Atlantistop 2014

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantistop 2014

Bericht door TBR » wo 02 apr 2014, 20:50

Ardeim heeft ook nog interesse in een top over de Tholeniëcrisis.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantistop 2014

Bericht door TzM23 » wo 02 apr 2014, 21:20

Tholenië niet, het is namelijk zo opgelost. Tholenië zal ook niet mee doen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantistop 2014

Bericht door SjorsB » wo 02 apr 2014, 21:26

Huh, waar doet Tholenië nou precies niet aan mee? ^^ :S

In elk geval is Pia Johans blij met de reacties, zo meldt ze op Twitter:

Afbeelding

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantistop 2014

Bericht door TzM23 » wo 02 apr 2014, 21:29

Ik reageerde voor de duidelijkheid op Ardeim: het land zal niet aanwezig zijn bij besprekingen over de crisis.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantistop 2014

Bericht door TBR » wo 02 apr 2014, 21:32

^^ Wel, de schrik zit er goed in bij het Ardeimse volk, en dat verwacht dus een reactie van de politici. Ik neem aan dat de buurlanden van Tholenië ook de overgang van dictatuur naar democratie willen bespreken (een soort evaluatie na twee jaar) en de huidige positie van het land in de Borealische politiek.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantistop 2014

Bericht door TzM23 » wo 02 apr 2014, 22:00

^^ Mochten de landen sancties willen opleggen aan Tholenië, dan zullen zij dat in een apart gesprek moeten doen, waar de regering zelf bij is. Daarnaast vindt Tholenië het raar dat landen aan overleggen over iets dat al afgesloten is.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Dulminis » wo 02 apr 2014, 23:37

Tholenië beweert dat het afgesloten is, maar gezien de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar kan ik me voorstellen dat de omgeving enigszins sceptisch is ;)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantistop 2014

Bericht door CX1000 » do 03 apr 2014, 15:09

Matt schreef:^^ Dan heb ik blijkbaar een foutje gemaakt met het updaten van de tabel. Ik zal kijken wat er nog meer niet klopt.
CX1000 schreef:Kvarinsuloj zou naast de eerder aangegeven onderwerpen ook willen meepraten over:
-Veiligheid
-Milieu
-Duurzame energie
-Infrastructuur
-Beleid separatistische regio's
-Toerisme
-Aanpak mensenhandel
Zijn dat niet erg veel onderwerpen die Kvarinsuloj wil bespreken? Met deze onderwerpen erbij zou het bijna bij elke bespreking meedoen. :idea:
Ik weet dat het een beetje veel is, maar het is allemaal wel erg belangrijk. Kvarinsuloj zou eventueel de te bespreken onderwerpen verdelen over verschillende ministers en diplomaten.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Matt » ma 07 apr 2014, 19:45

Noot: Dit bericht wordt niet goed weergegeven op telefoons via de Tapatalk-app. :idea:

Ik heb de tabel geüpdatet. Volgens mij hebben nu zo goed als alle actieve landen op Atlantis aangegeven of ze mee willen doen en meer bepaald met welke onderwerpen.                                         
   Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding 
 Verbeteren onderlinge betrekkingen    X  X  X  X  X    X  X  X  X  X  X  X  X  X  X  X  X  X  X  X  X 
 Terrorismebestrijding      X      X  X    X  X  X    X  X  X  X    X  X  X  X  X  X 
 Privacy en internetveiligheid    X  X  X      X      X      X  X    X    X  X    X     
 Meer vrijhandel    X  X    X  X  X    X    X    X  X    X  X  X  X      X  X 
 Ontwikkelingsachterstand    X                X      X  X    X  X      X       
 Veiligheid      X            X    X        X  X      X  X  X  X   
 Economische crisis/samenwerking  X      X  X    X      X    X    X        X    X    X   
 Militaire samenwerking    X        X          X    X  X        X           
 Milieu    X    X  X        X            X              X   
 Duurzame energie  X      X          X                  X          X 
 Klimaatverandering                    X      X  X                   
 Culturele samenwerking            X                  X        X      X   
 Infrastructuur                      X                    X  X  X 
 Beleid seperatistische regio's                      X        X              X   
 Toerisme        X  X  X      X                          X   
 Aanpak mensenhandel          X              X                       
 Militair beleid                                          X     
 Bevolkingsgroei  X        X                                     
 Tholeniëcrisis    X      X      X                               
Bijgewerkt op 8-4-2014 21:24
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantistop 2014

Bericht door BlaZ » ma 07 apr 2014, 22:29

Waarom wil Antalmenië de bevolkingsgroei bespreken? Wat zijn zoal de problemen op dat gebied?

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Ortelius » ma 07 apr 2014, 22:46

Het land kampt in het algemeen met een redelijk laag bevolkingsaantal. Bovendien is er sprake van een brain drain naar meer gemoderniseerde landen, met daarmee gepaard een hogere vergrijzing. De bedoeling is om enerzijds de bevolkingsgroei een kleine boost te geven in het voordeel van de economie, maar ook weer niet te veel om het allemaal duurzaam te houden.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantistop 2014

Bericht door BlaZ » ma 07 apr 2014, 22:51

Ortelius schreef:Het land kampt in het algemeen met een redelijk laag bevolkingsaantal. Bovendien is er sprake van een brain drain naar meer gemoderniseerde landen, met daarmee gepaard een hogere vergrijzing. De bedoeling is om enerzijds de bevolkingsgroei een kleine boost te geven in het voordeel van de economie, maar ook weer niet te veel om het allemaal duurzaam te houden.
Zijn er al plannen om de bevolkingsgroei te stimuleren?

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Ortelius » ma 07 apr 2014, 23:16

^^ Buiten het Deense initiatief (video te vinden op https://www.youtube.com/watch?v=vrO3TfJc9Qw) zijn er nog geen concrete plannen, nee.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Kathor » di 08 apr 2014, 00:08

Naar mijn weten gaat volgend jaar de Volcat-fabriek (een fabriek waar auto's zullen geproduceerd worden van het Carthaamse autobedrijf Volcat) in Noorderwijk open. Dat zal wel een hoop Antalmeniërs van alle bevolkingsgroepen tewerkstellen, dus ik denk dat je moet gaan voor het aantrekken van bedrijven. Aangezien mijn water mij vertelt dat de loonkosten er lager zijn heeft Antalmenië een grote troef
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Koen » di 08 apr 2014, 14:00

Wat is eigenlijk het plan voor de Atlantistop? Het klink allemaal heel leuk, maar gaan we nu in een paar dagen een top over alle onderwerpen houden of meerdere toppen over steeds één onderwerp?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Atlantistop 2014

Bericht door sirdanilot » di 08 apr 2014, 15:17

Matt schreef:Noot: Dit bericht wordt niet goed weergegeven op telefoons via de Tapatalk-app. :idea:

Ik heb de tabel geüpdatet. Volgens mij hebben nu zo goed als alle actieve landen op Atlantis aangegeven of ze mee willen doen en meer bepaald met welke onderwerpen.

Burghteland zou meedoen over de volgende onderwerpen.

Verbeteren onderlinge betrekkingen
Meer vrijhandel
Economische crisis/samenwerking
Milieu
Toerisme
Aanpak mensenhandel
Bevolkingsgroei
Tholeniëcrisis

Gebruikersavatar
FMK
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 15:28
Locatie: Denemarken (Denmark, Danmark)

Re: Atlantistop 2014

Bericht door FMK » di 08 apr 2014, 15:22

Fijdië zou graag deelnemen aan Meer vrijhandel .

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Topuser » di 08 apr 2014, 15:34

Koen schreef:Wat is eigenlijk het plan voor de Atlantistop? Het klink allemaal heel leuk, maar gaan we nu in een paar dagen een top over alle onderwerpen houden of meerdere toppen over steeds één onderwerp?
Mijn voorstel is één top met de meest gewilde onderwerpen. Bijvoorbeeld alle onderwerpen met minstens 5 stemmen.
Ik weet niet of er al een andere opzet was bedacht, maar volgens mij nog niet. Wat vindt de rest dat we moeten doen?

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Ortelius » di 08 apr 2014, 15:55

^^ Ik ben het hierover met Topuser eens, al denk ik dat het voor een eerste editie misschien goed is om het aantal besproken onderwerpen wellicht niet te groot te maken (een vijftal zou ruim voldoende zijn, als we willen dat de onderwerpen ook degelijk voorbereid kunnen worden). Afhankelijk van hoe goed de top verloopt, kunnen we dan naar een volgende keer nog besluiten om meer onderwerpen aan te pakken.

Overigens is het niet zo dat Antalmenië enkel over de (door onszelf) aangegeven onderwerpen wil overleggen. Antalmenië wenst zich flexibel op te stellen en constructief mee te werken aan alle onderwerpen die op tafel komen. Ik denk overigens dat het verbeteren van de onderlinge betrekkingen ook niet op het Antalmeense lijstje mag ontbreken.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Kaaiman » di 08 apr 2014, 16:15

Of een top van de grootste (economische) machten binnen Atlantis, bijvoorbeeld de A5, die bepalen waar de volgende toppen over gaan. :P
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Atlantistop 2014

Bericht door Topuser » di 08 apr 2014, 16:31

Ortelius schreef:^^ Ik ben het hierover met Topuser eens, al denk ik dat het voor een eerste editie misschien goed is om het aantal besproken onderwerpen wellicht niet te groot te maken (een vijftal zou ruim voldoende zijn, als we willen dat de onderwerpen ook degelijk voorbereid kunnen worden). Afhankelijk van hoe goed de top verloopt, kunnen we dan naar een volgende keer nog besluiten om meer onderwerpen aan te pakken.
Een 5-tal is inderdaad al behoorlijk veel voor een 2-daagse top. Misschien kunnen we een aantal onderwerpen combineren tot één groter onderwerp, zoals milieu, duurzame energie en klimaatsverandering. Die hebben vrij veel met elkaar te maken en zouden ook goed in één top besproken kunnen worden. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor terrorismebestrijding en veiligheid, maar daar valt over te discussiëren.
Ik heb ook even de 5 grootste onderwerpen tot nu toe geteld:
1. Verbeteren onderlinge betrekkingen - 20
2. Terrorismebestrijding - 16
3. Privacy en internetveiligheid - 12
4. Meer vrijhandel - 14
5. Economische crisis/samenwerking - 10
Overigens is het niet zo dat Antalmenië enkel over de (door onszelf) aangegeven onderwerpen wil overleggen. Antalmenië wenst zich flexibel op te stellen en constructief mee te werken aan alle onderwerpen die op tafel komen.
Hetzelfde geldt voor Iwtopaidanië en waarschijnlijk nog veel meer landen.
Kaaiman schreef:Of een top van de grootste (economische) machten binnen Atlantis, bijvoorbeeld de A5, die bepalen waar de volgende toppen over gaan. :P
Daar ben ik eerlijk gezegd geen voorstander van. Het is democratischer alle deelnemers te laten overleggen en het is ook lastig te bepalen wie de 5 grootste landen zijn. Ook beperkt zoiets het nut van de aanwezigheid van de kleine landen op zo'n top.
Mijn voorstel zou zijn om landen zelf suggesties in te laten dienen en de deelnemende landen dan te laten stemmen over de 5 meest gewilde onderwerpen, al zijn er waarschijnlijk betere ideeën te bedenken.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantistop 2014

Bericht door CX1000 » di 08 apr 2014, 16:47

Topuser schreef:
Overigens is het niet zo dat Antalmenië enkel over de (door onszelf) aangegeven onderwerpen wil overleggen. Antalmenië wenst zich flexibel op te stellen en constructief mee te werken aan alle onderwerpen die op tafel komen.
Hetzelfde geldt voor Iwtopaidanië en waarschijnlijk nog veel meer landen.
Hetzelfde geld inderdaad ook voor Kvarinsuloj.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantistop 2014

Bericht door TzM23 » di 08 apr 2014, 17:28

Kaaiman schreef:Of een top van de grootste (economische) machten binnen Atlantis, bijvoorbeeld de A5, die bepalen waar de volgende toppen over gaan. :P
Ik denk dat er dan onenigheid zal ontstaan over wie nou de A5 zijn.

Overigens ben ik ook wel voor het plan van Topuser.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantistop 2014

Bericht door TBR » di 08 apr 2014, 20:35

Ardeim wil wel een aparte top organiseren rond Tholenië, om het verloop van de democratische transitie en de houding van de buurlanden tegenover het land te bespreken.. Ook zouden versoepelingen van de grenscontroles daar kunnen besproken worden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Atlantistop 2014

Bericht door lajos » wo 09 apr 2014, 02:32

Kwang Yung is geinteresseerd in de volgende onderwerpen:
  • Verbetering Onderlinge Relaties
  • Privacy en internetveiligheid
  • Terrorismebestrijding
  • Economische samenwerking
  • Vrijhandel en handelsovereenkomsten
  • Duurzame energie
  • Samenwerking op wetenschappelijk vlak
(D.w.z. de zelfde lijst als Schellingen en Imaginië, maar exclusief "Militaire samenwerking" aangezien Kwang Yung geen leger heeft.)
En in aanvulling daarop ook in:
  • Toerisme

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten