Ronde van Atlantis

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » do 18 jun 2015, 20:11

Het leek mij leuk om naast de Atlantis Cup voor het voetbal ook een grote wielerwedstrijd te organiseren door Atlantis (of delen daarvan). Ik heb verschillende keren gelezen dat wielrennen redelijk populair is. Het idee is om een x-daagse wielerkoers te houden, waarbij landen zich kunnen aanmelden om één of meerdere etappes te organiseren. Het is mogelijk om landenteams samen te stellen, alhoewel dat in het huidige wielrennen weinig voorkomt. De Tour de France is echter ook ooit zo begonnen. Het is ook een mogelijkheid om er een commerciële ronde van te maken, maar dan is er denk ik minder te 'beleven' op het forum, om het zo maar te noemen.

Met Finoccië als wielerland bied ik me hierbij alvast aan om de eerste editie te leiden, als dit idee goed ontvangen wordt. Wat vinden jullie ervan?

Lijst van Atlantische ploegen
[ATR] Avanti - Mareggio
[ATR] Nueva Continente
[BRS] HÅS
[BRS] Zenith-BoreaTel
[CAR]/[CYL] Oilivia
[CAR] Zopobank
[DUM] Crelica - Papius
[DUM] Eliosiae
[EDU] EðenTel
[FNO] Eleforce
[FOR] KBZŚF
[HMK] La Bøg
[KSW] Solutel-Argentus
[KVA] KvarFlugas
[KVA] OKKAM
[RAR] Tantalor - Pharmanova
[RBM] Mondo5
[RFL] Mobilestar
[RNG] Swâlûw
[THO] AL
[THO] Servio - AOT
[UNE] Atlantimail

Totaal 22 teams
Laatst gewijzigd door Maarten op di 23 jun 2015, 17:10, 14 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door SjorsB » do 18 jun 2015, 20:15

Leuk idee ja, ik heb ook regelmatig iets van Ronde van Borealië voorbij zien komen. Ik vraag me wel af of mensen hier op zitten te wachten (we hebben tenslotte ook al de Cup, laten we die in ieder geval eerst afmaken). Daarnaast weet ik niet hoe populair wielrennen in Atlantis is. In Uneta gebeurt het maar weinig, en in Ireggio moet je met die bergen wel heel sportief zijn wil je gaan fietsen. Ik vraag me ook af trouwens hoe je het wil gaan 'vormgeven' en laten plaatsvinden op het forum. Ik vind het idee van landenteams op zich wel leuk :)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » do 18 jun 2015, 20:26

Nou je kunt bijvoorbeeld elke koersdag een verslagje plaatsen van de rit van die dag, daarbij verschillende klassementen bijhouden enzovoorts. De cup komt denk ik wel af voor we zoiets zouden kunnen organiseren. Het lijkt me dan dat er juist in Ireggio redelijk veel wielgerend wordt, met die bergen.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door SjorsB » do 18 jun 2015, 20:31

Het gebeurt wel, maar minder dan je misschien zou verwachten. Er zijn wel een aantal sportievelingen die het doen, maar het is niet zo dat iedereen wielrent en het een sport is waar ze in Plutanië volksfeesten om zouden houden. ;)

Wielgerend, gewielrend, ik weet het ook niet meer

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door CX1000 » do 18 jun 2015, 20:34

Ik vind het een zeer goed idee! In Kvarinsuloj is wielrennen ook een heel populaire sport, dus Kvarinsuloj zou wel een etappe of twee willen organiseren. (waarschijnlijk eentje via de bergen van Altaj Montoj)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Kathor » do 18 jun 2015, 20:34

Zo'n fietswedstrijd lijkt me wel leuk. In Carthamië is wielrennen wel redelijk populair (fijn alternatief voor de voetballoze zomer :P). Eén etappe kan bijvoorbeeld een deel van het parcours zijn van de wielerwedstrijd Blomastic-Senhal, een reeks taaie bergritten.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » do 18 jun 2015, 20:39

Haha oke.

Ik lees nu dat er in 2012 in het Sport-Topic Laconia, Solwezië en Maldaria wel wat zagen zitten in een wielerronde, en in Schellingen en Burghteland (is dat nog actief) is het ook populair. Daarnaast zijn er nog veel landen die destijds nog niet bestonden, dus wie weet?

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » do 18 jun 2015, 20:52

Zo'n wielerronde zorgt natuurlijk ook voor internationale aandacht, en het is een mooie gelegenheid om je land te presenteren door bijvoorbeeld wat te vertellen over het gebied waar de koers doorheen rijdt.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Matt » do 18 jun 2015, 20:59

^^ Dat is zeker zo. Je zou bijvoorbeeld nieuwe zaken van de gebieden waar doorheen wordt gereden kunnen uitwerken. Ik blijf het nog steeds een goed idee vinden.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Kathor » do 18 jun 2015, 21:04

Maarten schreef:Zo'n wielerronde zorgt natuurlijk ook voor internationale aandacht, en het is een mooie gelegenheid om je land te presenteren door bijvoorbeeld wat te vertellen over het gebied waar de koers doorheen rijdt.
Dat doet me denken aan het idee van de Atlantische Roadtrip gecombineerd met zo'n wielerwedstrijd. Het idee is wel leuk.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Dulminis » do 18 jun 2015, 21:28

In Kartjas wordt er weinig gewielge... wielger.. gwiewel.. GEFIETST zoals in de TdF. Cyclocross is populairder, aangezien de slechte Karktische wegen daar geëigender voor zijn.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Menno » do 18 jun 2015, 21:37

Nefoedd Ar Y Ddaear is ideaal voor een paar stevige bergparcours. :d

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » do 18 jun 2015, 23:46

Dulminis schreef:In Kartjas wordt er weinig gewielge... wielger.. gwiewel.. GEFIETST zoals in de TdF. Cyclocross is populairder, aangezien de slechte Karktische wegen daar geëigender voor zijn.
Kartjas zou een soort Parijs-Roubaix kunnen verzorgen

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door lajos » vr 19 jun 2015, 02:35

Ik vind het een geweldig idee, maar ik vrees dat Kwang Yung in wielrennen nog slechter is dan in voetballen. (In voetballen zijn ze niet zo heel slecht trouwens, maar vooral klein.)

Het simuleren van wielrenuitslagen is niet zo eenvoudig overigens. Hoe denk je dat te gaan doen?

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 06:52

Net zoals iedere deelnemer een formulier voor zijn land invult bij de cup, zou er ook zo'n formulier kunnen worden ingevuld voor het wielrennen. Als er ploegen van negen man zijn, kan er voor iedere renner worden ingesteld wat zijn rol is in de ploeg. (klassementsrenner, vluchter, sprinter, helper van de sprinter, helper van de klassementsrenner, tijdrijder.) als je per etappe kwalificeert of het een sprintersetappe, bergetappe, heuveletappe en noem maar op is, kun je (ik weet niet hoe) simuleren dat over het algemeen de klassementsrenner beter presteren in bergetappes. Dit kan ook met de andere etappes. Als een klassementsrenner veel tijd verliest in een etappe kan er ook worden ingesteld dat de helpers vluchters worden, in de hoop op een dagzege .

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Rob » vr 19 jun 2015, 10:05

Tevens moeten we wel rekening houden met het feit dat niet elke dag, een bergetappe kan plaatsvinden. Een etappe door de Zerderse wouden zou ideaal zijn voor een ontsnapper of uiteindelijk toch een sprint.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door TzM23 » vr 19 jun 2015, 10:24

Tholenië is best wel geschikt voor wielrennen. Zowel bergachtig als heel vlak. De sport is dan ook vrij populair. (Je moet wel de putten in de weg soms ontwijken, alhoewel de slechtste wegen gemeden worden).
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Kaaiman » vr 19 jun 2015, 11:42

Op Atlantidië wieleren heel wat talenten rond. Sustulië heeft eilandwijd de beste en veelzijdigste wielerploeg, op de voet gevolgd door de ploeg van Brilamontië. Beide landen zijn behoorlijke rivalen van elkaar.

Ook in Frankenland is wielrennen populair en ook in Hochmark-Land wordt niet onverdienstelijk gereden. Frankenland is met name goed in sprinten en baalwielrennen, terwijl Hochmark wat meer allround is en er op specifieke onderdelen niet echt uit springt.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Ortelius » vr 19 jun 2015, 14:40

SjorsB schreef:Het gebeurt wel, maar minder dan je misschien zou verwachten. Er zijn wel een aantal sportievelingen die het doen, maar het is niet zo dat iedereen wielrent en het een sport is waar ze in Plutanië volksfeesten om zouden houden. ;)

Wielgerend, gewielrend, ik weet het ook niet meer
Volgens mij grijpen ze in Plutanië gewoon elke kans om een volksfeest te houden :p

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 14:48

Zo te zien zijn er aardig wat landen waar wielrennen redelijk beoefend wordt. Eigenlijk kunnen alle landen meedoen, mits er een nationale wielerbond is. Die zal er in veel gevallen wel zijn denk ik. Net zoals in Kwang Yung het voetbal niet van hoog niveau is maar het land toch meedoet aan de Atlantis Cup, kunnen landen met een laag wielerniveau ook gewoon meedoen. Daarnaast is er geen afvalsysteem zoals bij het voetbaltoernooi, maar blijft je land de hele ronde meedoen. Dat maakt het misschien ook wel leuker.

Een eerste conceptkaartje: (ik heb nog niet naar geografie e.d. gekeken, maar gewoon om een idee te geven)
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Kathor » vr 19 jun 2015, 14:54

Dat is al een vrij leuk parcours. Eén opmerking, door het opdoeken van Carmentera is Kvarinsuloj verschoven naar ten noordoosten van Zerderen. Het kan misschien eventueel dat men van Solwezië eerst naar Kvarinsuloj gaat en dan pas naar Zerderen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 14:55

Ah ja, dat scheelt ook weer veel reistijd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Kaaiman » vr 19 jun 2015, 15:35

Je wilt toch niet alles per boot doen hè? :P
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 15:45

Nee natuurlijk niet ;). Waarschijnlijk een heleboel met het vliegtuig. Maar van reizen word je ook moe, dus het is zaak om dat zoveel mogelijk te beperken.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 16:18

Voorbeeld van een hoogteprofielkaartje dat gemaakt zou kunnen worden voor elke etappe:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten