[ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » di 11 jun 2013, 17:45

Carthaamse benamingen voor AHO:

Carthaams-Engels: Atlantic Trade Organisation ATO (De facto en de jure officiele benaming)
Neurs: Atlanti Fÿsar Sefadys AFS (in de volksmond)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » di 11 jun 2013, 19:26

Matt schreef:Het zou ook kunnen dat de AHO eerst Borealische Unie heette omdat in het begin alleen Borealische landen lid waren. Later werden ook landen lid als Laconië, Maldarië en Benjiland, waarna de naam veranderde naar AHO.
Ne, ik zie dit als twee aparte entiteiten, ook omdat ik de AHO meer als een 'zwakker' verbond zie zoals de Europese Vrijhandelsassociatie, die enkel over de economie gaat (ofheffen economische beperkingen, economisch blok vormen), en de Borealische Unie zou ook al over dingen als cultuur, onderwijs, wetenschapsbeleid en sociale zekerheid kunnen gaan (bijvoorbeeld dat je ziekteverzekering overal geldig wordt).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » di 11 jun 2013, 19:48

Nou, ik vraag me af waarom we over een Borealische Unie praten? Ik ben niet helemaal mee...
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2063
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kaaiman » do 13 jun 2013, 16:02

MandelSoft schreef:Ik gooi even een balletje op en ik denk dat de relaties zoals ze nu zijn zo in elkaar zitten:

Afbeelding

Roep maar als er iets fout is. Ik kan altijd dit schema aanpassen ;)
Bij mijn weten hebben de vier Atlantidische landen (HMK, RFL, RBM en SUS) niet echt een handelspact, althans niet alle 4 met elkaar. Wel is er een algemeen periodiek overleg tussen de vier landen voor allerhande zaken (waaronder economische).

Brilamontië en Sustulië streven onderling naar meer economische samenwerking, maar een handelspact met o.a. soepele im/export is het (nog) niet. Het is vooral dat het rijkere Brilamontië via het goedkopere Sustulië handel drijft met de rest van de wereld en ook in toenemende mate productie van goederen voor de Brilamontische markt in Sustulië plaatsvindt, waarmee beide economieën geholpen zijn. Daarnaast is Sustulië sinds enkele jaren leverancier van olie (via raffinage in Frankenland), waardoor de relaties tussen landen ook weer zijn veranderd.

Hoe het precies met Hochmark en Frankenland onderling zit, kan ik niet helemaal zeggen. Wat betreft Tyssië zijn de relaties met vooral Brilamontië vrij goed, maar is er ook hier weer geen sprake van een handelspact.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door sirdanilot » do 13 jun 2013, 16:53

Als er maar twee landen (imaginië en schellingen, die toch al nauw samenwerken) tot Schil 1 willen gaan behoren, zou ik zeggen: laat maar. Schil 2 en 3 zijn dan voorlopig voldoende, en imaginië en schellingen moeten dan zelf maar een sterkere handelsovereenkomst sluiten.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » do 13 jun 2013, 16:57

Inderdaad, zo heeft schil 1 weinig nut.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » do 13 jun 2013, 17:00

Sinds wanneer zit Nova-Hollandia in de ATO? Carthamië heeft als mede-lid zijnde bedenkingen bij het lidmaatschap van deze staat...
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door sirdanilot » do 13 jun 2013, 17:18

Voor zover ik weet zit RNH hier inderdaad niet in... Burghteland en RNH in één unie is sowieso ondenkbaar, al zou RNH erin willen dan zou RBU eruit stappen. Maar het is waarschijnlijker dat RNH hier gewoon niet aan meedoet ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door MandelSoft » do 13 jun 2013, 18:27

OK, de geüpdate versie:

Afbeelding

Omdat Schil 1 niet meer wordt gebruikt, worden Schil 2 en 3 de ATO Hoofdgroep en ATO Plus. Speciale relaties binnenin de ATO zijn ook aangegeven.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Matt » do 13 jun 2013, 19:08

Het verbond tussen Benjiland en Maldaria heet in het Nederlands het Verdrag van Weijpoort.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kathor » do 13 jun 2013, 19:29

@Sirdanilot: Hetzelfde voor Carthamië, het is ondenkbaar dat RNH en CAR in een economische unie zitten terwijl CAR ook een handelsembargo (dan voornamelijk op de Carthaamse olie gemikt) onderhoudt tegen Nova-Hollandia (omdat men het religieuse beleid van Nova-Hollandia als een overtreding van de rechten op de mens ziet)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Snelwegfreak » do 13 jun 2013, 20:16

Ziet er goed uit! En inderdaad, het Verdrag van Weijpeurt ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Koen » vr 14 jun 2013, 11:24

Het ziet er inderdaad erg goed uit! Ik mis alleen de Jamara-eilanden op de kaart.

Laconia zal naar dit voorstel kijken, zodra duidelijk is wat de 'AHO-hoofdgroep' en 'AHO-plus' inhoudt. Laconia is op dit moment (juni 2013) nog geen lid, ook niet als de AHO in de jaren tachtig is opgericht.

PS: Zullen we gewoon de Nederlandse naam AHO gebruiken op dit forum? De voertaal is Nederlands en je schrijft ook NAVO en VN en geen NATO en UN in Nederlandse teksten.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Marcel » di 30 jul 2013, 21:36

Mandelsoft schreef:Ik gooi even een balletje op en ik denk dat de relaties zoals ze nu zijn zo in elkaar zitten:

Afbeelding

Roep maar als er iets fout is. Ik kan altijd dit schema aanpassen ;)
Doen we:

Frankenland heeft geen handelspact, geen 'Schengen' verdrag en dus nog douanecontroles.

In paragraaf §67, en daaropvolgend subparagraven, uitgegeven door het Ministerie van Binnenlandese zaken, staat wel het volgende:
§67:0:5 : Inwoners van de Republiek Tyssië, die in heb bezit zijn van een Tyssiesch Identiteitskaart, mogen met dit document de Republiek Frankenland betreden zonder enige vorm van belemmering.

In paragraaf §100, en daaropvolgend subparagraven, uitgegeven door het Ministerie van Binnenlandese zaken, staat wel het volgende:
§100 Indentiteit:
§100:63 : Inwoners van de Republiek Tyssië, die in heb bezit zijn van een Tyssiesch rijbewijs, mogen met dit document de Republiek Frankenland een voertuig van de klasse B besturen.

Personen die in Hochmark, Sustulië of in Brilamontië mogen gewoon met het rijbewijs in Frankenland rijden en met een gemeentelijke ID kaart (na controle) Frankenland binnenkomen. Dit is een ongeschreven regel in Frankenland, maar is meer dan duidelijk. Overige landen, waarmee geen regeling mee is getroffen, dienen personen dus een paspoort te hebben. Zoals Kaaiman aanhaalde wordt er olie verwerkt in Frankenland.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » di 30 jul 2013, 21:39

En daarom was er na het schema wat jij aanhaalde ook nog een verbeterde versie verschenen ;)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1560
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Faylin » ma 05 aug 2013, 12:13

Maarten, kun je het Westpact tussen Carthamië, Eduko, Nionië en Uneta ook toevoegen? Hier is het uitgebreide schema: https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... Schema.png

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » ma 05 aug 2013, 12:19

Het verdrag van Hertogswilt, is dat het afschaffen van de visumplicht tussen Uneta en de SOLAR-unie? Er kunnen nog landen toegevoegd worden aan die lijst, ik dacht aan Schellingen, Burghteland, Zerderen, Laconia, Carthamië, Nionië,... (Tholenië niet wegens de geschiedenis, een versoepeling van de grenscontroles kan wel)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » ma 05 aug 2013, 13:10

Ja dat is dat, ik was het vergeten te melden aan jou ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » ma 05 aug 2013, 13:43

Ah ok, 'Het Verdrag van Hertogswilt' zou dan best met wat meer landen dan enkel Uneta worden gesloten.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » ma 05 aug 2013, 13:56

Ja maar we kunnen doen dat het initieel alleen met Uneta was, en dat het later ook met andere landen is afgesloten omdat het zo goed beviel. ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2063
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door Kaaiman » ma 05 aug 2013, 13:56

Eerlijk gezegd heb ik geen enkel idee meer welk verbond wat precies inhoudt. :S
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » ma 05 aug 2013, 14:20

Het 'Verdrag van Hertogswilt' houdt in dat inwoners van de landen die zich bij dit verdrag hebben aangesloten zonder visum de SOLAR-unie kunnen betreden. Ze moeten enkel een geldig paspoort kunnen vertonen waarop hun burgerschap van het betreffende land wordt bewezen. Dit staat los van de AHO. Ik denk dat dit vooral handig is voor buurlanden (Schellingen, Burghteland, Nionië, Carthamië, Zerderen... dus) Natuurlijk kunnen andere landen ook deelnemen als blijk van de vrienschappelijke relaties, Uneta bijvoorbeeld. De SOLAR-landen hebben verdragen met de VS, Canada, de Schengen-landen van de Europese Unie, Zwitserland en Ijsland.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door sirdanilot » ma 05 aug 2013, 14:48

Burghteland kan het verdrag helaas niet tekenen, omdat er nu eenmaal goederen zijn die in Burghteland verboden zijn, en waar men nu eenmaal volgens de wet op moet controleren. Bijvoorbeeld softdrugs, om maar wat te noemen. De situatie is veel minder ernstig dan met Nova Hollandia, dat zeker, daarom duren de controles nu ook niet zo lang, maar een schengen-achtige unie zit er juridisch gezien voorlopig niet in.

Al heeft solwezië natuurlijk ook een repressief softdrugsbeleid, dus wellicht kan daar wel wat geregeld worden. Hoe zit dat met ardeim?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door SjorsB » ma 05 aug 2013, 14:53

Ik heb toen ik nog niet op vakantie was een overzichtje gemaakt van wat dingetjes waar Uneta bij hoort. Ik had het op Dropbox gezet, even kijken of ik het kan vinden.

edit: Dit moet em zijn:
http://db.tt/XTXzUvD8

Het onderste verdrag is die van Hertogswilt, maar die naam heb ik pas later doorgegeven aan Faylin zodat hij dat schema kon maken.
Laatst gewijzigd door SjorsB op ma 05 aug 2013, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [ATO] Atlantische Handelsorganisatie

Bericht door TBR » ma 05 aug 2013, 14:56

Het gaat hier niet om de uitgaande controles, enkel om de ingaande, er wordt nog steeds gecontroleerd op verboden goederen, alleen niet altijd maar met een steekproef. De douanecontroles blijven behouden (aangeven/niets-aangeven) maar er moet geen visum worden aangevraagd, een geldig paspoort is genoeg, waardoor de Ardeimse en Solwezische overheid dus eigenlijk niet weten waar je verblijft en hoe lang je in de SOLAR-unie verblijft. Goederen zullen nog altijd gecontroleerd worden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten