Atlantische Raad

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » zo 22 jun 2014, 18:15

Alles over de wellicht op te richten Atlantische Raad staat hier: http://www.geopoeia.net/wiki/Atlantische_Raad
Everything about the possibly to be founded Atlantic Council can be found here: http://www.geopoeia.net/wiki/Atlantic_Council

Ontwerp Verdrag Atlantische Raad

Landen die te kennen hebben gegeven gaarne deel te nemen aan de Atlantische Raad zijn: Ardeim, Carthamië, Cylenië, Dumerië, Fijdië, Iwtopaidanië, Kartjas, Kvarinsuloj, Laconië, Maldarië, Schellingen, Solwezië, Tholenië, Uneta en Zerderen. Antalmenië heeft ook interesse getoond in deelname.

Enkele vragen:
1) Is de Atlantische Raad op 17 juni opgericht in Berm (Uneta), of is daar alleen maar afgesproken dat de AR zal worden opgericht?

In het laatste geval moet er dus een tweede vergadering worden belegd, waarvoor Kartjas 30 augustus in Oca voorstelt. Op die manier hebben eventueel twijfelende landen en landen die zich nog geen mening gevormd hebben tijdens het zomerreces de tijd om zich in te lezen en te bepalen of ze wel of niet willen. Tijdens die vergadering moet dan ook het definitieve Verdrag goedgekeurd en ondertekend worden.

2) Er moet een logo (of misschien zelfs een vlag) ontworpen worden. Misschien is het leuk om daar een soort wedstrijd van te maken?

3) .. Andere dingen?
Laatst gewijzigd door Dulminis op wo 27 aug 2014, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Atlantische Raad

Bericht door Topuser » zo 22 jun 2014, 18:55

Ik denk dat er gezien het krappe tijdsschema alleen is afgesproken de AR op te richten en dat deze later verder uitgewerkt wordt.
Iwtopaidanië stelt zich niet kandidaat om zo'n volgende bijeenkomst te organiseren i.v.m. de extra kosten die dat met zich mee brengt.

Die wedstrijd lijkt mij ook wel een leuk idee.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door SjorsB » zo 22 jun 2014, 20:03

Ik denk dat inderdaad het beste besloten kan zijn tot oprichting van de AR op deze top. De president en consorten zijn op 30/8 graag in Oca. ;)

Die wedstrijd is een leuk idee, ik kruip meteen acter de computer :P

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Rob » zo 22 jun 2014, 20:25

1) Het voorstel van Dulminis lijkt me een verstandig idee, zeker omdat je met het initiatief tot hiertoe kwam.
2) Dit lijkt me nog een lastige ,maar ik zal een poging doen.
Is hier nog een deadline voor ?
3) De stad waar de Atlantische Raad wordt gezeteld

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » zo 22 jun 2014, 20:48

Rob schreef:1) Het voorstel van Dulminis lijkt me een verstandig idee, zeker omdat je met het initiatief tot hiertoe kwam.
2) Dit lijkt me nog een lastige ,maar ik zal een poging doen.
Is hier nog een deadline voor ?
3) De stad waar de Atlantische Raad wordt gezeteld
ad 2) Ik stel voor dat we er op 30 augustus over stemmen; misschien is een doodlijn van 23 augustus dan een idee?

ad 3) Een aantal steden heeft zich al aangeboden - ik moet nazoeken welke. Mij lijkt dat ook hierover op 30 augustus wordt gestemd. Dus tot die tijd: als je een kandidaatstad hebt, presenteer die en vertel waarom die bij uitstek geschikt is als zetel van de Atlantische Raad. (stem op Oca :d )
Laatst gewijzigd door Dulminis op zo 22 jun 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » zo 22 jun 2014, 20:56

^^ Dulminis, dat lijken mij weeral zeer goede ideeën, ik zal proberen tegen dan een logo te maken voor de wedstrijd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantische Raad

Bericht door Faylin » zo 22 jun 2014, 22:04

ad 3. Ik heb even door het topic gesnuffeld en kwam de volgende steden tegen die interesse hebben getoond om als zetel voor de AR te dienen:
  • Berm, Uneta
  • Dæstro Ceylynn, Cylenië
  • Guilliano, Imaginië
  • Oca, Kartjas
  • Rugeneim, Solwezië Hertogswilt, Ardeim
Cylenië biedt Ceylynn aan als zetel. Ceylynn is de hoofdstad en de derde grootste stad van het land. De stad heeft een eigen vliegveld (één van de drie internationale in Cylenië, naast Dæstro en Omiln) en is verder goed te bereiken per metro, trein, hst en over de weg door de pas opgeleverde golftransit tussen Carthamië, Faylin, Ðagen en het Tragonisch peninsula (vasteland van Nionië). Ceylynn staat al van oudsher bekend door haar grote invloed op de Cyleense cultuur; al in de oude tijd was Ceylynn de hoofdstad van het Cyleense rijk. In Ceylynn zal ook de Cyleense senaat gaan zetelen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » ma 23 jun 2014, 15:20

In Brilamontië is het nog onderwerp van discussie of het land zich moet aansluiten bij de AR of niet. Met name de doelstellingen en hoe ver de macht van de AR zou reiken zijn nog onderdeel van maatschappelijke en politieke discussie in dit land, dat zeer veel waarde hecht aan soevereiniteit.

In Sustulië zijn de geluiden uit de maatschappij positiever dan die uit de politiek, waar ondanks verbeteringen toch nog veel conservatieve (al dan niet corrupte) lui op het pluche zitten. Toch lijkt de algemene opinie in het voordeel te vallen van aansluiting bij de AR.

In Frankenland is men er al lang en breed uit: aansluiten bij de AR.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Raad

Bericht door BlaZ » ma 23 jun 2014, 17:50

Faylin schreef:ad 3. Ik heb even door het topic gesnuffeld en kwam de volgende steden tegen die interesse hebben getoond om als zetel voor de AR te dienen:
  • Berm, Uneta
  • Dæstro Ceylynn, Cylenië
  • Oca, Kartjas
  • Pötama, Carthamië
  • Rugeneim, Solwezië
Cylenië biedt Ceylynn aan als zetel. Ceylynn is de hoofdstad en de derde grootste stad van het land. De stad heeft een eigen vliegveld (één van de drie internationale in Cylenië, naast Dæstro en Omiln) en is verder goed te bereiken per metro, trein, hst en over de weg door de pas opgeleverde golftransit tussen Carthamië, Faylin, Ðagen en het Tragonisch peninsula (vasteland van Nionië). Ceylynn staat al van oudsher bekend door haar grote invloed op de Cyleense cultuur; al in de oude tijd was Ceylynn de hoofdstad van het Cyleense rijk. In Ceylynn zal ook de Cyleense senaat gaan zetelen.
Dumerië pleit voor een stad die aan de volgende kenmerken voldoet:

-Het land waar de raad zetelt mag niet recentelijk in conflict zijn geweest met een ander land.
-De zetelende stad mag geen regeringsstad zijn.
-Een vliegveld in de directe nabijheid.
-Een niet al te grote stad om de beveiligingskosten laag te houden.
Optioneel:
-Enige vorm van isolatie om demonstraties te voorkomen.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » ma 23 jun 2014, 18:29

^^ Dan is Oca dus ideaal :B , behalve dat het naar jouw smaak misschien te groot is. De moeilijkheden om het land binnen te komen, zouden buitenlands bezoek voor demonstraties al een flink stuk moeten tegengaan - hoewel ik me afvraag of de Atlantische Raad überhaupt demonstraties zal aantrekken; het is qua belangrijkheid bij lange na geen G8 of NAVO.

De Karktische minister van buitenlandse zaken prijst Oca aldus aan (zie ook het laatste nieuws uit Kartjas):
“Oca bevindt zich aan de kust, ‘met het gezicht op Atlantis’ als het ware, en dichtbij twee andere potentiële deelnemende landen”, vertelt de minister. “Het is het economische middelpunt van ons land en biedt dus genoeg vertier voor buitenlandse gasten die langere tijd werkzaam zijn in ons land en relatief goede verbindingen met het buitenland, hoewel toewijzing van het Raadsgebouw aan Oca een extra reden kan zijn om de snelweg via Oca tussen de Carthaamse en Dumerische grenzen nu eens aan te leggen; (...). Het vliegveld van Oca is voorts in principe groot genoeg voor diplomatieke doeleinden, maar kan wat gemoderniseerd worden. Dankzij het handelsakkoord dat we eerder dit jaar met Benjiland sloten, zou hier financiële ruimte voor moeten zijn.”

Met zo'n modernisering wordt pas na 30 augustus begonnen, zodat de gasten voor de conferentie niet terechtkomen in een bouwput.

Voor medewerkers van de Atlantische Raad zal de visumregeling vanzelfsprekend extreem versoepeld worden (mogelijk zelfs tot "niet van toepassing"), wanneer het AR-hoofdkwartier aan Oca wordt toegewezen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » ma 23 jun 2014, 20:35

Ardeim stelt Hertogswilt voor als (gedeeltelijke) zetel voor de Atlantische Raad.
Hertogswilt is groene en jonge stad en heeft als een van de weinige Ardeimse steden nog zijn authentieke historische binnenstad. De stad telt 169 000 inwoners en ligt in het westen van het land. Enkele praktische zaken:

-Ardeim is politiek redelijk neutraal, en dus een goede plek voor een hoofdkwartier van een internationale organisatie. Ook is het land relatief stabiel, er zijn weinig rellen of demonstraties, de economie draait redelijk goed en de kans op een aanval op Ardeim zijn erg laag.
-Hertogswilt ligt redelijk centraal in Borealië, en is ook goed bereikbaar vanuit de rest van Atlantis.
-In Hertogswilt zijn er twee universiteiten gevestigd, waarvan een, de VUH, de grootste universiteit is van Ardeim met een uitstekende internationale reputatie. Dit zou de stad een ideale plek maken voor de hoofdzetel van het Atlantisch Instituut voor Wetenschappelijke Samenwerking. Ook heeft de stad de nodige infrastructuur voor grote conferenties.
-Hertogswilt heeft een luchthaven, Hertogswilt-Berg
-Hertogswilt heeft uitstekende spoor- en wegverbindingen met Bodegarde en de Toerweel-regio. De stad is goed bereikbaar vanuit Zuid- en Oost-Borealië door de Bartenszeeverbinding, en er is ook in Graafwest de veerboot naar Tholenië, daar wordt nu ook een snelweg naartoe gebouwd, die eind 2016 gereed zal zijn.
-Hertogswilt heeft al een traditie met belangrijke verdragen (zie het Verdrag van Hertogswilt) en de politie is getraind om om te gaan met belangrijke conferenties.
-Ardeim zal alle visumverplichtingen laten vallen voor buitenlandse staatshoofden en diplomaten.
Hertogswilt zou ook al tevreden zijn met slechts het hoofdkwartier van het Atlantisch Instituut voor Wetenschappelijke Samenwerking, maar ik denk dat de Atlantische Raad niet zo groot is dat de hoofdzetel van de organisatie opgesplitst moet worden.

(Ik wil ook zeggen dat het bid van Rugeneim hiermee vervalt)
Laatst gewijzigd door TBR op ma 23 jun 2014, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door MandelSoft » ma 23 jun 2014, 20:40

Een andere stad die misschien in aanmerking zou komen is Guilliano [Imaginië]. Deze stad is middelgroot (300 000 inwoners), heeft een eigen vliegveld (Rippeljätte Airport) en HST-station, heeft een universiteit, ligt vrij centraal in Borealië en is alleen een provinciale hoofdstad (wat niet veel betekenis heeft). Bovendien ligt het in een neutraal land. In Guilliano is ook het verdrag gesloten waarbij Schellingen en Imaginië nauw gingen samenwerken. Wat dat betreft kan het een aantrekkelijke kandidaat zijn.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Raad

Bericht door BlaZ » ma 23 jun 2014, 21:59

Zijn er nog verdere kenmerken waaraan een plaats zou moeten voldoen?

Misschien moeten we een weekje wachten op verdere aanmeldingen en er dan over stemmen?

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » ma 23 jun 2014, 23:39

^^ Stemmen over de voorwaarden of over de stad zelf? Ik stelde al voor het laatste pas tijdens de oprichtingsconferentie op 30 augustus te doen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Raad

Bericht door BlaZ » di 24 jun 2014, 12:31

Dulminis schreef:^^ Stemmen over de voorwaarden of over de stad zelf? Ik stelde al voor het laatste pas tijdens de oprichtingsconferentie op 30 augustus te doen.
Stemmen op de kandidaatsteden, dit waren in ieder geval de Dumerische beoordelingscriteria.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantische Raad

Bericht door Faylin » di 19 aug 2014, 14:01

Met de aankomende vergadering op 30 augustus lijkt het misschien al handig om vanaf nu tot die tijd al voor een zetel te stemmen en de ontwerpwedstrijd te doen. Verschillende mensen hebben nu nog vakantie en dan zou het wellicht beter uitkomen om te ontwerpen dan na 30 augustus pas.

Wat betreft de zetel zijn dit de steden die zich tot nu toe hebben aangemeld:
  • Berm UNE
  • Ceylynn CYL
  • Guilliano IMG
  • Oca CQX
  • Hertogswilt RAR

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » di 19 aug 2014, 14:19

Faylin schreef:
  • Berm UNE
  • Ceylynn CYL
  • Guilliano IMG
  • Oca CQX
  • Hertogswilt KSW
Dit is goed, alleen ligt Hertogswilt wel in Ardeim ;)
Voor mij is een meer gedecentraliseerde aanpak ook goed...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantische Raad

Bericht door TzM23 » di 19 aug 2014, 17:36

Ik zou het wel leuk vinden om een zetel aan te bieden in Tholenië, maar er is nu niemand die daar voor is nu Kanselier Fortë raar aan het doen is, dus dat doe ik dan ook maar niet. :)
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » di 19 aug 2014, 19:03

Behalve Oca en Giuliano liggen alle kandidaten m.i. nogal aan de rand van Atlantis. Als ik volledig objectief zou kiezen, zou ik daarom Giuliano kiezen ("centraal": Zuid-Borealië met uitzicht op Atlantidië en nagenoeg alle andere subcontinenten van Atlantis; en verder is er geloof ik erg weinig op de reputatie, de bereikbaarheid etc. van de stad aan te merken), maar dat kan ik mijn eigen Ocaatje natuurlijk niet aandoen :D

Hoe stemmen we? Kan iedereen een PM sturen naar een persoon die de stemmen dan in ontvangst neemt en nadat iedereen gestemd heeft, openbaar maakt? Dat wil ik op zich wel doen, als men het niet erg vindt dat een van mijn steden ook in de race is - ik zou hoe dan ook niet sjoemelen :d
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantische Raad

Bericht door Faylin » di 19 aug 2014, 20:22

We zouden ook een poll kunnen maken, of, zoals ook bij eens de Atlantis Cup was, hier in de draad laten weten wie op wie stemt. Het nadeel is dan wel dat je je door eerdere stemmen kunt laren beïnvloeden. Een andere optie is een Google-formuliertje.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » wo 27 aug 2014, 13:37

Aangezien er verder niet over gesproken is, stel ik voor dat iedereen zijn of haar voorkeur voor de Atlantischeraadshoofdkwartiervestigingsplaats voor zaterdag naar mij PB't. Ik zal dan op een gepast moment de uitslag bekend maken :)

Overigens kunnen we nu al wel beginnen met het over de oprichtingsvergadering te hebben, dan hoeft niet iedereen dat zaterdag te doen. Het enige wat er feitelijk besproken hoeft te worden is het Verdrag, waarvan de voorlopige tekst achter de link in de eerste post van deze draad te vinden is. Er kan nog inhoudelijk over de tekst gediscussieerd worden - hoewel in de praktijk allerlei ambtenaren dat waarschijnlijk al lang voor de topontmoeting gedaan hebben; 30 augustus is het voor de aanwezige vertegenwoordigers van de toekomstige lidstaten een kwestie van het ondertekenen van het Verdrag. Daarna moet elke beoogde lidstaat het Verdrag ratificeren (bv. door het parlement); als alle beoogde lidstaten geratificeerd hebben (dat kan nog een paar weken, misschien zelfs maanden duren; in Kartjas bv. zou er een speciale zitting van het Ding voor moeten worden georganiseerd, anders komt het pas bij de volgende reguliere zitting in het voorjaar van 2015 op tafel), treedt het Verdrag in werking en bestaat de Atlantische Raad.

O ja: en wie zijn er namens welke landen zaterdag aanwezig?

(Zaterdag blijk ik trouwens met een dubbele geofictische boeking te zitten: de halfjaarlijkse AGL-Conferentie vindt die dag bij mij thuis plaats (op fictief niveau in mijn land Voskië), waardoor ik wat gasten moet vermaken, dus ik weet niet hoeveel tijd ik heb om zaterdag online te zijn...)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » wo 27 aug 2014, 14:26

Het Brilamontische parlement heeft met de krapst mogelijke meerderheid van 56 stemmen gestemd voor deelname aan de AR. De kroonstem (12-voudige stem van de koning) was ervoor nodig.

De stemuitslag
Spoiler: weergeven
Voor:
PSK: 27
LP: 7
DL: 5
BPP: 4
PRP: 1
Koning: 12

Tegen:
KDL: 39
KU: 9

Onthoudingen:
KDL: 4
PSK: 2

Afwezigen:
BPP: 1
In Sustulië heeft het Rijkslagerhuis met eveneens een krappe meerderheid voor deelname gestemd.

De stemuitslag
Spoiler: weergeven
Voor:
PAP: 46
CU: 5

Tegen:
SNOR: 39
AA: 8

Onthoudingen:
PAP: 1

Afwezigen: geen
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » do 28 aug 2014, 18:03

Ardeim en Solwezië zullen hun Ministers van Buitenlands(ch)e Zaken zenden naar Oca, de oprichting van een Atlantische Raad is door beide parlementen goedgekeurd.
Ook wil ik hierbij een voorstel doen voor een vlag en logo van de Atlantische Raad:
vlag en logo
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kathor » do 28 aug 2014, 18:39

Carthamië stuurt zijn Minister van Buitenlandse Zaken, Peter Kosinki, en Eerste Minister, Therÿvianne Grevayn, naar Oca. Het Huis van Afgevaardigden te Pötama heeft vandaag de toetreding tot de Atlantische Raad goedgekeurd met 588 stemmen voor, 22 onthoudingen en 40 tegenstemmen.

En het logo van TBR is mooi. Ik ben voor dat logo! :P
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door MandelSoft » do 28 aug 2014, 19:03

Mooi logo TBR!

Namens Schellingen zal minister Queller (BuZa) en zijn Imaginese collega Ålven aanwezig zijn.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten