Scheepvaart & Luchtvaart

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Maarten » do 30 apr 2015, 17:04

@faylin @cx1000: Ik vind het goed. Ben nu de Finoccische vliegmaatschappij in het leven aan het roepen. Dan zullen ook de vliegvelden bekend worden.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Matt » zo 17 mei 2015, 15:47

De Maldarische luchtvaartm'ij heeft gekeken naar de huidige verbindingen en daaruit heeft ze conclusies getrokken over nieuwe luchtvaartverbindingen. Maldarian Air zou graag willen vliegen op de volgende routes:

Sylvan [MAL] - Berm [UNE]
Haiton [MAL] - Palmen [UNE]
Sylvan [MAL] - Spaccafurnu [DUM]
Sylvan [MAL] - Corduba [DUM]
Sylvan [MAL] - Pötama [CAR]
Sylvan [MAL] - Leüzerhÿm [CAR]
Sylvan [MAL] - Nieuw-Amersfoort [RTH]
Sylvan [MAL] - Aire-les-Redangues [RTH]
Haiton [MAL] - Rabensburg [RFL]
Sylvan [MAL] - Regxaponto [RBM]
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TzM23 » zo 17 mei 2015, 16:33

Tholenië geeft hierbij toestemming voor de vluchten op beide vliegvelden.

Overigens zou Aerlenia ook graag vanaf Nieuw-Amersfoort vliegen op Sylvan.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » ma 18 mei 2015, 00:47

Dat is prima, ik ga ervan uit dat deze vluchten er sowieso al waren.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » zo 28 jun 2015, 13:03

Aan de hand van deze kaart kan men zien of er enkele belangrijke 'missing links' zijn qua veerverbindingen. Zo zou ik graag enkele onlogische veerverbindingen schrappen en nieuwe afspreken met terugwerkende kracht.
Schrappen:
* Zavelen (KSW) - Barte (RBU)
* Huchel (KSW) - Bueren (BRS)
* Soberg (RAR) - Bueren (BRS)

Nieuwe verbindingen:
* Sochel (KSW) - Kleme (RZD)
* Huchel (KSW) - Malle (BRS)
* Huchel (KSW) - Gangel (RZD)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » zo 28 jun 2015, 20:59

Ik kom best veel routes tegen waarbij even omrijden veel praktischer is.

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door DeFries » za 05 sep 2015, 22:44

Ik zou graag vliegverbindingen met Fryseach willen onderhandelen.

Het grootste (en enige internationale) vliegveld op Fryseach is Alytviik International Airport (ook wel Alytviik-Lanning International Airport).
Het ligt op zo´n 15 kilometer van de hoofdstad Lanning en binnenlandse verbindingen zijn mogelijk via het kleinere nabijgelegen Fleanfjild Lanning.

Op het gebied van vliegverkeer zal Fryseach veel op IJsland zijn gebaseerd, mochten mensen sommige dingen herkennen...

Op Alytviik zullen buiten Atlantis vooral vluchten met de noordoostkust van Noord-Amerika en West-Europa onderhouden worden, met een aantal verdergaande en extra seizoensverbindingen voor toeristen in de zomer.

Alytviik is de grootste hub voor de nationale vliegmaatschappij Air Fryseach. De grootste budget vliegtuigmaatschappij die vliegt op Altytviik is het Fryseacher NewlandAir.

Atlantische vliegverbindingen
Voor vliegverbindingen binnen Atlantis stel ik me voor dat vooral op (Noord-)Borealië wordt gevlogen. Met eventueel een klein aantal verbindingen met de grotere hubs buiten Borealië. Overstapmogelijkheden lijken mij in bijna alle gevallen van belang. Deze zullen voornamelijk onderhouden worden door Air Fryseach.

Voorgestelde verbindingen van en naar Alytviik (cursief = onzeker of nodig/realistisch):
Cylenië-algemeen
Cylenië-Svalingen* (om historische en culturele redenen)
Een aantal van de kleinere eilanden in de omgeving van Fryseach (Frisland (die naam alleen al), Älss en dergelijke)*,
Tholenië
Carthamië
Noord-Aquilas
Kartjes
Solwezië/Ardeim (een van beide naargelang welke de grootste hubs heeft)
Schellingen?
Atlantidië?
Meridilië?

Toeristische plaatsen in het zuiden van Borealië op seizoensbasis (o.a. Finoccië en Dumerië)

* Als hier een enigzins grote vliegvelden zijn

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Faylin » za 05 sep 2015, 22:54

DeFries schreef: Voorgestelde verbindingen van en naar Alytviik (cursief = onzeker of nodig/realistisch):
Cylenië-algemeen
Cylenië-Svalingen* (om historische en culturele redenen)
Een aantal van de kleinere eilanden in de omgeving van Fryseach (Frisland (die naam alleen al), Älss en dergelijke)*,
Svalingen heeft geen vliegveld voor de burgerluchtvaart, dus er zal uitgeweken moeten worden naar Daestro International (grootste luchthaven in Cylenië), Seðoven Ceylynn (vooral budgetmaatschappijen) of Omiln Boreala op Faylin. Ik zou een vliegverbinding tussen Alytvikk en een van deze drievoorstellen, en een verbinding tussen Alytviik en Sedissdy Älskýr op Äls (met één s, Älss is de taal (ja ik weet, het is verwarrend (oe, dubbele haakjes!))).

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door DeFries » za 05 sep 2015, 23:19

^^ Ok moai, Air Fryseach zal vliegen op Daestro International en NewlandAir op Seðoven Ceylynn.

Air Fryseach, een regionaal sub-bedrijf van Air Fryseach of een apart regionaal bedrijf (nader uit te werken) zal vliegen op Sedissdy Älskýr (Äls).
Laatst gewijzigd door DeFries op zo 06 sep 2015, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Maarten » za 05 sep 2015, 23:20

Verbindingen met Finoccië zullen denk ik niet rendabel zijn, dan kan men beter op Dumerië/Uneta vliegen en vervolgens met de veerboot naar Finoccië varen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door MandelSoft » za 05 sep 2015, 23:24

MUN (Muensterwald Airport, maar de naam wordt waarschijnlijk Munstravald Airport als de stemming rond de naamswijziging is afgerond) is een grote hub in Schellingen en Centraal Borealië. Is dat niet een optie om te overwegen?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door DeFries » za 05 sep 2015, 23:43

Maarten schreef:Verbindingen met Finoccië zullen denk ik niet rendabel zijn, dan kan men beter op Dumerië/Uneta vliegen en vervolgens met de veerboot naar Finoccië varen.
Ik zat daarom zelf ook de denken aan seizoensgebonden vluchten, om toeristen die de Finoccische zon opzoeken te kunnen vervoeren in de zomer.

Maar anders zal dat ook via andere landen kunnen natuurlijk (hopelijk is er dan wel een overstapvlucht, veerboot lijkt me wat langzaam :mrgreen:).
MandelSoft schreef:MUN (Muensterwald Airport, maar de naam wordt waarschijnlijk Munstravald Airport als de stemming rond de naamswijziging is afgerond) is een grote hub in Schellingen en Centraal Borealië. Is dat niet een optie om te overwegen?
Lijkt me zeker een goed idee. Dit zal door (het wat duurdere) Air Fryseach zijn.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » zo 06 sep 2015, 00:04

Rugeneim International Airport (Lonsveen) is een belangrijke hub nabij Rugeneim (2 miljoen inwoners) en is met een HST verbonden met de rest van Solwes. Er zijn dagelijks meerdere vluchten naar tientallen bestemmingen, voornamelijk in West-Europa, Noord-Afrika, Noord-Amerika, Borealië en Noord-Atlantis.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door DeFries » zo 06 sep 2015, 00:21

TBR schreef:Rugeneim International Airport (Lonsveen) is een belangrijke hub nabij Rugeneim (2 miljoen inwoners) en is met een HST verbonden met de rest van Solwes. Er zijn dagelijks meerdere vluchten naar tientallen bestemmingen, voornamelijk in West-Europa, Noord-Afrika, Noord-Amerika, Borealië en Noord-Atlantis.
Lijkt me een goede bestemming. Wederom voor Air Fryseach.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TzM23 » zo 06 sep 2015, 01:09

Tholenië heeft de volgende vliegvelden beschikbaar.

IAI: Issenberch Aeroporto Internasiónalo
LUA: Lurarie Aéroport (bij Aire-les-Redangues)
VOA: Flughaven Rudenz (bij Vorbrücken-Oberassau)
TAE: Tullio Aéropórto Enzbergh(bij Maistret-at-Rhine)

Kies maar, en ook hoeveel je wil. IAI is de grootste hub natuurlijk, maar op andere vliegvelden kan goedkoper worden gevlogen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door DeFries » zo 06 sep 2015, 11:15

TzM23 schreef:Tholenië heeft de volgende vliegvelden beschikbaar.

IAI: Issenberch Aeroporto Internasiónalo
LUA: Lurarie Aéroport (bij Aire-les-Redangues)
VOA: Flughaven Rudenz (bij Vorbrücken-Oberassau)
TAE: Tullio Aéropórto Enzbergh(bij Maistret-at-Rhine)

Kies maar, en ook hoeveel je wil. IAI is de grootste hub natuurlijk, maar op andere vliegvelden kan goedkoper worden gevlogen.
Air Fryseach zal dan een vlucht op Issenberch Aeroporto Internasiónalo onderhouden en NewlandAir zal vliegen op Flughaven Rudenz en Tullio Aéropórto Enzbergh. Ik denk dat dat wel realistisch is gezien hoe dicht Fryseach bij Tholenië is.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Dulminis » zo 06 sep 2015, 11:51

Voor Kartjas kan er naar Hov́an (regeringszetel van Kartjas) gevlogen worden. De luchthaven van Oca (zetel Atlantische Raad) wordt momenteel verbouwd en uitgebreid, dus dat is tzt ook een mogelijkheid wanneer Fryseach zou toetreden tot de Atlantische Raad.

Edith: Ik moest even zoeken of ik al een naam had gegeven aan de luchthaven van Hov́an; het blijkt van wel, hoewel niet bijster interessant: Hov́anenśok Mıscȧrq́ilasćeni Cegıremi, oftewel Hov́an International Airport..
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door DeFries » zo 06 sep 2015, 15:58

Dulminis schreef:Voor Kartjas kan er naar Hov́an (regeringszetel van Kartjas) gevlogen worden. De luchthaven van Oca (zetel Atlantische Raad) wordt momenteel verbouwd en uitgebreid, dus dat is tzt ook een mogelijkheid wanneer Fryseach zou toetreden tot de Atlantische Raad.

Edith: Ik moest even zoeken of ik al een naam had gegeven aan de luchthaven van Hov́an; het blijkt van wel, hoewel niet bijster interessant: Hov́anenśok Mıscȧrq́ilasćeni Cegıremi, oftewel Hov́an International Airport..
Ok :d , ik denk dat het nog wel realistisch is om Air Fryseach op Hov́an te laten vliegen.

Ik denk eerlijk gezegd dat voor Ambassadeurs en aanhang, als Fryseach toegelaten wordt aan de Raad, er wel een privé vliegtuig(je) kan worden geregeld. In plaats van een lijnvlucht van Air Fryseach, maar dat zien we dan wel. :mrgreen:

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door CX1000 » zo 06 sep 2015, 18:57

Misschien is het ook handig als Kvarinsuloj een verbinding heeft vanaf Meponas naar Muensterwald? KvarFlugas zou deze verbinding wel willen bedienen. Misschien in combinatie met een Schellingse maatschappij?

Is de plaats van de luchthaven in Finoccië nog steeds onbekend?

En zijn er nog landen die verbindingen willen met Kvarinsuloj? KvarFlugas biedt vluchten aan vanaf Meponas en Rasofonto. De low-budget maatschappij LongaiAir biedt vluchten aan vanaf Souther London. (Sudalondono)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Maarten » zo 06 sep 2015, 21:41

Op dit moment zijn er bij de Finoccische instanties de volgende vluchten bekend:
        
 Lijn  Exploitant  Frequentie 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Longai Airport Souther London[KVA]  Longai Air  4x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Erplasen Ceylynn [CYL]  Ceylynnair  4x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Alytviik International Airport [FRE]  Air Fryseach / Finocce Volante  2x per week (4x per week in hoogseizoen) 
Daarbij stel ik nieuwe verbindingen voor naar de volgende landen: (graag naam van de luchthaven melden)             
 Lijn  Exploitant  Frequentie 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Dumerië  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Schellingen  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Carthamië  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Eduko  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Uneta  Finocce Volante  5x per week 
Als er andere landen zijn die ook verbindingen willen, meld het maar :)
Laatst gewijzigd door Maarten op ma 07 sep 2015, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door MandelSoft » zo 06 sep 2015, 23:58

Schellingen gaat akkoord met Portaméri La Bai [FNO] - Munstravald International Airport [BRS]
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door CX1000 » ma 07 sep 2015, 20:37

Waar in Finoccië ligt de luchthaven?

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Maarten » ma 07 sep 2015, 20:50

Bij Portaméri, zoals de naam van de luchthaven (Portaméri La Bai Airport) al doet vermoeden. :d

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door CX1000 » ma 07 sep 2015, 21:36

Oeps, ik ben nog niet zo thuis in de Finoccische plaatsnamen. :$ Het vliegveld van Sudalondono heet trouwens Longai Airport Souther London.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » di 08 sep 2015, 07:56

Maarten schreef:Op dit moment zijn er bij de Finoccische instanties de volgende vluchten bekend:
        
 Lijn  Exploitant  Frequentie 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Longai Airport Souther London[KVA]  Longai Air  4x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Erplasen Ceylynn [CYL]  Ceylynnair  4x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Alytviik International Airport [FRE]  Air Fryseach / Finocce Volante  2x per week (4x per week in hoogseizoen) 
Daarbij stel ik nieuwe verbindingen voor naar de volgende landen: (graag naam van de luchthaven melden)             
 Lijn  Exploitant  Frequentie 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Dumerië  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Schellingen  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Carthamië  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Eduko  Finocce Volante  5x per week 
 Portaméri La Bai Airport[FNO] - Uneta  Finocce Volante  5x per week 
Als er andere landen zijn die ook verbindingen willen, meld het maar :)
Naar waar in Dumerië, Dumerië heeft namelijk een flink aantal vliegvelden. Een dagelijkse directe vlucht naar Tropaeaum en Corduba lijkt me vrij logisch

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten