Scheepvaart & Luchtvaart

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » vr 03 jan 2014, 19:42

Gezien dat JeroenF1 en Frans niet meer actief zijn op dit forum zijn de verbindingen per vandaag opgeheven.

Voor een luchtverbinding via Frankenland International Airport (IATA code RIA) zijn er twee plaatsen vrijgekomen. Om het wat simpeler te houden maak ik er drie van, zodat Frankenland maximaal 8 luchtverbindingen heeft.
Frankenland heeft weer 8 verbindingen, dus dat betekend dat er geen mogelijkheid is tot het aangaan van een vliegverbinding.

Dat houdt in:

* Een ieder kan een verbinding aangaan (ongeacht zandbak);
* Dat het land voldoende levensvatbaar is (ik ben niet van plan om elke maand te gaan inventariseren over wat er nog is hier);
* Goede betrekkingen.

Zijn er meer dan drie aanmeldingen, dan zal ik kijken welke verbindingen ik aanga.

Voor de orde, dit is tot nu mijn mijn lijstje (bijgewerkt 22.15h):
  • Ardeim Bodegarde-Bosselt (Inter)national Airport Ardeim AirLines
    Benjiland Eindhoven Airport Benjiland Royal Airlines
    Burghteland Nieuw Vlissingen Burghtelander Riiksluchtvaortdienst
    Carthamië Pötama Biltema International Airport
    Laconia Airoporto Cântia Air Frankenland / Airo Laconia
    Nova Hollandia New Holland Airways Swoll international Airport en op Planckendael Airport (open skies verbindingen)
    Nyonia Daestro International Fly Nu
    Tholenië Issenberch Aeroporto Internasónalo (IAI) Aerlenia / Air Frankenland

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TzM23 » vr 03 jan 2014, 20:02

Tholenië wil ook graag een verbinding.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » vr 03 jan 2014, 20:07

Carthamië zou graag een vliegverbinding opstarten tussen Frankenland International Airport en Pötama Biltema International Airport. Tot heden zijn er nog altijd geen directe vliegverbindingen tussen de Pötamaanse metropool en Atlantidië.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door CX1000 » vr 03 jan 2014, 20:10

Kvarinsuloj zou ook wel een verbinding willen.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » vr 03 jan 2014, 20:38

TzM23 schreef:Tholenië wil ook graag een verbinding.
Goedgekeurd. Graag naam van vliegveld en vliegmaatschappij. Het mag ook een samenwerking zijn.
katherman111 schreef:Carthamië zou graag een vliegverbinding opstarten tussen Frankenland International Airport en Pötama Biltema International Airport. Tot heden zijn er nog altijd geen directe vliegverbindingen tussen de Pötamaanse metropool en Atlantidië.
Goedgekeurd. Graag naam van vliegmaatschappij. Het mag ook een samenwerking zijn.

Ik heb nog één over.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TzM23 » vr 03 jan 2014, 20:57

Goedgekeurd. Graag naam van vliegveld en vliegmaatschappij. Het mag ook een samenwerking zijn.
Issenberch Aeroporto Internaşónalo (IAI), uitgevoerd door Aerlenia (mag ook samen met een Frankelandse maatschappij zijn).
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » vr 03 jan 2014, 21:02

^^ Samen mer Air Frankenland

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door NovaHollandia » vr 03 jan 2014, 21:56

Marcel schreef:Gezien dat JeroenF1 en Frans niet meer actief zijn op dit forum zijn de verbindingen per vandaag opgeheven.

Voor een luchtverbinding via Frankenland International Airport (IATA code RIA) zijn er twee plaatsen vrijgekomen. Om het wat simpeler te houden maak ik er drie van, zodat Frankenland maximaal 8 luchtverbindingen heeft.

Dat houdt in:

* Een ieder kan een verbinding aangaan (ongeacht zandbak);
* Dat het land voldoende levensvatbaar is (ik ben niet van plan om elke maand te gaan inventariseren over wat er nog is hier);
* Goede betrekkingen.

Zijn er meer dan drie aanmeldingen, dan zal ik kijken welke verbindingen ik aanga.

Voor de orde, dit is tot nu toe mijn mijn lijstje:
  • Ardeim Bodegarde-Bosselt (Inter)national Airport Ardeim AirLines
    Benjiland Eindhoven Airport Benjiland Royal Airlines
    Burghteland Nieuw Vlissingen Burghtelander Riiksluchtvaortdienst
    Laconia Airoporto Cântia Air Frankenland / Airo Laconia
    Nyonia Daestro International Fly Nu
New Holland Airways vliegt al sinds 2011 op Rabensburg, en wil ook graag vliegen op Frankenland International Airport.
RNH zou graag een open skies verdrag met Frankenland aangaan. Dan staat het Frankenlandse luchtvaartmaatschappijen vrij om op Swoll international Airport en op Planckendael Airport te vliegen.
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op vr 03 jan 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door NovaHollandia » vr 03 jan 2014, 21:57

Nova Hollandia heeft naast Dumeria nu ook een open skies verdrag afgesloten met de SOLAR-unie.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » vr 03 jan 2014, 22:10

NovaHollandia schreef:New Holland Airways vliegt al sinds 2011 op Rabensburg, en wil ook graag vliegen op Frankenland International Airport.
RNH zou graag een open skies verdrag met Frankenland aangaan. Dan staat het Frankenlandse luchtvaartmaatschappijen vrij om op Swoll international Airport en op Planckendael Airport te vliegen.
RIA is gevestigd in Rabensburgh; Frankenland heeft maar 1 internationaal vliegveld.

Dat laatste is uiteraard mogelijk. NHA heeft deze mogelijkheid ook in Frankenland. Beide luchthavens zullen aangedaan worden.

EDIT : Ik heb hem niet in de lijst staan, maar zet hem er tussen. Dat betekend dat ik weer 8 verbindingen heb.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Faylin » vr 03 jan 2014, 22:14

Ik vind dat er nu al veel vliegverbindingen zijn en zo'n verdrag maakt het niet bepaald overzichtelijker. Nionië en Faylin zullen daarom geen open skies-verdragen sluiten buiten het Westpact, waar wel alle verbindingen even aangegeven dienen te worden.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » vr 03 jan 2014, 22:17

Carthamian Airways zou graag de verbinding Frankenland-Pötama regelen, eventueel in samenwerking met Air Frankenland.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » vr 03 jan 2014, 22:25

^^ Geregeld.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » vr 03 jan 2014, 22:51

Marcel schreef:
  • Solwezië Bodegarde-Bosselt (Inter)national Airport Ardeim AirLines
Een klein foutje, Bodegarde ligt in Ardeim, niet in Solwezië ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » vr 03 jan 2014, 23:00

Veranderd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kaaiman » za 04 jan 2014, 09:32

Ik wacht nog even met verbindingen leggen vanuit Sustulië of Brilamontië tot er een overzichtskaart is, zodat de lacunes goed zichtbaar worden. Bij Brilamontië ben ik destijds min of meer uitgegaan van hub-vliegvelden; daarom zal Brilamontië lang niet met elk land een vliegverbinding hebben.

Vóór 2012 moest een Brilamontiër eerst naar een buitenlands vliegveld om überhaupt te kunnen opstijgen; er was toen nog geen vliegveld voor de burgerluchtvaart. Dat heeft grotendeels te maken met de Brilamontische isolementspolitiek. Hoewel er nu een spiksplinternieuwe luchthaven is, zijn Brilamontiërs nog altijd geen reislustige mensen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » zo 05 jan 2014, 13:14

Ik heb een mapje gemaakt op basis van de centrale kaart (Laconia daarin gezet) en de vliegverbindingen er in gezet.

DISCLAIMER:

- Ik heb niet het hele topic doorgespit;
- Nieuwe landen zijn niet toegevoegd;
- Gebruikers die inactief zijn, die verbindingen heb ik er niet in gezet;
- Geen discussie over de schaal, ligging van landen hieromtrent;
- Niet alle luchthavens zijn vermeld. Ik weet dat bepaalde landen meerdere luchthavens hebben, maar het lijntje uitkomt op de hoofdstad.
- De datum vermeld op de kaart is de meest recente versie van de Centrale kaart;
- Verbeteringen welkom.

Ik zou graag dit in stand willen zetten om een globale inzicht te krijgen van de vliegverbindingen.

De IATA Subdevision Atlantis zal gevestigd worden in Rabensburgh. Van daaruit zullen verbindingen ingetekend worden en nummers worden uitgegeven. Militaire vliegvelden (mits deze ook voor de burgerluchtvaard gebruikt worden) zullen NIET vermeld worden.

Een eerste overzicht:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Faylin » zo 05 jan 2014, 13:41

Wellicht is het handig om dit op een andere versie van de (nieuwe) overzichtskaart in te tekenen. Dan bedoel ik zo'n kaart met alleen de countouren van de landen en daar de vliegvelden en verbindingen op getekend, zoiets als dit: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ap.svg.png. Zo'n soort kaart zou ook voor veel andere doeleinden geschikt zijn, dus misschien kan zo'n kaart gemaakt worden?
Marcel schreef:De IATA Subdevision Atlantis zal gevestigd worden in Rabensburgh. Van daaruit zullen verbindingen ingetekend worden en nummers worden uitgegeven.
Is dit met iemand overlegd?

EDIT: Het is wel division, met een i.
Laatst gewijzigd door Faylin op zo 05 jan 2014, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door SjorsB » zo 05 jan 2014, 13:43

Marcel, ik weet niet of je het doorhebt, maar je gebruikt een kaart uit de steentijd. Er is ondertussen een nieuwere kaart met nieuwe landen, waar ik overigens snel weer mee verder moet gaan. (topic: Overzicht Continenten) ;)

En daarnaast is het misschien wel leuk om te overleggen waar dat hoofdkantoor komt :roll:

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TzM23 » zo 05 jan 2014, 14:07

Een mooie kaart, maar je kan beter een recente versie gebruiken die Sjors heeft gemaakt (en hopelijk gaat maken). Ook vind ik het nogal flauw om gelijk te zeggen dat het hoofdkantoor in jouw land ligt.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » zo 05 jan 2014, 14:21

^^ Ik zoek me de pleuris naar die kaart en kan hem gewoonweg niet vinden. Mede doordat er verschillende topics over één en dezelfde onderwerp zijn.
Faylin schreef:Wellicht is het handig om dit op een andere versie van de (nieuwe) overzichtskaart in te tekenen. Dan bedoel ik zo'n kaart met alleen de countouren van de landen en daar de vliegvelden en verbindingen op getekend, zoiets als dit: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ap.svg.png. Zo'n soort kaart zou ook voor veel andere doeleinden geschikt zijn, dus misschien kan zo'n kaart gemaakt worden?
Dat kan ook, alleen dien ik van alle landen een svg te hebben met daarin de vliegvelden.
Faylin schreef:
Marcel schreef:De IATA Subdivision Atlantis zal gevestigd worden in Rabensburgh. Van daaruit zullen verbindingen ingetekend worden en nummers worden uitgegeven.
Is dit met iemand overlegd?
Nee.
SjorsB schreef:Marcel, ik weet niet of je het doorhebt, maar je gebruikt een kaart uit de steentijd. Er is ondertussen een nieuwere kaart met nieuwe landen, waar ik overigens snel weer mee verder moet gaan. (topic: Overzicht Continenten) ;)
Dat weet ik. Ik zoek me de pleuris naar die kaart en kan hem gewoonweg niet vinden. Mede doordat er verschillende topics over één en dezelfde onderwerp zijn.

Ik heb hier aangekaart dat het tijd wordt om eens in kaart te brengen wie waar naartoe vliegt. Helaas is er alleen nog maar gebabbeld over nieuwe verbindingen dan dat er daadwerkelijk een kaart op tafel is gekomen. Alleen Koen heeft er serieus op gereageerd, en dat was dat.

En dan vindt men het gek dat ik een hoofdkantoor opeis omdat ik er daadwerkelijk mee begin? :roll:

Ik zal even in dat topic kijken betreffende die kaart en zal de vliegverbindingen opnieuw intekenen ([EDIT] Ik ben zelfs op dat topic geabonneerd) :$

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Faylin » zo 05 jan 2014, 14:28

Marcel schreef:Ik heb hier aangekaart dat het tijd wordt om eens in kaart te brengen wie waar naartoe vliegt. Helaas is er alleen nog maar gebabbeld over nieuwe verbindingen dan dat er daadwerkelijk een kaart op tafel is gekomen. Alleen Koen heeft er serieus op gereageerd, en dat was dat.

En dan vindt men het gek dat ik een hoofdkantoor opeis omdat ik er daadwerkelijk mee begin? :roll:
Een hoofdkantoor is toch wel iets anders dan een kaart maken. Ik vind het geen probleem dat jij die kaart maakt, maar dat vind ik geen reden om dan maar het hoofdkantoor in Frankenland te vestigen. Omdat Sjors de overzichtskaart maakt, betekent toch ook niet dat het Atlantische CBS in Uneta gevestigd moet worden? Totdat er een eerlijke stemming komt over de plaats van het hoofdkantoor zulllen Nionië en Faylin in ieder geval geen lid zijn van de "IATA Subdevision Atlantis".

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » zo 05 jan 2014, 14:32

^^ Waarom zou dat niet kunnen?

En sorry voor die schrijffout.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Faylin » zo 05 jan 2014, 14:34

^^ Het komt er op neer dat ik (en anderen) een democratisch besluit willen maken over waar dat hoofdkwartier komt te liggen. Als het aan mij ligt, mag jij best die kaart verder maken.
EDIT: Bovendien is er bij de oprichting van de (inactieve) AHO ook niet door TzM23 gezegd dat het hoofdkwartier persé in Nieuw-Amersfoort moest komen.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » zo 05 jan 2014, 14:41

Het mooie is dat ik nu een aantal mensen wakker heb, en daar ging mij het om.

Ik wil graag die kaart uitwerken, ja.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten