Voetbaltoernooi Landenteams

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door lajos » ma 09 dec 2013, 01:28

Kwang Yung wil ook best mee doen, maar als er kwalificatierondes zijn wordt het land(je) hoogstwaarschijnlijk dan al uitgeschakeld. (En anders verliest het vemoedelijk alle wedstrijden in de voorrondes.)


Overigens, wat betreft modellering van sportuitslagen: ik doe dat voor de "Vredesspelen" in het project Ardra. Dat betreft wat meer sporten en de rekenbladen voor 1 editie van die Spelen vereisen daardoor ongeveer 20.000 berekeningen (en nog eens 10.000 andere formules) en bijna 3.000 random getallen (van random.org). Mochten de organisatoren/uitslagenberekenaars hulp en/of advies nodig hebben bij het Atlantisch voetbaltoernooi dan kunnen ze mij daarvoor aan mijn virtuele jas trekken. (Ongeacht of Kwang Yung meedoet.)

Een wielerronde heb ik ook interesse in (maar ook daar zal Kwang Yung niet veel van bakken, vrees ik). In Khusqaikama (geen Atlantis-land) is er een wielerronde waarvan ik ook nog steeds de uitslagen wil vaststellen, maar het simuleren van een wielerronde in een spreadsheet is niet eenvoudig en vooralsnog heb ik geen goede methode gevonden om dat (met voldoende realisme en voldoende detail) te doen.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Kathor » ma 09 dec 2013, 12:52

Dan hebben we 24 teams! Kan iemand (Lars) de beginpost aanvullen?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door SjorsB » ma 09 dec 2013, 14:09

Oké. Ik zal in deze post de beden (?) verzamelen. Ik stel voor dat we 16/12/2013 alle aanmeldingen voor gastlanden binnen hebben. In zo'n bid staat dan welke stadions gebruikt gaan worden.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door TzM23 » ma 09 dec 2013, 14:32

^^ Ik denk gewoon bids. :lol:

Tholenië doet geen bid.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door CX1000 » ma 09 dec 2013, 14:33

Mogen de bids dan al ingezonden worden?

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1560
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Faylin » ma 09 dec 2013, 14:43

Carthamië, Nionië en Faylin zullen gezamenlijk een bid doen, Arne is bezig dit uit te werken. Maar waarom moet dat al zo snel, wanneer staat het toernooi nu gepland?

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Kathor » ma 09 dec 2013, 14:56

Doen we het weer als vorig jaar? dus in april? Want nu we met 6 poule's zijn gaat het denk ik wel ietsje langer duren
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door SjorsB » ma 09 dec 2013, 15:38

Van MIJ hoeft het niet zo snel geregeld maar iedereen is er nu al zo mee bezig. Wel weer in april ja. Nouja, ik ben samen met Lars ook weer bezig met een bid.

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Topuser » ma 09 dec 2013, 15:50

Met 24 landen lijkt 4 poules van 6 mij het beste. Anders krijg je weer gekloot met beste nummers 3 etc, wat de spanning weghaalt.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Lars » ma 09 dec 2013, 15:50

katherman111 schreef:Dan hebben we 24 teams! Kan iemand (Lars) de beginpost aanvullen?
Zal ik straks doen, nu naar de tandarts -_-
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door BlaZ » ma 09 dec 2013, 15:52

Hoe werkt het eigenlijk? Moeten we ook een selectie met namen opsturen?

De organisatie lijkt me niks voor Dumeria, dat zou enkel voor politieke onrust zorgen.

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Topuser » ma 09 dec 2013, 15:54

BlaZ schreef:Hoe werkt het eigenlijk? Moeten we ook een selectie met namen opsturen?
Lijkt mij wel leuker voor statistieken e.d. en een kleine moeite.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door CX1000 » ma 09 dec 2013, 16:00

Bid Kvarinsuloj

Kvarinsuloj doet een bid omdat voetbal een van de grootste sproten is in het land en het land bereid is om dit toernooi te gaan organiseren. Ook past het evenement goed in het jaar van een troonswisseling, als het toernooi door gaat in Kvarinsuloj zal 2014 voor Kvarinsuloj een feestjaar worden.                     
 Stad  Stadion  Capaciteit 
 Meponas  Nacia Stadiono Meponas  58000 
 Forkuris  Forkuris Stade de Football   39500 
 Rasovonto  Stadiono Raso  45000 
 Riverojlondo  Stadiono sur la Akvo  55500 
 Oklifenta  Oceanview Stadium*   29000 
 Encallado  Sendependeco Stadiono  44000 
 Sudalondono  Royal Stadium of Souther London  56000 
 Larĝalando  Stadionet af kolonierne  37000 
 Mepanaj  Futbalo Stadiono Mepanaj*  27500 
Kvarinsuloj is gewillig aan de volgende eisen te voldoen:
*Goede & goedkope vliegverbindingen met de landen die meedoen met het toernooi verzorgd door KvarFlugas.
*Fervojoj zal meer treinen inzetten, en geeft 50% korting op een ticket op vertoon van je supportersvisum.
*Makkelijk aan te vragen supportersvisum. (alleen voor inwoners van deelnemende landen)
*De meeste (stedelijke) OV bedrijven zetten extra bussen in en geven korting op vertoon van je supportersvisum. (uitgezonderd het FTP uit Forkuris)
*Hoge kwaliteit snelwegen, op vertoon van supportersvisum wordt 50% korting gegeven op de tol.
*Extra binnenlandse vluchten tussen speelsteden met vliegvelden (verzorgd door KvarFlugas) en extra afvaarten naar Larĝlastan en Longai. (verzorgd door de lokale rederijen)
*Veiligheid staat hoog in het vaandel, bij elke wedstrijd zal politie aanwezig zijn en er kunnen snel extra agenten bijgeroepen worden. (er zullen ook extra agenten opgeleid worden)
*Stadions met een goede capaciteit. (eventueel zelfs reserve stadions)
*Genoeg slaapplaatsen in en rond speelsteden. (van campings tot 5-sterren hotels, worden ook speciale campings aangelegd)
*Genoeg uitgaansgelegenheid in de speelsteden. (leegstaande gebouwen worden gerenoveerd tot uitgaansgelegenheden)
*Douanecontrole op vliegvelden en havens worden sneller afgehandeld met een doelstelling voor minder dan 15 minuten, inclusief wachten. (speciale controle-balies voor mensen met supportersvisum en extra personeel)

Overige bijzonderheden:
*Bijzonderheden aan Stadions:
**Nacia Stadiono Meponas; Het nationale stadion van Kvarinsuloj, hier worden normaal gesproken alle interlands gespeeld. Stadion heeft eigen station, heeft aansluiting op de tram en vanaf 1 januari 2014 ook op de metro.
**Forkuris Stade de Football; Stadion heeft eigen station en aansluiting op de tram en de snelweg. Stadsvervoerder FTP geeft geen korting aan supporters.
**Stadiono Raso; Stadion ligt nabij de bron van de Raso midden in de bergstad Rasovonto. Stadion heeft eigen station, maar ligt een halve kilometer verderop. Stadion heeft aansluiting op de kabeltram en de cable car.
**Stadiono sur la Akvo; Stadion is gebouwd als“brug”over de rivier de Akvo. Stadion heeft eigen station en aansluiting op de tram, de monorail en de snelweg.
**Oceanview Stadium; Stadion gebouwd aan de oceaan. Stadion is reserve-stadion vanwege lagere capaciteit en vanwege hoge waterstand met stormweer. Stadion heeft aansluiting op de tram.
**Sendependeco Stadiono; Stadion gebouwd nabij de locatie waar in 1898 de onafhankelijkheid werd uitgeroepen. Stadion heeft eigen station, heeft aansluiting op de tram, de metro en de snelweg.
**Royal Stadium of Souther London; Stadion ligt op een eiland. Stadion heeft aansluiting op de tram, de metro en de snelweg.
**Stadionet af kolonierne; Stadion ligt op een eiland. Stadion heeft aansluiting op de tram en de snelweg.
**Futbalo Stadiono Mepanaj; Enige stadion in een voorstad. Stadion is een reserve-stadion vanwege de lagere capaciteit. Stadion heeft aansluiting op de Tram en de Metro van Meponas en de snelweg.
*Meeste Kvarinsulanen zijn bereid om Engels te praten.
*Toernooi wordt maar in een land georganiseerd. (nog nooit eerder voorgekomen op Atlantis)
*Extra feestelijk, wanneer het toernooi doorgaat in Kvarinsuloj zal 2014 een feestjaar worden.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Kathor » ma 09 dec 2013, 18:48

Afbeelding

Carthamië, Faylin en Nionië zullen ook dit jaar een bid doen op het organiseren van de AFC Atlantis Cup, hierbij is gekozen voor een compacte cup met weinig afstanden tussen de speelsteden. Hierdoor zijn enkel stadions in Noord-West en West-Carthamië opengesteld voor de AFC Atlantis Cup 2014 samen met de Deeps Dome in Faylin en Nionische Stadions

Stadions:
Nionië
  • Daestro, National Football Arena, 72.000
  • Scona, Evelynn Stadion, 55.000
  • Ceylynn, Dagen Stadion, 51.000
  • Dust, Dust Telecom Stadion, 43.000
Faylin
  • Deepfirth, Deeps Dome, 45.000
Carthamië
  • Pötama, National Arena, 88.000
  • Gonsales, Estadio Divina, 75.000
  • Pötama (Pacthår), City Stadium, 66.000
  • Sinderia, Kastar Stadium, 51.000
Carthamië, Faylin en Nionië zullen aan deze eisen voldoen
  • Extra, goede, frequente en goedkope vliegverbindingen uit alle Atlantis-landen naar Carthamië, Faylin en Nionië alsmede vliegverbindingen tussen de speelsteden verzorgd door Carthamian Airways, Fly NU, Wings of Faylin en Bestair
  • Extra IC's en HST's tussen de speelsteden, aan verlaagd tarief. Hetzelfde geldt voor het openbaar vervoer
  • Supportersvisa voor deelnemende landen
  • Tolwegen in Nionië worden gedurende de AFC Atlantis Cup gratis, hetzelfde geldt voor de tol op de A12 in Carthamië alsmede tol op de golftransit
  • Spitsstroken en andere manieren van het verhelpen van fileproblemen staan 24/7 aan
  • Afschaffing van de grenscontrole's tussen Carthamië, Nionië en Faylin gedurende de gehele AFC Atlantis Cup. Dit zijn de grenzen op de bruggen en tunnels die Carthamië met Faylin en Faylin met Nionië verbinden langs de Golftransit
  • Stadions zijn goed uitgerust en hebben een hoge capaciteit
  • De veiligheid van de supporters, spelers e.a. worden gegarandeerd door extra politie, brandweer en medische diensten
  • Grote variatie aan slaapaccomodatie voor de supporters in alle vormen en maten
  • Brandstofprijzen zullen tijdelijk verlaagd worden
  • In de steden zijn genoeg recreatievoorzieningen
  • Engels is de standaardtaal in Carthamië en Faylin en de kennis van de Engelse taal is hoog in Nionië
  • Tholenië verlaagt de prijs van het transitvisum tussen Schellingen en Carthamië/Nionië
Laatst gewijzigd door Kathor op ma 09 dec 2013, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Lars » ma 09 dec 2013, 20:02

We hebben toch geen 24 landen want ik heb Tholenië dubbel geteld...
Dus nieuwe leden? Heel graag!

We gaan als we alle bids hebben stemmen op het gastland door middel van een anonieme poll hier in het topic. Deze zal ik binnenkort aanmaken. ;) Ik ga nu de openingspost aanpassen, even geduld a.u.b., ik zal de vlaggetjes ook even opnieuw uploaden
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door Kathor » ma 09 dec 2013, 20:36

Nou, tot wanneer mogen we bids indienen?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Lars » ma 09 dec 2013, 20:47

^^ Sjors stelde eerder in dit topic 16/12 voor

De beginpost is aangepast. Willen jullie even controleren of alles klopt?
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Kathor » ma 09 dec 2013, 21:08

Gentlemen, ik weet een oplossing voor ons telprobleem. Zoals sommigen weten is er tussen Tholenië en Carthamië een historische regio genaamd Lurarië. Wat als Lurarië (dus het Carthaamse- en Tholeense deel samen) nu eens zijn eigen "nationaal"voetbalteam heeft? Net als Schotland, Wales, Noord-Ierland,.... Dit zou ons telprobleem al verhelpen, echter is me opgevallen dat we nog een land te kort hebben. Lars heeft Mosae aangeduid als land dat meedoet maar Etienne was de eerste om te zeggen dat ze niet meedoet
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Topuser » ma 09 dec 2013, 21:28

Kunnen de bids niet beter pas openen als de inschrijving gesloten is en de toernooiopzet bekend? Nu weet je nog niet eens welk aantal stadions je nodig zult hebben.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Voetbaltoernooi Landenteams

Bericht door TBR » ma 09 dec 2013, 22:17

katherman111 schreef:
  • Extra, goede, frequente en goedkope vliegverbindingen uit alle Atlantis-landen naar Carthamië, Faylin en Nionië alsmede vliegverbindingen tussen de speelsteden verzorgd door Carthamian-Solwesian World Airlines,
Mooi bid, maar dit moet ik even rechtzetten:
Carthamian Airways fuseert niet met Solwesian Airways, maar met Ardeim Airlines! En ook al zijn beide maatschappijen dan versmolten, Ardeim Airlines zal als maatschappij op zich nog wel enkele jaren binnen de holding blijven bestaan, apart van Carthamian Airways. :roll:
Laatst gewijzigd door TBR op ma 09 dec 2013, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Kathor » ma 09 dec 2013, 22:21

^^ Ok dan pas ik het aan
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Koen » di 10 dec 2013, 00:33

Waarom moet alles zo snel? Het toernooi is pas volgend jaar in het voorjaar. Dan hoeft nu nog echt niet de deadline voor inschrijving te zijn.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door NovaHollandia » di 10 dec 2013, 09:04

In Nova Hollandia is voetbal een marginale sport, vandaar dat RNH geen nationaal team wil afvaardigen. Zo'n team komt waarschijnlijk niet eens door de prekwalificaties...
RNH is wel bereid om een adviseur af te vaardigen voor het vergelijken van de uitgebrachte bids.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door BlaZ » di 10 dec 2013, 12:22

Je land heeft 64.398.000 inwoners, dan zal je toch wel een team op de been kunnen brengen ook al is het een marginale sport :D

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2063
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: AFC Atlantis Cup 2014

Bericht door Kaaiman » di 10 dec 2013, 12:53

Ooit hadden Sustulië en Frankenland ook ideeën voor het samen organiseren van de Atlantis Cup in 2014 of 2015, maar of dat er nog van gaat komen...?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten