking" van Borealië rond 1460 oid zou hebben plaatsgevonden en dat er voor die tijd eigenlijk geen handelscontacten waren.

Hoe denken jullie hierover?

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [BOR] Contacten met Europa in de geschiedenis

Bericht door BlaZ » di 15 jul 2014, 23:31

Er braken ook verschillende epidemiën uit zoals: de pest, cholera en pokken. Deze ziekten waren waarschijnlijk meegebracht door Hollandse en Duitse kooplieden

Volgens dit stuk uit de Ardeimse / Solwezische geschiedenis lijkt het me vrij duidelijk. Dat a priori contacten niet mogelijk zijn om de historie van voorgenoemde niet te verstoren :d

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast