Pagina 4 van 8

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 20:55
door TzM23
Tholenia wil ook wel meedoen, maar dit zal ook van Nodania en Steinmarken afhangen, want als die niet meedoen, dan heeft het weinig zin dat Tholenia wel mee doet.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 20:59
door Kathor
Je kan altijd Kalamanië laten meedoen.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 21:05
door TzM23
Daar loopt niet echt een belangrijke route door, de doorgaande wegen vanuit Carthamia stoppen alle in het land.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 21:11
door Kathor
De Intercontinentale route hoeft persee niet dezelfde A-weg te volgen binnen Kalamanië. er gaat overigens een snelweg de K2 eruit in het oosten.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 21:56
door MandelSoft
thootje23 schreef:Tholenia wil ook wel meedoen, maar dit zal ook van Nodania en Steinmarken afhangen, want als die niet meedoen, dan heeft het weinig zin dat Tholenia wel mee doet.
Van Ninonia weet ik het niet maar Steinmarken doet zeker mee. Sterker nog: Steinmarken doet het op z'n Scandinavisch.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 22:22
door Kathor
hoezo op z'n scandinavisch? ik snap hem niet

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 22:35
door Marcel
katherman111 schreef:Hoezo op z'n Scandinavisch? Ik snap hem niet.
Zie onder de spoiler, vanwege extreem grote foto's:
Spoiler: weergeven
Borden uit Zweden:
Afbeelding

Afbeelding

Borden uit Denemarken:
Afbeelding

Afbeelding
Heb je enigszins een idee.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 22:40
door Kathor
Geen A-nummering. ik zie het

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 23:01
door Kaaiman
Marcel schreef:Ik kan me hierin niet vinden. Frankenland gaat het internationaal opzoeken, omdat de bronnen op ons eiland niet kunnen voldoen aan de vraag van de bevolking. De eerste stap die gezet is, is een internationale route.
Een intercontinentaal routenetwerk op een eiland faciliteert dingen die er niet zijn. Wie gaat er nou met de (vracht)auto bijvoorbeeld de C40 afrijden tussen Rabensburgh en Konrad? Niemand. Je pakt het vliegtuig of de boot voor zulke lange afstanden, of je rijdt om via Hochmark (scheelt immers weer twee grenscontroles met Brilamontië). Daarom: symboolpolitiek.

Verkeer laat zich niet leiden door enkel wat grensoverschrijdende wegnummers op de borden te zetten. De Atlantidische routenamen dienen feitelijk hetzelfde politieke doel, namelijk een verbinding tussen alle Atlantidische hoofdsteden. Net zo politiek en symbolisch als de C-nummers, maar omdat er slechts enkele internationale hoofdroutes zijn (die ook niet over zee lopen), hebben ze wel een veel onderscheidender karakter dan een veelheid aan C-nummers.

Let wel: ik ben niet tegen het C-netwerk op zich. Op grotere aaneengesloten continenten hebben dergelijke wegnummers wel degelijk nut, vooral omdat het aaneengesloten routes over land vormen. Zodra er grotere zeegaten (> 50 km) op de route liggen, neemt het nut van een internationaal wegnummer mijns inziens snel af, omdat scheepvaart zich niet door wegnummers laat leiden en bij zulke barrières vliegverkeer al gauw interessanter wordt.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 23:16
door MandelSoft
Tja, Atlandië zat niet in het oorspronkelijke plan, maar Marcel wilde het graag. Op Borealië is het een stuk logischer om in te voeren. Hierbij worden ook Solwes en Pretorië bij betrokken, omdat deze niet al te ver van de kust liggen.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 20 dec 2012, 23:31
door TBR
Het Solwes-eiland is een deel van Borealië, anders is Groot-Brittanië geen Europa meer.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 13:47
door Faylin
Aangezien Niónia nu verhuisd is naar West-Borealië, zou ik ook graag C-nummers willen invoeren. Welke nummers zouden beschikbaar zijn voor Niónia?

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 13:53
door SjorsB
En dan neem ik ook aan voor Carthamië, Swärje, Tholenië en (herindelen in) Steinmarken (als zij dat willen natuurlijk)

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 14:00
door Marcel
Het zou mooi zijn als Maarten een kaart zou posten over hoe het netwerk er nu bij ligt.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 14:09
door MandelSoft
Dit is de nieuwste graaf die ik heb. Dit is nog louter Borealië en er zitten nog wat witte vlekken in de kaart bij Zerderen en ten westen van Schellingen:

Afbeelding
Klikkerdeklik!


Groeten,
Maarten

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 16:13
door TzM23
Van Maarten heb ik gehoord dat je eerst in jou land het Wegennet moet intekenen en dan kan hij de wegen nummers toewijzen.

In ieder geval gebruiken Carthamië, Steimarken (zelfs primair) en Tholenië het netwerk wel.

Ik ben al bezig met de basiskaart van Tholenië zodat anderen snel hun land kunnen tekenen.

Gebruikt heel Borealië nu het Schellingse kleurensysteem?

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 17:50
door MandelSoft
Wat bedoel je met het Schellingse kleurensysteem?

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 18:03
door TzM23
Hoogtelijnen, snelwegen, grenzen etc.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: do 11 apr 2013, 18:08
door MandelSoft
Nee, niet iedereen gebruikt hetzelfde systeem. Kijk maar bijvoorbeeld naar de verschillen in de kaarten van Schellingen, Burghteland en Antalmenië

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 10:02
door sirdanilot
In het Burghtelandse systeem eindigt de C75 nog altijd gewoon bij Moreghat (om dubbelnummering te voorkomen), maar goed het is ook prima als het 'officieel' C70-C75 is en in de praktijk enkel C70 ;)

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 10:57
door MandelSoft
De C75 loopt daar dus door zodat het eindigd in de veerhaven van Nieuw-Vlissingen. Bovendien is het ook een prima route naar de hoofdstad

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 12:04
door sirdanilot
Maar het aangeven van een dubbelnummering over zo'n lange afstand is toch wat veel van het goede. Mensen kunnen gewoon C75-C70 aanhouden, dat wordt nu niet echt onoverkomelijk moeilijk geacht. Moreghat is zelf ook geen klein stadje maar is vergelijkbaar met een stad als Den Haag, ook een eindpunt van E-wegen.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 12:36
door MandelSoft
Ach, het gaat maar om een nummertje ;) C75 volgens de bewegwijzering laten stoppen op de C70 is prima... of heeft Moreghat ook een veerhaven van belang? Indien het dat laatste is, dan kan de C75 daar naartoe lopen.

----

Van de volgende gebieden mis ik nog een algemene routekaart:
- Zerderen
- Steinmarken
- Tholenië,
- De rest van West-Borealië.

Zonder deze gegevens kan ik het C-route netwerk niet verder uitbreiden.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 15:03
door TzM23
Die van Tholenië bestaat nog niet, dat zal nog ongeveer twee weken duren, tegen die tijd heb ik wel een kaart klaar.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 15:07
door Faylin
Hier is de Infrastructuurkaart van Niónia: http://dl.dropboxusercontent.com/u/1266 ... MapWeg.png