Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen

Wat is er op de Vergadering van 2 april besloten?

Peiling eindigde op vr 12 aug 2016, 14:17

Niets: de Vergadering is om een nog te bedenken reden uitgesteld.
0
Geen stemmen
Alleen het punt over toelating nieuwe landen is aangenomen (t.a.v. de niet-doorgestreepte landen); de beslissing over de rest is uitgesteld.
5
50%
Er is over alles behalve het Grensconflict CAR-THO een beslissing genomen (die moeten we dan nog nemen en die geldt met terugwerkende kracht).
5
50%
Er is over alles inclusief het Grensconflict CAR-THO een beslissing genomen (die moeten we dan nog nemen en die geldt met terugwerkende kracht).
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

Kaaiman
Geoficticus
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » di 18 okt 2016, 08:31

Overigens, er komt nog een mogelijkheid voor degenen die niet bij de (gehele) chatsessie aanwezig konden zijn om nog te stemmen via een formulier. Alle strmmingsuitslagen zijn dus onder voorbehoud van de definitieve stemming.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Kaaiman
Geoficticus
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » za 03 jun 2017, 09:14

De chatlog hadden jullie nog tegoed trouwens. Helaas is deze om een of andere reden niet compleet. Ik heb de complete log wel, maar die is erg slecht leesbaar.

Binnenkomst en agenda

Code: Selecteer alles

<Dumeria_> ah
<Faylin> Dumeriaaaah
<Kaaiman> wie is voorzitter eigenlijk?
<Kaaiman> anders wordt het zo'n kakofonie
<Faylin> Marc?
<Kaaiman> wie was het de vorige keer?
<Kaaiman> Sjors toch?
<Faylin> Ja
<Kaaiman> als hij beschikbaar zou kunnen zijn.... ;)
<Dumeria_> Sjors deed het uitstekend
<Dumeria_> Ik ben niet erg op de hoogte van de vergaderpunten
<Dumeria_> Dat lijkt me een noodzakelijke modaliteit
<Kaaiman> Agenda:
<Kaaiman>     Opening en bevestiging agenda
<Kaaiman>     Oprichting van een Atlantisch Gerechtshof, te vestigen in een der deelnemende landen (vanzelfsprekend een land dat het AG erkent!)
<Kaaiman>     Kandidaten huisvesting: Giuliano (IMG), Rabensburgh (RFL), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
<Kaaiman>     Oprichting van een Cultureel en Wetenschappelijk Bureau, te vestigen in een der deelnemende landen
<Kaaiman>     Kandidaten huisvesting: Daestro (CYL), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
<Kaaiman>     Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Kaaiman>     Kandidaten huisvesting: Reĝaponto (RBM), Agers (MAL), stad in Tholenië (RTH), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
<Kaaiman>     Toelating nieuwe deelnemende landen (zie artt. 15-18 van het Verdrag van Oca; in alfabetische volgorde te bespreken): Aneva, Benjiland, Burghteland, Eduko, Finoccië, Forezen, Fryseach, Hochmark, Navu I Daru, Noord-Aguilas, Paganië, Tysië (Kloppen deze landen nog? Zijn er meer die willen deelnemen?)
<Kaaiman>     Grensconflict tussen Carthamië en Tholenië (te bevestigen door Tholenië; als Tholenië 'nee' zegt, kan het niet behandeld worden vanwege art. 7.1 in het Verdrag van Oca)
<Kaaiman>     Vaststelling nadere regelgeving omtrent de locatie van de Vergadering van Regeringsgedelegeerden (zie Art. 11.4)
<Kaaiman>     Overige zaken (WVTTK/Rondvraag. Over zaken die tijdens de vergadering zijn aangevoerd, kan niet gestemd worden)
<Kaaiman>     Sluiting
<Kaaiman> http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519#p26688
<Mattlantis> Met slechts 6/7 landen lijkt mij het nog niet heel nuttig, maar ik zou best zaken willen bespreken.
<Kaaiman> we beginnen met agendapunt 4. Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Kaaiman> Maar volgens mij hebben we ook bij dit agendapunt afgesproken om het Atlantidische voorstel (nl. volgende vergadering een stad kiezen op basis van inzendingen) te aanvaarden
<Faylin> Zou ik wel doen
<Kaaiman> nog wel besproken moet worden wat de reikwijdte wordt
<Dumeria_> jammer dat er niet meer man tijd hebben
* _BRS-IMG (54681274@gateway/web/freenode/ip.84.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Kaaiman> de vorige keer ghebben we het m.b.t. het Wetenschappelijk/cultureel bureau gehad over o.a. subsidies
<Kaaiman> ja of nee
<Mattlantis> Hoej :D
<Kaaiman> en UNESCO-achtige monumentstatussen
<_BRS-IMG> Goedenavond
<Mattlantis> AH
<Kaaiman> de voorzitter is er nog niet haha
<Mattlantis> Voorzitters zijn altijd precies op tijd (toch?) :P
<Faylin> Amai een klavertje duizend!
<Kaaiman> waarnemend voorzitter dus dan maar?
<Kaaiman> hehe
<Kaaiman> Kaaivrouw wil straks heel Holland bakt kijken dus ik verhuis zo even naar een andere pc
<Faylin> NEE
<Faylin> GEEN HEEL HOLLAND BAKT!
<Dumeria_> Heel holland bakt
<Faylin> What has happened to this world?
<Kaaiman> heel holland, behalve Limbabwe
<Dumeria_> amai dat zoiets überhaupt kán bestaan is een godspé
<Kaaiman> of nee, dat is geen holland
<Kaaiman> oh ik mag blijven zitten
<Dumeria_> je mág haha
-SaslServ- Kaaiman_!~Kaaiman@145.XXX has just authenticated as you (Kaaiman)
* Kaaiman_ (~Kaaiman@145.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Faylin> Ik woon tegenweurdig in Brabant
<Dumeria_> Een beperkt aantal opmerkingen lijken al een duidelijk verwijzing naar wie de broeke in de relatie aanheeft.
* Kaaiman_ is nu bekend als Voorzitter
* U bent nu bekend als RBM-SUS-HMK-RFL
<Dumeria_> Je gedrag is echter nog weinig Brabantesque
* Voorzitter is nu bekend als WaarnemendVoorzi
* WaarnemendVoorzi is nu bekend als Waarn_Voorzitter
<Faylin> Maar dat verandert niet aan de hand van de woonplaats
<Mattlantis> #name MAL
<RBM-SUS-HMK-RFL> /nick MAL
<Mattlantis> ohja
<Dumeria_> Bemvindo Matt
* Faylin is nu bekend als EveDordin_CYL
* EveDordin_CYL is nu bekend als FaeriesUitCylene
<FaeriesUitCylene> Nee
* FaeriesUitCylene is nu bekend als CYL
<Waarn_Voorzitter> Geachte aanwezigen, wilt u allen uw plaatsen weer innemen
* CYL is nu bekend als EveDordinCYL
<Waarn_Voorzitter> de pauze is bijna voorbij en we gaan verder met agendapunt 4
<Waarn_Voorzitter> De voorzitter is helaas nog op het toilet
<Waarn_Voorzitter> dus ik neem waar
<Waarn_Voorzitter> hopelijk is hij niet doorgespoeld
<EveDordinCYL> Ik ween maar
* Mattlantis is nu bekend als Maldarie
<RBM-SUS-HMK-RFL> Maldarie: KBL niet aanwezig?
<Waarn_Voorzitter> Nog even weer de chatiquette:
<Maldarie> Benjiland is geen lid van de AR
<Waarn_Voorzitter> de etiquette met landcode ATL en GEO:
<Waarn_Voorzitter> '+ATL' voor interruptie door ATL
<Waarn_Voorzitter> '+ATL > GEO' voor reactie op GEO door ATL
<Waarn_Voorzitter> '-end' einde bericht (op de chat is het erg lastig te bepalen wanneer iemand is uitgetypt).
<Maldarie> Oké
<Waarn_Voorzitter> Ik zie dat nog niet iedereen weer terug op zijn/haar plaats zit, desondanks wil ik de vergadering spoedig hervatten
<Waarn_Voorzitter> (als iemand via FB of Whatsapp nog meer deelnemers erbij kan krijgen: graag)
Agendapunt 4 - Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen

<Waarn_Voorzitter> Goed, agendapunt 4.
* DeFries (b9232360@gateway/web/freenode/ip.185.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Waarn_Voorzitter> Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Waarn_Voorzitter> welkom Fryseach, gaat u vlug zitten
<Waarn_Voorzitter> ik herhaal: agendapunt 4.: Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Waarn_Voorzitter> Voor de pauze is gestemd voor het Atlantidische voorstel voor wat betreft de keuze van vestigingsplaats
<Waarn_Voorzitter> daarom gaan we nu enkel debatteren en stemmen over de taak en functie van het orgaan voor standaardisatie
<Waarn_Voorzitter> U hebt allen de stukken gelezen http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519
* DeFries is nu bekend als Fryseach
<EveDordinCYL> +CYL
<Waarn_Voorzitter> Ik geef het woord aan CYL
<EveDordinCYL> Ik zou graag zien dat een standaardisatieorgaan de internationale standaarden van ISO in acht neemt
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RFL
<EveDordinCYL> -emd
<EveDordinCYL> n*
<Waarn_Voorzitter> RFL?
<RBM-SUS-HMK-RFL> Daar zijn wij het in principe mee eens, voor zover deze standaarden reeds gehanteerd worden. Indien in Atlantis, of althans de aan de AR deelenemende landen een de-facto andere standaard is, zou die ons inziens voorrang meoten krijgen
<RBM-SUS-HMK-RFL> -end
<Dumeria_> +DUM akkoord -end
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RBM
<_BRS-IMG> +BRS & IMG
<Waarn_Voorzitter> Ik geef het woord aan RBM, daarna aan BRS/IMG
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: Wij zouden graag willen voorkomen dat de standaardisatie gaat afhangen van grote bedrijven. De stem van kleinere economieën moet niet worden voerstemd door de roep van grote economieën en multinationals
<RBM-SUS-HMK-RFL> =end
<Waarn_Voorzitter> BRS/IMG?
<EveDordinCYL> +CYL
<_BRS-IMG> Wij zien de standaardisatieorganisatie vooral als een orgaan dat binnen de leden van de AR voor specifieke standaarden zorgt waar ISO tekort schiet of buiten beschouwing worden gelaten.
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RFL Eens met BRS -end
<Waarn_Voorzitter> Cylenië?
<_BRS-IMG> Tolsystemen zouden bijvoorbeeld binnen de AG kunnen worden gestandardiseerd.
<_BRS-IMG> =end
<EveDordinCYL> Dit lijkt me niet de bedoeling: https://xkcd.com/927/
<EveDordinCYL> -end
<_BRS-IMG> +BRS
<Dumeria_> +DUM
<Waarn_Voorzitter> BRS krijgt het woord
<Maldarie> +MAL
<_BRS-IMG> Eens met CYL; Het zal vooral aanvullende standaarden opgeven, en geen vervangende
<EveDordinCYL> Zoals bijv. de Cyleense kalender
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RBM > BRS
<RBM-SUS-HMK-RFL> excuus +RBM > CYL moet dat zijn
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG: bent u klaar? dan graag met -end afsluiten
<_BRS-IMG> =end
<Dumeria_> Voor Dumerië is de specifieke standaardiseringsvorm niet erg van belang. Wel moet er een standaard aanwezig zijn en moet er een financieel controlemechanisme zijn. -END
<Waarn_Voorzitter> Mal?
<Maldarie> MAL: Eens met eerder genoemde uitspraken. Bestaande standaarden moeten worden aangehouden en waar nodig een uitbreiding wanneer de standaard niet toereikend voor de grootte van Atlantis is.
<Waarn_Voorzitter> Einde?
<Maldarie> -end
<Waarn_Voorzitter> RBM?
<RBM-SUS-HMK-RFL> Begrijp ik het goed dat CYL de Cyleense kalender als Atlantische Standaard wil opnemen? Iets soortgelijks zou met de Brilamontische kalender mogelijk zijn.
<RBM-SUS-HMK-RFL> Daarnaast
<RBM-SUS-HMK-RFL> In hoeverre zijn standaarden afdwingbaar? Wordt het initiatief bij de overheid of bij de markt gelegd? Want in dat laatste geval zijn het uiteindelijk de multinationals die bepalen, wat niet per se voor onze bevolimng de beste standaarden hoeft op te leveren
<RBM-SUS-HMK-RFL> -end
<EveDordinCYL> CYL > RBM
<Waarn_Voorzitter> CYL
<EveDordinCYL> Ik denk dat standaarden in eerste instantie niet dwingend moeten zijn of overkomen
<EveDordinCYL> -end
<Maldarie> MAL > RBM
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RFL
<Waarn_Voorzitter> Maldarië?
<_BRS-IMG> +BRS
<Maldarie> MAL: Ik denk dat het per standaard afhangt hoe dwingend het van karakter is. -end
<Waarn_Voorzitter> RFL?
<RBM-SUS-HMK-RFL> RFL: Frankenland zou ervoor zijn om standaarden in samenwerking tussen overheid en markt te realiseren. De markt weet vaak wat economisch het best haalbaar is, dat kan een overheid niet bepalen.
<RBM-SUS-HMK-RFL> In goed overleg moet er veel mogelijk zijn. Maar ik besef dat niet bij elke lidstaat zo'n overlegcultuur heerst. Maar daar wil Frankenland graag bij helpen -end
<Waarn_Voorzitter> BRS?
<_BRS-IMG> Wij zouden op zijn minst een partij van de overheid in hebben voor de onderhandelingen van het stellen van standaarden om ervoor te zorgen dat bedrijven geen monopolie hebben. Toch is de markt nodig voor het vinden van plekken waar standardisatie nodig is. Wat dat betreft kan BRS wel vinden in het verhaal van RFL -end
<Waarn_Voorzitter> Ik wil dit punt gaan afronden. Zijn er nog opmerkingen? Er mogen nog 3 opmerkingen worden gemaakt
<Waarn_Voorzitter> zo niet, dan gaan we over tot stemming
<EveDordinCYL> Waarover stemmen we?
<Waarn_Voorzitter> Stemming: Principebesluit om zo veel mogelijk aan te sluiten bij ISO-standaarden en geen 'dubbele' eigen standaarden te creëren, tenzij dit om goede redenen een betere optie is.
<Dumeria_> bon
<Waarn_Voorzitter> A. Eens
<Waarn_Voorzitter> B. Oneens
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<Waarn_Voorzitter> Nu stemmen alstublieft.
<Maldarie> MAL: A
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: C; SUS: A; RFL: A (HMK is nog geen lid maar is waarnemend aanwezig)
<Waarn_Voorzitter> CYL? BRS? IMG?
<Waarn_Voorzitter> DUM?
<Waarn_Voorzitter> Fryseach?
<Dumeria_> A
<_BRS-IMG> BRS: A, IM: A
<Waarn_Voorzitter> EveDordinCYL: CYL>
<EveDordinCYL> Sorry
<EveDordinCYL> A
<Maldarie> MAL: Fryseach is waarnemend aanwezig. -end
<Waarn_Voorzitter> Het principebesluit is genomen met een ruime meerderheid
<Waarn_Voorzitter> Excuus, mijn fout.
<Fryseach> FRE: De waarnemende ambassadeur was nog aan het vechten met z'n microfoon om hetzelfde te zeggen als MAL -end
<Waarn_Voorzitter> Dan zou ik nog iets in stemming willen brengen
<Waarn_Voorzitter> hmm o nee ik kijk op het verkeerde papier
<Waarn_Voorzitter> excuus
Agendapunt 5 - Toelating nieuwe deelnemende landen

<Waarn_Voorzitter> we gaan door naar agendapunt 5
<Waarn_Voorzitter> oelating nieuwe deelnemende landen (zie artt. 15-18 van het Verdrag van Oca; in alfabetische volgorde te bespreken):
<Waarn_Voorzitter> Ik stel voor hierbij meteen tot stemming per land over te gaan
<Waarn_Voorzitter> Tenzij iemand daa rbezwaar tegen heeft.
<Waarn_Voorzitter> Neen?
<Dumeria_> non
<Maldarie> Zou je soms eventueel ook een toelichting kunnen geven?
<Waarn_Voorzitter> Dan is de stemming als volgt. Er is een lijst met landen die toestemming voor toetreding tot de AR hebben aangevraagd e
<Waarn_Voorzitter> We werken de lijst ( http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519 ) alfabetisch af
<Waarn_Voorzitter> Toelating betekent overigens nog niet dat de betreffende landen in deze vergadering nog kunnen deelnemen. Pas na ratificatie van het verdrag in eigenland kunnen de deelnemende landen deelnemen aan de eerstvolgende vergadering
<Waarn_Voorzitter> Maldarie: zo duidelijk genoeg?
<Maldarie> Ja
<Waarn_Voorzitter> Dan wil ik tot stemming overgaan.
<_BRS-IMG> +BRS
<Waarn_Voorzitter> BRS?
<_BRS-IMG> Wij hebben gehoord dan onze buren uit Nieuwegouwen toch van mening is om zich kandidaat te stellen voor de AR toetreding
<_BRS-IMG> =end
<Waarn_Voorzitter> RNG heeft zich inderdaad na verzending van de stukken nog aangemeld
<Waarn_Voorzitter> Discussie is gevoerd in de voorbereiding en er is een addendum verzonden met het toelatingsverzoek van Nieuwegouwen, waarrmee we zometeen ook Nieuwegouwen zullen behandelen
<Dumeria_> DUM > dit platform lijkt me niet geschikt voor geruchten, speculatie lijkt onnodig.
<Waarn_Voorzitter> Goed, dit punt van orde gezegd hebbende gaan we over tot stemming
<Waarn_Voorzitter> Stemming: Aneva toelaten?
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<_BRS-IMG> BRS: A; IMG: A
<Dumeria_> A
<Maldarie> MAL: C
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: B, SUS: C, RFL: A
<Waarn_Voorzitter> Niet heel overtuigend
<Waarn_Voorzitter> de uitslag zal dus nog mede kunnen afhangen van de stemming op het forum
<Waarn_Voorzitter> *bladert of toetreding d.m.v. meerderheid of op basis van unanimiteit gaat*
<Maldarie> MAL: Naar mijn weten moesten alle leden het unaniem eens zijn.
<Maldarie> -end
<Waarn_Voorzitter> http://www.geopoeia.net/wiki/AR-Verdrag_1.0#DE_TOETREDING
* CAR_JamesRafath (5ee1d1c7@gateway/web/freenode/ip.94.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Waarn_Voorzitter> Art. 10
<Waarn_Voorzitter>     De Vergadering van Regeringsgedelegeerden is het hoogste besluitnemende orgaan binnen de Atlantische Raad.
<Waarn_Voorzitter>     Zij besluit bij meerderheid van stemmen.
<Waarn_Voorzitter>     Zij beslist over zaken betreffende de uitvoering van de aan de Atlantische Raad in de Verdragen opgelegde taken en verplichtingen.
<CAR_JamesRafath> Mijn excuses
<Waarn_Voorzitter> CAR, weest welkom
<CAR_JamesRafath> Een gijzelingssituatie op Vliegveld Biltema heeft mijn vliegtuig flink vertraagd
<Waarn_Voorzitter> U kunt nog stemmen voor Stemming: Aneva toelaten?
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<CAR_JamesRafath> A.
<Waarn_Voorzitter> De Vergadering besluit met meerderheid van stemmen en dus niet op basis van unanimiteit
<Waarn_Voorzitter> Dus behoudens aanpassingen door stemmen via het forum wordt Aneva toegelaten
<Waarn_Voorzitter> Volgende land: Benjiland.
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<EveDordinCYL> AAneva
* Maldarie is nu bekend als MAL_C_Briggs
<Dumeria_> A
<EveDordinCYL> Ik moet maar niet afk gaan :P
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: A; SUS: A; RFL: A
<EveDordinCYL> A
<MAL_C_Briggs> MAL: A
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG: ?
<CAR_JamesRafath> A
<Waarn_Voorzitter> *kcuh* _BRS-IMG ???
<_BRS-IMG> BRS = A; IMG = C
<Waarn_Voorzitter> bijna unaniem is Benjiland toegelaten
<Waarn_Voorzitter> Door naar Burghteland.
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<CAR_JamesRafath> B
<EveDordinCYL> C
* TBRT (c1befd96@gateway/web/freenode/ip.193.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<TBRT> iemand hier?
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: A; SUS: C; RFL: A
<CAR_JamesRafath> Ja
<EveDordinCYL> Dèèg Teabird
<TBRT> vanavond atlantic council meeting?
<Waarn_Voorzitter> TBRT: we stemmen over telating van Burghteland
<EveDordinCYL> Je zit er al middenin
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<_BRS-IMG> BRS = C; IMG = B
<TBRT> Ok, en wat zijn de argumenten pro en contra?
<Waarn_Voorzitter> Welkom trouwens, Tholenië.
<Dumeria_> A
<CAR_JamesRafath> Die zijn er niet
<CAR_JamesRafath> Het is een verkiezing, geen debat
<CAR_JamesRafath> :p
<TBRT> Is waarn danilo?
<Waarn_Voorzitter> De aanwezigen zijn akkoord gegaan met behandeling zonder debat
* Waarn_Voorzitter is Kaaiman
<Waarn_Voorzitter> Even kijken heeft iedereen gestemd...
<TBRT> Tja, ik neem aan dat geen van de solweslanden bezwaar kan hebben tegen de burghtelandse aanwezigheid
<TBRT> dus tweemaal ja
<Waarn_Voorzitter> je kunt je nick aanpassen met /nick ARD-KSW oid
<Waarn_Voorzitter> dus ARD: A; KSW: a
<TBRT> SOL*
<Waarn_Voorzitter> Waarvan akte. We gaan door met Eduko
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Dumeria_> A
* Fryseach is nu bekend als FRE_Waarnemend
<CAR_JamesRafath> Is Eduko geen lid?
<CAR_JamesRafath> Wut?
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: A; SUS: A; RFL: A
<CAR_JamesRafath> CAR: A
* RTH_Anneo_Aleato (9135ee28@gateway/web/freenode/ip.145.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Waarn_Voorzitter> welkom Tholeni:ë
<Waarn_Voorzitter> gaat u zitten
<RTH_Anneo_Aleato> De delegatieauto was kapot, sorry
<Waarn_Voorzitter> u kunt nog net uw stem uitbrengen voor de tolating van Eduko tot de AR
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<CAR_JamesRafath> Ook last van gijzerlign Anneo?
<RTH_Anneo_Aleato> A
<Waarn_Voorzitter> CAR_JamesRafath: gaarne via de voorzitten spreken door het indrukken van de +CAR-knop
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG, EveDordinCYL ?
<_BRS-IMG> IMG: A; BRS: A
<EveDordinCYL> A
<Waarn_Voorzitter> Goed, de volgende op de lijst is Finoccië
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Dumeria_> A
<RTH_Anneo_Aleato> A
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: C; SUS: A; RFL: A
<RBM-SUS-HMK-RFL> herstel: RBM: A
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG, EveDordinCYL ?
<EveDordinCYL> A
<Waarn_Voorzitter> CAR_JamesRafath:
<_BRS-IMG> BRS: A, IMG: A
<TBRT> moet je altijd je stemmen herhalen?
<Waarn_Voorzitter> we stemmen per land
<TBRT> ja maar je gaat over naar de rest
<TBRT> Je zegt: nu finoccië, en dan worden alle stemmen herhaald
<Waarn_Voorzitter> kennelijk heeft niemand bezwaren tegen toetreding
<CAR_JamesRafath> A

Kaaiman
Geoficticus
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 06 jun 2017, 23:39

Ondertussen heb ik per PB nog enkele stemmingen ontvangen van degenen die er destijds bij de 2e chatsessie niet bij waren. Hoewel nog niet elk land een stem heeft doorgegeven, kan van alle stemmingen van deze 2e sessie op één na geen uitslag meer veranderen.

De volgende besluiten zijn dus definitief:

Stemming: Principebesluit om zo veel mogelijk aan te sluiten bij ISO-standaarden en geen 'dubbele' eigen standaarden te creëren, tenzij dit om goede redenen een betere optie is.
Aangenomen

Stemming: Toelating nieuwe deelnemende landen
  • Aneva; toegelaten
  • Benjiland: toegelaten
  • Burghteland: toegelaten
  • Eduko: toegelaten
  • Finoccië: toegelaten
  • Forezen: niet toegelaten
  • Fryseach: toegelaten
  • Hochmark: toegelaten
  • Nefen en Daar: toegelaten
  • Nieuwegouwen: toegelaten
  • Paganië: toegelaten
De toegelaten landen mochten vanaf de stemming op 2 april 2016 het ratificatieproces in gang zetten. We zijn inmiddels ruim een jaar verder. Welke landen hebben het verdrag intussen geratificeerd?
Laatst gewijzigd door Kaaiman op do 08 jun 2017, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.

DeFries

Bericht door DeFries » wo 07 jun 2017, 10:38

Fryseacher Nasjonale Útstjoerder op 29 april

Bij nader inzien misschien wel heel snel na de vergadering, maar de Folkemoet bestaat uit één kamer en 55 leden, dus misschien niet geheel onrealistisch.

Kaaiman
Geoficticus
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » wo 07 jun 2017, 11:25

In Hochmark heeft het Gezamenlijke Ding (Samting) op 7 juni 2016 een Extra Buitengewone Vergadering gehouden, waarin druse (president) Ate Mennesker eerst het Verdrag van Oca namens Hochmark heeft ondertekend. Aansluitend heeft het Gezamenlijke Ding het Verdrag in ruime meerderheid ingestemd, waarmee Hochmark het Verdrag heeft geratificeerd.

Zie ook deze krantenberichten: viewtopic.php?f=9&t=558&p=28277#p28277

Dulminis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dulminis » wo 07 jun 2017, 21:31

Het Congres van Paganië ('Tweede Kamer'/'Huis van Afgevaardigden') heeft het verdrag van Oca op 11 november 2016 geratificeerd; de Senaat ('Eerste Kamer'/'Senaat') volgde op 24 januari 2017.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach

(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

MandelSoft
Geoficticus
Contacteer:

Bericht door MandelSoft » do 08 jun 2017, 01:22

In Nieuwegouwen is in het parlement op 18 juni 2016 het verdrag ondertekend. Op 1 september 2016 is het verdrag met de ingang van het nieuwe parlementaire jaar geratificeerd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Kathor
Geoficticus

Bericht door Kathor » do 08 jun 2017, 02:28

De Carthaamse Federatie heeft het een tijdje geleden ook al geratificeerd
Carþamia, pasal đåns bouđas Nöris...

Faylin
Beheerder
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Bericht door Faylin » do 08 jun 2017, 13:27

In Aneva is het verdrag op 1 juni 2016 geratificeerd.

Kaaiman
Geoficticus
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 08 jun 2017, 21:13

Burghteland kon (theoretisch) nog niet definitief toegelaten worden. Met de stemmen die ik intussen binnen heb gekregen kan de beslissing voor Burghteland niet meer anders uitvallen dan toelating.

Plaats reactie