[BOR] Intercontinentaal wegennetwerk

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door MandelSoft » vr 12 apr 2013, 15:25

OK, die van Niónia is wel bruikbaar, al moet ik wel eerst bepalen waar precies Niónia aansluit op Borealië. Ik kan niet direct alle nummers toewijzen, maar wel alvast een classificering in het netwerk maken...

(memo aan mezelf: indien de overige landen een bruikbare kaart hebben van de ligging van alle steden en de landsvorm, nieuwe overzichtskaart van Borealië maken)...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door TzM23 » vr 12 apr 2013, 15:43

Niónia sluit aan in het Noorden van Tholenië, dus ongeveer ter hoogte van Solwes.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door MandelSoft » vr 12 apr 2013, 15:59

Echt? Ik had eerder het vermoeden dat het hier ging om het meest zuidwestelijke puntje van Borealië... Dat zal dan waarschijnlijk Carthamië worden...

Voor de nummerranges heb ik tot nu toe het volgende bedacht (nummers eindigend op 0 en 5 zijn hoofdroutes NZ en OW in geheel Borealië):
  • Carthamië: C01-C09
  • Nìnonia en Tholenië: C11-C19
  • Swärje** en Steinmarken**: C21-C29
  • Steinmarken**, Schellingen en Tholenië: C31-C39 (in gebruik: 34, 37, 38)
  • Schellingen, Imaginië**, Solwezië en Ardeim: C41-C49 (48 vrij)
  • Burghteland en Nova Hollandia***: C51-C59 (alles gebruikt)
  • Antalmenië** en Zerderen: C61-C69 (in gebruik: 67)
  • Hochmark* en Brilamontië*: C71-C79
  • Frankenland en Brilamontië*: C81-C89
  • Sustilië* en Frankenland: C91-C99
Notities:
* wel mogelijkerwijs toegewezen, maar niet aangegeven in de landen zelf of d.m.v. routenamen i.p.v. nummers.
** C-route-nummering primair
*** C-nummering zeer sporadisch aangegeven.


Groeten,
Maarten

EDIT: De huidige gevens voor de toewijzing van C-nummers op Borealië:

Afbeelding
Klikkerdeklik
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Faylin » vr 12 apr 2013, 16:23

C-nummers worden groen bewegwijzerd, toch? Ik zit te denken om in Niónia dit netwerk ook primair te maken, maar dat hangt er even vanaf hoeveel C-nummers ik kan toewijzen.
EDIT: Ik zie dat Maarten de graaf heeft aangepast. Hoe zit het dan met driecijferige C-nummers?

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door MandelSoft » vr 12 apr 2013, 16:29

Tot nu toe gebruik ik ze nu nog niet in Borealië (er zijn daarvoor nog te weinig routes toegewezen om dat nodig te hebben), maar ik had in Frankenland wel driecijferige nummers toegepast. Eigenlijk moet ik in Atlantidië ook het netwerk precies uitleggen, maar dat kan later nog wel. Als je driecijferige nummers toepast, pak het dan uit de nummeringsrange die hetzelfde begincijfer heeft als de tweecijferige nummeringsrange die is toegewezen aan je land...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Faylin » vr 12 apr 2013, 17:03

Ik heb nu de nummers van de graaf op mijn kaart staan. Als het goed is heb ik de C12 doorgetrokken over de veerverbinding naar Céiliþ tot aan Catágablu.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door MandelSoft » vr 12 apr 2013, 17:15

Dat zou goed kunnen. Ik had eerst geen C-routes genomen op de eilanden omdat dit geen doorgaande routes zijn. Echter loopt de A5 hier door en zal daarmee ook de C12 worden doorgezet.

Vraagje: kent Níonia nog verdere veerhavens naar andere landen?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Faylin » vr 12 apr 2013, 17:18

Op het moment niet, misschien dat in de toekomst nog een verbinding met Carthamië komt, aangezien dat ten zudien van Niónia ligt, maar hier zijn nog geen plannen over gemaakt.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door TBR » vr 12 apr 2013, 17:35

De Ardeimse en Solwezische routes zullen wel aangepast moeten worden wanneer ik een nieuwe kaart post, en de C45 zou vanaf Wollegaarde beter naar Loheim lopen, want de route Wollegaarde - Nieuw Munst zal geen snelweg meer zijn (en zo loopt de C45 in Solwezië ook gelijk met de A3).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Kathor » vr 12 apr 2013, 18:30

Genecyll schreef:Op het moment niet, misschien dat in de toekomst nog een verbinding met Carthamië komt, aangezien dat ten zudien van Niónia ligt, maar hier zijn nog geen plannen over gemaakt.
Nou, de Noord(West)kust van Carthamië is bekend vanwege de vele eilanden. Dus er is zelfs misschien een snelweg verbinding mogelijk (met behulp van bruggen en tunnels)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door TBR » vr 12 apr 2013, 22:35

IN Solwezië worden C-nummers niet zo vaak aangegeven, enkel om internationaal verkeer te sturen, dit komt omdat de nummers van de N-wegen ook een groen schildje hebben. Als de C-Nummers worden aangegeven dan is het op een apart vorkbord. In Ardeim worden ze gewoon naast het gewone A-nummer gezet (dat ook groen is) bovenop het portaal.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Koen » ma 15 apr 2013, 23:41

Nog even over de C70/C75 dubbelnummering: Is het niet logischer om de C75 over A7 (via Ghroenbeeke en Nieuwemuunj) naar Nieuw-Vlissingen te leiden? Dat is een kortere route en dan voorkom je de dubbelnummering.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door sirdanilot » za 20 apr 2013, 14:55

^ Dat klinkt eigenlijk wel als een héél goed idee ! :D

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Faylin » di 30 jul 2013, 23:22

Misschien kan de Nionische C12 (eindigt nu bij Cartageby) doorlopen tot Cartavesd en dan via de veerverbinding naar Neyas in Carthamië? Verder zal ik naar alle waarschijnlijkheid de C25 door het centrum van Scona laten lopen, i.p.v. over de A1 ,zal de ring Scona een C-nummer krijgen en komt de C14 over de A1/A17 van Dust naar Vesdmønn.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door TBR » wo 31 jul 2013, 11:49

Ik heb nog wat twijfels over het C-netwerk in Solwezië. De C46 volgt een erg onlogische route, de weg zie ik als een verbinding tussen Rugeneim en Huchel, waar er een veerverbinding is met Barte. De huidige C46 zou dan beter de A2 kunnen volgen tot Opwelm, waar ze de A13 naar de Borealiatunnel wordt. Ook zou de C35 beter met de A3 meeliften tussen Wollegaarde en Loheim en daar dan via een dubbelnummering naar Reig. Zou er ook een C-nummer kunnen toegekend worden aan de verbinding Bodegarde-Huchel (-Burghteland), C50 misschien?

PS: Welk nummer zou er aan de Borealiatunnel kunnen worden toegekend?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door sirdanilot » wo 31 jul 2013, 14:02

Genecyll schreef:Misschien kan de Nionische C12 (eindigt nu bij Cartageby) doorlopen tot Cartavesd en dan via de veerverbinding naar Neyas in Carthamië? Verder zal ik naar alle waarschijnlijkheid de C25 door het centrum van Scona laten lopen, i.p.v. over de A1 ,zal de ring Scona een C-nummer krijgen en komt de C14 over de A1/A17 van Dust naar Vesdmønn.
Stadsringen krijgen pertinent géén eigen C-nummer ! Het hele nut van C-nummers is om doorgaand verkeer te bewegwijzeren door middel van zo weinig mogelijk wegnummers. Dat rijdt over de ring, en niet dwars door een stad. Daarom is het van belang om C-wegen lángs de stad te bewegwijzeren ;)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Faylin » wo 31 jul 2013, 23:16

Oké, dat is logisch ;). Dat van die ringwegen kwam ik hier tegen:
MandelSoft schreef: - Driecijferige nummers eindigend op een 0 of 5 zijn ringwegen. De rest zijn tertiare verbindingsroutes. Deze worden vaak alleen aangegeven op afstandenborden.
Dan krijgt de Ring Scona dus geen nummer, en zal de C25 over de ring blijven lopen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door sirdanilot » vr 02 aug 2013, 12:42

Kijk, als heel borealië nou één echt centrale stad had van bijvoorbeeld 10 miljoen inwoners, dan had die een genummerde ring kunnen krijgen. Maar da's dus niet het geval. Volgens mij heeft Schellingen stadt wel een ring met een C nummer, maar er zijn ook doorgaande wegen (A7) die onafhankelijk van de ring lopen en ook een c nummer hebben.

De C75 is trouwens gewijzigd van loop in Burghteland; deze loopt nu via de A7 (pereland, ghroenbeeke en nieuwemuujn) naar Nieuw-Vlissingen, en niet meer naar Moreghat. Het stukje a7 pereland - moreghat is nu nummerloos wat C-wegenbetreft; in de ene richting wordt C70 verwezen, in de andere richting C75.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door SjorsB » vr 02 aug 2013, 13:17

Om mij even bij deze discussie te mengen: Ik zou zeggen dat de C-routes tot aan de ringwegen lopen, en dat C-routes nooit over een ring lopen die één doorgaande weg is (zoals bijv. A10 Ring Amsterdam), maar wel over een niet-doorgaande ring waar de ring als het ware TOTSO's heeft (vergelijk de A20 / A4 / A15 / A16 Ring Rotterdam).

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door sirdanilot » vr 02 aug 2013, 13:37

In Nieuw vlissingen loopt de C70 wél door, omdat dit één kustroute is en de A4 (genummerd als A01 ring) hier gewoon doorloopt. De rest van de C wegen eindigen op de ring.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door TBR » vr 02 aug 2013, 13:51

Ik heb enkele C-wegen die over een ring lopen, en mag ik het nummer C40 toekennnen aan de weg Rugeneim-Wollegaarde-Huchel? De C46 zou dan nog altijd de A2 Rugeneim-Loheim kunnen volgen en dan naar de Borealiatunnel kunnen lopen, voorlopig eindigt de weg in Zavelen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Kathor » vr 02 aug 2013, 13:59

De C55 neemt bij Pötama ook de buitenste (tolweg onder de naam A12/C55t) en middenste (A21/C55) ring.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door TBR » vr 02 aug 2013, 14:38

De C35 loopt over de ring rond Wollegaarde, de ring rond Bodegarde (voorlopig nog de binnenste) en de ring rond Loheim (nieuwe route). De C40 zal, indien goedgekeurd over de ring rond Wollegaarde lopen, de C47 loopt over de binnenste ring rond Bodegarde, en de ring rond Toernem en ook over de ring rond Loheim, en de C38 loopt ook over de binnenste ring rond Bodegarde. Op Solwes liggen veel onvermijdelijke ringwegen, C-routes worden altijd over de kortste route langs de ring geleid.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door MandelSoft » vr 02 aug 2013, 14:48

De C40 loopt sinds jaar en dag vanaf Imaginië via Muensterwald, Schellingen-Stadt en Barte naar de noordgrens van Burghteland. Ik zie niet in hoe de C40 in Solwezië zou komen op die manier...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Bericht door Kathor » vr 02 aug 2013, 15:33

Misschien via de Tweede Bartenszeeverbinding Solwezië-Zerderen?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast