Atlantische Raad

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » wo 16 dec 2015, 09:11

^^ En natuurlijk de instelling van een commissie-instituutinstelling zodat dat er een commissie komt die instituten instelt. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad

Bericht door Matt » wo 16 dec 2015, 12:46

Hoe zit het met de terrorismedreiging in Atlantis? Speelt dat hier ook, of is dat nauwelijks aan de orde?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » wo 16 dec 2015, 13:28

^^ De vraag is dan of de landen in Atlantis aantrekkelijk zijn voor moslims om naartoe te verhuizen. Europa ligt wat dichterbij, Amerika is het 'beloofde land', maar of ze en masse naar onze landen zouden komen, is de vraag. Ik zeg niet dat er géén moslims zijn in Atlantis, maar ik vraag me af of het er veel zijn.

Daarnaast zijn er nog andere terroristische groeperingen, zoals in Kvarinsuloj, maar die zijn vaak lokaal.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantische Raad

Bericht door TzM23 » wo 16 dec 2015, 23:37

Tholenië heeft een kleine hoeveelheid Palestijnen opgenomen na 1948, maar die zijn vrij goed ingeburgerd, hoewel nog steeds moslim. Dat zal niet meer zijn dan 0,5% van de bevolking, een groep die zich overigens en masse tegen jihadisme heeft uitgesproken.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kathor » do 17 dec 2015, 00:45

Carthamië kent ongeveer 1,5 miljoen moslims of drie procent van de bevolking. Ze zijn de kleinste erkende religieuze minderheid in Carthamië, kleiner dan de joden (4%) en nagasken (6%). Het merendeel zijn immigranten die vanaf de jaren '90 gebruik maakten van het soepele immigratiebeleid. Hiervan schat men dat er zo'n 100 naar Syrië zijn getrokken, het merendeel om zich aan te sluiten bij de rangen van Daesh, al zijn er ook enkelingen die zich hebben aangesloten bij de Iraaks-Koerdische Peshmerga, die erkend en militair gesteund wordt door Carthamië. Carthamië doet zelf mee aan de militaire interventie o.l.v. de Verenigde Staten met 12 Mirage 2000 straaljagers en de fregatten CIS Aningvalder en CIS Lurarie die het Franse vliegdekschip Charles de Gaulle ondersteunen.

Noord-Aguilas kent erg weinig islamitische immigranten, het imago van "niet-welvarend communistisch land" is te veel blijven hangen, ondanks dat het een van de sterkere economische huizen in de regio is.

Zuid-Aquilas kent amper moslims.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » do 17 dec 2015, 14:14

Rodova heeft wel te maken gehad met terrorisme in zijn verleden, maar dat was etnisch en ideologisch terrorisme, niet religieus (daarover later meer). Solwezië heeft geloof ik de grootste moslimminderheid van mijn landen, die zijn voornamelijk aangetrokken door Rugeneim als metropool en komen voornamelijk uit Sub-Sahara-Afrika. Ik schat dat zo'n 4% van de Solwezische bevolking moslim is, maar in sommige wijken van Rugeneim kan dat oplopen tot 20%. Aangezien noch Solwezië noch Ardeim meedoen aan de bombardementen tegen IS (al waren daar wel wat discussies over in de Solwezische media) is er niet echt een dreiging voor een van mijn landen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Atlantische Raad

Bericht door sirdanilot » do 18 feb 2016, 04:14

De hoeveelheid Moslims is de afgelopen decennia sterk gegroeid in Burghteland, al is het niet vergelijkbaar met west-europese landen als Duitsland (laat staan frankrijk). Er zijn al eerder verscheidene berichten verschenen over geradicaliseerde moslims (zwaore musulmaone). De meeste moslims zijn van Pakistaanse, Indiase, Libanese en Syrische afkomst, en de meerderheid woont in de slechtere wijken van de grote steden. Deze 'ghettovorming' draagt bij aan het risico tot radicalisering. Ook de vele wetten ter bescherming van religieuze vrijheid in Burghteland dragen daaraan bij; de regering mag niet zomaar rondsnuffelen in zaken die met de moskee te maken hebben, bijvoorbeeld (dit omdat dit ook niet mag met b.v. kerkelijke archieven, etc.). De autochtone bevolking is echter zeer wantrouwig jegens moslims en de weinige moslims in rurale gebieden worden sterk gediscrimineerd.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Raad

Bericht door BlaZ » do 18 feb 2016, 19:24

TzM23 schreef:Tholenië heeft een kleine hoeveelheid Palestijnen opgenomen na 1948, maar die zijn vrij goed ingeburgerd, hoewel nog steeds moslim. Dat zal niet meer zijn dan 0,5% van de bevolking, een groep die zich overigens en masse tegen jihadisme heeft uitgesproken.
Hanafisten dus :)

Dumerië kent amper moslims. Na de aanslagen op het world trade center is het verkrijgen van toegang tot Dumerië voor moslims enorm verscherpt en vrijwel onmogelijk. De al aanwezige moslims in het bezit van een dubbel paspoort werden in de periode 2001-2002 gedeporteerd.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Atlantische Raad

Bericht door sirdanilot » do 18 feb 2016, 19:46

BlaZ schreef:
TzM23 schreef:Tholenië heeft een kleine hoeveelheid Palestijnen opgenomen na 1948, maar die zijn vrij goed ingeburgerd, hoewel nog steeds moslim. Dat zal niet meer zijn dan 0,5% van de bevolking, een groep die zich overigens en masse tegen jihadisme heeft uitgesproken.
Hanafisten dus :)

Dumerië kent amper moslims. Na de aanslagen op het world trade center is het verkrijgen van toegang tot Dumerië voor moslims enorm verscherpt en vrijwel onmogelijk. De al aanwezige moslims in het bezit van een dubbel paspoort werden in de periode 2001-2002 gedeporteerd.
Zo, massale deportatie van een bevolkingsgroep, ze winden er daar in Dumerië geen doekjes om ;)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantische Raad

Bericht door TzM23 » do 18 feb 2016, 19:48

Tholenië houdt deze groep slechts extra scherp in de gaten. Sowieso zijn er al beperkingen voor de niet overheidserkende religies (Christendom, Arbrusisme, Cylenisme en het geloof van de Qionuevers.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Atlantische Raad

Bericht door Maarten » do 10 mar 2016, 20:54

Wat doen al die luie ambtenaren daar in Oca? Komt er nog eens een vergadering over kandidaat-leden? :G

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » vr 11 mar 2016, 13:46

Maarten schreef:Wat doen al die luie ambtenaren daar in Oca? Komt er nog eens een vergadering over kandidaat-leden? :G
Misschien moeten we gewoon maar beslissen dat er morgen (12 maart) een vergadering plaatsvindt/zal hebben plaatsgevonden en de beslissingen daarvan bespreken. Maar ik geloof dat we het nog niet eens over de agenda zijn eens geworden...

Overigens valt de ambtenaren in Oca niets te verwijten; deze vergadering vindt plaats tussen de bevoegde regeringsleiders, dus alle lidstaten dienen hun handen in boeza te steken ;)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kathor » vr 11 mar 2016, 20:00

Een punt dat ik graag op de agenda zie is de crisis in Zuid-Aquilas, het land dreigt in stukken uit elkaar te vallen en er heerst etnische onrust.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Atlantische Raad

Bericht door Maarten » vr 11 mar 2016, 21:17

Trouwens, wie is de nieuwe secretaris-generaal? ;)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Raad

Bericht door BlaZ » vr 11 mar 2016, 22:04

katherman111 schreef:Een punt dat ik graag op de agenda zie is de crisis in Zuid-Aquilas, het land dreigt in stukken uit elkaar te vallen en er heerst etnische onrust.
Meh, Dumerië zal dit weigeren. Dit is een soort interne aangelegenheid.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » vr 11 mar 2016, 22:32

Maarten schreef:Trouwens, wie is de nieuwe secretaris-generaal? ;)
Isabelle Müller, de Ardeimse ambassadrice.
BlaZ schreef:
katherman111 schreef:Een punt dat ik graag op de agenda zie is de crisis in Zuid-Aquilas, het land dreigt in stukken uit elkaar te vallen en er heerst etnische onrust.
Meh, Dumerië zal dit weigeren. Dit is een soort interne aangelegenheid.
Een meta-dingetje hierover (maar men mag hierover met mij van mening verschillen): misschien moet de AR zich terughoudend opstellen inzake aangelegenheden van landen die nog in de Zandbak zitten. Dat zou momenteel dan overigens ook voor Kvarinsuloj en de ARF gelden. Weliswaar zie ik katherman111 en CX1000 hun landen wel verder uitwerken (hoewel het misschien wat dubieus is dat er in beide landen als sprake is van uiteenvallingen en afscheidingsbewegingen terwijl de landen zélf formeel nog niet eens erkend zijn), maar het zou precedenten kunnen scheppen voor 'eendagslanden' die uitbundig van start gaan, met hun interne zaken de aandacht van de AR trekken, en vervolgens niets meer van zich laten horen. Op zich vind ik het prima dat Zandbaklanden tot de AR toetreden en later weer lid-af worden als het land op niets uitdraait, maar AR-activiteiten laten bepalen door landen waarvan het bestaan nog niet gegarandeerd is, kan wellicht tot existentiële conflicten leiden.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kathor » za 12 mar 2016, 00:43

Een verder agendapunt lijkt me een mogelijke oplossing voor een klein territoriaal dispuut tussen Carthamië en Tholenië. Het gaat hier om het stadje Abbeville dat in 1982 door Carthamië van Tholenië werd geannexeerd. Sinds de val van het regime in Tholenië waren er onderhandelingen om het gebied eventueel terug te geven. Carthamië heiligt echter het standpunt dat het aan de inwoners van de stad is om te kiezen of ze terugkeren of niet (opiniepolls laten zien dat een ruime meerderheid tegen zo'n terugkeer is) terwijl Tholenië hier moeilijker om doet.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 12 mar 2016, 09:52

Ik maak even een aparte draad aan voor de Eerste Vergadering van Regeringsgedelegeerden.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Atlantische Raad

Bericht door sirdanilot » di 29 mar 2016, 00:31

Burghteland vraagt aandacht in de Atlantische Raad naar aanleiding van de poging tot terroristische aanslagen in Nieuw-Vlissingen. http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?p=26824#p26824

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 06 aug 2016, 20:38

Op 1 september is er een nieuwe Secretaris-Generaal van de Atlantische Raad. Volgens het alfabetische schema is Brilamontio na de huidige SecGen (Mw Müller uit Ardeim) als eerste aan de beurt, maar we weten nog niet wie de Brilamontische ambassadeur bij de AR is.

Afhankelijk van de reactie op mijn bericht in de draad over de Vergadering van Regeringsgedelegeerden kan het echter ook best zijn dat er in april nieuwe landen zijn toegetreden en dan zou Benjiland eerst aan de beurt zijn (Aneva niet, want dat komt alfabetisch vóór Ardeim, en aangezien de Ardeimse ambassadrice nu SecGen is, komt Aneva dus pas na Zerderen...)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » zo 07 aug 2016, 13:49

Dulminis schreef:maar we weten nog niet wie de Brilamontische ambassadeur bij de AR is.
Dat is dhr. A.H.K. (Kamil) Ĝardenisto (64). In Brilamontië was hij van 1990 tot 1995 minister van Buitenlandse Zaken.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » zo 07 aug 2016, 21:47

Mevrouw Müller was tevreden over de volgens haar ordentelijk verlopen Eerste vergadering van de Raadsleden in Tolloysen en wil van haar laatste weken als Secretaris-Generaal gebruik maken om de mensenrechtensituatie in buurland Tholenië aan te kaarten, ze zou dit graag op de agenda geplaatst zien bij de volgende vergadering van de Raadsleden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » di 09 aug 2016, 15:51

Nog een puntje: de Atlantische Raad heeft nog geen logo of vlag. Ik herhaal mijn voorstel, maar heb gehoord dat heel wat mensen het groen (dat ik persoonlijk wel mooi vind) hen niet aanstaat. Daarom wil ik even mijn voorstel herhalen, maar met drie opties:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door SjorsB » di 09 aug 2016, 17:50

Ik zou voor de middelste variant gaan, en in t logo een ander font

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Raad

Bericht door BlaZ » di 09 aug 2016, 19:32

Het font mag wel wat statiger, verder prima.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast