[ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » za 17 aug 2013, 21:19

Dat lijkt me een interessant document om te lezen :D
Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » za 17 aug 2013, 23:51

Marcel schreef:Daar dit een algemeen topic is:

Maarten, zou jij een verdrag kunnen maken met betrekking tot je intercontinentale wegnummers, zoals we deze ook hebben in Europa? Het zou mooi zijn als je er een PDF van maakt met de huidige stand van het wegennet, hoe te bewegwijzeren (met plaatjes indien mogelijk) en een verdragnaam. Alle landen die de intercontinentale wegnummers bewegwijzeren, zullen dit verdrag moeten ondertekenen.

(slecht weer klusje :mrgreen: )
Ik denk dat ik eerst daarvoor de gaten in het netwerk nog moet opvullen (en er nog over eens worden) en ik weet nog niet hoe ik zo'n documentje precies in elkaar moet steken. Maar misschien kan het wel...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door sirdanilot » zo 18 aug 2013, 15:34

Burghteland laat zich in ieder geval niet voorschrijven hoe de wegen moeten worden bewegwijzerd...

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » zo 18 aug 2013, 15:38

Daarom lijkt het mij dat het een richtlijn is, waar je niet aan hóeft te houden. ;)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Marcel » zo 18 aug 2013, 15:41

Dat is ook niet de bedoeling. Het gaat er om hoe de C-nummers bewegwijzerd moeten worden, wat het verloop is van de wegen, de kleurstelling van de schildjes en letters, kapitaalhoogte, ect, ect.

@Sjors : Inderdaad. Wel zodanige gaten er in laten dat elk land er zijn eigen interpretatie er op nahoud :mrgreen:

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » zo 18 aug 2013, 16:00

De kapitaalhoogte lijkt me ook per land verschillend; gewoon even hoog als in de normale schildjes. ;)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Marcel » zo 18 aug 2013, 16:24

^^ Nou,... hé... Ik noem ook alleen maar wat op. :lol:

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TzM23 » zo 18 aug 2013, 20:53

Wat wel handig zou zijn: C-nummers in vierkant zonder dingetjes, zoals Steinmarken, en met C-prefix.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » zo 18 aug 2013, 21:23

Er moet inderdaad wel een soort van uniformiteit zijn ja... ;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » vr 20 sep 2013, 23:47

Hoe staat het eigenlijk met de AHO? Want ik hoor de laatste tijd maar bitter weinig er over en voor mij is nog niet alles duidelijk.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » za 21 sep 2013, 15:27

Het Uneetse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vandaag een brief gestuurd naar het hoofdkwartier van de AHO in Muensterwald, of er binnenkort een overleg plaats kan vinden tussen alle AHO-regeringen.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Koen » zo 22 sep 2013, 14:46

In Laconia ligt het overleg over toetreding redelijk vast. In de Nationale Vergadering is waarschijnlijk wel een meerderheid te halen, maar de conservatieve Raad der Regio's vindt dat bij een dergelijke beslissing ook alle regionale vergaderingen en raden voor moeten stemmen. Dus het kan nog wel even duren voordat er een besluit valt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door lajos » ma 23 sep 2013, 13:50

In lange en meanderende discussie-draden als deze zou het handig zijn als iemand af en toe de eerste post aanpast zodat daar een samenvatting van de huidige stand van zaken te lezen is. Het valt namelijk niet mee om dat te achterhalen door de discussie door te lezen (vooral niet als je daarvoor maar beperkt tijd beschikbaar hebt).

Ik weet niet of dit nog helemaal klopt, maar ik vond het een mooie en duidelijke samenvatting:
HAFRABAisfun schreef:Goed, alles eens op een rijtje, ik neem eens door hoe het nu staat met de AHO:
Verwezenlijkingen
De AHO heeft een hoofdkwartier in Muensterwald, de ATO-turm. Er is ook een voorstel gedaan om met verschillende 'schillen' te werken.
De 1e schil zou een maximale samenwerking betekenen en een opheffing van de visumplicht en grenscontroles, ook zouden alle in- en uitvoerheffingen verdwijnen en de valuta's zouden aan elkaar gekoppeld worden.
De 2e schil zou bestaan uit landen die goed met elkaar samenwerken, de in -en uitvoerheffingen zouden verdwijnen, net als de visumplicht, maar de grenscontroles blijven wel bestaan, al dan niet versoepeld. De valuta's zouden niet gekoppeld worden.
De 3e schil zou de handelsbeperkingen verminderen, of zelfs opheffen, maar de grenscontroles zouden blijven, het is nog onzeker of de visumplicht blijft bestaan.

Nog te doen
Er moet nog afgesproken worden welke landen er in de AHO zitten, wanneer ze toegetreden zijn, wanneer de AHO is opgericht, welke landen tot welke 'schillen' behoren, nog een naam bedenken voor de 'schillen', etc.
En dit plaatje is prachtig:
MandelSoft schreef:Ik gooi even een balletje op en ik denk dat de relaties zoals ze nu zijn zo in elkaar zitten:

Afbeelding
Let wel, onderbrekingen in dit schema zijn ook onderbrekingen in het echt. Zo zijn RAR-KSW en BRS-IMG zijn twee APARTE Schil 1 relaties. Tussen deze twee groepen bestaat een Schil 2 relatie...
In antwoord op HAFRABAisfun's "Nog te doen":
Kwang Yung zou vanaf de oprichting van AHO/ATO deelnemen aan schil 1 (met Schellingen en Imaginië waarmee het sowieso al een vergelijkbaar verdrag had en heeft).

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Marcel » ma 23 sep 2013, 17:50


Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door lajos » di 24 sep 2013, 03:55

^^ Dat had ik gezien, maar daar staat niets over de AHO/ATO.

Wellicht was en is Kwang Yung ook een partner in het Verdrag van Guilliano, met een paar uitzonderingsbepalingen. (Het heeft geen eigen leger, bijvoorbeeld, maar valt min of meer onder de Schellingse defensie. En het is formeel zelfstandig m.b.t. buitenlandse politiek en economisch beleid, al worden beide in de praktijk wel met Schellingen en Imaginië afgestemd.)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door NovaHollandia » wo 09 okt 2013, 22:38

Voor Nova Hollandia zijn souvereiniteit en onafhankelijkheid heel belangrijk. Het idee van de ATO omvat elementen die veel verder gaan dan economische samenwerking, en daarom heeft Nova Hollandia al in de tijd van het Nationaal-Rationalisme - in de jaren '50 - de bewuste keuze gemaakt om geen lid te willen worden van de ATO. Wel is Nova Hollandia lid van de WTO, de World Trade Organization (Wereldhandelsorganisatie), en heeft uitgebreide handelsaccoorden gesloten met de Verenigde Staten en de EFTA. Met de EU zijn diverse accoorden gesloten teneinde het vrije verkeer van personen en goederen minder te belemmeren. Nova Hollandia voert al sinds decennia actief beleid om wederzijdse uitgebreide vrije landingsrechten en havenrechten te hebben in de VS en in EU- en EFTA-landen, waarbij de betreffende landen uiteraard dezelfde rechten krijgen in de belangrijkste (lucht)havens van Nova Hollandia.

Uiteraard staat Nova Hollandia open voor wederzijds gunstige economische verdragen met de ATO of met individuele ATO-landen.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Faylin » wo 04 dec 2013, 13:43

Wat houdt de Atlantische Handelsorganisatie nu concreet in? Met andere woorden: met welke punten gaan de deelnemende landen akkoord? Bij het Westpact het ik dat mooi uitgewerkt, maar hier vind ik dat nergens terug.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Koen » vr 06 dec 2013, 15:16

Volgens mij is de ontwikkeling van de Atlantische Handelsorganisatie tot stilstand gekomen, toen iedereen opeens onderling verdragen en pacten als het Westpact ging maken.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [ATL] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Faylin » vr 06 dec 2013, 16:59

Omdat bij de AHO nog niks concreet was op dat moment, ben ik met het Westpact gekomen :roll:. Anders was dat er heus niet gekomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 14 gasten