Atlantische Raad

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door SjorsB » do 28 aug 2014, 19:23

katherman111 schreef: En het logo van TBR is mooi. Ik ben voor dat logo! :P
Er zijn nog niet eens andere voorstellen :P Ik zal de mijne later vandaag, morgen of overmorgen uploaden :) Overigens ziet het er wel goed uit TBR :d

Uneta stuurt uiteraard Pia Johans, de presidente, en vice-president Galle Huyngea.

Edit: de vice-president is niet handig natuurlijk, dan is er niemand in Uneta. Minister van Buitenlandse Zaken komt ook mee, al moet ik zijn/haar naam nog even opzoeken.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantische Raad

Bericht door Faylin » do 28 aug 2014, 20:14

Tijdelijk Cyleens senaatshoofd Tomas Svånne en minister van buitenlandse zaken Nyve der Amaden zullen aanwezig zijn in Oca.
(Overigens zullen binnenkort verkiezingen in Cylenië plaatsvinden, zodat ik eens van dat "tijdelijk" afkom)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantische Raad

Bericht door TzM23 » do 28 aug 2014, 20:22

De Tholenische Kanselier Julio Fortë, zijn persoonlijk adviseur Gaio Vitisátu, en minister van buitenlandse zaken Georg Daven zullen bij het overleg aanwezig zijn.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 30 aug 2014, 09:49

Namens Kartjas zal minister-president Ėzai Vushauv́ep natuurlijk optreden als gastvrouw en voorzitter van de vergadering (dat laatste neem ik tenminste aan, aangezien de vergadering door Kartjas georganiseerd wordt). Minister van buitenlandse zaken Ȧxdeb́e Vȧrneseme is ook van de partij.

Buiten de vergadering om is er waarschijnlijk 's avonds een banket. Hiertijdens zal o.a. Landvoogd Lȯtar Hėriberteme een bezielende toespraak houden over het praktisch nut van internationale samenwerking.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantische Raad

Bericht door CX1000 » za 30 aug 2014, 10:59

De premier van Kvarinsuloj Mart Sepdomoj en de minister van buitenlandse zaken Nils Vandenberg (uit Altaj Montoj) zullen aanwezig zijn in Oca.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Rob » za 30 aug 2014, 12:00

De heren Sallende en Schmidt ,premier en minister van BuZa zullen namens Zerderen aanwezig zijn bij de vergadering.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad

Bericht door Matt » za 30 aug 2014, 12:03

Namens Maldarië zal minister van buitenlandse zaken dhr. John Mallard aanwezig zijn. Ook de prime minister Matt Haughley zal van de partij zijn.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 30 aug 2014, 12:09

Tja, verder weet ik eigenlijk ook niet helemaal hoe deze middag zich zou moeten voltrekken, althans voor ons deelnemers. Onze fictieve dramatis personae zullen gezellig aan het vergaderen zijn vanaf een uur of twee denk ik. Het weer in Oca is tamelijk wisselvallig: bij vlagen schijnt de zon, en dan kan het flink opwarmen, maar er zijn geregeld hoosbuien, tijdens welke de temperatuur weer daalt. Vanaf de zeventiende verdieping van het congrescentrum waar vergaderd wordt, zorgt dat voor een aantal mooie plaatjes van de haven van Oca, met daarachter de Lyrische Golf, met name op momenten dat de zon tussen de wolken doorbreekt en de natte stad verlicht.

Zoals gezegd neem ik aan dat de landen die vertegenwoordigd zijn hun eventuele lidmaatschap van de Atlantische Raad thuis al besproken hebben en van plan zijn om toe te treden, dus het is - op fictief niveau - een kwestie van het zetten van de puntjes op de i en handtekeningen onder het Verdrag van Oca. Dat is vooral een formaliteit, denk ik.

Wat wel nog bepaald kan worden, is een tijdelijke Secretaris Generaal: die is in functie totdat alle landen het Verdrag geratificeerd hebben.

Wil men zo iemand benoemen? Zo ja: wie zijn er kandidaat?

Daarna treedt artikel 13 in werking, waarin staat (lid 2): "De Secretaris Generaal wordt voor een ambtstermijn van zes maanden benoemd uit het midden van de Raad van Ambassadeurs, op alfabetische volgorde volgens de Engelse namen van de Deelnemende Landen".

Het is dus van belang dat ten minste het deelnemende land dat in het Engels alfabetisch als eerste komt (ik denk dat dat Antalmenië is), zsm bekend maakt wie zijn ambassadeur bij de Atlantische Raad gaat worden, maar t.z.t. willen we dat natuurlijk van alle deelnemende landen weten. Misschien is het handigst dat wanneer een land bekend maakt het Verdrag geratificeerd te hebben, ook meteen zijn ambassadeur bekend wordt gemaakt.

Wanneer wil men trouwens de uitslag weten van de verkiezing voor de Atlantischeraadshoofdkwartiervestigingsplaats? Tot nu toe hebben slechts vier landen gestemd (inclusief Kartjas...)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » za 30 aug 2014, 12:28

Aangezien blijkbaar ook alle premiers komen, zullen de volgende excellenties aanwezig zijn voor Solwezië en Ardeim:
-Aftredend Premier Veronique Halsten (RAR)
-Aftredend Minister van Buitenlandsche Zaken Jan Helkenberg (RAR)
-Premier Michaël Reyvenaar (KSW)
-Minister van Buitenlandse Zaken Jeroen Devrooman (KSW)
Laatst gewijzigd door TBR op za 06 sep 2014, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 30 aug 2014, 12:34

TBR schreef:Aangezien blijkbaar ook alle premiers komen, <knip>
Het is niet gezegd dat alle premiers komen; degenen die komen moeten bevoegd zijn om voor hun land het verdrag te mogen ondertekenen. Vaak is dat inderdaad de premier, soms ook het staatshoofd (maar ik vermoed niet dat er allerlei koningen en koninginnen hun opwachting gaan maken in Oca; dan zou het kunnen dat die vóór de vergadering vandaag het verdrag al onder ogen hebben gehad en kunnen tekenen), maar dat hangt van de (grond)wet van het betreffende land af. Dat geldt trouwens ook voor ratificatie: voor sommige landen kan gelden dat het tekenen van een verdrag meteen ook betekent dat het land het verdrag geratificeerd heeft. Vaak moet de ratificatie echter bekrachtigd worden door het nationale parlement.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » za 30 aug 2014, 12:40

^^ In Ardeim is het inderdaad zo dat de President het moet tekenen, en het Verdrag moet achteraf nog geratificeerd worden door de NVDR (Nu heeft het slechts kenbaar gemaakt dat het met de deelname instemt.) De President zal het symbolisch dus pas na de ratificatie ondertekenen, alleen kan dit met de huidige regeringscrisis nog lang duren. Voor Solwezië heeft de Premier wel de bevoegdheid om het te ondertekenen in naam van het hele Solwezische volk, het wordt met de ondertekening ook meteen geratificeerd, aangezien beide kamers van het parlement al eerder instemden met de deelname.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » za 30 aug 2014, 15:27

[lobby]
De deelnemende Atlantidische landen pleiten gezamenlijk voor het verdelen van de 'Organisaties en Instellingen' over meerdere landen c.q. landmassa's. Graag zouden zij minimaal één hoofdkantoor van een dergelijke organisatie of instelling vestigen in een Atlantidische stad.
[/lobby]
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 30 aug 2014, 17:08

^^ Dat spreekt voor zich; het onderhandelen daarover vind ik een van de leukere aspecten van zo'n organisatie :B

(Op zich heb ik hierin trouwens elders vooral geofictieve ervaring met geïsoleerde landen die verspreid over de wereld liggen en zich niet heel erg bij elkaar in de buurt bevinden; dan is het land tegen land. Hier heb je inderdaad het extra 'niveau' van de subcontinenten die gezamenlijk zulke instanties zouden kunnen opeisen - zoals het bepalen wie de Secretaris Generaal van de VN moet worden, ook min of meer op volgorde van continent gebeurt.)

Ik heb tot nu toe (31/8, 00:43'42") twaalf stemmen binnen voor de locatie van het hoofdkwartier. Aangezien ik vanavond niet achter mijn computer zit, kan er wat mij betreft nog tot morgenochtend gestemd worden. Een kleine tip van de sluier: de uitslag tot nu toe verrast mij bijzonder :d
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » zo 31 aug 2014, 10:49

De uitslag van de verkiezing voor de vestigingsplaats van het hoofdkwartier van de Atlantische Raad

Er hebben twaalf landen gestemd. (In de geofictieve praktijk zal er tijdens de vergadering waarschijnlijk naar consensus gezocht zijn)

1. Oca (6 stemmen)
2. Giuliano en Hertogswilt (beide 3 stemmen)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat Oca dit zou halen, dus dank aan de landen die op Oca gestemd hebben.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad

Bericht door Matt » zo 31 aug 2014, 17:30

De regering van Maldarië is content met de uitslag van de vestigingsplaats van het hoofdkwartier van de Atlantische Raad. Het hoopt dat de zetel van de Atlantische Raad positief kan bijdragen aan de economie en de politiek van destad Oca en het land Kartjas.

Maldarië heeft voor nu geen tijdelijke secretaris-generaal op het oog, maar één van de Ministers of State for Foreign Affairs zou hiervoor in aanmerking kunnen komen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » ma 27 okt 2014, 21:36

Zijn er eigenlijk al landen die in Oca aanwezig waren en het Verdrag van Oca getekend hebben, die het ook al geratificeerd hebben?
In dit tempo gaat de Atlantische Raad nooit van start :B
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » ma 27 okt 2014, 21:43

^^ De ratificatie is al gebeurd in Solwezië, maar in Ardeim kan dat nog wel even op zich laten wachten, toch zeker tot na de verkiezingen op 23 november.

PS: Aangezien ik de enige ben met een voorstel voor een logo, neem ik aan dat dit het ook wordt, of zijn er nog andere voorstellen op de valreep?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » ma 27 okt 2014, 22:35

^^ De Solwezische ratificage vond tegelijk plaats met de ondertekening, niet? Wie wordt de Solwezische ambassadeur bij de Atlantische Raad?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » ma 27 okt 2014, 22:43

^^ Dat wordt Mevrouw Helga Distel, zij is al ambassadrice geweest in Frankrijk, Brazilië, China en Tholenië en wordt in Solwezië beschouwd als een topdiplomate.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantische Raad

Bericht door TzM23 » ma 27 okt 2014, 23:04

De Tholenische regering zal het verdrag op 31 oktober ratificeren, de ambassadeur zal dan dhr. Annéo Aléator worden.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kathor » ma 27 okt 2014, 23:59

De Carthaamse regering heeft het verdrag reeds enkele weken geleden geratificeerd. De Carthaamse ambassadeur wordt David Inolen, een topdiplomaat die mee het verdrag van Muensterwald en het opstartverdrag van het Westpact heeft onderhandeld.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kathor » di 28 okt 2014, 01:37

Vraagje: Mag Noord-Aguilas ook toetreden tot de raad? Noord-Aguilas "bestond" namelijk nog niet op het moment dat men begon met de plannen voor de raad en dat heb ik over het hoofd gezien.

Zuid-Aquilas treedt niet toe. Voor de gezelligheid
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » di 28 okt 2014, 07:57

^^ Aangezien de oprichtingsvergadering al plaatsgevonden heeft zonder Noord-Aguilas, zou het een aanvraag tot lidmaatschap in kunnen dienen, die op een volgende topontmoeting (Vergadering van Regeringsgedelegeerden) door de huidige lidstaten behandeld kan worden. Het is wel zo dat die topontmoeting pas plaatsvindt als de AR volledig operationeel is, d.w.z. als alle ondertekenende lidstaten het verdrag geratificeerd hebben, dus dat kan nog even duren.

In principe is het antwoord op de vraag of Noord-Aguilas zou kunnen toetreden dus: "Ja, maar t.z.t."

Dit geldt ook voor andere landen die op 30 augustus niet in Oca waren (danwel er wel waren maar het verdrag niet getekend hebben, maar ik heb geen berichten gehoord dat dat het geval was..). De lijst met de 21 beoogde oprichtende lidstaten staat op Geopoeia (en wel hier).
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad

Bericht door Matt » di 28 okt 2014, 09:59

De Maldarische regering heeft het verdrag reeds op 24 oktober jl. geratificeerd. Chris Briggs zal de eerste ambassadeur voor Maldarië worden.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door SjorsB » di 28 okt 2014, 11:28

Ook in Uneta is het inmiddels gebeurd. De Uneetse afgevaardigde is dhr. Jorick Haen. ;)

Ik ben nog wel bezig geweest met het logo, voor ik op reis ging met school aan het begin van deze maand. Toen ik terugkwam was er echter een ventilator van mijn laptop kapot, die gerepareerd moest worden. Deze week krijg ik mijn laptop terug en zal ik mijn voorstel afmaken. :d

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten