Scheepvaart & Luchtvaart

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » zo 10 jan 2016, 20:19

RBD Burghteland voert momenteel de volgende vluchten uit binnen atlantis, is dat akkoord?

En als er nog meer suggesties zijn voor bestemmingen hoor ik het graag.

N Vlissingen is een belangrijke internationale hub, maar voor binnen Atlantis is Muensterwald in Schellingen belangrijker, veel vluchten gaan dan ook met een overstap in Muensterwald.

Verder graag IATA codes van de luchthavens, je kunt op internet zoeken of de code niet al in gebruik is.

De codes van de burghtelandse luchthavens zijn:

Mulder International Airport Mulderoeve - MUL
Nieuw-Vlissingen International Airport Koehorsterveld - NVL
Nieuw-Vlissingen-Wildenburgh National Airport Wildenburgherbroek - WIL
Mulder Luchtaovn Bethel - MBE
Teghenkantse Luchtaovn Monderveere - TEG
Luchtaovn Barte-Harg - BAH
Luchtaovn Moreghat Moorse Plantage - MOR
Luchtaovn Deesoek Sassingermeuln – DEE

Alle onderstaande vluchten worden uitgevoerd vanaf zowel MUL als NVL, behalve misschien als hier een wat minder belangrijke luchthaven tussen zit, dan maar vanaf 1 van de twee.

Bestemming Land/regio Code
Atlantis
Nikastadt Hochmark ?
Regaponto Brilamontië ?
Rabensburgh Frankenland RIA
Brimmerhavn Frankenland ?
Fortiporta Sustulië ?
Potama Pacthar (TOEKOMST) Carthamië ?
Scona-Daestro Nionië NYO
Corduba Dumerië ?
Hovan Carqax ?
Cantapoli Laconië ?
Schellingen Schellingen ?
Sylvan Maldaria ?
Muensterwald Schellingen MUN
Bosselt Ardeim ?
Bodegarde Solwezië ?
Kwang Yung Kwang Yung ?
Rugeneim Lonsveen Ardeim ?
Issenberch Tholenië IAI
Portameri Finoccie

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Dulminis » zo 10 jan 2016, 20:45

Wat CQX betreft is het OK.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » zo 10 jan 2016, 21:17

sirdanilot schreef: Bodegarde Solwezië ?
Rugeneim Lonsveen Ardeim ?
You've got to be kidding mee... :roll:

Daarbij draagt het mijn goedkeuring, aangezien ik het tijdsverspilling vind om alle vluchten te noteren, Solwezië en Ardeim zijn normale westerse landen, met bijbehorend aantal lijnvluchten, veel dus.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » zo 10 jan 2016, 22:00

Ik ben het hier eens met TBR, ik vind het prima. Dumerië heeft een flink aantal inwoners en dus bijbehorend uitgebreid vluchtnetwerk.

Vluchten naar Corduba, prima.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Faylin » zo 10 jan 2016, 22:07

sirdanilot schreef:Scona-Daestro Nionië NYO
Wat Cylenië betreft is dat akkoord. Die vlucht wordt dan uitgevoerd vanaf Daestro International (DAE) naar Mulder en/of Nieuw-Vlissingen. Mogelijk kan een van de twee vluchten eindigen in Ceylynn op Seðoven Ceylynn (CEY), waar vooral bugdetvluchten worden uitgevoerd.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » ma 11 jan 2016, 01:36

TBR schreef:
sirdanilot schreef: Bodegarde Solwezië ?
Rugeneim Lonsveen Ardeim ?
You've got to be kidding mee... :roll:

Daarbij draagt het mijn goedkeuring, aangezien ik het tijdsverspilling vind om alle vluchten te noteren, Solwezië en Ardeim zijn normale westerse landen, met bijbehorend aantal lijnvluchten, veel dus.
Oeps ik heb de steden in mijn hoofd omgewisseld, excuus.

Het hangt er maar net van af waar je interesses liggen, ik vind het interessant welke lijnvluchten door RBD Burghteland worden uitgevoerd dus ik werk dat uit. Of jij wil uitwerken welke luchten worden uitgevoerd door Ardeimse/Solwezische maatschappijen is dat uiteraard jouw keuze ;)

RBD Burghteland vliegt daarnaast ook naar Loheim vanaf N Vlissingen. Solwezië heeft een goede band met Burghteland vandaar dat er meer vluchten zijn.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » ma 11 jan 2016, 01:43

Faylin schreef:
sirdanilot schreef:Scona-Daestro Nionië NYO
Wat Cylenië betreft is dat akkoord. Die vlucht wordt dan uitgevoerd vanaf Daestro International (DAE) naar Mulder en/of Nieuw-Vlissingen. Mogelijk kan een van de twee vluchten eindigen in Ceylynn op Seðoven Ceylynn (CEY), waar vooral bugdetvluchten worden uitgevoerd.
Bijna alle budget vluchten en vluchten naar kleinere steden zijn overgeheveld naar BudgetAir Burghteland, behalve voor heel verre bestemmingen of voor heel populaire bestemmingen. Die ga ik later uitwerken, momenteel ben ik bezig met de vluchten van RBD Burghteland.

Je kunt het vergelijken als KLM versus Transavia, bijvoorbeeld.

Dank voor de afkorting (DAE).

BudgetAir Burghteland maakt gebruik van de kleinere luchthavens (als Wildenburgh en Mulder-Bethel) en minder van de grotere luchthavens. Echter zijn er ook BudgetAir vluchten vanaf de grote luchthavens en enkele RBD vluchten vanaf de kleinere.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Maarten » ma 11 jan 2016, 16:18

Finoccië gaat akkoord met vluchten op La Bai Airport (LAB), gelegen bij Portaméri.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » ma 11 jan 2016, 16:38

Het lijkt me logisch dat er lijnvluchten zijn tussen RBU en Pötama (maar miljoenensteden zoals Cærtym en Sinderia zijn ook niet oninteressant). Verder lijken chartervluchten tussen Zuid-Carthamië, dat een mediterraanse toeristenstreek is, en RBU me ook niet uitgesloten. Ikzelf houd deze dingen niet bij dus verzin maar wat.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » ma 11 jan 2016, 21:28

sirdanilot schreef: Het hangt er maar net van af waar je interesses liggen, ik vind het interessant welke lijnvluchten door RBD Burghteland worden uitgevoerd dus ik werk dat uit. Of jij wil uitwerken welke luchten worden uitgevoerd door Ardeimse/Solwezische maatschappijen is dat uiteraard jouw keuze ;)

RBD Burghteland vliegt daarnaast ook naar Loheim vanaf N Vlissingen. Solwezië heeft een goede band met Burghteland vandaar dat er meer vluchten zijn.
Het gaat er bij mij voornamelijk om dat lijnvluchten heel vaak veranderen, zeker bij goedkopere luchtvaartmaatschappijen.
De luchthaven van Loheim wordt voornamelijk gebruikt door low-budgetmaatschappijen, het zou me dus logisch lijken mocht BudgetAir er ook gebruik van maken.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » di 12 jan 2016, 02:30

TBR schreef:
sirdanilot schreef: Het hangt er maar net van af waar je interesses liggen, ik vind het interessant welke lijnvluchten door RBD Burghteland worden uitgevoerd dus ik werk dat uit. Of jij wil uitwerken welke luchten worden uitgevoerd door Ardeimse/Solwezische maatschappijen is dat uiteraard jouw keuze ;)

RBD Burghteland vliegt daarnaast ook naar Loheim vanaf N Vlissingen. Solwezië heeft een goede band met Burghteland vandaar dat er meer vluchten zijn.
Het gaat er bij mij voornamelijk om dat lijnvluchten heel vaak veranderen, zeker bij goedkopere luchtvaartmaatschappijen.
De luchthaven van Loheim wordt voornamelijk gebruikt door low-budgetmaatschappijen, het zou me dus logisch lijken mocht BudgetAir er ook gebruik van maken.
Lijnvluchten veranderen nogal eens, maar vooral de niet-budgetmaatschappijen hebben vaak toch vaste routes die niet zo gauw worden aangepast; af en toe komt er een bij, en af en toe gaat er één vanaf, afhankelijk van de economische situatie etc. Als ik bijvoorbeeld google op 'nieuwe vluchten KLM komt het laatste bericht uit mei 2015 waarbij er 4 nieuwe bestemmingen zijn toegevoegd. Aangezien RLD Burghteland veel kleiner is dan KLM (wanwege concurrentie met o.a. Schellingen en andere Atlantische landen) zal het dus nog minder vaak veranderen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » di 12 jan 2016, 02:56

De volgende atlantische bestemmingen zijn nog toegevoegd:

Potama (?) Carthamië ?
Caertym Carthamie ?
Sinderia Carthamie ?
Konrad Imaginië ?
Merne Eduko MRN
Benlisen Eduko BLX

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door MandelSoft » di 12 jan 2016, 10:19

Konrad Westerbeek Airport (IM) heeft KWB als code
Guilliano Rippeljätte Airport(IM) heeft GRJ als code
Skjyllina-Svanå Airport (BRS) heeft SCH als code

Verder is er ook nog:
Rensburg Stadsluchthâve (RNG) RBG
Hulst International Airport (RNG) HUL

En het is tegenwoordig Munstravald, niet Muensterwald.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TzM23 » di 12 jan 2016, 18:19

Is goed, ik ben ook gestopt met het bijhouden van vluchten, dus ga het nier meer noteren.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Matt » wo 13 jan 2016, 07:48

Er bestaat al geruime tijd een lijnvlucht Sylvan International Airport (SYA) - Luchtoavn Koehorsterveld (NVL). Voor zover ik weet bestaat er geen directe verbinding tussen Benjiland en Burghteland.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » vr 15 jan 2016, 16:58

Matt schreef:Er bestaat al geruime tijd een lijnvlucht Sylvan International Airport (SYA) - Luchtoavn Koehorsterveld (NVL). Voor zover ik weet bestaat er geen directe verbinding tussen Benjiland en Burghteland.
Klopt, die heb ik bewust weggelaten. Voor die verbinding moet men reizen via Sylvan, of via een andere Atlantische bestemming (b.v. Munstravald). Aangezien sommige drugs in Benjiland legaal zijn wordt een rechtstreekse vlucht als risicovol gezien, de verhoudingen met het land zijn niet goed en er is niet voldoende vraag naar een rechtstreekse vlucht.
De vluchten die ik hier opschrijf zijn van RLD Burghteland, het kan dus wel zijn dat een Benjilandse maatschappij de vluchten aanbiedt maar aangezien het land erg klein is betwijfel ik dat.

De namen van de bestemmingen heb ik weergegeven in de in Burghteland gangbare naam. Muensterwald, de Duitse naam, is in Burghteland gangbaarder dan de officiële naam. Op de vliegvelden staat meestal de Burghtelandse, Engelse en lokale naam weergegeven (alternerend op de displays).

Voor wie zijn vluchten niet wil uitwerken, zou ik willen vragen om wel IATA codes (3 letters, op internet kun je vinden welke al bestaan) te geven voor hun luchthavens, dat is basale informatie en die is ook onveranderlijk. MAar het hangt er maar net vanaf waar je interesses liggen wat je uitwerkt, ik vind recentelijk luchtvaart wat interessanter. Ik heb het afgelopen jaar erg veel gevlogen en heb dus ook veel erover uitgezocht (daarvoor ging ik bijna nooit met het vliegveld). Ik heb in 2016 al 3 individuele vluchten erop zitten ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » vr 15 jan 2016, 17:01

Konrad Westerbeek Imaginië KWB
Merne Eduko MRN
Benlisen Eduko BLX
Hulst Nieuwegouwen HUL
Rensburg Nieuwegouwen RBG
Barte Burghteland BAH



Guilliano vond ik niet nodig gezien het dichtbij Konrad ligt. Wellicht dat een andere maatschappij op Guilliano vliegt

Barte is de enige binnenlandse bestemming van RLD Burghteland (echter vliegt BudgetAir Burghteland alle andere binnenlandse vluchten) en geldt ook als een kleinere hub van RLD Burghteland.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » vr 15 jan 2016, 18:42

sirdanilot schreef: Voor wie zijn vluchten niet wil uitwerken, zou ik willen vragen om wel IATA codes (3 letters, op internet kun je vinden welke al bestaan) te geven voor hun luchthavens, dat is basale informatie en die is ook onveranderlijk. MAar het hangt er maar net vanaf waar je interesses liggen wat je uitwerkt, ik vind recentelijk luchtvaart wat interessanter. Ik heb het afgelopen jaar erg veel gevlogen en heb dus ook veel erover uitgezocht (daarvoor ging ik bijna nooit met het vliegveld). Ik heb in 2016 al 3 individuele vluchten erop zitten ;)
Die staan hier ergens in dit topic.
de Ardeimse luchtahvens :
-Bodegarde-Bosselt Internationaal Hoofdstedelijke Luchthaven (BBI)
-Toernem Airport (TOA)
-Internationale Luchthaven Hertogswilt-Berg (LBH)

de Solwezische Luchthavens
-Rugeneim International Airport Lonsveen (RIL)
-Luchthaven Loheim-Oostrand (LLO)
-Muwel Airport Meerssem (MAM)
-Internationale Luchthaven Tijdel-Balt (TIJ)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » vr 15 jan 2016, 18:54

Dank.

Het valt me verder op dat zelfs de grootste Atlantische steden vaak maar 1 luchthaven hebben. In werkelijkheid hebben de meeste grotere steden meer dan 1 luchthaven, en steden van 10 miljoen hebben soms wel 4 of meer luchthavens.

N.-Vlissingen heeft 2 luchthavens (wildenburgh en de internationale, koehorsterveld) en ook mulder heeft er 2 (internationaal en bethel)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » vr 15 jan 2016, 19:01

^^ 2 luchthavens, het kan, maar het is best veel voor een stad met zo'n 2 miljoen inwoners. Daarbij kan je ook op de kaart kijken, en dan zie je dat de luchthaven van Loheim eigenlijk dient als goedkope luchthaven voor Rugeneim, zoals de luchthavens van Hertogswilt en Toernem als goedkoop alternatief voor Bodegarde-Bosselt dienen. Een tweede luchthaven vlakbij de stad komt slechts voor bij heel grote steden (zoals Peutema), of als deze eigenlijk een stuk verder weg ligt. (Zestienhoven en Schiphol zijn vergelijkbaar).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » vr 15 jan 2016, 22:05

Zelfs een kleine stad als Reykjavik heeft 2 luchthavens (keflavik en reykjavik zelf), oslo heeft ook meerdere luchthavens, stockholm, milaan, rome etc. etc. etc. London heeft zelfs 6 luchthavens (heathrow, gatwick, city, stansted, southend en luton).

Het hangt er ook vanaf hoe groot de luchthavens zijn. Zo heeft Madrid maar 1 luchthaven, maar wel met 4 terminals, waardoor het eigenlijk een complex is met meerdere luchthavens, daartussen moet je ook met de bus.

Zestienhoven zou je inderdaad ook kunnen zien als de tweede luchthaven van Amsterdam, al is deze wel een stuk verder dan Schiphol. Als de luchthaven Lelystad ooit van de grond komt als passagiersluchthaven is dat een beter voorbeeld.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kaaiman » za 16 jan 2016, 13:40

In het geval van Londen is wat buiten de Orbital ligt mijns inziens toch niet echt meer Londen te noemen.

Het gaat vaak om één hoofdvliegveld dicht bij de stad en een verder gelegen vliegveld dat een naampje krijgt alsof het net zo dichtbij is, maar ondertussen vooral een regionale functie heeft. Maastricht-Aachen hoort meer bij Maastricht dan Aachen. Dit geeft al aan de dat het vliegveld vooral van regionale betekenis is. Hetzelfde met Rotterdam - The Hague e.d.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door BlaZ » za 16 jan 2016, 19:00

Zestienhoven zou je inderdaad ook kunnen zien als de tweede luchthaven van Amsterdam, al is deze wel een stuk verder dan Schiphol. Als de luchthaven Lelystad ooit van de grond komt als passagiersluchthaven is dat een beter voorbeeld.
Eindhoven heeft een eigen afzetgebied. Het zit precies tussen Düsseldorf, Brussel en Amsterdam in.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door lajos » ma 18 jan 2016, 12:04

sirdanilot schreef:Verder graag IATA codes van de luchthavens, je kunt op internet zoeken of de code niet al in gebruik is.
Het vliegveld van Kwang Yung is in H̊ieng Kháng Qáng (鑫航場) en heeft als IATA code HKQ.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten