Internationale Zandbak Unie

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gesloten
rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Internationale Zandbak Unie

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 16:54

Hallo allemaal, mijn idee was om een Internationale Zandbak Unie op te richten. Deze unie is voor landen die nog niet officieel tot Atlantis behoren en dus ook niet lid kunnen/mogen worden van de Atlantische Raad. In deze unie kun je je landen verder ontwikkelen door internationale relaties en contacten op te bouwen waardoor je later makkelijker kan doorstromen naar de Atlantische Raad. Landen hoeven nog niet helemaal geschikt te zijn voor de AR, maar moeten wel in een bepaald stadia van ontwikkeling zijn. Dit maakt het ook makkelijker en overzichtelijker. Zie het als een soort vooropleiding.

Contraniva neemt het initiatief en nodigt zandbak-landen uit om samen deze unie op te bouwen.

Toelatingseisen:

- Het land moet zich in de subforum zandbak bevinden.
- Het land mag geen lid zijn van de Atlantische Raad.
- Het land moet politiek neutraal zijn en mag niet in een conflict zitten met andere landen.
- Het land moet beschikken over basisinformatie, er moet wat bekend zijn over:
de naam
de taal
de hoofdstad
de regeringsvorm
de landcodes
de munteenheid
de godsdienst
de inwoners (mag globaal)
de oppervlakte (mag globaal)
een korte geschiedenis

Om je aan te melden laat je een reactie achter op dit bericht.

We willen graag een nauwe samenwerking met de Atlantische Raad, hoe kijken jullie als AR er tegenaan? Wat vinden jullie van dit initiatief? Laat het me weten.
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door CX1000 » do 20 nov 2014, 17:15

Ik snap het niet helemaal, een zandbakland zoals bijvoorbeeld Kvarinsuloj zit gewoon bij de Atlantische Raad. En de naam Zandbak Unie is ook best bijzonder, ik zou het zelf namelijk best apart vinden als er op het nieuws wordt gemeld dat de Zandbak Unie bijeen is gekomen in een spoed vergadering omdat [vul zelf maar in]. Misschien dat een iets duidelijkere uitleg en een betere naam hetgeen wat kunnen verduidelijken.

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door Topuser » do 20 nov 2014, 17:17

Ook zandbaklanden mogen lid worden van de Atlantische Raad, dus ik zie het nut van deze unie niet in. Gewoon even geduld hebben en voor je het weet zit je er bij ;)
Art. 15 Tot de Atlantische Raad kunnen toetreden soevereine staten die
gesitueerd zijn in het gebied dat bekend staat als Atlantis
op het moment van toetreding niet in conflict verwikkeld zijn met een of meerdere landen die niet deelnemen aan de Atlantische Raad.
Art. 17 Staten die willen toetreden tot de Atlantische Raad, dienen hiertoe een schriftelijk verzoek met toelichting aan de Secretaris Generaal te richten.
Art. 18
Staten die voldoen aan de in het Verdrag gestelde eisen en een toetredingsverzoek hebben ingediend bij de Secretaris Generaal kunnen tijdens de eerstvolgende Vergadering van Regeringsgedelegeerden die plaatsvindt ten minste twee maanden na de indiening van het toetredingsverzoek, worden uitgenodigd toe te treden tot de Atlantische Raad.
De Vergadering kan om klemmende redenen beslissen haar besluit over toetreding met ten hoogste een jaar uit te stellen.
Het nieuwe Deelnemende Land zal, ten spoedigste na ondertekening van het Verdrag, kenbaar maken tot welke Verdragen, Organisaties en Instellingen van de Atlantische Raad het toe zal treden.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door Kaaiman » do 20 nov 2014, 17:23

De Zandbak is in basisopzet niet bedoeld om uitgebreid contacten aan te gaan met andere landen, maar om je land uit te werken tot je er tevreden over bent en er voldoende basis is. Na toelating tot het project kun je dan uitgebreid interactieve geofictie bedrijven. :idea:

Nu is het niet zo dat er in de Zandbakfase helemaal geen interactie mag plaatsvinden met andere landen, maar het is er niet voor bedoeld. In de Zandbak kan en mag de complete opzet van een land nog kan wijzigen, waardoor interacties op eigen risico zijn. Er zijn forummers die met hun landen geen interactie aangaan met Zandbaklanden vanwege deze reden, zeker niet als landen nog niet goed zijn uitgewerkt.

Daarnaast: de Atlantische Raad is een instituut in de wereld van Atlantis. Toetreding tot het project Atlantis (dus met eigen subforum) is iets heel anders. Je wordt na toelating tot het project niet automatisch lid van de Atlantische Raad. Dat is namelijk geheel aan de politici van je fictieve land om het lidmaatschap te bepalen. ;)

Je voelt hem al aankomen: ook wat mij betreft geen Internationale Zandbak Unie.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 17:23

Oké, duidelijk
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door TBR » do 20 nov 2014, 17:43

@Rataplan, als je goed op dreef bent moet je land maar zes maanden wachten om opgenomen te worden in Atlantis, zes maanden zijn zo voorbij, een aparte Unie is dus niet echt nodig. ;) Ook is deze naam niet logisch verklaarbaar, want op geofictioneel niveau bestaat zit jouw land niet zes maanden in de zandbak natuurlijk, maar bestaat het gewoon al honderden jaren...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 17:47

De naam is inderdaad niet geschikt, maar daar viel nog over te discussiëren. Maar zes maanden :o Daarom leek dit mij wel een ideetje.
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door TBR » do 20 nov 2014, 17:52

^^ Ardeim en Solwezië zaten meer dan twee jaar in de zandbak, omdat ik weinig tijd had en mijn kaart niet vorderde, het kan dus nog altijd erger...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door Kaaiman » do 20 nov 2014, 18:07

Mijn land Sustulië zit zelfs al sinds de oprichting van dit forum in de Zandbak. Maar ja, ik richt mijn aandacht dan ook primair op Brilamontië. Nu met Frankenland erbij heb ik zelfs 3 landen om aan te werken. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 18:09

Tsja, maar dan heb je nog andere landen idd
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Internationale Zandbak Unie

Bericht door Faylin » do 20 nov 2014, 18:46

Ik zie het nut niet zo in van een unie tussen zandbaklanden. Wat wil je precies met de unie bereiken? Zoals Kaaiman ook al zei, is het niet verboden om interactie aan te gaan in de zandbak, maar sommige landen wachten liever tot een en ander vaststaat. Cylenië heeft ook interactie met verschillende landen die zich nog in de zandbak bevinden.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten