Scheepvaart & Luchtvaart

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » do 02 jan 2014, 14:04

Ik vraag me af of een directe vliegverbinding economisch rendabel zou zijn. (hoeveel inwoners heeft je land en heeft het vliegveld een hub-functie?)

Indien ten westen van Carmentera dan kan ik me voorstellen dat een directe vlucht op Burdigala/Corduba verder vertakt. Vanuit het Oosten zou Nieuw-Swoll de logische hub zijn.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Dulminis » do 02 jan 2014, 14:33

In dat geval geldt hetzelfde een beetje voor Carqax; misschien is het logischer dat men vanuit Hovan naar één van de omliggende landen (Carthamië, Dumerië (waarschijnlijkste keus qua nabijheid), Schellingen of Tholenië) vliegt om daar over te stappen naar Kvarinsuloj (en vice versa)? Ik kan me bv. ook voorstellen dat er vanuit Laconië alleen een tussenstop gemaakt wordt in Carqax om vervolgens door te vliegen naar een grotere luchthaven.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » do 02 jan 2014, 16:22

Echt nagedacht over hubs wordt er hier niet, mensen willen enkel een verbinding tussen een luchthaven in zijn land, en een luchthaven in een andere land, er is geen echt luchtvaartnetwerk. Zo vliegen de meeste luchtvaartmaatschappijen hier enkel tussen het land van herkomst en andere landen, vluchten tussen luchthavens in andere landen zijn er amper...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » do 02 jan 2014, 17:06

Voor internationale luchtvaart zou ik rekening houden met de volgende punten.

1 Economische banden
2 Voormalige kolonie of niet.
3 Binding door taal/cultuur
4 Inwoneraantal

Moet je bijvoorbeeld vanuit Dumeria naar Stockholm dan kan ik me voorstellen dat je een vluchtroute als Imperia-Nieuw Swoll -Stockholm krijgt.
Moet men naar Boston dan zal een route Imperia-Pötama-Boston me logisch lijken.
Vanuit Lurarië zullen er waarschijnlijk meer vluchten naar Frankrijk gaan.
Vanuit Dumerië zullen er eerder directe vluchten naar Portugal/Spanje/Italië/Latijns Amerika zijn, terwijl vluchten naar Nederland/Duitsland zeldzaam zijn.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door SjorsB » do 02 jan 2014, 17:14

Sazera heeft geen grote luchthavens en twee kleinere vliegvelden: in Stephia Στεφια en Aphrota Αφροτα. Er is een (staats)luchtvaartmaatschappij, SazAir. Vluchten zullen voornamelijk vanaf Stephia en Aphrota naar de internationale luchthavens in Mosae en Fijdia gaan, dan kunnen de mensen die überhaupt met het vliegtuig kunnen gaan (dat is bij lange na niet iedereen, want Sazera is geen rijk land) vanaf daar verder vliegen naar andere bestemmingen, evt. via nog meer tussenstops.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Matt » do 02 jan 2014, 17:40

Maldarian Air wil in het nieuwe jaar graag investeren in nieuwe lijnvluchten. Naast eerdere voorstellen wil het graag op de volgende verbindingen gaan vliegen:
  • Sylvan (MAL) <> Royal Bridge (Regxaponto) (RBM)
  • Sylvan (MAL) <> Konrad (IMG)
  • Sylvan (MAL) <> Teghenkant (RBU)
  • Sylvan (MAL) <> New Amersford (Naúõ-Amerforti) (RTH) (vanaf juni 2014)
  • Sylvan (MAL) <> Skona (NYO)
  • Sylvan (MAL) <> Hovan (CQX)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Faylin » do 02 jan 2014, 17:58

Matt schreef:Maldarian Air wil in het nieuwe jaar graag investeren in nieuwe lijnvluchten. Naast eerdere voorstellen wil het graag op de volgende verbindingen gaan vliegen:
  • Sylvan (MAL) <> Skona (NYO)
Maldarian Air mag vanaf Sylvan Intl' Airport naar Daestro International, het internationale vliegveld van Nionië en op 30 km afstand van Schonen (Scona), vliegen, als Fly NU ook op die lijn mag vliegen.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Matt » do 02 jan 2014, 18:02

^^ Dat is prima. Vanaf 27 januari kunnen vliegtuigen landen op Sylvan Intl' Airport.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Lars » do 02 jan 2014, 18:05

CX1000 schreef:KvarFlugas zou graag vluchten aan willen bieden vanuit Kvarinsuloj naar de volgende landen:
- Carqax
- Carthamië
- Dumeria
- Eduko
- Fijdia
- Faylin
- Iwtopaidanië
- Mosae
- Nova Hollandia
- Sustulië
- Uneta
Eduko gaat akkoord. KvarFlugas mag vliegen naar Benlisen Intl. Airport.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Dulminis » do 02 jan 2014, 18:08

Matt schreef:Maldarian Air wil in het nieuwe jaar graag investeren in nieuwe lijnvluchten. Naast eerdere voorstellen wil het graag op de volgende verbindingen gaan vliegen:
Sylvan (MAL) <> Hovan (CQX)
Ik hou dit even in gedachten; anders is Hovan voordat ik er erg in heb ineens een zeer gewilde luchthaven, en dat sluit misschien niet helemaal aan bij het karakter van het land ;) . Overigens is Carqax niet zo gesloten als Noord-Korea of vroeger Albanië, maar ik heb het idee dat verkeer van personen en goederen tussen Carqax en andere landen toch niet zo frequent is. En sowieso zou Carqax graag officiële betrekkingen hebben met landen waarvan bedrijven zaken doen met Carqax op Karktisch grondgebied (i.e. de luchthaven van Hovan), dus misschien moeten we eerst ambassades uitwisselen in de daartoe bestemde draad.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Matt » do 02 jan 2014, 18:18

^^ Oké, dat is te begrijpen. Maldariërs zullen dan nog via Dumerië of Carthamië Kartjas binnen moeten komen. Echter voor een Maldarische ambassade dienen er goede verbindingen met Maldarië te zijn. Wellicht dat een vlieg- of veerverbinding met een nabijgelegen stad in Dumerië of Carthamië voldoende zal zijn.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Lars » do 02 jan 2014, 18:26

Eduko is geinteresseerd in vliegverbindingen met de volgende landen :
  • Fijdia
  • Dumeria
  • Nionie
  • Ardeim of Solwezie
  • Tholenia
Dat kan met de Edukese maatschappij EAC of een maatschappij uit jouw land ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door SjorsB » do 02 jan 2014, 18:28

EAC? Waar is de EduCavia gebleven :o :lol:

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Dulminis » do 02 jan 2014, 18:41

Matt schreef:^^ Oké, dat is te begrijpen. Maldariërs zullen dan nog via Dumerië of Carthamië Kartjas binnen moeten komen. Echter voor een Maldarische ambassade dienen er goede verbindingen met Maldarië te zijn. Wellicht dat een vlieg- of veerverbinding met een nabijgelegen stad in Dumerië of Carthamië voldoende zal zijn.
Goede verbindingen betekent niet automatisch een lijndienst; het is zeer goed mogelijk om ad hoc naar Hovan te komen, bv met regerings- of zakenvluchten.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Lars » do 02 jan 2014, 18:44

SjorsB schreef:EAC? Waar is de EduCavia gebleven :o :lol:
Dat heb ik een tijdje geleden al veranderd haha :lol:
EAC staat voor Educan Aviation Company
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » do 02 jan 2014, 19:03

Lars schreef:Eduko is geinteresseerd in vliegverbindingen met de volgende landen :

[*]Ardeim of Solwezie

Dat kan met de Edukese maatschappij EAC of een maatschappij uit jouw land ;)
Dat is goed, EAC is welkom op Rugeneim-Lonsveen, de grootste luchthaven van Solwezië. Een verbinding met Ardeim vind ik nogal overbodig, zo is er al een verbinding tussen Bodegarde en Uneta, en er zijn goede treinverbindingen tussen Lonsveen en Ardeim. Kan deze vlucht ook gevlogen worden door Solwesian Airways? Ik neem aan dat de Edukese luchthaven die van Benlisen is...?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Koen » do 02 jan 2014, 19:24

TBR schreef:Echt nagedacht over hubs wordt er hier niet, mensen willen enkel een verbinding tussen een luchthaven in zijn land, en een luchthaven in een andere land, er is geen echt luchtvaartnetwerk. Zo vliegen de meeste luchtvaartmaatschappijen hier enkel tussen het land van herkomst en andere landen, vluchten tussen luchthavens in andere landen zijn er amper...
Airo Laconia is een staatsbedrijf dat als doel heeft om Laconia met zoveel mogelijk landen te verbinden. Voor continentale vluchten (binnen Atlantis) probeert men zoveel mogelijk directe verbindingen aan te houden (dus geen hubs). Buiten Atlantis zijn er alleen vluchten naar enkele grote wereldsteden.

De budgetmaatschappij Istra Airways heeft wel geprobeerd om vluchten buiten Laconia te krijgen, maar dit is erg lastig omdat er vanuit twee forummers toestemming moet worden gegeven en die forummers vinden het vaak niet nodig. Op dit moment heeft Istra Airways alleen de vluchten Eendhoeven-Sylvan en Eendhoeven-Toernem buiten Laconia. Er zijn plannen voor een netwerk in Borealië, maar dat is lastig vanwege bovenstaande reden.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » do 02 jan 2014, 19:27

^^ Ik heb ook iets soortgelijks geprobeerd met Solwesian Airways, aangezien dit toch een grote luchtvaartmaatschappij is, maar erg veel reactie kwam er niet...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » do 02 jan 2014, 19:40

Ik denk dat het dat het tijd wordt om eens letterlijk in kaart te brengen wie waar naar toe vliegt. De basis de Centrale Kaart, met daarop de luchthavens in IATA luchthavencode en (stippellijntjes) tussen deze. Ik heb een idee dat het wel meevalt namelijk. Als ik kijk naar frankenland heeft deze een beperkt aantal vliegverbindingen (7 stuks) dus men moet wel overstappen op een luchthaven wil men verder reizen.

Hetzelfde zou je ook kunnen doen met de veren (ferry's) dar ik het idee heb dar er een paar onlogische verbindingen zijn.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Koen » do 02 jan 2014, 19:41

Zal ik er een nieuw topic voor aanmaken? Dan kunnen we daar alle vliegvelden, vliegverbindingen en scheepvaartverbindingen duidelijk in weergeven.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Matt » do 02 jan 2014, 19:43

Dulminis schreef:
Matt schreef:^^ Oké, dat is te begrijpen. Maldariërs zullen dan nog via Dumerië of Carthamië Kartjas binnen moeten komen. Echter voor een Maldarische ambassade dienen er goede verbindingen met Maldarië te zijn. Wellicht dat een vlieg- of veerverbinding met een nabijgelegen stad in Dumerië of Carthamië voldoende zal zijn.
Goede verbindingen betekent niet automatisch een lijndienst; het is zeer goed mogelijk om ad hoc naar Hovan te komen, bv met regerings- of zakenvluchten.
Dat is uiteraard ook waar. Ik kan mij ook goed voorstellen dat er al regelmatig zakenvluchten worden gemaakt vanuit Agers. Volgende week is de regering van Maldarië terug uit reces. Binnenkort zal er overlegd worden over huidige en toekomstige diplomatieke betrekkingen, maar wanneer dat op de agenda staat, weet ik niet.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » do 02 jan 2014, 20:01

Lars schreef:Eduko is geinteresseerd in vliegverbindingen met de volgende landen :


[*]Dumeria

Dat kan met de Edukese maatschappij EAC of een maatschappij uit jouw land ;)
Corduba - Benlisen
Corduba - Citta del San Voraese
Corduba - Merne
Spaccafurnu - Citta del San Voraese
Spaccafurnu - Merne
Spaccafurnu - Benlisen

Hovan - Corduba + Oca - Corduba 2x daags vanwege hub functie Corduba?



Binnenlandse vluchten,
Corduba-Spaccafurnu
Corduba-Apollonium
Corduba-Imperia
Corduba-Tripolis
Corduba-Ecnomus
Corduba-Tropaeum
Corduba-Istrus
Spaccafurnu-Imperia
Spaccafurnu-Apollonium
Spaccefurnu-Tropaeum
Spaccafurnu-Trapezus
Imperia-Apollonium
Imperia-Tropaeum
Apollonium-Tripolis
Serpa-Tropaeum
Serpa-Trapezus
Serpa-Apollonium
Tropaeum-Ecnomus
Tropaeum-Tripolis
Tropaeum-Istrus
Imperia-Istrus

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Marcel » do 02 jan 2014, 20:07

Koen schreef:Zal ik er een nieuw topic voor aanmaken? Dan kunnen we daar alle vliegvelden, vliegverbindingen en scheepvaartverbindingen duidelijk in weergeven.
Nee, dat kan hier ook wel, dan hou je het gecentreerd. Als je overal een topic voor moet openen zie je door de bomen het bos niet meer. Gewoon de Centrale kaart er bij en lijntjes tekenen.

Of je opent de topic en zet deze op slot (zoals ik dat gedaan heb met de verdragen, pacten, unies. ect). dat zal wel kunnen, kan je hier over discussiëren.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Koen » do 02 jan 2014, 20:10

Dat topic op slot is misschien wel het beste. Ik wilde het niet hier tussen posten, omdat dit topic al zo rommelig is. Mensen raken aanvragen voor verbindingen van een paar dagen terug al kwijt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » do 02 jan 2014, 20:13

^^ Haha dat is waar, maar op slot zou ik het zeker niet doen, of toch maar voor een heel korte periode...

@BlaZ: Waar ligt Spaccafurnu precies?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten