[BOR] Status Oost-Borealië

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

[BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Faylin » ma 01 mei 2017, 17:51

De landen Nieuwegouwen en Zerderen komen volgens de forumregels in aanmerking voor overwoekering, maar dit betekent dat er twee "gaten" op Oost-Broealië ontstaan. Aan de ene kant is dit wenselijk voor de interactie met de aangrenzende landen, want zij grenzen nu aan een quasi-dood gebied, maar aan de andere kant weten we niet wat daar zal gaan komen na overwoekering en zijn er al verschillende dingen, zoals geschiedenis, cultuur en infrastructuur, bepaald met aangrenzende landen in het project. Het forumteam is van mening dat er beter voor overwoekering gekozen kan worden om de interactie weer te bevorderen, maar over deze kwestie horen we graag ook de mening van andere geofictici. Concreet komen de volgende opties in aanmerking betreffende Nieuwegouwen en Zerderen:

Nieuwegouwen en Zerderen overwoekeren
In het geval van overwoekering komen er nieuwe plekken bij op Oost-Borealië waar nieuwe landen of territoria van al bestaande landen kan worden ontwikkeld. Dit betekent wel dat nieuwe landen zich moeten aansluiten op de al bestaande landen waaraan zij grenzen (bijvoorbeeld de Borealiatunnel) en goed moeten overleggen met de betreffende geofictici. Antalmenië, dat zich nu informeel in een status quo bevindt, zal dan ook niet meer op de kaart staan.

Status quo behouden
In dit geval blijven Zerderen en Nieuwegouwen op hun huidige plek en in hun huidige vorm bestaan. Zij worden al dan niet meer door hun originele bedenkers ontwikkeld, of het gebied wordt overgenomen door een andere geoficticus, maar met inachtneming van de huidige situatie. Er kan ook per land apart besloten worden of het al dan niet in een status quo terechtkomt.

Ik nodig jullie uit om jullie mening hierover te geven, en in het bijzonder de geofictici van naburige landen (MandelSoft, TBR en sirdanilot), zodat het forumteam kan besluiten wat er met de gebieden gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Kathor » ma 01 mei 2017, 20:38

Volgens mij past Burghteland hier net zo goed tussen, Sirdanilot zou al sinds 14 juni 2016 niet meer op het forum zijn geweest.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Faylin » ma 01 mei 2017, 20:48

^^ We hebben sirdanilot hier al over ingelicht, maar hij laat inderdaad nog niks van zich horen. Burghteland bevindt zich echter in een andere positie, omdat het een land is dat al is toegelaten tot het project. We overwegen een plek in het museum, maar dit betekent niet automatisch dat de plek van Burghteland vrijgegeven wordt. Persoonlijk wacht ik het liefst nog even of sirdanilot nog reageert, en anders dan nemen we Burghteland ook in deze vraagstelling mee.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door SjorsB » di 02 mei 2017, 17:47

Zie ook mijn reactie in het andere topic, had toen dit topic nog niet gezien.

Ik ben ervoor om de status quo te behouden met een curatele door omliggende (actieve) landen, mits zij daar zin in hebben*. Als je voor allemaal nieuwe landen gaat heeft dat verregaande gevolgen voor de actieve landen, die bijvoorbeeld geschiedenis moeten herschrijven. Ikzelf zou daar weinig zin in hebben, ik denk dat velen zich liever concentreren op hun nieuwere landen (hier of in andere projecten) dan geschiedenissen met het geofictieniveau van 2013 herschrijven.

*Anders niet denk ik. Ik vrees dat het project stervende is. :( Sorry als ik nogal cynisch overkom, maar dat is hoe ik me er op het moment bij voel.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Kaaiman » di 02 mei 2017, 18:56

Ondanks dat de activiteit wat afneemt, mogen we wel trots zijn dat nog een heel aantal landen van het eerste en tweede uur nog altijd wordt onderhouden. Dat is dus al het resultaat van 5 tot 6 jaar geofictie! B)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door SjorsB » di 02 mei 2017, 19:26

Dat is waar! Daar ben ik ook trots op.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door MandelSoft » di 02 mei 2017, 20:22

Nieuwegouwen en Burgtheland zijn een probleem an sich als je Nieuwegouwen wilt vervangen door een ander land. De Burghtelandse geschiedenis is nauw verwoven met een zuidelijk buurland dat ook vroeger een Nederlandse kolonie was geweest en ideologisch tegengesteld is. Daar heb je maar weinig vrijheid in. Nieuwegouwen probeerde daar nieuw leven in te blazen, maar ik heb de laatste tijd maar weinig uitgewerkt voor geofictie in het algemeen (ik ben wel met andere fictie bezig, maar dat terzijde). Je kan wel een nieuw land gaan ontwikkelen op de plaats van Nieuwegouwen, maar Burgtheland stelt aardig wat restricties door zijn relaties met het gebied. Ik denk dat je naast een toonwijziging en een geografische wijziging maar weinig verschillen kan maken. Nieuwegouwen heeft dit al gedaan als vervanging van Nova Hollandia.

Ik zou eerder een overname voorstellen, of ook Burghteland naar het museum te verplaatsen om echt met een schone lei te beginnen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door TBR » di 02 mei 2017, 20:39

Ik zal wanneer ik wat meer tijd heb hier uitgebreid reageren, maar in een notendop is dit mijn reactie: Ik ben tegen de verwijdering van Zerderen, Antalmenië en Burghteland. Borealië is als continent zowat "af" en zit ook zo verweven in de geschiedenis, cultuur... Misschien komt dat nu niet overal even goed tot uiting, maar in de toekomst kan het wel, en het vormt op zich nog niet eens zo'n slecht geheel (Oost-Borealië dan toch). Dat noch Zerderen noch Antalmenië in het project zitten is voor mijn niet zo'n groot probleem, ik denk niet dat het voor het forum onoverkomelijk is als er een hoek is die niet actief is. Sowieso zijn er altijd gebieden met meer activiteit dan andere. Mocht er toch interactie nodig zijn vanuit landen, dan kan misschien en soort conciërge aangesteld worden die het stof wat van die landen haalt? :P
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Kaaiman » di 02 mei 2017, 21:12

Volgens mij zijn er grofweg 5 scenario's denkbaar, van passief tot actief:

Scenario 1: conserveren
Burghteland, Zerderen, Nieuwegouwen en Antalmenië behouden zoals ze zijn, gewoon laten staan waar ze staan en verder van afblijven.

Scenario 2: slapen
Burghteland, Zerderen, Nieuwegouwen en Antalmenië onder curatele stellen en niet verder ontwikkelen, behalve bij internationale interactie (bijvoorbeeld deelname Atlantis Cup).

Scenario 3: curatele
Burghteland onder curatele, Zerderen, Nieuwegouwen en Antalmenië verder ontwikkelen in de geest van wat er reeds over is geschreven. Ter bevordering van de interactie en verlichting van het onderhoud de landen onderbrengen bij verschillende geofictici.

Scenario 4: samenvoegen
Burghteland onder curatele, Nieuwegouwen verder uitwerken (al dan niet door iemand anders); Zerderen en Antalmenië samenvoegen tot één land met behoud van geografie en onderhouden door één geoficticus. Gezien de mate van uitwerking verdient het de voorkeur om Antalmenië te 'verzerderen'.

Scenario 5: herontwikkelen
Burghteland onder curatele, Nieuwegouwen verder uitwerken (al dan niet door iemand anders); Zerderen en Antalmenië schrappen en claim vrijgeven voor nieuwe landen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Dulminis » di 02 mei 2017, 22:03

Een zesde: als sirdanilot niet reageert/geen tijd heeft/anderszins niet meer aan de behering van Burghteland toekomt:

Zerderen, Antalmenië worden geschrapt.
Burghteland gaat naar het museum maar wordt losgekoppeld van Borealië.
Nieuwegouwen wordt geschrapt of gaat als steunland fungeren voor Burghteland in het museum (maar dat zou dan net zo goed Nova Hollandia kunnen zijn).

Resultaat: heel Oost-Borealië is open voor nieuwe ontplooiingsmogelijkheden (nieuwe aanplak dient zich vanzelfsprekend aan restricties van Schellingen en Solwezië te houden). Weliswaar is Borealië nu af, maar als niemand daar iets mee doet, hebben we daar verder weinig aan.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Faylin » di 02 mei 2017, 22:19

^^ Dat vond ik persoonlijk ook een goede insteek, al ben je bij nader inzien afhankelijk van nieuwe deelnemers die hun land daar willen ontwikkelen, áls die al op korte termijn komen. Anders blijf je net zo goed met een dood gebied zitten, hetzij dan onuitgewerkt (maar dan zijn wel alle in overwoekering geraakte landen opgeschoond). Wat betreft de scenario's van Kaaiman lijkt me optie 4 het meest haalbaar en zinvol, mits er geofictici zijn die Zerdo-Antalmenië willen overnemen.

Ik denk niet dat we van sirdanilot op korte termijn een reactie zullen ontvangen, dus wat mij betreft hebben TBR en MandelSoft het laatste woord wat betreft de status quo en/of herontwikkeling van Oost-Borealië.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Kaaiman » wo 03 mei 2017, 08:12

Rob is volgens zijn accountinformatie nog wel regelmatig op het forum te vinden, maar heeft al maanden niet meer gereageerd. Ik vermoed daarom dat het niet om Rob zelf, maar de crawler van de Tapatalk-app gaat. Dergelijke nepactiviteit had het account van Theodoor ook maandenlang, terwijl hij het forum zelf nooit meer bezocht.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [BOR] Status Oost-Borealië

Bericht door Rob » za 06 mei 2017, 16:52

*blaast een hoopje stof af*

Persoonlijk ben ik wel voorstander om Antalmenië bij Zerderen te voegen. Aan de westzijde van Antalmenië ligt de Zerderse provincië Lauersbourg, waar men over het algemeen de Franse taal spreekt. Dit kan mooi worden geïntegreerd in een algemeen Franstalig gedeelte van Zerderen. Ik ben van plan om in niet afzienbare tijd de kaart af te maken en te publiceren.

De situatie met Burghteland is lastig omdat het al in het project zit. Daarom vind ik het een goed idee van Faylin om daarvoor een museum op te richten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten