Voetbaltoernooi Landenteams

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door SjorsB » za 14 dec 2013, 00:15

Ja, die Atlantische sportzender was mij niet duidelijk. En ja hij komt via de satelliet. En het wordt geen sportzender, enkel tijdens de Cup is het de belangrijkste sportzender.

We stemmen per persoon en niet per land, omdat het uiteindelijk toch gaat om ons die kiezen.

Op de telefoonkosten zal ik nog ingaan.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door NovaHollandia » za 14 dec 2013, 00:21

De bids zijn financieel totaal niet onderbouwd.
De organiserende landen dreigen regelrecht af te stevenen op een financieel debacle van enorme omvang.

Organisatie van zo'n toernooi kost veel geld. Als dan tezelfdertijd ook nog meer vliegverbindingen en treinen worden ingezet tegen gereduceerd tarief, en tolwegen gratis worden, tja, dan jaag je jezelf als land op extra kosten van een omvang die met geen mogelijkheid door de verkoop van televisierechten terug te verdienen zijn, en die ook een enorme wissel trekken op de begroting van een land. Alle drie de bids staan vol met deze geldverkwistende zaken.

Als ik zuiver kijk naar de mogelijkheden om de verliezen af te dekken op meerdere landsbegrotingen, dan is het zaak om een bid te kiezen waarin zoveel mogelijk landen meedoen. In die zin denk ik dat het evenement voor West Borealië waarschijnlijk nog de minste verliezen per inwoner op zal leveren.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Kathor » za 14 dec 2013, 00:29

Ja, en een deel van die grote kost wordt in West-Borealië ook opgevangen door de olie en de sterke economie van de drie landen
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Topuser » za 14 dec 2013, 01:35

NovaHollandia schreef:De bids zijn financieel totaal niet onderbouwd.
De organiserende landen dreigen regelrecht af te stevenen op een financieel debacle van enorme omvang.

Organisatie van zo'n toernooi kost veel geld. Als dan tezelfdertijd ook nog meer vliegverbindingen en treinen worden ingezet tegen gereduceerd tarief, en tolwegen gratis worden, tja, dan jaag je jezelf als land op extra kosten van een omvang die met geen mogelijkheid door de verkoop van televisierechten terug te verdienen zijn, en die ook een enorme wissel trekken op de begroting van een land. Alle drie de bids staan vol met deze geldverkwistende zaken.

Als ik zuiver kijk naar de mogelijkheden om de verliezen af te dekken op meerdere landsbegrotingen, dan is het zaak om een bid te kiezen waarin zoveel mogelijk landen meedoen. In die zin denk ik dat het evenement voor West Borealië waarschijnlijk nog de minste verliezen per inwoner op zal leveren.
Dit komt waarschijnlijk door het gebrek aan tijd. Er was geen tijd om het goed uit te werken.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Ortelius » za 14 dec 2013, 02:05

NovaHollandia schreef:De organiserende landen dreigen regelrecht af te stevenen op een financieel debacle van enorme omvang.
Kun je mij in de echte wereld een voorbeeld van een EK of WK noemen dat voor winst heeft gezorgd? Een dergelijke organisatie vergt een grote investering, maar die investering wordt dan hopelijk "terugverdiend" in de vorm van prestige en bekendheid. En net zoals bij alle andere aspecten van geofictie, neem ik aan dat de organiserende personen geen consultants of ander soort experts ter zake zijn. In dit geval kan de financiële uitwerking, zoals de vlaggen, talen en eeuwige bewegwijzering op een constructieve en leerzame manier bediscussieerd worden.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door BlaZ » za 14 dec 2013, 09:34

Er worden voor het toernooi dacht ik geen nieuwe stadiums gebouwd dus de kosten zullen aardig meevallen. Je kunt het ook zien als lange termijn promotie waarbij het doel winst helemaal niet noodzakelijk is.
Ook is er sprake van inkomsten die normaal gezien niet meegerekend worden, wat denk je van uitgaven in restaurants, hotels, supermarkten, kledingwinkels etc in de speelsteden bijvoorbeeld.

Het juist niet uitvoeren van gedegen onderzoek kan ook gezien worden als een besparing overigens :lol:

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door TBR » za 14 dec 2013, 10:06

Dat het kan oké, maar sommige dingen vind ik een beetje vreemd, zoals die gereduceerde telefoontarieven, dat is toch erg moeilijk waar te maken, en zal handen vol geld kosten. Maar extra veerboten en vluchten kan natuurlijk wel, dat is redelijk logisch.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door BlaZ » za 14 dec 2013, 11:38

Ja inderdaad, het lijkt me goed als we daar extra uitleg over krijgen. De telefoontarieven vallen in de meeste landen on de vrije markt.

Een tegemoetkoming aan bezoekers in de vorm van het opschorten van iets als toeristenbelasting (indien dat bestaat) kan ik me wel goed voorstellen.
Wat me wel opvalt is het gebrek aan corruptie :lol: Ik kreeg van geen enkele organisator giften of aanbiedingen tot aanvulling van mijn banksaldo voor een voorkeurstem ^^
Dat is bij de FIFA wel anders
Laatst gewijzigd door BlaZ op za 14 dec 2013, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Kathor » za 14 dec 2013, 12:11

Vraagje, ik heb gister gestemd maar ik kan nog steeds stemmen volgens die enquete. Is er iets mis met mijn stem?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Faylin » za 14 dec 2013, 12:16

Nee, het is gewoon een formulier die niet registreert of iemand al gestemd heeft.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door SjorsB » za 14 dec 2013, 12:17

Nee, er is dan niets mis. Maar omdat je hebt aangegeven welk land van jou is, weet Lars dat je gestemd hebt. De laatste stem telt.

Edit: Dennis was me voor...

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Topuser » za 14 dec 2013, 15:58

Er zijn natuurlijk ook manieren om extra geld op te halen.
1. Neem een naamsponsor: multinationals als Coca Cola hebben bakken vol geld over voor naamsponsoring. Dan wordt het dus Coca Cola AFC Atlantis Cup 2014. Uiteraard moet dit wel moet toestemming van de AFC.
2. Geef ieder stadion een naamsponsor: ook hier is gigantisch veel geld voor over. Merken als Adidas zullen bakken met geld betalen om de finale plaats te laten vinden in de Adidas Arena.
3. Zorg ervoor dat je op wereldwijd gunstige tijden speelt, zodat je meer kijkers hebt. Ik ken de tijdszone van Atlantis niet, maar als je op een Europees redelijke tijd gaat spelen zullen Europese zenders de rechten ook gaan kopen. Atlantis ligt ook niet ver van de Zuid-Amerikaanse tijdszones, dus misschien dat daar ook nog rekening mee gehouden kan worden.
4. Neem 3 hoofdsponsors wiens naam de hele tijd wordt genoemd voordat er weer word teruggekeerd naar de wedstrijd. "Deze wedstrijd is mede mogelijk gemaakt door Nike" is zo gezegd, maar Nike zal er wel veel geld voor over hebben. Het werkt ook zeker zonder irritant te zijn. "Vriendenloterij, maatschappelijk partner Eredivisie" heb ik nooit irritant gevonden, maar door de herhaling is het wel blijven hangen.
5. Als de mascotte een shirt draagt kan hier uiteraard ook nog een sponsor op.
6. Verhuur zoveel mogelijk skyboxes. Die dingen zijn tijdens dit soort toernooien echt goud waard.
En zo zijn er uiteraard nog veel meer dingen te verzinnen. Ook advertenties op reclameborden e.d. leven veel op.

En dan ga ik nu de bids nog eens doorlezen en mijn stem uitbrengen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door TBR » za 14 dec 2013, 16:16

^^ De dingen die je voorstelt worden vaak sowieso al gedaan door voetbalclubs of stadions, dus daar zal je waarschijnlijk niet veel geld meer mee binnenhalen, maar een hoofdsponsor (of meerdere) is een goed idee.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Koen » zo 15 dec 2013, 01:00

Sponsoren zijn wel nodig, maar een naamsponsor vind ik erg overdreven. De Champions League, UEFA Cup en Eredivisie hebben ook geen naamsponsor. Dus wat mij betreft blijft het gewoon de Atlantis Cup.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Topuser » zo 15 dec 2013, 01:12

Koen schreef:Sponsoren zijn wel nodig, maar een naamsponsor vind ik erg overdreven. De Champions League, UEFA Cup en Eredivisie hebben ook geen naamsponsor. Dus wat mij betreft blijft het gewoon de Atlantis Cup.
Dat zijn drie competities die niet te vergelijken zijn. Daar zijn geen extra vervoer, politieinzet, stadionaanpassingen of goedkope visa voor nodig.
De Jupiler League/eerste klasse en Jupiler League/eerste divisie hebben wel een naamsponsor. De grootste competitie ter wereld, de Premier League (Engeland) ook (Barclays).

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Snelwegfreak » zo 15 dec 2013, 01:16

Ook de Spaanse divisie heeft het: Liga BBVA. Maar bij een EK of WK zie je dat niet.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door SjorsB » zo 15 dec 2013, 09:54

Er zullen wat mij betreft wel een aantal hoofdsponsoren zijn, maar niet in de vorm van naamsponsoring. Eerder gewoon 'wordt mede mogelijk gemaakt door', product placement, enz.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door BlaZ » zo 15 dec 2013, 12:40

Wanneer is de loting?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door SjorsB » zo 15 dec 2013, 12:44

Als de organisator bekend is, zal die daar naar gaan kijken, die zal de loting presenteren. (Als het Meridilië wordt blijft het niet bij een beetje platte tekst .... ;) )

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door TBR » zo 15 dec 2013, 12:46

Wordt het nu een landentoernooi of een toernooi met afzonderlijke teams?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Kathor » zo 15 dec 2013, 12:47

SjorsB schreef:Als de organisator bekend is, zal die daar naar gaan kijken, die zal de loting presenteren. (Als het Meridilië wordt blijft het niet bij een beetje platte tekst .... ;) )
Bij ons ook niet hoor Afbeelding

Het wordt een landentoernooi TBR
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Lars » zo 15 dec 2013, 12:55

Er zijn nog 3 landen waarvan ik nog geen stemmen binnen heb!

Ik zou de stemmen van :
Afbeelding Kvarinsuloj
Afbeelding Kwang Yeng
Afbeelding Sustulië

graag zo snel mogelijk willen hebben ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door BlaZ » zo 15 dec 2013, 14:12

Kunnen die stemmen nog invloed hebben op de uitslag?

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Lars » zo 15 dec 2013, 14:56

^^ Ja ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Kathor » zo 15 dec 2013, 15:02

:o Spannend! Ik hoop dat Lajos, Kaaiman en CX1000 snel stemmen
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten