[ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TzM23 » ma 06 mei 2013, 22:14

Tholenië ligt ten westen van Schellingen. Dus veren kunnen goed mogelijk zijn ja, ik heb wel interesse! Ik geloof dat we wel al een vliegverbinding hebben.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » ma 06 mei 2013, 22:19

Ja, dat hebben we al, en een historische achtergrond. Ik schat dat een veer wel moet kunnen, maar dat is een ander topic.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » di 07 mei 2013, 08:41

Ik dacht trouwens dat de grens tussen Uneta en Eduko ook zo iets als Zwitserland was.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » zo 09 jun 2013, 16:22

Goed, alles eens op een rijtje, ik neem eens door hoe het nu staat met de AHO:
Verwezenlijkingen
De AHO heeft een hoofdkwartier in Muensterwald, de ATO-turm. Er is ook een voorstel gedaan om met verschillende 'schillen' te werken.
De 1e schil zou een maximale samenwerking betekenen en een opheffing van de visumplicht en grenscontroles, ook zouden alle in- en uitvoerheffingen verdwijnen en de valuta's zouden aan elkaar gekoppeld worden.
De 2e schil zou bestaan uit landen die goed met elkaar samenwerken, de in -en uitvoerheffingen zouden verdwijnen, net als de visumplicht, maar de grenscontroles blijven wel bestaan, al dan niet versoepeld. De valuta's zouden niet gekoppeld worden.
De 3e schil zou de handelsbeperkingen verminderen, of zelfs opheffen, maar de grenscontroles zouden blijven, het is nog onzeker of de visumplicht blijft bestaan.

Nog te doen
Er moet nog afgesproken worden welke landen er in de AHO zitten, wanneer ze toegetreden zijn, wanneer de AHO is opgericht, welke landen tot welke 'schillen' behoren, nog een naam bedenken voor de 'schillen', etc.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » zo 09 jun 2013, 20:20

Ik vind schillen op zich wel een goede naam. In het Uneets heten schillen 'bende'. (schil = bend)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Matt » zo 09 jun 2013, 20:21

De minister van buitenlandse zaken John Mallard en de minister-president Matt Haughley zouden graag op korte termijn een vergadering willen houden in Muensterwald.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door sirdanilot » zo 09 jun 2013, 20:30

Het beleggen van een eerste top lijkt me inderdaad een goed idee. Burghteland zal waarschijnlijk tot de 2e schil gaan behoren.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » zo 09 jun 2013, 21:25

Premier William Ålson en de Minister van Buitenlandse zaken Peter Kosinki zijn ook geïntresseerd om bij de ATO-top te zijn. Vermoedelijk zou Carthamië bij de 2de schil horen (misschien met enkele landen onderling 3de schil)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TzM23 » zo 09 jun 2013, 21:37

Tholenië wil ook graag overleggen, en zal ook dan tot schil 3 behoren, omdat af te bouwen naar schil 2.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » zo 09 jun 2013, 21:43

^^ Huh? dat moet je me even uitleggen. Eerst de allersoepelste schil nemen om daarna te verstrengen, voor wat is dat nu goed?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TzM23 » zo 09 jun 2013, 21:45

Volgens HAFRABAisfuns post niet
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » zo 09 jun 2013, 21:48

Oh, :p ik draai ze door elkaar :$
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » zo 09 jun 2013, 23:39

Schellingen ziet zo'n top wel zitten. Schellingen en Imaginië zitten in Schil 1. Met een groot deel van de andere landen op Borealië heeft Schellingen een Schil 2 relatie, alleen met Steinmarken (wil het waarschijnlijk zelf niet), Tholenië (vind zelf dat het er ook niet klaar voor is) en waarschijnlijk ook Nova Hollandia (strenge controle op religieus materiaal)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » ma 10 jun 2013, 10:56

Het lijkt mij, en Maarten ook zoals op te maken uit zijn post, dat de relaties met landen in te delen in schillen en niet de landen zelf. Zo heeft Schellingen een betere ATO-relatie met Burghteland dan met Nova Hollandia. Ook had Uneta sinds 1997 het Meridilisch Verbond met Eduko voor betere samenwerking op verschillende vlakken, zoals de grenscontroles. Volgens de ATO criteria zou dat schil 2 zijn denk ik. Met Ardeim zou het ook een schil 2 relatie zijn volgens de laatste ontwikkelingen (zie Handel & Politiek). Met andere ATO landen wil Uneta per land afspraken maken over hoe goed de band is (welke schil). Ik zal de ATO landen een PB'tje sturen later vandaag.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » ma 10 jun 2013, 15:44

Ik gooi even een balletje op en ik denk dat de relaties zoals ze nu zijn zo in elkaar zitten:

Afbeelding
Let wel, onderbrekingen in dit schema zijn ook onderbrekingen in het echt. Zo zijn RAR-KSW en BRS-IMG zijn twee APARTE Schil 1 relaties. Tussen deze twee groepen bestaat een Schil 2 relatie...

Roep maar als er iets fout is. Ik kan altijd dit schema aanpassen ;)

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » ma 10 jun 2013, 15:50

Ik snap eigenlijk vrij weinig van dit schema... :?:

We moeten even kijken hoe we het Meridilisch Verbond gaan laten integreren in ATO.

Oh en Uneta/Eduko = Meridilië ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » ma 10 jun 2013, 16:04

Op wat voor een manier snap je het schema niet? Hij werkt namelijk zo:
- Alle landen die in hetzelfde vlak staan hebben eendezelfde schil-relatie met elkaar.
- Heb je vlakken binnen grotere vlakken? Dan geldt de hoogste categorie voor de relatie tussen land A en land B. Voorbeeld: BRS zit in Schil 1 met IMG. RBU zit in Schil 2 buiten de Schil 1 relatie BRS-IMG. Tussen BRS en RBU geldt dan een Schil 2 relatie.
- Zijn twee vlakken van dezelfde schil gescheiden? Dan is ook hun relatie gescheiden. De werkelijke relatie is dat van het vlak dat de twee scheidt. Voorbeeld: RAR en BRS zitten beide in Schil 1. Ze worden echter door een Schil 2 vlak gescheiden. Hun relatie is dan Schil 2.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TzM23 » ma 10 jun 2013, 16:05

Dit schema lijkt te suggereren dat Tholenië en Steinmarken één verbond zijn, wat niet zo is...
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » ma 10 jun 2013, 16:29

^^ Op die fiets.

Dan zouden RTH en FSM dus eigenlijk in aparte rode vierkantjes moeten staan. ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » ma 10 jun 2013, 16:42

Eigenlijk is het denk ik zo dat RTH, RNH, FSM en LAC uitzonderingen zijn binnen de ATO. Ze zitten in een hogere schil, wat betekent dat ze strengere restricties hebben naar iedereen, ook degenen in de lagere schillen. Het lijkt op de kaart alleen op dat ze één verbond vormen. Maar in feite is dit juist NIET zo. Ze grenzen toevallig aan elkaar, maar beide landen zijn eigenlijk meer "eilanden" binnen de ATO...

Ik wacht nog verdere opmerkingen af.

EDIT: Schema lichtelijk aangepast. Wellicht is het zo duidelijker hoe het principe van schillen werkt...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » ma 10 jun 2013, 17:08

Zo is het veel duidelijker! :d

Voor Uneta en Eduko zou er eigenlijk een soort "schil 1 1/2" moeten zijn. De samenwerkingen zijn wel nauwer dan met schil 2, maar de grenzen worden nog wel gecontroleerd (paspoort laten zien, geen visumplicht). Er zijn ook nog invoerheffingen, maar er is een gezamenlijke invoerheffing voor Meridilië, bovenop de normale invoerheffingen (per land). De valuta's staan volledig apart van elkaar. Dit is het onderdeel "Handel & Douane" en "Geld" in deze afbeelding:
Afbeelding


Zoiets ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » ma 10 jun 2013, 17:40

OK. Valt onder de noemer overige handelspacten. ;) Aangepast!
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » ma 10 jun 2013, 18:26

Solwezië en Ardeim zitten helemaal niet in schil 1, waarschijnlijk in schil 2, want valutakoppeling en de volledige opheffing van grenscontroles zijn onbespreekbaar. De SOLAR-unie staat helemaal los van de AHO, waarschijnlijk net zoals het Meridilisch Verbond. Men wil wel met andere landen samenwerken op verschillende vlakken (economie, onderwijs..), maar dit staat los van de SOLAR-unie die al gaat over de Ardeimse en Solwezische economische, culturele en onderwijspolitiek, maar als deze vlakken ook op AHO-niveau terechtkomen, zal dit losstaan van de SOLAR-unie en SOLAR-akkoorden. Ook zie ik de schillen niet als verschillende eilandjes, maar als 1 volledige schil, dus geen 2 aparte schillen van hetzelfde niveau. Ook moet een land niet toetreden tot de AHO, zo zou ik veel liever een Borealische Unie of een Bartenszeeverbond (of allebei) zien voor samenwerking op economisch, militair en politiek vlak. Zo'n unie zou dan al langer kunnen bestaan.

PS; zou het niet veel logischer zijn mocht de AHO al veel langer bestaan dan 2013, het valt me op dat veel dingen pas in 2012-13 zouden zijn besloten, wat in veel gevallen niet logisch is, zoals een belangrijke snelweg tussen twee landen of een lijnvlucht tussen twee hoofdsteden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » ma 10 jun 2013, 18:58

OK, ook aangepast. Ik heb de verschillende unies ook gemarkeerd.

Ik ben het eens dat de ATO langer bestaat dan 2013. Ik zat eerder te denken dat deze organisatie is begonnen in de jaren '60-70.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Matt » ma 10 jun 2013, 19:11

Ziet er goed uit, Maarten! Ik vind het schema persoonlijk wel duidelijk.

Maldaria zal niet verder gaan dan schil 2, ook niet in de toekomst. Grenscontroles zullen altijd blijven bestaan, ook met buurland Benjiland. Visum wordt ook afgeschaft voor landen van de AHO. Voor landen van buiten Atlantis blijft de visum echter bestaan, al dan niet een Atlantisch visum of een Maldarisch visum. Want, als inwoner van een niet AHO-land zou je dan met een speciaal AHO-visum in elk willekeurig land van de AHO mogen begeven. Voor een inwoner van een AHO-land is een visum dan niet nodig wanneer er gereisd wordt naar een ander AHO-land.

Ik ben het er ook mee eens dat AHO eerder zou moeten zijn opgericht. Ik zat zelf eerder te denken aan de jaren '80. Dit zou voor Maldaria en Benjiland historisch gezien het meest logisch zijn. In 1979 ondertekenden beide landen een handelsverdrag, dus de AHO zou dus pas na die tijd kunnen zijn opgericht.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten